Tatra 57 "Áčko"
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nevim, jestli byla při renovaci dělaná i GO převodovky, ale pokud jo, tak si to mohlo sednout a prostě to je zajetý...
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
No, já při renovaci převodovku jen vyčistil, všechno běhalo jak hodinky a vůle (v mrkvi) snesitelná, tak jsem si řekl, že to vyzkouším, a byl jsem spokojen a nevrtal se v tom. No a od té doby, co jsem dal tatru dohromady (2 roky) jsem najel cca 10 000 km a řadilo se mi naprosto v pohodě. Ty problémy nastaly až teď na podzim. Ono se to skutečně chová tak, jako by nevypínala správně spojka, ale packy jsou v pořádku, seřízená je... Tak nevím, až bude definitivní zima, rozdělám to a nejdřív prověřím tu spojku...
- Jéňa
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 06 Jan 2012, 21:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru má ji moje mamka už prý na ni nebude mít sílu ji dát do kupy tak to prý bude čekat na mne a synátora.
- Bydlisko: PRAHA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ahojky všichni kteří podlehli stejnému koníčku což jsou stará auta především Tatře 57a.
Vzhledem k tomu že jedem exemplář se v naší rodině nachází již 30 let.Vlastní jí mamka která na její renovaci podle jejich slov nebude mít sílu a tak renovaci zřejmě nechá na mne a mém synu.V poslední době jsem se trochu více začal zajímat o původ Tatry.Hned při nahlednutí do TP jsem zjistil jisté nesrovnalosti které si hned z počátku těžko dokážu vysvětlit.Jedná se mi o číslo rámu které je uvedeno v TP.Na straně 10 je uvedena změna je zde psáno v roce 1970Že orgán správy SNB dá příkaz k vyražení č.rámu29955 dle tech.průkazu.Historie podvozku je tedy od roku 1935 do 1970 kdy zřejmě došlo k doražení čísla podvozku neznámá.Jestli došlo k výměně z jiného vozu se asi už nedozvíme.V přílohách posílám sken tech.průkazu a prosím napište Váš názor.Pokud budete mít zájem tak zašlu další fotky díky Jenda.
Vzhledem k tomu že jedem exemplář se v naší rodině nachází již 30 let.Vlastní jí mamka která na její renovaci podle jejich slov nebude mít sílu a tak renovaci zřejmě nechá na mne a mém synu.V poslední době jsem se trochu více začal zajímat o původ Tatry.Hned při nahlednutí do TP jsem zjistil jisté nesrovnalosti které si hned z počátku těžko dokážu vysvětlit.Jedná se mi o číslo rámu které je uvedeno v TP.Na straně 10 je uvedena změna je zde psáno v roce 1970Že orgán správy SNB dá příkaz k vyražení č.rámu29955 dle tech.průkazu.Historie podvozku je tedy od roku 1935 do 1970 kdy zřejmě došlo k doražení čísla podvozku neznámá.Jestli došlo k výměně z jiného vozu se asi už nedozvíme.V přílohách posílám sken tech.průkazu a prosím napište Váš názor.Pokud budete mít zájem tak zašlu další fotky díky Jenda.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pokud máš nějaká fota Tatry, tak je sem určitě dej.
Jéňa napísal:Ahojky všichni kteří podlehli stejnému koníčku což jsou stará auta především Tatře 57a.
Vzhledem k tomu že jedem exemplář se v naší rodině nachází již 30 let.Vlastní jí mamka která na její renovaci podle jejich slov nebude mít sílu a tak renovaci zřejmě nechá na mne a mém synu.V poslední době jsem se trochu více začal zajímat o původ Tatry.Hned při nahlednutí do TP jsem zjistil jisté nesrovnalosti které si hned z počátku těžko dokážu vysvětlit.Jedná se mi o číslo rámu které je uvedeno v TP.Na straně 10 je uvedena změna je zde psáno v roce 1970Že orgán správy SNB dá příkaz k vyražení č.rámu29955 dle tech.průkazu.Historie podvozku je tedy od roku 1935 do 1970 kdy zřejmě došlo k doražení čísla podvozku neznámá.Jestli došlo k výměně z jiného vozu se asi už nedozvíme.V přílohách posílám sken tech.průkazu a prosím napište Váš názor.Pokud budete mít zájem tak zašlu další fotky díky Jenda.
- Pedro
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
K tomu vyražení čísla rámu - jsou v zásadě asi dvě možnosti:
1) na rámu resp. podvozku nebylo při nějaké kontrole nalezeno číslo, tak ho tam nechali dovyrazit,
2) pravděpodobnější možnost - byl vyměněn podvozek nebo jeho část s číslem, tak se tam nechalo vyrazit to číslo, co tam mělo být. Bývalo to tak běžné, viděl jsem už u náklaďáku na centrální rouře vyražená dokonce 4 čísla a prostě při danné přestavbě platilo to, které bylo orámováno červenou barvou a hotovo.
1) na rámu resp. podvozku nebylo při nějaké kontrole nalezeno číslo, tak ho tam nechali dovyrazit,
2) pravděpodobnější možnost - byl vyměněn podvozek nebo jeho část s číslem, tak se tam nechalo vyrazit to číslo, co tam mělo být. Bývalo to tak běžné, viděl jsem už u náklaďáku na centrální rouře vyražená dokonce 4 čísla a prostě při danné přestavbě platilo to, které bylo orámováno červenou barvou a hotovo.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jestli se nepletu, tak původní číslo rámu je vyraženo jen na klikové skříni, zrovna tak jako číslo motoru, čísla jsou taky na štítku na skříni ventilátoru...
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Přesně tak, jak píše Richard, čislo podvozku je na motorové skříni, nahoře na takové plošce. Jinam se myslím nedávalo... Takže zřejmě byl měněn motor, buď jako nová skříň s nevyraženým číslem, a muselo se v těch 70. letech dodatečně dle štítku dorazit, nebo měla vyměněná skříň motoru jiné číslo a to se opět muselo nechat přerazit, aby souhlasilo se štítkem a TP. Vše za motorem může být úplně původní...
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zaujimava stranka pre Tatra 57 . http://www.merakoshop.cz/kategorie-1/st ... ce_max=500
- Jéňa
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 06 Jan 2012, 21:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru má ji moje mamka už prý na ni nebude mít sílu ji dát do kupy tak to prý bude čekat na mne a synátora.
- Bydlisko: PRAHA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ahojky moc děkuji za Vaše názory jak to může být s tím vyražením čísla rámu.
Jak pojedu na chaloupku kde je Tatra na špalkách tak se podívám a dám zase vědět.Nafotím také nové fotky a pokusím se najít starší kdy se stěhovala do nového příbytku.
Jak pojedu na chaloupku kde je Tatra na špalkách tak se podívám a dám zase vědět.Nafotím také nové fotky a pokusím se najít starší kdy se stěhovala do nového příbytku.
- DJ EgO
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 185
- Dátum registrácie: 25 Nov 2007, 19:02
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 BF
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dobrý den, včera, i přes nepříznivé počasí se mi podařilo do garáže dostat další vůz. Myslím, že je to 57A, nemám s takovým vozem zkušenosti. Poradíte, kde třeba shánět díly? Poradíte něaké vychytávky s renovací? Přikládám pár fotek, budu rád za komentáře. Třeba zadní světla se mi nezdají, na žádné 57 jsem takové neviděl...
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Vypadá moc hezky a zachovale... Spoustu rad najdete tady v tom vláknu, nezbytné jsou i Technická příručka z Tatraklubu Ostrava a sestavný katalog dílů pro tatru 57K. Obojí a ještě další texty a výkresy najdete na těhle stránkách: http://www.pedros.cz/tatra.php
- OndraCH
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 24 Jan 2012, 13:20
- Tatry, ktoré vlastním: Tatry 57,A i podvozek B
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
kolegové,chci se vás zeptat jaké byli kola na áčkách??? hlavně na sportech dával sem sem téma ale mám jiný účet.Je to jedno nebo je to určeno podle roku?? teď sem se pustil do renovace právě sportu - 1937 a mám 2 áčka na diravejch kolech a jeden podvozek právě s kolama z čístý - bez děr.Je někdo kdo by o tom něco věděl??? děkuju
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jaká je správná vůle na klice? Děkuji
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zadní světla jsou na tom ze Spartaku.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Prosim vas potreboval by som orginal tvar vyfuku.Vedel by niekto popisat akom uhle je ta zadna koncova trubka?vdaka
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nema nikto vyradenu zadnu cast vyfuku?Na odkopirovanie.vdaka
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Musíš jí naohýbat tak, aby se nedotýkala zadní nápravy a přitom vzadu nebyla moc nízko pod karoserií. Nejlepší je ohýbat to přímo u vozu a zkoušet, je to jednoduché, stačí trubku napěchovat suchým pískem (konce se můžou zavařit nebo do nich natlouci dřevěné zátky), rozpálit dočervena autogenem nebo výkonnou letlampou a ve svěráku ohýbat, zbytek trubky sloužící jako páka při ohýbání se nakonec odřízne...
- T57A
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 06 Mar 2009, 17:20
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A r.v. 1937
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ten výfuk sme robili obdobne, len za studena s použitím ručnej ohýbačky od kúrenárov.
Samozrejme trubka musí byť plná suchého piesku, a musí byť použité zodpovedajúce kopyto
na priemer trubky. Na približné určenie tvaru výfukudobre pomôže hrubší hliníkový
zvárací drôt /tyčka cca 3mm/.
Veľa zdaru !
Samozrejme trubka musí byť plná suchého piesku, a musí byť použité zodpovedajúce kopyto
na priemer trubky. Na približné určenie tvaru výfukudobre pomôže hrubší hliníkový
zvárací drôt /tyčka cca 3mm/.
Veľa zdaru !
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných