Ahoj,
koupil jsem si držáky vlaječek, ale nevím do kterých míst jej umístit. Má někdo foto vozu s vlaječkama, popřípadě ví někdo do kterých míst příjdou?
Děkuji.
Honza
Kam s vlaječkama Tatra 613
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 187
- Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Třebíč
- Kontaktovať užívateľa:
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kam s vlaječkama Tatra 613
Pokiaľ máš originálne stožiarky na vlajočky, a nie tie trocha pochybné a lacno vyzerajúce náhrady, ktoré sa pricvikávajú do medzery medzi prednú kapotu a blatník, tak ich umiestnenie na blatník je pre T-613 predpísané (už od roku 1975) takéto:
- vzdialenosť osi otvoru pre stožiarik od prednej hrany predných dverí hore pri chromovej lište - 900 mm
- vzdialenosť osi otvoru od vonkajšej hornej hrany blatníka - 16 mm (tu sa mnohí dopúšťajú chyby a otvor vŕtajú do stredu šírky hornej plochy blatníka, čo jednak nevyzerá dobre, jednak je potom problém pritiahnuť odspodu upevňovaciu maticu)
- otvor v blatníku má predpísaný priemer 16,2 mm
- vyrovnávaciu podložku je potrebné natočiť tak, aby stožiarky stáli zvislo
Myslím, že rovnaký predpis sa používal neskôr aj pre T-613S...
- vzdialenosť osi otvoru pre stožiarik od prednej hrany predných dverí hore pri chromovej lište - 900 mm
- vzdialenosť osi otvoru od vonkajšej hornej hrany blatníka - 16 mm (tu sa mnohí dopúšťajú chyby a otvor vŕtajú do stredu šírky hornej plochy blatníka, čo jednak nevyzerá dobre, jednak je potom problém pritiahnuť odspodu upevňovaciu maticu)
- otvor v blatníku má predpísaný priemer 16,2 mm
- vyrovnávaciu podložku je potrebné natočiť tak, aby stožiarky stáli zvislo
Myslím, že rovnaký predpis sa používal neskôr aj pre T-613S...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 187
- Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Třebíč
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kam s vlaječkama Tatra 613
Děkuji za info. Mám ty origoš, žádné napodobeniny.
Honza
Honza
- arcibalt
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: SK: RK, DK
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kam s vlaječkama Tatra 613
Ahoj Honza,
dovolím si doplniť Ondreja..
ak máš tie origo vlajočky s pružinou, tak na T-613-S za zo spodu blatníka v mieste diery na vlajočku naváral vystužovací plech hrúbky cca 1,5-2 mm, tvaru obdĺžnika rozmeru cca 20cm x cca 5cm(resp.koľko šírka blatníku v tom mieste dovolí). Myslím že to bolo kôli tomu aby to spevnilo blatník voči kymácaniu vlajočky za jazdy vplyvom vetra pri rychlejšej jazde s vlajočkami - aby blatník ta pružiaca vlajočka nenamáhala.
dovolím si doplniť Ondreja..
ak máš tie origo vlajočky s pružinou, tak na T-613-S za zo spodu blatníka v mieste diery na vlajočku naváral vystužovací plech hrúbky cca 1,5-2 mm, tvaru obdĺžnika rozmeru cca 20cm x cca 5cm(resp.koľko šírka blatníku v tom mieste dovolí). Myslím že to bolo kôli tomu aby to spevnilo blatník voči kymácaniu vlajočky za jazdy vplyvom vetra pri rychlejšej jazde s vlajočkami - aby blatník ta pružiaca vlajočka nenamáhala.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 187
- Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Třebíč
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kam s vlaječkama Tatra 613
Děkuji za veškeré info. Ještě mám jeden dotaz - jaké mají rozměry vlaječky?
Co na nich bylo? Česká vlajka?
Dále - mám laminátové blatníky a ty jsou dostatečně silné tak je možná ani podkládat nemusím...
Honza
Co na nich bylo? Česká vlajka?
Dále - mám laminátové blatníky a ty jsou dostatečně silné tak je možná ani podkládat nemusím...
Honza
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kam s vlaječkama Tatra 613
Na stožiaroch sa používala hlavne československá vlajka, spravidla v kombinácii s inou podľa použitej príležitosti - celé zdobenie však neurčovala Tatra, ale sa riadilo príslušným v tej dobe platným diplomatickým protokolom.
Vlajky boli spravidla ľahké silonové, aby pri vyšších rýchlostiach nadmerne nezaťažovali stožiar. Hlavne v daždi by prírodné vlákno nadmerne oťaželo a takéto vlajky by boli nepoužiteľné. Rozmery asi tiež určoval príslušný protokol, výška zodpovedala približne vzdialenosti otvorov na stožiari, dĺžka sa potom odvodzovala od toho.
Bližšie detaily by vedel možno Čadík...
Vlajky boli spravidla ľahké silonové, aby pri vyšších rýchlostiach nadmerne nezaťažovali stožiar. Hlavne v daždi by prírodné vlákno nadmerne oťaželo a takéto vlajky by boli nepoužiteľné. Rozmery asi tiež určoval príslušný protokol, výška zodpovedala približne vzdialenosti otvorov na stožiari, dĺžka sa potom odvodzovala od toho.
Bližšie detaily by vedel možno Čadík...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných