Pozinkované díly.....
- j.tommy
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
- Bydlisko: Jeseník
- Kontaktovať užívateľa:
Pozinkované díly.....
Zkoušel již někdo třeba pozinkovat blatníky nebo jiné karosářské díly,popřípadě celou karoserii??
- Hanz 260
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 85
- Dátum registrácie: 14 Okt 2007, 18:47
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1992)
Tatra 613-3 (1985)vrak a dárce ND. - Bydlisko: Benešovsko (CZ)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
To by mě taky zajímalo mam tu připravený nový blatníky a novou přední kapotu na výměnu a nevím jestli to hodit do zinku a nebo ne a popřípadě jakej druh zinkování použít.
- j.tommy
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
- Bydlisko: Jeseník
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
Hanz 260 napísal:To by mě taky zajímalo mam tu připravený nový blatníky a novou přední kapotu na výměnu a nevím jestli to hodit do zinku a nebo ne a popřípadě jakej druh zinkování použít.
Právě něčím podobným se teď taky zabývám a snažím se zjistit co a jak je možné.Chtěl bych zkusit blatníky,kapotu,i spodní části dveří...Napadlo mě i celou karoserii,ale to by bylo technologicky dosti náročné...
- Jim
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 24 Júl 2008, 21:27
- Tatry, ktoré vlastním: 613-1 a zatím mi to stačí :-)
- Bydlisko: Mikulov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
rozum převzat z jednoho autowebu :
Co se týče rozdílu typu zinkování tak u galvanického záleží na dobrém očištění podkladového materiálua navíc Galvanicky nanášený zinek tvoří povrch do tloušťky tak 3 mikrony kdežto žárový zinek až do tloušťky 7 mikronů navíc žárové nanášení očistí právě zbytky nečistot. Problém ale je že je nutno to provaádět solidně aby nedošlo k pokroucení. nebo potečení plechů. No a vzhledem k tomu že v okolí neexistuje firma co má lázeň takových rozměrů aby se mi do ni vlezly díly na auto ( třeba i dveře) budu se muset uchýlit k žárovému zinkování.
Kousek od mého bydliště v Hustopečích u Brna je žárová zinkovna, kamarádi tam nosí různé věci
Co se týče rozdílu typu zinkování tak u galvanického záleží na dobrém očištění podkladového materiálua navíc Galvanicky nanášený zinek tvoří povrch do tloušťky tak 3 mikrony kdežto žárový zinek až do tloušťky 7 mikronů navíc žárové nanášení očistí právě zbytky nečistot. Problém ale je že je nutno to provaádět solidně aby nedošlo k pokroucení. nebo potečení plechů. No a vzhledem k tomu že v okolí neexistuje firma co má lázeň takových rozměrů aby se mi do ni vlezly díly na auto ( třeba i dveře) budu se muset uchýlit k žárovému zinkování.
Kousek od mého bydliště v Hustopečích u Brna je žárová zinkovna, kamarádi tam nosí různé věci
- arcibalt
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: SK: RK, DK
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
Neviete niekto aky druh zinkovania sa používa v seriovej výrobe? Napr. Audi ma vraj mimo hliníkových pozinkované karoserie..Predpokladám že to bude asi žiarove pozinkovanie ale zaujíma ma to..Ak oni žiarovo pozinkovavaju ta pokrútenie plechov by nemalo hroziť..
- Julo600
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
Predpokladam, ze karosarske diely sa nezinkuju, ale vyrabaju z pozinkovaneho plechu
- j.tommy
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
- Bydlisko: Jeseník
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
Julo600 napísal:Predpokladam, ze karosarske diely sa nezinkuju, ale vyrabaju z pozinkovaneho plechu
To si myslím že,pokud máš plně pozinkovanou karoserii,tak ji určitě zinkují vcelku.Při svařování by zinek shořel a bylo by to zbytečné.
- Hanz 260
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 85
- Dátum registrácie: 14 Okt 2007, 18:47
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1992)
Tatra 613-3 (1985)vrak a dárce ND. - Bydlisko: Benešovsko (CZ)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
Někde jsem četl že karosářské díly se zinkem šopují,což je nanášení rozžhaveného zinku stříkáním.
- Mr.Tomash
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 09 Nov 2008, 12:35
- Tatry, ktoré vlastním: Tatru nemám :-(
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
Na našom aute je karosérie plne pozinkovaná a zdá sa my že tie autá (teda vlastne len karosérie) do toho zinku vložia. Urobia taký zinkový kúpeľ. Ale v zinkovaní sa veľmi nevyznám.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
Nové karosérie se dělají z pozinkovaného plechu, sváry se pak zamáznou tmelem. O nějakém "koupání v zinku" si nechte jen zdát...
Blatníky a přední čelo jsem dával galvanicky zinkovat, dopadlo to celkem dobře, ale ta příprava použitých dílů je práce pro otroka. Nic, co má dutiny (kapoty, karosérie) se efektivně pokovit nedá, kyselinu z těch dutin prostě nedostanete.
Blatníky a přední čelo jsem dával galvanicky zinkovat, dopadlo to celkem dobře, ale ta příprava použitých dílů je práce pro otroka. Nic, co má dutiny (kapoty, karosérie) se efektivně pokovit nedá, kyselinu z těch dutin prostě nedostanete.
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
ja jsem daval zinkovat nejanke veci na podvozek a kolem motoru...
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=65
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=66
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=67
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=68
Zinkovano u zinkovny Wiegel, kamos mi doporucil MEA nebo tak nejak, ale byla dal, nicmene priste se projedu dal, zinkovani je super, ale slo to udelat lepe
Havrla
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=65
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=66
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=67
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=68
Zinkovano u zinkovny Wiegel, kamos mi doporucil MEA nebo tak nejak, ale byla dal, nicmene priste se projedu dal, zinkovani je super, ale slo to udelat lepe
Havrla
- Hanz 260
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 85
- Dátum registrácie: 14 Okt 2007, 18:47
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1992)
Tatra 613-3 (1985)vrak a dárce ND. - Bydlisko: Benešovsko (CZ)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
Wiegel znám vozíme tam díly z práce ale dělá pouze žárovej zinek a to bych měl z kapoty a blatníků vrtuli a zinku strašnou vrstvu, na díly podvozku to je myslím ideální.Já půjdu do toho galvanickýho,jen musim najít firmu která má tak velkou vanu s lázní.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
Dá se to nazinkovat ale musí tam být otvory.Kámoš si nechal pozinkovat celý skelet na felicii a super.Stálo ho to ale asi něco kolem 8 tisíc.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
Jinak nástřik zink.prášk barvou je o ničem,je to jako základovka po pískování ale barvy na tom drží OK.
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
Hanz 260: no prave ze ta zinkovna MEA nebo jak se jmenovala to pry umi tak ze neni videt to jak to steka, a je to rovnomerne...., wiegel je dobrej mistama i 1mm zinku, na podvozek akorad .. ale to je vsechno
Havrla
Havrla
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
Je to tak, ako písal Julo - na výrobu karosárskych dielov sa používajú plechy s ochrannou vrstvou, najčastejšie Zn, čo je najviac rozšírené. Zinok okrem toho priaznivo pôsobí pri tvárnení - znižuje trenie v kritických miestach medzi plechom a tvárniacim nástrojom. Zinkové povlaky od jednotlivých výrobcov bývajú rozlíšiteľné aj pohľadom podľa typickej štruktúry.Julo600 napísal:Predpokladam, ze karosarske diely sa nezinkuju, ale vyrabaju z pozinkovaneho plechu
Celé zvarené karosérie sa už nezinkujú, ale sa na ne nanáša kataforézny náter - celá karoséria sa ponorí na predpísanú dobu do horúceho kúpeľa - v sériovej výrobe spravidla na priebežnej linke. Je presne určené, aké prípravky je možné na karosériu použiť pred týmto základovaním, aby nedošlo ku znehodnoteniu kúpeľa. Takto ošetrená karoséria po osušení postupuje na ďalšie technologické spracovanie, čo môže byť u jednotlivých automobiliek odlišné.
V poslednej dobe sa pod vplyvom snáh o šetrenie (% zlacnenie výroby automobilov) začína upúšťať od celoplošného používania pozinkovaných plechov a na niektoré diely karosérie v menej korozívne namáhaných oblastiach sa opäť začínajú používať tzv. čierne plechy. Len máloktoré automobilky však dnes zinkové plechy nepoužívajú vôbec.
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
V knížce Protikorozní ochrana automobilů byla popsána metoda žárového zinkování po opískování karosérie spodku popřípadě vybraných míst karosérie metalizační pistolí.Pokud jste někdo viděl metalizaci výfuku hliníkem tak se místo něho použije Zn.Bylo to doporučováno pro jednoduchost a že ty metalizační pistole vlastní tehdejší autokluby.Teď to má asi někdo ve své dílně když se autokluby rušily.
- j.tommy
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
- Bydlisko: Jeseník
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
S žárovým zinkováním problém nemám,díly podvozku atd se takto pozinkovat dají bez větších problémů.Teď zjištuju kde by mi pozinkovaly blatníky,kapotu,dveře....
- Lukáš_613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí - Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pozinkované díly.....
zdravim,,viete prosim Vas ci sa to robi aj na SVK a kde ???..je vhodny tento sposob aj na skraslenie niektorych sucasti auta ???
dakujem za pomoc
dakujem za pomoc
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných