Technické problémy s našimi tatrovkami
-
Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
- Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Jerry » 27 Júl 2009, 23:35
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Tak nejdřív sem zapoměl a teď se mi to smazalo...
Chtěl sem jen napsat, abys vyzkoušel odpor jednotlivejch větví pod pojistkou č. 1 proti kostře (bez napájení!). Odpor by se měl pohybovat v desítkách ohmů. pokud bude někde jen 2 tak tam může bejt problém, nevim jak moc máš vzdělání v elektro oboru.
Ps: A ta světelná houačka atd. už funguje, našel si chybu?
-
613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa 613krakenn » 28 Júl 2009, 07:37
Ano svetla a hukacka uz iduuu no aspon jedna dobra sprava hah
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-- ta zelena poistka bola zaoxidovana ako hovado -presne ako si vravel
-
Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
- Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Jerry » 28 Júl 2009, 23:30
Tak když máš vyměněný zapalování i cívku, tak se to zůžilo na 3 místa (jak již bylo řečeno odrušovací člen, něco pod palubkou a zkrat pocestě ke spotřebičům). Pokud vyhodíš z pojistkovky fous, kterej jde pod palubovku (napájení budíků) a nebude to zlobit, víš že to bude v tom. Pokud to bude upalovat pojistku i tak, tak je to po cestě dozadu, nebo filtr (ten váleček u regleru). Ten můžeš prozatimně odpojit, jak psal Marián, ale pak půjde rušení od tyristoru do palubní sítě (např bude šumět rádio atd...).
Pochlub se s pátráním, na co jsi přišel.
-
613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa 613krakenn » 02 Aug 2009, 09:56
Caute no takze dal som dole celu palubovku aj s pristrojovkou poodpajal vsetky koncovky od budikov od lucasa a stale mi to striela --nikde som skrat neobjavil
-
Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
- Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Jerry » 02 Aug 2009, 22:01
Jerry napísal:..., tak je to po cestě dozadu, nebo filtr (ten váleček u regleru). Ten můžeš prozatimně odpojit, jak psal Marián, ale pak půjde rušení od tyristoru do palubní sítě (např bude šumět rádio atd...).
Marián Mitrík napísal:Pánové mal som podobný problém,skontroluj odrušovací kondenzátor pri regleri alternátora je to pri tyristorovom zapaľovaní.Odpoj z neho vodiče spoj ich na priamo a uvidíš,daj vedieť.
Nebral sem to jako 100% diagnózu, ale vše směřuje k tomuto vynálezu, tak to zkus dle Mariána.
-
613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa 613krakenn » 03 Aug 2009, 11:15
to uz som skusal tiez a nic sa nedeje
-
Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
- Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Jerry » 03 Aug 2009, 18:52
Zkusil jsi odpojit regulátor nabíjení (ten kabel co je připojenej na svorku 54, je to ten samej co vychází k tyristoru)? To už je poslední věc, co tam může dělat neplechu v závislosti na režimu motoru. Pak to prohlásim za zakletý a budu se na to muset dojet podívat osobně.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa 613krakenn » 04 Aug 2009, 09:38
Jerry napísal:Zkusil jsi odpojit regulátor nabíjení (ten kabel co je připojenej na svorku 54, je to ten samej co vychází k tyristoru)? To už je poslední věc, co tam může dělat neplechu v závislosti na režimu motoru. Pak to prohlásim za zakletý a budu se na to muset dojet podívat osobně.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
No to by bolo asi naidealnejsie ale nie neunuvaj sa ja najdem kde je ten pes zakopany
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa 613krakenn » 10 Aug 2009, 23:05
No dobra sprava aspon pre mna v stredu pride elektrikar pozriet na to tak dufam ze pride na to co tomu je...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Hynek603
- Diskutujúci
- Príspevky: 32
- Dátum registrácie: 22 Júl 2010, 20:10
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Hynek603 » 09 Aug 2011, 22:59
Já něco podobného, dnes jsem poprvé zkoušel nahodit bufíka, ventilátor se točil ale foukalo to studené. Najednou se ventilátor točit přestal, tak říkám nic, jedu domu. Nastartuju, přejíždím přes práh a za ním motor zhasnul a nic. Zkoušel jsem našlapat a se sytičem (byl studený), ještě to párkrát mělo tendenci ale opravdu nenaskočil, teď už jen točí a nic. Pojistky jsem kontroloval a zdají se být všechny v pořádku. Netušíte co by to mohlo být? Může to mít nějakou souvislost s tím ventilátorem co přestal fungovat?
Díky
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 15 Aug 2011, 22:04
S bufíkem by to při originálním zapojení souvislost mít nemělo. Buď zkontrolovat, zda není někde upadlý kabel nebo ten práh přejet znovu a třeba se to samo opraví...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
roman
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa roman » 18 Okt 2011, 21:07
Tohle téma je asi společné pro i pro 603. Koupil jsem nové fajfky pro svíčky a ejhle ani jedna neměla vnitřní odpor menší jak 20 Mohm. Tedy naprosto nevodivé. Než je donesu vrátit, tak by jsem se chtěl zeptat, zda-li to není naschvál. To aby jsem nevědomky ze sebe neudělal blbce. Ale řekněte. 8 fajfek a že by byly všechny KO????
Označení= TESLA OK13-5.
Dle mého by měly mít cca 5 kiloohm.
-
Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
- Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Jerry » 20 Okt 2011, 18:14
Tak vysokej odpor se mi teda taky nezdá... Ale vim, že vnitřek je vyplněnej takovym žlutym sajrajtem (připadá to jako síra) a ten je časově nestálej. Dnešní svíčky mají polovodivej zátav a často i odrušovací odpor přímo v izolátoru, takže by byla možnost odpor vyvrhnout a kabel natvrdo přiletovat ke konektoru. Už se to tu někde v Kačenách probíralo...
Tu, už sem to objevil, ale tam se mluví o staršim typu, má spodek víc baňatej a jde rozšroubovat...
-
Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
- Bydlisko: Pardubicko
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Honzík » 21 Okt 2011, 11:14
Jestli mohu trochu přispět tak jsem vzal měřák MX56 a ten mi ukazal na koncovkách (fajce) Tesla OK 13-5 odpor 4kohmy zaokrouhleně. Tyto koncovky je třeba pravidelně kontrolovat protože při používaní tyristor. zapalovaní odchází ten odpor uvnitř. Výsledkem je neklidný motor v nízkých otačkách.
-
roman
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa roman » 21 Okt 2011, 13:50
Otázkou zůstává, co se stane, když odpor vyhodíme. Přesněji dáme fajfky pryč. Přemýšlím, že by jsem je nahradil něčím bezodporovým. Rusové dělali fajfky z porcelánu. Co myslíte. Ty by do motoru šly????
-
Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
- Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Jerry » 21 Okt 2011, 18:51
Pokud budou sedět dýlkou, proč ne... Abys je pak při vytahování nemusel lovit jak doktor.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ohledně provozu bez odrušovacího odporu jsem psal již výše, fungovat to bude, ale abys nerušil sousedy při poslechu rádia, tak si kup svíčky s odrušovacím odporem. Označení v názvu je "R" např. Brisk NR15YC.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Vlada
- Diskutujúci
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 07 Nov 2011, 11:11
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Vlada » 17 Jan 2012, 17:00
Hynek603 napísal:Já něco podobného, dnes jsem poprvé zkoušel nahodit bufíka, ventilátor se točil ale foukalo to studené. Najednou se ventilátor točit přestal, tak říkám nic, jedu domu. Nastartuju, přejíždím přes práh a za ním motor zhasnul a nic. Zkoušel jsem našlapat a se sytičem (byl studený), ještě to párkrát mělo tendenci ale opravdu nenaskočil, teď už jen točí a nic. Pojistky jsem kontroloval a zdají se být všechny v pořádku. Netušíte co by to mohlo být? Může to mít nějakou souvislost s tím ventilátorem co přestal fungovat?
Díky
No projevuje se to ale jako nedostatek benzinu..... Bufik se vypnul protože nedošlo k zapalení směsi do x minut... (termopojistka) a ten motor bych viděl že se vyčerpal benzin z karburátorů a pak taky kaput. Je to asi blbý, ale viděl bych to na to - benzín je jediny společny. Bufik je jištěnej zvlast. A zapalovani ti funguje jako takovy?? Omrkni ten benzin a palivovou pumpu
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Hlavně si nemysli, že z tebe dělám vola
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
LuckyLuk
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 22 Feb 2012, 13:00
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa LuckyLuk » 27 Feb 2012, 17:53
....špatná kostra na motoru...?
-
peto
- Diskutujúci
- Príspevky: 49
- Dátum registrácie: 21 Máj 2009, 20:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603-2 r.v.1968 čaká na renováciu
Tatra 603-3 r.v.1974 čaká na renováciu
Tatra 613/2 prerobená na 3 v prevádzke
Tatra 613/4 r.v. 1992 započatá renovácia
Tatra 613/3 r.v. záchranný systém slovakia
Tatra 613/4 r.v. 1992 nekompletná s dokladmi
- Bydlisko: SI
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa peto » 29 Feb 2012, 23:51
Zdraví Páni ,mám otázku ohľadom zapojenia ovládacej skrinky pre ventilátor na motore 613/4.
Jedná sa hlavne o relé ktoré je umiestnené za zapaľovaním.
-
Prílohy
-
![186.jpg (73.62 KiB) 16458 zobrazení 186.jpg](./download/file.php?id=27402&t=1&sid=62c58afa9f2fa9b516f52301ccbdb34f)
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 21 neregistrovaných