Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Mám pocit, že mýtus černých panceřovaných vozidel T613 se traduje až od doby, kdy jeden budoucí význačný státník "řečnicky" prohlásil (v souladu se všeobecnými představami), že on se vozit "v černých panceřovaných limuzínách" nebude, aby o několik dní později začal pravidelně nastupoval do "obyčejného", tmavého šedozeleného Renaultu 21 ozdobeného státními vlajkami Československa... a o několik měsíců později do modročerného, patřičně upraveného BMW, aby následně užíval již jen vozy Mercedes.
Osobně se domnívám, že podobná poznámka ("děkuji, ale jsem se svým služebním Mercedesem naprosto spokojený...") při státníkově několikadenní cestě Moravou pronesená během prohlídky závodu Tatra po několika metrech jízdy za volantem ( ne zcela dokončeného) vozu Prezident na nabídku jeho trvalého zapůjčení, přispěla k "okamžitému odepsání" tohoto vozidla u většiny přítomných činovníků...
Osobně se domnívám, že podobná poznámka ("děkuji, ale jsem se svým služebním Mercedesem naprosto spokojený...") při státníkově několikadenní cestě Moravou pronesená během prohlídky závodu Tatra po několika metrech jízdy za volantem ( ne zcela dokončeného) vozu Prezident na nabídku jeho trvalého zapůjčení, přispěla k "okamžitému odepsání" tohoto vozidla u většiny přítomných činovníků...
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Ano, averze pana Havla vůči čemukoliv spojeného s politikou před r. 89 je známá, škoda, že to schytala i tatra.
Nicméně velice pikantní byl rovněž tak před osmi lety vydaný rozhovor s tehdejším ministrem zdravotnictví Fišerem (takový šišlavý střízlívý panáček), který argumentoval na investigativní otázky reportéra práva v sobotní příloze ohledně zakoupení nových vozidel BMW long (v oblíbené zdravotnické stříbrné metalíze) na otázku proč střídá dva až tři roky staré, komfortní a spolehlivé Tatry 700 tím, že ho již nebaví je stále někde v zimě roztlačovat do kopce a že mu minule dokonce roztlačovaná tatra 700 přejela jeho luxusní ministerské brýle spadnuvší pod mohutné kolo. . . .
Nicméně velice pikantní byl rovněž tak před osmi lety vydaný rozhovor s tehdejším ministrem zdravotnictví Fišerem (takový šišlavý střízlívý panáček), který argumentoval na investigativní otázky reportéra práva v sobotní příloze ohledně zakoupení nových vozidel BMW long (v oblíbené zdravotnické stříbrné metalíze) na otázku proč střídá dva až tři roky staré, komfortní a spolehlivé Tatry 700 tím, že ho již nebaví je stále někde v zimě roztlačovat do kopce a že mu minule dokonce roztlačovaná tatra 700 přejela jeho luxusní ministerské brýle spadnuvší pod mohutné kolo. . . .
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Tomas, ty skla jsou skutečně velmi silná, mám to někde na fotce. Měla v rámci "neprůstřelnosti vozidla" snižený i rozsah pohyblivosti. Díky zvýšené hmotnosti tam snad bylo použito i jiného systému spouštění (ten standardní je už tak poddimenzovaný). Takže na 100% je to nezaměnitelné s typickými skly.
Když už byla zmínka o roztlačování auta do kopce tak nemohu nevzpomenout na vysílání motoristického pořadu na radiožurnálu. Přesně doslova si to nepamatuju, tak prosím omluvte případné nepřesnosti. Zhruba šlo o tohle: popisovali tragickou nehodu, při níž zemřela žena. Jely dvě ženské autem do kopce a v tom kopci v zatáčce se potřebovaly otočit, jenže jim to chcíplo. Nastartovat nešlo. Tak je napadlo, že auto roztlačí. Samosebou, že do kopce. Jedna tlačila u dveří řidiče, druhá vzadu. No a zbytek si snadno domyslíte sami....
Pikantní ovšem bylo, že před nějakým časem vyhlásili v redakci anketu jestli jsou lepší řidiči ženy, nebo muži. A právě v tomto "vydání" zveřejnili výsledky z níž vyplynulo, že ženy jsou za volantem lepší. Na celé čáře. Když posluchačům pěkně vysvětlili (kecal tam i nějaký psycholog) proč jsou ženy lepšími řidiči, tak popisovali onu nehodu. Nevím jaký byl záměr, jestli tohle režii nějak ušlo, ale celá ta anketa se ve světle té nehody jevila jako fraška.
Pikantní ovšem bylo, že před nějakým časem vyhlásili v redakci anketu jestli jsou lepší řidiči ženy, nebo muži. A právě v tomto "vydání" zveřejnili výsledky z níž vyplynulo, že ženy jsou za volantem lepší. Na celé čáře. Když posluchačům pěkně vysvětlili (kecal tam i nějaký psycholog) proč jsou ženy lepšími řidiči, tak popisovali onu nehodu. Nevím jaký byl záměr, jestli tohle režii nějak ušlo, ale celá ta anketa se ve světle té nehody jevila jako fraška.
- 603-1 pepa
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 225
- Dátum registrácie: 16 Júl 2005, 14:08
- Kontaktovať užívateľa:
- Tatřík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 180
- Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 20:19
- Tatry, ktoré vlastním: T613/3 , r.v. 1989
- Bydlisko: Chrudimsko
- Kontaktovať užívateľa:
Ještě se vrátím k výplodům porevolučních státníků. Docela mě dostal někdy kolem roku 95 pan Uhde, když v rozhlase prohlásil, že tatrou jezdit nemůže z morálních důvodů, protože ní jezdili komunisti. Nějaký čas potom jsem ho viděl odjíždět z předvolebního (nebo jakého) meetingu na náměstí v Uherském Hradišti mercedesem. Ale tím přece podle mě jezdilo gestapo... Tak nevím, jak je to s tou morálkou...
Samozřejmně tím chci poukázat na nebetyčnou debilitu jeho prohlášení. Copak nějaké auto může za to, kdo ním jezdí???
Samozřejmně tím chci poukázat na nebetyčnou debilitu jeho prohlášení. Copak nějaké auto může za to, kdo ním jezdí???
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Re:
Ondrej, mam dojem, ze boli aj lepene zadne. Sice nemam ziadny hmatatelny dokaz, ale lepene sklo sa da rozoznat pri dopade svetla pod urcitym uhlom, kde folia vytvara zaujimave struktury. A prave take som videl aj pri zadnom skle.ondrej napísal:Tomáš - lepené je iba čelné sklo, zadné je kalené
Vies mi inak vysvetlit rozdiel hrubky skla (to ktore rozbili malo cca 7-8mm uz neviem presne) to nove tusim 5mm. To je dost velky rozdiel, ktory urcite nebol sposobeny toleranciou vyroby.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus
A byly od stejného výrobce?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus
Tomáš - so zadným lepeným sklom som sa ešte nestretol, nie je dôvod, aby bolo také, aj keď je to samozrejme možné... nikdy som si tiež nevšimol, že "[i]lepene sklo sa da rozoznat pri dopade svetla pod urcitym uhlom, kde folia vytvara zaujimave struktury[/i]", naopak, stopy po tepelnom spracovaní kaleného skla bývajú však pekne viditeľné.
Bežná hrúbka zadného skla u T-613 je 6mm.
Bežná hrúbka zadného skla u T-613 je 6mm.
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus
Ondrej, neviem to dostatocne presne opisat, ale niekedy v lete ti to ukazem, ak sa bude dat. Alebo sa to pokusim niekedy nafotit, tie struktury.
Ak to teda nebola bezna hrubka skla, co to sklo bolo zac?
Lubos, nejaky rozdiel tam isto bude, ale rozdiel niekolko desiatok percent mi proste pride pritiahnuty za vlasy, nech je to akykolvek vyrobca.
Ak to teda nebola bezna hrubka skla, co to sklo bolo zac?
Lubos, nejaky rozdiel tam isto bude, ale rozdiel niekolko desiatok percent mi proste pride pritiahnuty za vlasy, nech je to akykolvek vyrobca.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus
No a já mám předpancéřovku. Její naplánovanu přestavbu zhatila smrt podnikatele - majitele bezpečnostní agentury, hodlal jezdit pro banku. Jak to měl vymyšlené (pokud vůbec) s realizací úpravy a hlavně s její legalizací, to už se nedozvím.
Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus
ale je to pořád normální 613 před přestavbou?
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus
Jistě. Podle mne by to byla její smrt, buď zpackané pancéřování, pokud by to nezadali SVOZu, nebo problémy s přihlašováním a provozováním. Takže za zachování zánovní trojky vděčím nedostatečné pasivní bezpečnosti Primery I, kterou nedimenzovali na skok se srázu na Bazalech s opilcem za volantem.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných