Tatra 114 a 115

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Tatra 114 a 115

Príspevok od užívateľa DRracer » 02 Jún 2005, 00:38

Dnes pribyly dalsi dve tatrovky - lehke povalecne tri-tuny T114 a T115, ktere navazuji na uspesnou predvalecnou T27.

http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t114
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t115

Opet vyzyvam ctene publikum, aby zapatralo ve svych archivech a pomohlo doplnit fotogalerii techto vozu, popripade jejich technicke parametry. Pokud vim, tak se jedna T114 vyskytuje v muzeu v Lesanech a paradni T115 maji v TransAuto & Deposit v C.Budejovicich. Verim, ze se jich vsak zachovalo podstatne vice.
Diky ;)
Naposledy upravil/-a DRracer v 02 Jún 2005, 18:34, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 02 Jún 2005, 18:18

...
Prílohy
Prospekt T-114.jpg
Prospekt T-114.jpg (177.99 KiB) 4669 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 02 Jún 2005, 18:41

tady vypada dost dynamicky ;)
Fakt mela maximalni rychlost jen 60km/h ? Nekdo se kdysi chlubil, ze to s prazdnou Avii nemohl dohnat :)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 02 Jún 2005, 18:53

115
Prílohy
T115 1946.jpg
T115 1946.jpg (21.8 KiB) 4645 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 02 Jún 2005, 19:23

...
Prílohy
Tatra 114 foto.jpg
Tatra 114 foto.jpg (175.01 KiB) 4632 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 02 Jún 2005, 19:53

..
Prílohy
Tatra 115.jpg
Tatra 115.jpg (169.25 KiB) 4625 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 02 Jún 2005, 19:55

Lubos: T115 1946 :?: Podle mych udaju se prvni T115 vyrobily v roce 1948 v poctu 71 vozu a v nasledujicicim roce 531 vozu, cimz produkce skoncila

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 02 Jún 2005, 20:07

T-114 i 115 r.v. 1947-1948.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 02 Jún 2005, 20:21

Michael: Fakt :shock: ?
A co je pravdy na te historce, ze vetsi pneumatiky se na T115 montovaly proto, aby se trochu vyresil problem s nizko polozenou vanou u jeji predchudkyne T114. Kdyz ty roky vyroby byly takhle pekne za sebou, tak to davalo celkem smysl - nejdriv T114 (1947-8 ) a pak T115 s vetsimi pneu (1948-9).

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 02 Jún 2005, 20:30

Kdyz nad tim tak premyslim, tak rozdil prumeru pneu mezi T114 a T115 je 2x3 palce (na kazdou "stranu" 10.50 - 7.50, kdyz predpokladam vysku boku pneu stejnou jako sirku behounu).
To dava cca 2x7.5 cm.

Jak to, ze t115 ma svetlost udavanou jen o 10mm vetsi nez t114 ? To bude asi spatny udaj, ze :) ?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 02 Jún 2005, 20:59

Nevím jestli ten rok sedí...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 02 Jún 2005, 21:06

Pár info: Rozchod kol u T-114 byl vpředu 1700 a vzadu 1800mm, rozvor náprav 3500mm. T-115 měla vpředu rozchod kol 1740 a vzadu 1700mm, rozvor náprav 4000mm. Hlavní slabinou vozů T-114,115 byla malá světlá výška, daná motorovou skříní. Motor byl přichycen přímo na přírubu převodovky a spolu s rozvodovkou ve stejné ose na centrální nosnou rouru. Tím se motorová vana dostala do velmi exponovaného místa před přední nápravu a tak nepříznivě ovlivňuje nájezdové úhly a světlou výšku mezi koly v ose vozidla. Pod vlivem nevýhod T-114 a 115 ( nízká světlá výška a malý nájezdový úhel pod mot. skříní ), bylo přikročeno k realizaci projektu T-116 ( pevné nápravy, obdélníkový rám, plochý boxer šestiválec....), ale k výrobě odvozených verzí jako T-117, 118, 119, 120 naštěstí nedošlo. Zlatá T-111 a její kývačky !!!

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 02 Jún 2005, 21:12

Jooo, T116 to je brutus :D
Pry jeste existuje jeji podvozek

Jeste snad na papire vznikl trinapravovy prototyp sedloveho tahace T122 stejne koncepce jako mela byt T120.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 02 Jún 2005, 21:17

V sobotu se setkám s kolegou, který měl T-115 nebo 114. Možná zjistím nějaké zajímavé info :wink: ...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 02 Jún 2005, 21:22

:), tesim se

treba to s tou svetlou T115 vyskou mi vyrta hlavou ;)

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 03 Jún 2005, 11:34

..
Prílohy
Tatra 114 k.jpg
Tatra 114 k.jpg (225.54 KiB) 4550 zobrazení

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný