1., ROZVOR – pri popise automobilu sú uvedené až tri rôzne rozmery rozvoru
2800 + 1180 mm
3000 + 1180 mm
3500 + 1150 mm
ktorý údaj sa týka CISTERNY ?
Chcem postaviť model T85 cisterna v mierke 1:32 ako súčasť diorámy z letiska Tri Duby počas SNP, kde je v tomto období táto Tatra doložená. Potrebujem totiž niekoľko istých parametrov, aby som mohol pokračovať pri stavbe podľa fotografií.
Mám k dispozícii 4 fotografie a jednu kreslenú rekonštrukciu. Všetky obrázky sú na internete a niektoré priamo na Tatraportály. Ďalej mám nie celkom vydarený papierový model z časopisu ABC – valník v mierke 1:35. A viem, že bol vydaný aj resinový model tejto cisterny nemeckou firmou M.G.M. (1:72), ktorý tiež nie je úplne v poriadku.
Fotografie:
1., V hangári na Troch Duboch jeseň 1944, pohľad na zadnú a ľavú časť T85cis, tankovanie La-5
2., Na pristávacej ploche letiska Tri Duby jeseň 1944, jediný známy pohľa na pravú stranu T 85 cis, automobil je z väčšej časti prekrytý lietadlom La-5 pri tankovaní.
3., Pohľad na ľavý bok – táto fotka je na Tatraportál – snehové reťaze na zadných kolesách a na cisterne nápis POZOR HOŘLAVINA.
4., Tankovanie Fw-190, T 85 cis – v službe Wehrmachtu – opäť pohľad zo zadu na ľavý bok.
(5., Fotografia zrekonštruovanej T 85 valník v múzeu v Kopřivnici – pohľad z predu)
Okrem rozvoru ma zaujímajú aj iné „drobnosti“ napr.:
2., MASKA CHLADIČA
Na farebnej rekonštrukcii je sedemdielna, zrekonštruovaná T 85 valník má šesťdielnu a vystrihovačka v ABC má päťdielnu masku.
(Myslím si, že 5-dielna maska by bola asi lepšie k T 27a. Sedemdielnu masku mali mať len tie typy, ktoré mali iný motor T 85/91 – ten sa ale ak som dobre porozumel pre cisterny nepoužíval. Je teda SPRÁVNY – 6 dielny ???)
Aby to nebolo na prvý raz príliš dlhé tak moje otázky už teraz stopnem
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ďakujem za trpezlivosť a informácie.