Omlouvám se za prodlevu, ale nemám čas být neustále na internetu.
Žehličky a krátká Áčka měli náboje (i hřídele) na kuličkových ložiscích. To ložisko bylo na náboji zajištěno velkou maticí a samotný náboj byl k hřídeli přichycen šroubem. Při demontáži je tedy třeba odšroubovat krytku ložiska která je zajištěna kulatým ,,pérem,, na obvodu poloosy. U kuželíkových ložisek by se ta krytka nemusela odšroubovávat a náboj by měl jíst stáhnou stahovákem, ale z vlastní zkušenosti doporučuju ji odšroubovat také. Nejen že se s tím lépe dělá, ale v mnoha případech ani nevíte jaké provedení ložisek tam skutečně je. Od dlouhého Áčka (B,K) je náboj (i hřídel) na kuželíkových ložiscích, čímž pádem je tam ta vnitřní matice zbytečná, ale zřejmě ještě nějaký čas vyráběly náboje se závitem, pro případ montáže do starého provedení a až později upustili i od toho závitu. Já mám v dlouhém Áčku náboj se závitem, ale bez matice protože mám kuželíková ložiska. Náboj je u tohoto nového provedení zajištěn z venku, kontramatkami na závitu pokračujícím z hnacího hřídele (pozor vyskytují se různá stoupání toho závitu).
Opět důrazně upozorňuji na pozdější opravy, úpravy a rekonstrukce, kdy se používaly díly které byly zrovna po ruce. Osobně jsem měl v jenom Béčkovém podvozku na jedné straně kuželíková ložiska a na druhé straně byl hřídel na kuželíkách a náboj na kuličkách, přičemž to kuličkové ložisko je menší a tak v poloose volně ,,kloktalo,, a přesto s tím takto někdo jezdil.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)