Brzdové trubičky.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Brzdové trubičky.
Chtěl jsem vyměnit všechny brzdové trubičky. Tak jsem si objednal celou sadu a při výměně zjistil, že většinu nepotřebuji. Tak ji nabízím dál. Délku jednotlivých trubiček změřím a pošlu případnému zájemci.
Roman Trutnov
Roman Trutnov
- tatrawerke
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 299
- Dátum registrácie: 16 Nov 2008, 17:42
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
Kde se dá ta sada koupit a z jakého je materiálu? Je na kotoučovku, či buben???
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
V Pragosu.
Jsou z Fe. Některé byly o trochu delší. Dost jsem se obával jejich ohýbání, aby jsem záhy zjistil, že při ohýbání v prstech se neplacatí. Našroubovat jdou bez problému a těsní.
Jsou z Fe. Některé byly o trochu delší. Dost jsem se obával jejich ohýbání, aby jsem záhy zjistil, že při ohýbání v prstech se neplacatí. Našroubovat jdou bez problému a těsní.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21 Feb 2014, 16:33
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 r.v. 1971 (+/-, ale v interiéru spíš +/+ let)
- Bydlisko: Stredocesko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
Dobrý den všem - pozdě, ale přece, třebas se informace bude někomu hodit. Pokud sháníte brzdové trubičky - vlastně na jakékoli auto, tak mohu s klidem doporučit v Praze Chodově - Autodíly HASPA. Dělají je sami z mědi a umí je udělat na jakékoli auto na míru. Já zatím jen začínám s opravou Tatřinky, ale s těmahle klukam mám dobrou zkušenost se starším autem (Oplíkem). Nechci dělat reklamu, ale na netu je nejspíš najdete.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
Snad to píšu naposled, měděný trubky na autě s posilovačem nemají co dělat! Měď totiž nemá požadovanou pevnost, při tlaku v potrubí se trubka roztahuje a klesá brzdnej účinek a proto je pro brzdy zakázaná, na spojce ať má každej třebas střívko.
- mirektatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
- Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
- Bydlisko: Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
Jerry, a jaký tak tlak v těch trubičkách asi je? A proč by měl být rozdílný u posilovače, nebo bez něho? Neoponuju Ti v použití nehomologovaných trubek - však to na STK vysvětlí.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
Dnes se mi to podařilo najít, přesnejma hodnotama sem si nebyl jistej, tak sem googlil.
Norma ISO 7098 - 1984
Tlak v trubce se odvíjí od mechanickýho převodu a vrtání hlavního brzdovýho válce. Dále pak na síle působící na pedál.
V autě s posilovačem na pedál působíš zmenšenou silou o "zesílení" onoho posilovače.
U starších aut byl maximální tlak na pedál 40Kg, u novějších aut a u náklaďáků (vzduchový brzdy) bylo pak 24Kg. Dnes je to ještě míň. Ale co se stane když řidič zpanikaří a na pedál se zapře celou vahou? Vyvine tlak 70 až hádam 120Kg... a ještě pokud je v autě posilovač, tak tlak v trubkách bude dost vysokej. Když sem se pokoušel počítat brzdy na T805, tak sem se tomu věnoval přes 3 měsíce. Rozhodně bych na autě brzdy jako takový nikdy nepodceňoval. Argument, že měděný trubky na brzdách jsou navždycky mi přijde jako nakročení do hrobu.
Kód: Vybrať všetko
Typ trubky Tlak, při kterém došlo k roztržení
Dvouplášťová 150 - 156 MPa
Jednoplášťová 85 - 95 MPa
Měděná 60 - 80 MPa
Norma ISO 110 MPa
Tlak v trubce se odvíjí od mechanickýho převodu a vrtání hlavního brzdovýho válce. Dále pak na síle působící na pedál.
V autě s posilovačem na pedál působíš zmenšenou silou o "zesílení" onoho posilovače.
U starších aut byl maximální tlak na pedál 40Kg, u novějších aut a u náklaďáků (vzduchový brzdy) bylo pak 24Kg. Dnes je to ještě míň. Ale co se stane když řidič zpanikaří a na pedál se zapře celou vahou? Vyvine tlak 70 až hádam 120Kg... a ještě pokud je v autě posilovač, tak tlak v trubkách bude dost vysokej. Když sem se pokoušel počítat brzdy na T805, tak sem se tomu věnoval přes 3 měsíce. Rozhodně bych na autě brzdy jako takový nikdy nepodceňoval. Argument, že měděný trubky na brzdách jsou navždycky mi přijde jako nakročení do hrobu.
- mirektatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
- Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
- Bydlisko: Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
I kdyby CU trubka vydržela víc, pokud není homologovaná pro tohle použití, nemá tam co dělat a pojišťovna to jistě ocení při průsšvihu . To je jednoznačný.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 07 Jan 2007, 19:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
Jerry, aby som spravne porozumel, medene trubky uvedena norma vylučuje, alebo je to s titulu pevnosti Cu trubky v zmysle uvedenej tabuľky. T.z. Spominana firma to robi protizákonne?
Ďakujem
Ďakujem
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
Ja len dodám, že dnes snáď väčšina výrobcov brzdového potrubia používa dvojplášťové potrubie, vnútri pomedené. Keď to niekto zle pochopí, môže si myslieť že potrubie je medené a ono má pritom iba medený povlak.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
Kolikrát sem viděl, že dělají z čistý mědi. Hájí se tim, že na to dostali zakázku a tak to udělali (viz: Náš zákazník, náš pán. Ono zákazníka zrazovat a nabízet něco jinýho proti jeho vůli, tak už tam asi příště zákazník nepřijde). Dyk prodavač, co to ohybá a pertluje nemůže vědět, jestli to chceš na palivo, nebo spojku. A když to nemá nějakej protokol, nebo výstupní kontrolu (jako prodávaný hotový sady trubiček), tak si za montáž a bezpečnost ručí kupující sám. Asi tak to vnímam, nebo sem se s tim i setkal.
Proto sem napsal, ať nikdo neblbne a nechá si udělat (nebo udělá brzdy sám, když na to má nářadí) z dvouplášťovek. Cena se moc neliší a za průser to nestojí.
Proto sem napsal, ať nikdo neblbne a nechá si udělat (nebo udělá brzdy sám, když na to má nářadí) z dvouplášťovek. Cena se moc neliší a za průser to nestojí.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 177
- Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
Mňa by zaujímalo, ak to niekto vie:
1, aký je maximálny možný pracovný tlak v brzdovom potrubí. v baroch alebo megapascaloch.
2, akú hrúbku steny malo merané medené potrubie keď došlo k jeho roztrhnutiu.
1, aký je maximálny možný pracovný tlak v brzdovom potrubí. v baroch alebo megapascaloch.
2, akú hrúbku steny malo merané medené potrubie keď došlo k jeho roztrhnutiu.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
Maximální tlak lze spočíst, jen musí bejt daný rozměry dílů brzdový soustavy, maximální tlaky na pedály, podtlak v posilovači a zesílení posilovače. Ale u každýho auta je to jinak, a tudíž je to individuální. Sílu stěny, by se dalo najít v normě (zadání testu a kritéria), kde je výsledek onoho měření, protože to co je napsaný, by mělo bejt i opakovatelný.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21 Feb 2014, 16:33
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 r.v. 1971 (+/-, ale v interiéru spíš +/+ let)
- Bydlisko: Stredocesko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Brzdové trubičky.
No tak to potěš.... Moc děkuji Jerry.
Na jiném starším autě mi odešly trubičky, tak mi v servisu nabídli, že je dělají na míru na všechna auta - lisují si to sami a dělají z mědi. Koukal jsem na to a je to čistě měděný. Takže to se asi něco ne úplně povedlo..... Díky za info!!!!
Na jiném starším autě mi odešly trubičky, tak mi v servisu nabídli, že je dělají na míru na všechna auta - lisují si to sami a dělají z mědi. Koukal jsem na to a je to čistě měděný. Takže to se asi něco ne úplně povedlo..... Díky za info!!!!
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní