2 brzdové spínače u T 613/4
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
2 brzdové spínače u T 613/4
Proč má Tatra 613 dva brzdové spínače?
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Co mas na mysli!? tlakova cidla v kufru u predniho bufiku?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Tak ty spínače mě pěkně nasraly.. Jeden totiž tekl, a zjistil jsem to , až mi svítila kontrolka málo kapaliny , tak jsem ho vyměnil, vytáhl baterku, všechnu kapalinu vytačenou do kufru pěkně utíral.. No a o rok později , když jsem přišel do garáže, tak koukám, a žhavily brzdové světla- tak jsem otevřel kufr a na spínači tekly bužírky z konektorů . Prostě propojoval... Koupil jsem nové znovu oba 2 , a od té doby je kontroluju (častěji) ..
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
To same se mi stalo pred mesicem na 700. Pruvodni znak toho ze jsou v pytli je ten,ze ti prestanou svitit brzdova svetla.Proto tam take jsou,ze.....Ale pokud ti to nikdo nerekne, tak to vlastne nezjistis az do te doby dokud neproslapnes pedal brzdy a to je pak legrace.....bazilisak napísal:Tak ty spínače mě pěkně nasraly.. Jeden totiž tekl, a zjistil jsem to , až mi svítila kontrolka málo kapaliny , tak jsem ho vyměnil, vytáhl baterku, všechnu kapalinu vytačenou do kufru pěkně utíral.. ..
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Každý na jeden brzdový okruh.
U chromiek bol každý okruh zapojený na jedno brzdové svetlo a navzájom boli prepojené cez cievku relátka. Ak došlo k poklesu alebo strate tlaku v jednom z okruhov zopnuté relé rozsvietilo kontrolku poruchy brzdového systému. Pri počiatku brzdenia v dôsledku neskorého nárastu tlaku v jednom z okruhov alebo rozdielnym spínacím tlakom v spínačoch vždy preblikla kontrolka.
U dalších modelov boli myslím spínače len paralelne zapojené.
U chromiek bol každý okruh zapojený na jedno brzdové svetlo a navzájom boli prepojené cez cievku relátka. Ak došlo k poklesu alebo strate tlaku v jednom z okruhov zopnuté relé rozsvietilo kontrolku poruchy brzdového systému. Pri počiatku brzdenia v dôsledku neskorého nárastu tlaku v jednom z okruhov alebo rozdielnym spínacím tlakom v spínačoch vždy preblikla kontrolka.
U dalších modelov boli myslím spínače len paralelne zapojené.
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
To co popisuje palo bylo podobně zapojené na škodě 100. Ve schematu je mám zapojené paralelně elektricky, tak se ptám proč by nestačil jeden. Navíc má zapojen jenom jeden a brzdový světla svítí obě dvě.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Pri poruche jedného z okruhov budú brzdové svetlá stále funkčné.
- hammer
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 03 Okt 2005, 21:38
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Teplička nad Váhom
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Mne sa stalo že jeden bol nefunkčný a ten druhý sem tam išiel do skratu. Pritom keď som doma hladal kde to blbne stál sused 10 min. na brzde a nič. Stalo sa mi to aj na STK keď svetlá len blikli a poistka zhorela. Najprv som myslel že zásuvka na ťažnom, ale po pol hodine pátrania som sa dostal k tým spínačom.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Ano Honzo, kdyby byl spínač jen jeden, byl by umístěn v jednom ze dvou okruhů, který když by měl poruchu a unikla z něj kapalina, spínač by nespínal. Takže jsou dva, spojené paralelně, mají tedy "společnou" hydraulickou" část, ale zcela oddělenou a nezávislo "hydraulickou" část.
Co se týká jejich poruchovosti, je to legendární problém, celkem častý problém, projevující se nejroztodivnějším chováním, počínáje obligátním nesvícením světel, přes náhlé ustřelení bakelitové části spojené s propadem pedálu a obohacením části kufru ostřikem DOT4 a konče "vyvářením" brzdové kapaliny při průchodu zkratového proudu v řádu i desítek ampér. Setrvání těchto spínačů z 60tých let v zavazadlovém prostoru ještě u T700 M97 s pořizovací cenou vybaveného auta 2.2 mil. korun je krásnou ukázkou toho, co za paskvil to auto je (a to nejen v oblasti brzd) a krásně to demonstruje, jakou "péči" tomu výrobku jeho výrobce věnoval. Mnohem spolehlivější, v případě poruchy fatální škody nepůsobící, mechanický spínač k montáži do vyvrtaného otvoru v pedálové konzole, který měla už v roce 1986 škoda Favorit, stál v roce 1996 kolem 110 korun. Je proto logické, že takový sofistikovaný, šíleně drahý díl nebylo možné z úsporných důvodů do T613 M96 a M97 osadit, protože by to způsobilo takové navýšení její prodejní ceny, že už by to zákazník neunesl......
Už jsem to tu psal několikrát, jedinné rozumné, co můžete pro svou bezpečnost a svá auta udělat, je při první příležitosti vyšroubování těch spínačů, zašroubování zátek místo nich, protažení vodičů průchodkou zpět do kabiny a osazení spínače na konzolu pedálů. Prostě "urobte" si sami, když se na vás kombinát vy*ral. Kromě jistoty, že v případě poruchy spínače nebudete vytírat 0,5 litru brzdové kapaliny z kufru kolem topení získáte i další bonus, a to, zejména v kolonách užitečné, VČASNÉ rozsvěcení brzdových světel, protože k sepnutí stávajících tlakových spínačů, a tím rozsvícení světel, dochází až při nárustu tlaku v systému (= auto již brzdí a zpomaluje), ktežto stavitelný spínač na pedálové konzoli není problém nastavit tak, aby rozsvítil světla ještě před nástupem vlastní brzdné síly.
Upozornění: tento mnou výše uvedený postup zásadním způsobem zvyšuje bezpečnost provozu, ovšem ještě zásadněji je to negativní zásah do historické původnosti vozidla, kterýžto slabé a deformované povahy nemusí psychicky "unést", takže pokud se rozhodnete pro realizaci, konáte tak čistě "na vlastní triko". Tímto upozorněním doufám Luboši v tomto vlákně včas předejdu Tvým příspěvkům na téma "historická neoriginalita", takže s nimi prosím neobtěžuj a vlákno zůstane i celkem čtitelné a s technickým základem. Díky
Co se týká jejich poruchovosti, je to legendární problém, celkem častý problém, projevující se nejroztodivnějším chováním, počínáje obligátním nesvícením světel, přes náhlé ustřelení bakelitové části spojené s propadem pedálu a obohacením části kufru ostřikem DOT4 a konče "vyvářením" brzdové kapaliny při průchodu zkratového proudu v řádu i desítek ampér. Setrvání těchto spínačů z 60tých let v zavazadlovém prostoru ještě u T700 M97 s pořizovací cenou vybaveného auta 2.2 mil. korun je krásnou ukázkou toho, co za paskvil to auto je (a to nejen v oblasti brzd) a krásně to demonstruje, jakou "péči" tomu výrobku jeho výrobce věnoval. Mnohem spolehlivější, v případě poruchy fatální škody nepůsobící, mechanický spínač k montáži do vyvrtaného otvoru v pedálové konzole, který měla už v roce 1986 škoda Favorit, stál v roce 1996 kolem 110 korun. Je proto logické, že takový sofistikovaný, šíleně drahý díl nebylo možné z úsporných důvodů do T613 M96 a M97 osadit, protože by to způsobilo takové navýšení její prodejní ceny, že už by to zákazník neunesl......
Už jsem to tu psal několikrát, jedinné rozumné, co můžete pro svou bezpečnost a svá auta udělat, je při první příležitosti vyšroubování těch spínačů, zašroubování zátek místo nich, protažení vodičů průchodkou zpět do kabiny a osazení spínače na konzolu pedálů. Prostě "urobte" si sami, když se na vás kombinát vy*ral. Kromě jistoty, že v případě poruchy spínače nebudete vytírat 0,5 litru brzdové kapaliny z kufru kolem topení získáte i další bonus, a to, zejména v kolonách užitečné, VČASNÉ rozsvěcení brzdových světel, protože k sepnutí stávajících tlakových spínačů, a tím rozsvícení světel, dochází až při nárustu tlaku v systému (= auto již brzdí a zpomaluje), ktežto stavitelný spínač na pedálové konzoli není problém nastavit tak, aby rozsvítil světla ještě před nástupem vlastní brzdné síly.
Upozornění: tento mnou výše uvedený postup zásadním způsobem zvyšuje bezpečnost provozu, ovšem ještě zásadněji je to negativní zásah do historické původnosti vozidla, kterýžto slabé a deformované povahy nemusí psychicky "unést", takže pokud se rozhodnete pro realizaci, konáte tak čistě "na vlastní triko". Tímto upozorněním doufám Luboši v tomto vlákně včas předejdu Tvým příspěvkům na téma "historická neoriginalita", takže s nimi prosím neobtěžuj a vlákno zůstane i celkem čtitelné a s technickým základem. Díky
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Me to same. Vecer jsem chtel jet do garaze a zastavil za mnou chlapik,ze mi nesviti brzdova svetla.Rano jsem kouknul na spinace a z prvniho vzlinala brzdovka.Dal jsem nic nezkoumal jel jsem si pro nahradni do Ostrova. V Ostrove/ 10 km/ jsem uz proslapl brzdovy pedal a u baterie plna podlaha brzdovky. Spinac jsem vymenil, dolil kapalinu a svetla porad nic. Pojistka tez prepalena... kontrolka brzd mi po celou dobu ani neblikla.....
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Tento problém som riešil na väčšine mnou opatrovaných Tatroviek, dokonca ani novo zkúpený spínač nemusí byť v poriadku. Pri jednej príležitosti som takýto spínač rozobral a po zhliadnutí jeho konštrukčného riešenia, sa ani velmi nečudujem jeho spolahlivosti. Tento spínač sa skutočne používal v škode 100, prípadne škode 1203 staršej verzii. nech žije inovácia.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Tak ta moje je asi vyvolená... Nestalo se mi, že bych s tímto měl problém, pouze sem spínače zkontroloval a očistil. Fungujou bez problmů.
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Díky za vasvětlení, náhrada za mechanický , mě taky hned napadla. To není žádný problém. Mě zajímalo proč tam jsou dva a to jsem se dozvěděl. Díky
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Není vyvolená Jerry, jen máš zatím štěstí. Samozřejmě četnost závad souvisí s četností užívání vozidla a četnosti užívání brzd, je rozdíl sledovat výdkyt vad u úloženek, co absolvují v roce 2 srazy a pár víkendových výletů, a u vozů v denní provozu, zejména městském....
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
za lonsko jsem menil 3. Vsechny u 700...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Radku, mně je celkem jedno, co si ty nebo někdo jiný na auto namontujete. Já, pokud mi budou síly na náhradní díly stačit, tak budu ta svá auta zase pro změnu udržovat v historicky korektním stavu a budeš divit, zatím jsem žádný problém na žádném ze svých aut s tímhle spínačem neměl.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Po dvore zas toho tolko nenajazdíšLuboš napísal:Radku, mně je celkem jedno, co si ty nebo někdo jiný na auto namontujete. Já, pokud mi budou síly na náhradní díly stačit, tak budu ta svá auta zase pro změnu udržovat v historicky korektním stavu a budeš divit, zatím jsem žádný problém na žádném ze svých aut s tímhle spínačem neměl.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Kéž bych měl nějaký dvůr! Ale teda nevím, k čemu je dobré jezdit jen tak po dvoře...?
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Každý má auto na něco jinýho, někdo chce mít veterána ,někdo ho má na ježdění. Oboje je správně.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2 brzdové spínače u T 613/4
Až na ten paskvil a jemu podobné hodnocení nezbývá než souhlasit..radek napísal:Ano Honzo, kdyby byl spínač jen jeden, byl by umístěn v jednom ze dvou okruhů, který když by měl poruchu a unikla z něj kapalina, spínač by nespínal. Takže jsou dva, spojené paralelně, mají tedy "společnou" hydraulickou" část, ale zcela oddělenou a nezávislo "hydraulickou" část.
Co se týká jejich poruchovosti, je to legendární problém, celkem častý problém, projevující se nejroztodivnějším chováním, počínáje obligátním nesvícením světel, přes náhlé ustřelení bakelitové části spojené s propadem pedálu a obohacením části kufru ostřikem DOT4 a konče "vyvářením" brzdové kapaliny při průchodu zkratového proudu v řádu i desítek ampér. Setrvání těchto spínačů z 60tých let v zavazadlovém prostoru ještě u T700 M97 s pořizovací cenou vybaveného auta 2.2 mil. korun je krásnou ukázkou toho, co za paskvil to auto je (a to nejen v oblasti brzd) a krásně to demonstruje, jakou "péči" tomu výrobku jeho výrobce věnoval. Mnohem spolehlivější, v případě poruchy fatální škody nepůsobící, mechanický spínač k montáži do vyvrtaného otvoru v pedálové konzole, který měla už v roce 1986 škoda Favorit, stál v roce 1996 kolem 110 korun. Je proto logické, že takový sofistikovaný, šíleně drahý díl nebylo možné z úsporných důvodů do T613 M96 a M97 osadit, protože by to způsobilo takové navýšení její prodejní ceny, že už by to zákazník neunesl......
Už jsem to tu psal několikrát, jedinné rozumné, co můžete pro svou bezpečnost a svá auta udělat, je při první příležitosti vyšroubování těch spínačů, zašroubování zátek místo nich, protažení vodičů průchodkou zpět do kabiny a osazení spínače na konzolu pedálů. Prostě "urobte" si sami, když se na vás kombinát vy*ral. Kromě jistoty, že v případě poruchy spínače nebudete vytírat 0,5 litru brzdové kapaliny z kufru kolem topení získáte i další bonus, a to, zejména v kolonách užitečné, VČASNÉ rozsvěcení brzdových světel, protože k sepnutí stávajících tlakových spínačů, a tím rozsvícení světel, dochází až při nárustu tlaku v systému (= auto již brzdí a zpomaluje), ktežto stavitelný spínač na pedálové konzoli není problém nastavit tak, aby rozsvítil světla ještě před nástupem vlastní brzdné síly.
Upozornění: tento mnou výše uvedený postup zásadním způsobem zvyšuje bezpečnost provozu, ovšem ještě zásadněji je to negativní zásah do historické původnosti vozidla, kterýžto slabé a deformované povahy nemusí psychicky "unést", takže pokud se rozhodnete pro realizaci, konáte tak čistě "na vlastní triko". Tímto upozorněním doufám Luboši v tomto vlákně včas předejdu Tvým příspěvkům na téma "historická neoriginalita", takže s nimi prosím neobtěžuj a vlákno zůstane i celkem čtitelné a s technickým základem. Díky
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných