TATRA 85 cisterna - prosba o konzultácie
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 27 Sep 2006, 10:29
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bytča
- Kontaktovať užívateľa:
TATRA 85 cisterna - prosba o konzultácie
Dobrý deň chcel by som Vás poprosiť o pomoc a konzultácie, ktor by sa týkali automobili TATRA 85 cisterna.
1., ROZVOR – pri popise automobilu sú uvedené až tri rôzne rozmery rozvoru
2800 + 1180 mm
3000 + 1180 mm
3500 + 1150 mm
ktorý údaj sa týka CISTERNY ?
Chcem postaviť model T85 cisterna v mierke 1:32 ako súčasť diorámy z letiska Tri Duby počas SNP, kde je v tomto období táto Tatra doložená. Potrebujem totiž niekoľko istých parametrov, aby som mohol pokračovať pri stavbe podľa fotografií.
Mám k dispozícii 4 fotografie a jednu kreslenú rekonštrukciu. Všetky obrázky sú na internete a niektoré priamo na Tatraportály. Ďalej mám nie celkom vydarený papierový model z časopisu ABC – valník v mierke 1:35. A viem, že bol vydaný aj resinový model tejto cisterny nemeckou firmou M.G.M. (1:72), ktorý tiež nie je úplne v poriadku.
Fotografie:
1., V hangári na Troch Duboch jeseň 1944, pohľad na zadnú a ľavú časť T85cis, tankovanie La-5
2., Na pristávacej ploche letiska Tri Duby jeseň 1944, jediný známy pohľa na pravú stranu T 85 cis, automobil je z väčšej časti prekrytý lietadlom La-5 pri tankovaní.
3., Pohľad na ľavý bok – táto fotka je na Tatraportál – snehové reťaze na zadných kolesách a na cisterne nápis POZOR HOŘLAVINA.
4., Tankovanie Fw-190, T 85 cis – v službe Wehrmachtu – opäť pohľad zo zadu na ľavý bok.
(5., Fotografia zrekonštruovanej T 85 valník v múzeu v Kopřivnici – pohľad z predu)
Okrem rozvoru ma zaujímajú aj iné „drobnosti“ napr.:
2., MASKA CHLADIČA
Na farebnej rekonštrukcii je sedemdielna, zrekonštruovaná T 85 valník má šesťdielnu a vystrihovačka v ABC má päťdielnu masku.
(Myslím si, že 5-dielna maska by bola asi lepšie k T 27a. Sedemdielnu masku mali mať len tie typy, ktoré mali iný motor T 85/91 – ten sa ale ak som dobre porozumel pre cisterny nepoužíval. Je teda SPRÁVNY – 6 dielny ???)
Aby to nebolo na prvý raz príliš dlhé tak moje otázky už teraz stopnem
Ďakujem za trpezlivosť a informácie.
1., ROZVOR – pri popise automobilu sú uvedené až tri rôzne rozmery rozvoru
2800 + 1180 mm
3000 + 1180 mm
3500 + 1150 mm
ktorý údaj sa týka CISTERNY ?
Chcem postaviť model T85 cisterna v mierke 1:32 ako súčasť diorámy z letiska Tri Duby počas SNP, kde je v tomto období táto Tatra doložená. Potrebujem totiž niekoľko istých parametrov, aby som mohol pokračovať pri stavbe podľa fotografií.
Mám k dispozícii 4 fotografie a jednu kreslenú rekonštrukciu. Všetky obrázky sú na internete a niektoré priamo na Tatraportály. Ďalej mám nie celkom vydarený papierový model z časopisu ABC – valník v mierke 1:35. A viem, že bol vydaný aj resinový model tejto cisterny nemeckou firmou M.G.M. (1:72), ktorý tiež nie je úplne v poriadku.
Fotografie:
1., V hangári na Troch Duboch jeseň 1944, pohľad na zadnú a ľavú časť T85cis, tankovanie La-5
2., Na pristávacej ploche letiska Tri Duby jeseň 1944, jediný známy pohľa na pravú stranu T 85 cis, automobil je z väčšej časti prekrytý lietadlom La-5 pri tankovaní.
3., Pohľad na ľavý bok – táto fotka je na Tatraportál – snehové reťaze na zadných kolesách a na cisterne nápis POZOR HOŘLAVINA.
4., Tankovanie Fw-190, T 85 cis – v službe Wehrmachtu – opäť pohľad zo zadu na ľavý bok.
(5., Fotografia zrekonštruovanej T 85 valník v múzeu v Kopřivnici – pohľad z predu)
Okrem rozvoru ma zaujímajú aj iné „drobnosti“ napr.:
2., MASKA CHLADIČA
Na farebnej rekonštrukcii je sedemdielna, zrekonštruovaná T 85 valník má šesťdielnu a vystrihovačka v ABC má päťdielnu masku.
(Myslím si, že 5-dielna maska by bola asi lepšie k T 27a. Sedemdielnu masku mali mať len tie typy, ktoré mali iný motor T 85/91 – ten sa ale ak som dobre porozumel pre cisterny nepoužíval. Je teda SPRÁVNY – 6 dielny ???)
Aby to nebolo na prvý raz príliš dlhé tak moje otázky už teraz stopnem
Ďakujem za trpezlivosť a informácie.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
miro_m13: zacnu trochu od prostredka - T85 valnik v muzeu ma rozvor s velkou pravdepodobnosti 2800+1180, mozna 3000+1180
Z obrazku cisteren, kterej jsem mel moznost videt, to vypada, ze cisterna je o kousek delsi nez tento valnik:
http://www.tatraportal.com/popisky/t85/t85_02.jpg
Je to ovsem jen muj dojem, nemam to podlozene udaji. Takze bych se priklanel k 3000+1180.
Model T85 valnik z abc znam a mam postaveny (delal jsem si k nemu komplet podvozek, protoze T85 bez trubky a kyvnych polonaprav neni T85 )
S poctem segmentu chladice souhlasim, normalni T85 by mela mit 6 segmentu, T85/91 ma 7.
Z obrazku cisteren, kterej jsem mel moznost videt, to vypada, ze cisterna je o kousek delsi nez tento valnik:
http://www.tatraportal.com/popisky/t85/t85_02.jpg
Je to ovsem jen muj dojem, nemam to podlozene udaji. Takze bych se priklanel k 3000+1180.
Model T85 valnik z abc znam a mam postaveny (delal jsem si k nemu komplet podvozek, protoze T85 bez trubky a kyvnych polonaprav neni T85 )
S poctem segmentu chladice souhlasim, normalni T85 by mela mit 6 segmentu, T85/91 ma 7.
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 27 Sep 2006, 10:29
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bytča
- Kontaktovať užívateľa:
DRracer: Ďakujem za odpoveď.
takže MASKA CHLADIČA bude 6-dielna
ROZVOR - pokiaľ sa nenájde inak postavím to podľa Tvojho odhadu 3000 + 1180
Model z abc skladám, dal som si ho do mierky 1:32, chcel som vedieť, čo z toho budem môcť použiť. Myslím, že tá kapotáž nie je najhoršia (okrem masky a tvaru okienok na dverách) - myslím tým, že nie je zlá ako východisko. Podľa tohoto modelu z ABC mi vyšiel rozvor pre T85 valník blízko 3500 + 1150 mm (vyšli mi tieto údaje 3872 + 1152 mm).
Neviem ale, ako ovplynila tá "pridaná časť" za kabínou interiér. Trčí z toho niečo, čo ide priamo do cisterny, takže si myslím, že interiér kabíny bude asi totožný s valníkom a tá "pridaná časť bude oddelená.
DRracer, neodfotil by si ten papierový model zdola, ako si urobil podvozok. Na motor si netrúfam, ale podvozok si ten abc model naozaj pýta. (Inak pozeral som aj Tvoje virtuálne modely - páči sa mi to, ale papier je papier).
Tých podkladov je prekvapivo veľmi málo, ale vycucať si to úplne z prsta by som nechcel - každý názor pomôže
takže MASKA CHLADIČA bude 6-dielna
ROZVOR - pokiaľ sa nenájde inak postavím to podľa Tvojho odhadu 3000 + 1180
Model z abc skladám, dal som si ho do mierky 1:32, chcel som vedieť, čo z toho budem môcť použiť. Myslím, že tá kapotáž nie je najhoršia (okrem masky a tvaru okienok na dverách) - myslím tým, že nie je zlá ako východisko. Podľa tohoto modelu z ABC mi vyšiel rozvor pre T85 valník blízko 3500 + 1150 mm (vyšli mi tieto údaje 3872 + 1152 mm).
Neviem ale, ako ovplynila tá "pridaná časť" za kabínou interiér. Trčí z toho niečo, čo ide priamo do cisterny, takže si myslím, že interiér kabíny bude asi totožný s valníkom a tá "pridaná časť bude oddelená.
DRracer, neodfotil by si ten papierový model zdola, ako si urobil podvozok. Na motor si netrúfam, ale podvozok si ten abc model naozaj pýta. (Inak pozeral som aj Tvoje virtuálne modely - páči sa mi to, ale papier je papier).
Tých podkladov je prekvapivo veľmi málo, ale vycucať si to úplne z prsta by som nechcel - každý názor pomôže
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
POZOR - oprava
omlouvam se za nepresnost -
koukam na vysledky fotogrametrickeho zamereni T85 z muzea a tady vysel rozvor 3.5m. Na vyzadani poslu VRML fajl s vysledkem...
Z abc modelu lze v podstate pouzit skoro celou kabinu a valnik. Nutno upravit naraznik, sterace a strechu (!), dale rozriznout bednu pod valnikem na 2 kusy... Jestli ale delas 1:32, tak by to chtelo udelat komplet novy chladic (plastictejsi), bocni kryty motoru se zebrovanim apod.
Kola lze pouzit temer beze zmeny (lepe udelat plastictejsi disky), podvozek komplet novy. Na T85 neni zadna specialita, na prednim konci trubky je motor s prevodovkou, pak dlouho nic a konci to zadnimi diferencialy. Mezi nimi je nosnik listovych per a trubka konci bubnem prevodove brzdy. Pro predstavu si prohledni virtualni model T24 (u popisku T24).
Dale je foto podvozku sklapece T85 je u popisku, par detailnich fotografii z muzea by se take naslo. Navic, muzejni T85 ma tusim vzduchotlakove brzdy, jestli si spravne pamatuji
Model vyfotit muzu o vikendu (az se k nemu dostanu), ale delal jsem ho v dobe, kdy jsem o T85 moc nevedel ... takze tam jsou nepresnosti... je to takovy kompilat T24, T25 a T85
omlouvam se za nepresnost -
koukam na vysledky fotogrametrickeho zamereni T85 z muzea a tady vysel rozvor 3.5m. Na vyzadani poslu VRML fajl s vysledkem...
Z abc modelu lze v podstate pouzit skoro celou kabinu a valnik. Nutno upravit naraznik, sterace a strechu (!), dale rozriznout bednu pod valnikem na 2 kusy... Jestli ale delas 1:32, tak by to chtelo udelat komplet novy chladic (plastictejsi), bocni kryty motoru se zebrovanim apod.
Kola lze pouzit temer beze zmeny (lepe udelat plastictejsi disky), podvozek komplet novy. Na T85 neni zadna specialita, na prednim konci trubky je motor s prevodovkou, pak dlouho nic a konci to zadnimi diferencialy. Mezi nimi je nosnik listovych per a trubka konci bubnem prevodove brzdy. Pro predstavu si prohledni virtualni model T24 (u popisku T24).
Dale je foto podvozku sklapece T85 je u popisku, par detailnich fotografii z muzea by se take naslo. Navic, muzejni T85 ma tusim vzduchotlakove brzdy, jestli si spravne pamatuji
Model vyfotit muzu o vikendu (az se k nemu dostanu), ale delal jsem ho v dobe, kdy jsem o T85 moc nevedel ... takze tam jsou nepresnosti... je to takovy kompilat T24, T25 a T85
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 27 Sep 2006, 10:29
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bytča
- Kontaktovať užívateľa:
Páni, ďakujem, už hodinu sa kochám tými obrázkami - skvelé
ROZVOR - včera som znova prerátaval rozvor podľa obrázku T85 "Pozor! Hořlavina!" - teraz som to skúsil podľa predného kolesa, vyšlo mi, že fotka je fotená asi pod uhlom 21 stupňov a jediný rozvor, ktorý mi tam sedel bol ten najväčší - 3500 + 1150 ... to by znamenalo, že aj valník (ktorý prerátal DR na 3,5) aj cisterna mali rovnaký podvozok, ešte to ale skontrolujem podľa všetkých tých parádnych snímkov, čo ste pridali.
MASKA CHLADIČA - tie fotografie priamo zvádzajú, aby som použil 7-dielnu verziu.
MICHAEL - ten katalog by ma celkom zaujímal, ak sú tam detailnejšie zábery (prípadne interiér kabíny a hlavne zadná časť cisterny)
Ešte raz ďakujem, myslím, že sa už môžem do toho pomaly pustiť, keby ste niečo mali môžte mi napísať okrem sz aj na mail: martinicky_m@saby.vs.sk
Pridávam ešte dve fotky T 85 cis, počas SNP na letisku Tri Duby a obálku resinového modelu firmy M.G.M. (všimnite si najmä chladič)
potešili ste ma
ROZVOR - včera som znova prerátaval rozvor podľa obrázku T85 "Pozor! Hořlavina!" - teraz som to skúsil podľa predného kolesa, vyšlo mi, že fotka je fotená asi pod uhlom 21 stupňov a jediný rozvor, ktorý mi tam sedel bol ten najväčší - 3500 + 1150 ... to by znamenalo, že aj valník (ktorý prerátal DR na 3,5) aj cisterna mali rovnaký podvozok, ešte to ale skontrolujem podľa všetkých tých parádnych snímkov, čo ste pridali.
MASKA CHLADIČA - tie fotografie priamo zvádzajú, aby som použil 7-dielnu verziu.
MICHAEL - ten katalog by ma celkom zaujímal, ak sú tam detailnejšie zábery (prípadne interiér kabíny a hlavne zadná časť cisterny)
Ešte raz ďakujem, myslím, že sa už môžem do toho pomaly pustiť, keby ste niečo mali môžte mi napísať okrem sz aj na mail: martinicky_m@saby.vs.sk
Pridávam ešte dve fotky T 85 cis, počas SNP na letisku Tri Duby a obálku resinového modelu firmy M.G.M. (všimnite si najmä chladič)
potešili ste ma
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 27 Sep 2006, 10:29
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bytča
- Kontaktovať užívateľa:
- čo viac si môže modelár priať ale jasné, zatiaľ asi netreba, pomaly spracujem nové informácie, ktoré som tu získal.Michael napísal:miro_m13, v katalogu ND jsou pouze vyfoceny díly v rozloženém stavu...
Roman, počas pracovného času sedím v zámku a po pracovnej dobe o mojom voľnom čase rozhoduje manželka napíš na čom pracuješ
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Premysleli jste nekdy o tom, co to ma vojensky valnik T85 na strese?
http://www.tatraportal.com/popisky/t85/t85_01.jpg
http://www.tatraportal.com/popisky/t85/t85_04.jpg
Je to dvoudilne, otviraci a po stranach podivne vyboulene. I na valniku T85 v koprivnickem muzeu je strecha po stranach podivne vyboulena, ackoli nastavec chybi.
Nahodou jsem prisel na to, ze se tam uplne presne vejdou 2 nahradni kola 9.75x20" . Bez vybouleni by se tam nevesly.
Mohl by tuto domnenku nekdo potvrdit?
http://www.tatraportal.com/popisky/t85/t85_01.jpg
http://www.tatraportal.com/popisky/t85/t85_04.jpg
Je to dvoudilne, otviraci a po stranach podivne vyboulene. I na valniku T85 v koprivnickem muzeu je strecha po stranach podivne vyboulena, ackoli nastavec chybi.
Nahodou jsem prisel na to, ze se tam uplne presne vejdou 2 nahradni kola 9.75x20" . Bez vybouleni by se tam nevesly.
Mohl by tuto domnenku nekdo potvrdit?
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Predstavuji prvni verejnou verzi virtualniho modelu vojenskeho valniku Tatra 85. Predlohou je z vetsi casti dochovany exemplar z koprivnickeho muzea. Model je hotovy asi z 80%, zbyvaji drobnosti.
samostatny model: http://www.tatraportal.com/popisky/wrl/t85.wrl (400KB)
virtualni zahradka: http://www.tatraportal.com/popisky/wrl/scene85.wrl (410KB)
Samozrejme prikladam par screenshotu
Co zbyva doresit:
1. jak je uchycena korba za kabinou? Predpokladam nejaky nosnik na trubce, jako treba u T24.
2. jak je ukoncena zadni stena kabiny? Nezda se mi, ze by byla stazena az dolu k trubce. Spis bych rekl, ze po stranach jsou jen otviraci bedny pod dvermi s hloubkou cca 50cm.
3. co je na zadni sajtne za divne ohnute plechy (vyznaceno na prilozenych fotografiich)? Exemplar v muzeu to nema, jen ma v zadni sajtne diry po sroubech.
4. proc je na bedne pod korbou na obou stranach plechova vyboulenina? Ze by dalsi par nahradnich kol? Exemplar v muzeu ma zcela jinou bednu.
Pozn. k modelu: poprve jsem ve VRML pouzil techniku LOD (level of detail, neboli urovne detailu). Kdo alespon trochu pricichl k technikam pocitacove grafiky jiste vi, o co se jedna. Pro ostatni - LOD je technika, kdy se ve vetsich vzdalenostech od modelu kresli mene detailu, coz ma velmi pozitivni vliv na rychlost kresleni. Ma to ovsem jednu drobnou nevyhodu - vysledny VRML soubor je vyrazne delsi - musi totiz obsahovat vygenerovane nizsi urovne detailu.
Pokud si s prohlizenim virtualniho modelu nevite rady, zkuste tutorial:
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky ... to&lang=sk
samostatny model: http://www.tatraportal.com/popisky/wrl/t85.wrl (400KB)
virtualni zahradka: http://www.tatraportal.com/popisky/wrl/scene85.wrl (410KB)
Samozrejme prikladam par screenshotu
Co zbyva doresit:
1. jak je uchycena korba za kabinou? Predpokladam nejaky nosnik na trubce, jako treba u T24.
2. jak je ukoncena zadni stena kabiny? Nezda se mi, ze by byla stazena az dolu k trubce. Spis bych rekl, ze po stranach jsou jen otviraci bedny pod dvermi s hloubkou cca 50cm.
3. co je na zadni sajtne za divne ohnute plechy (vyznaceno na prilozenych fotografiich)? Exemplar v muzeu to nema, jen ma v zadni sajtne diry po sroubech.
4. proc je na bedne pod korbou na obou stranach plechova vyboulenina? Ze by dalsi par nahradnich kol? Exemplar v muzeu ma zcela jinou bednu.
Pozn. k modelu: poprve jsem ve VRML pouzil techniku LOD (level of detail, neboli urovne detailu). Kdo alespon trochu pricichl k technikam pocitacove grafiky jiste vi, o co se jedna. Pro ostatni - LOD je technika, kdy se ve vetsich vzdalenostech od modelu kresli mene detailu, coz ma velmi pozitivni vliv na rychlost kresleni. Ma to ovsem jednu drobnou nevyhodu - vysledny VRML soubor je vyrazne delsi - musi totiz obsahovat vygenerovane nizsi urovne detailu.
Pokud si s prohlizenim virtualniho modelu nevite rady, zkuste tutorial:
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky ... to&lang=sk
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Model vojenskeho tahace Tatra 85 je ve fazi release-candidate. Dotazeni detailu se drobatko podepsalo na vysledne delce WRL souboru, ktery ted ma 500KB. Model obsahuje samozrejme LOD.
Ovsem se zvysenymi bocnicemi, zadnimi blatniky a hlavne bednou pod korbou vypada T85 uplne jinak ... no, posudte sami
Zajimave odlisnosti vozu na dobovych fotografiich od exemplare v muzeu:
1. provedeni stupacek - muzejni T85 ma stupacky jako treba T111, vuz na dobovych fotografiich ma jen protazeny plech od blatniku ke konci kabiny
2. blikace - muzejni ma "placacky", zatimco dobova ma svetelne blikace
3. provedeni narazniku + umisteni svetlometu - naraznik muzejni se mi libi vic
4. jiz zminena bedna pod korbou
5. zadni blatniky
6. samozrejme nastavec na strese
7. zrcatko, hledacek a podobne drobnosti
samostatny model: http://www.tatraportal.com/popisky/wrl/t85.wrl (500KB)
virtualni zahradka: http://www.tatraportal.com/popisky/wrl/scene85.wrl (510KB)
Co se tyka nezodpovezenych otazek z predchoziho prispevku:
1 a 2 se podarilo zjistit
3 zustava nezodpovezeno - stale mi neni jasne, k cemu plechy na zadni sajtne mohly slouzit.
4 zustava hypotezou, nicmene pri modelovani se ukazalo, ze plechove vybouleniny svou pozici presne odpovidaji krajum dalsich nahradnich kol, oprenych o predni stenu bedny ... viz. jeden ze screenshotu. To tedy znamena, ze vuz mel nejspis celkem 4 nahradni kola, coz v te dobe nebylo az tak neobvykle, stejne jako umisteni dvou kol na strese.
Ovsem se zvysenymi bocnicemi, zadnimi blatniky a hlavne bednou pod korbou vypada T85 uplne jinak ... no, posudte sami
Zajimave odlisnosti vozu na dobovych fotografiich od exemplare v muzeu:
1. provedeni stupacek - muzejni T85 ma stupacky jako treba T111, vuz na dobovych fotografiich ma jen protazeny plech od blatniku ke konci kabiny
2. blikace - muzejni ma "placacky", zatimco dobova ma svetelne blikace
3. provedeni narazniku + umisteni svetlometu - naraznik muzejni se mi libi vic
4. jiz zminena bedna pod korbou
5. zadni blatniky
6. samozrejme nastavec na strese
7. zrcatko, hledacek a podobne drobnosti
samostatny model: http://www.tatraportal.com/popisky/wrl/t85.wrl (500KB)
virtualni zahradka: http://www.tatraportal.com/popisky/wrl/scene85.wrl (510KB)
Co se tyka nezodpovezenych otazek z predchoziho prispevku:
1 a 2 se podarilo zjistit
3 zustava nezodpovezeno - stale mi neni jasne, k cemu plechy na zadni sajtne mohly slouzit.
4 zustava hypotezou, nicmene pri modelovani se ukazalo, ze plechove vybouleniny svou pozici presne odpovidaji krajum dalsich nahradnich kol, oprenych o predni stenu bedny ... viz. jeden ze screenshotu. To tedy znamena, ze vuz mel nejspis celkem 4 nahradni kola, coz v te dobe nebylo az tak neobvykle, stejne jako umisteni dvou kol na strese.
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 85 cisterna - prosba o konzultácie
sice to neni cisterna, ale myslím že to je hodně podobné T85, v popředí škoda populár
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných