podtlaková regulace předstihu
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Páni , skutočne by mi ani vo sne nenapadlo, že podtlaková regulácia predstihu tak úzko suvisí s letnými a zimnýmí pneumatikami .Ako vidno, človek sa do smrti učí. Dakujem vám , teraz už budem vedieť, že ak mám problém s podtlakovou reguláciou predstihu, treba najprv skontrolovať , aké je ročné obdobie a či mám správne pneumatiky, poprípade aj v ktorých lokalitách sú v zime udržované cesty. Zdá sa , že skutočne platí, že všetko so všetkým suvisí. Predpokladám, že pri odvzdušnení brzd, treba najprv skontrolovať bezpečnostné pásy a pri oprave bufíka, treba skontrolovať funkciu stieračov atd. Vskutku excelentné
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Nikdy jsem nenapsal a ani si nemyslel, že zimní guma zachrání všechno. Nemám odježděnou desetinu toho co ty ale i kdybych měl, nevidím důvod proč zbytečně hazardovat v zimě na letních gumách. Ani hromada zkušeností nenahradí adekvátní pneumatiku.S pokorou samozřejmě souhlasím, bez toho to opravdu nejde.ziza napísal: jednaapůl milionu ujetých km .........45 let odjezdil s tím a na TOM, co právě bylo. ... A když to klouže, tak to klouže všem. Víc ovšem těm, kteří nemají ještě dost zkušeností a z nich plynoucí pokoru k plynu, brzdám a volantu. Mám takové neblahé tušení, že místo pokory ke stavu silnice jim "zimní" guma spíš přídá jen nezdravé sebevědomí a nemístnou důvěru.
- Stevo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1180
- Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
- Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
- Bydlisko: Garáž
- Kontaktovať užívateľa:
Ja sa vratim este k tym zimakom. Pred 45 rokmi bola trosku ina dopravna hustota, a ine vykony. Dnes kazdy nahana sekundy a tlaci kolko to da.
To, ze zimne pneu niesu vseliek je samozrejme kazdemu normalne zmyslajucemu cloveku jasne, ale nezabudnite ze rozdiel v brzdnej drahe len 2m znamenaju bud "fuha, tentoraz to bolo tesne" alebo "no do ****".
Len minuly rok sme brzdili z +-10kmh rovnakej rychlosti na konci kolony. Ja som 2 tony zastavil s prehladom, zamnou 1.7t zastavilo tiez bez jedineho pisknutia, ale tretia tonova fabia na letnych barumoch piskala 8m kym zrusila o moj zadok toho medzi nami. Nevravim ze keby mal zimne sa to nestane, ale obe auta by odisli z miesta nehody po vlastnej osi.
To, ze zimne pneu niesu vseliek je samozrejme kazdemu normalne zmyslajucemu cloveku jasne, ale nezabudnite ze rozdiel v brzdnej drahe len 2m znamenaju bud "fuha, tentoraz to bolo tesne" alebo "no do ****".
Len minuly rok sme brzdili z +-10kmh rovnakej rychlosti na konci kolony. Ja som 2 tony zastavil s prehladom, zamnou 1.7t zastavilo tiez bez jedineho pisknutia, ale tretia tonova fabia na letnych barumoch piskala 8m kym zrusila o moj zadok toho medzi nami. Nevravim ze keby mal zimne sa to nestane, ale obe auta by odisli z miesta nehody po vlastnej osi.
No dufam, ze to nebudem ja.Stevo napísal:Len raz by domna nedobrzdil zkušeny, osvětovy sofer preto lebo mal letne gumy v zime, a svoje padne argumenty by mohol tukat lavym ukazovakom sestrickam na kramaroch.
Semtam mam fakt pocit ze niektorym ludom tuto nemali dat ani len obciansky preukaz, nieto este vodicak a pravo volit.
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Taky se teda vrátím k "mezivloženému" tématu:
Mám dojem, že počátek "mezidiskuze" zapříčinil odpor k právně závaznému obouvání zimních pneu v termínu od do. A že všichni diskutující respektovali vhodnost zimních pneu do skutečně zimních podmínek.
On se totiž opakuje úplně stejný vývoj jako u celodenního svícení vozidel - protože většina řidičů neuměla definovat sníženou viditelnost (nejen déšť, šero, ale i naše vozidlo jedoucí za dne v zimním období "po směru svitu sluníčka" vidí protijedoucí řidič mnohdy za snačně snížené viditelnosti), zavedlo se povinné svícení "od stolu" po dobu "zimního" času a asi problém přetrvával nadále, když dnes je pro všechny případy svícení trvalé. Jak závažný je to asi problém vidíme i v sankci s přiděleným jedním trestním bodem...
Takže se možná dočkáme i podobného vyřešení zimních pneu (co takhle 3 trestné body?) a tak někteří budou celoročně jezdit na zimních a bude-li takových více, budeme časem uvažovat o povinném zavedení letních... perpetum mobile!
P.S. Trochu k té osvětě: Osobně mě štve například "důsledné svícení zadní mlhovkou přesně podle zákona" v husté mlze u i všech vozidel jedoucích v koloně, byť kromě posledního vozidla (kde to má ten zákonem míněný smysl) jsou všichni řidiči intenzivní červenou mlhovkou "jen" oslňováni... Zkuste si tímto způsoben urazit po D1 třeba 25km padesátikilometrovou rychlostí po celodenní náročné šichtě... zkrátka bezpečnost především!
Mám dojem, že počátek "mezidiskuze" zapříčinil odpor k právně závaznému obouvání zimních pneu v termínu od do. A že všichni diskutující respektovali vhodnost zimních pneu do skutečně zimních podmínek.
On se totiž opakuje úplně stejný vývoj jako u celodenního svícení vozidel - protože většina řidičů neuměla definovat sníženou viditelnost (nejen déšť, šero, ale i naše vozidlo jedoucí za dne v zimním období "po směru svitu sluníčka" vidí protijedoucí řidič mnohdy za snačně snížené viditelnosti), zavedlo se povinné svícení "od stolu" po dobu "zimního" času a asi problém přetrvával nadále, když dnes je pro všechny případy svícení trvalé. Jak závažný je to asi problém vidíme i v sankci s přiděleným jedním trestním bodem...
Takže se možná dočkáme i podobného vyřešení zimních pneu (co takhle 3 trestné body?) a tak někteří budou celoročně jezdit na zimních a bude-li takových více, budeme časem uvažovat o povinném zavedení letních... perpetum mobile!
P.S. Trochu k té osvětě: Osobně mě štve například "důsledné svícení zadní mlhovkou přesně podle zákona" v husté mlze u i všech vozidel jedoucích v koloně, byť kromě posledního vozidla (kde to má ten zákonem míněný smysl) jsou všichni řidiči intenzivní červenou mlhovkou "jen" oslňováni... Zkuste si tímto způsoben urazit po D1 třeba 25km padesátikilometrovou rychlostí po celodenní náročné šichtě... zkrátka bezpečnost především!
Jsem přesvědčen, že nedobrzdil-li by někdo za Tebou, nebudeš vůbec řešit zda má letní nebo zimní gumy a rovnou mu "ručně" vpálíš jaký je ***** či *****, který neumí vůbec jezdit....Stevo napísal:Len raz by domna nedobrzdil zkušeny, osvětovy sofer preto lebo mal letne gumy v zime, a svoje padne argumenty by mohol tukat lavym ukazovakom sestrickam na kramaroch...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Od včerejška napadlo 25cm sněhu a není prohrnutá hlavní na Trutnov ani na Hostinné. Rozdíl mezi zimní a letní pneumatikou Michelin spočívá v tom, zda-li se dostanu nebo nedostanu domů. Na letních jsem ani nevyjel z parkoviště (vozidlo má ASR). Svině kapitalistické! Ani celoročně použitelné pneumatiky neumí udělat. Tím pochopitelně nechci, zvláště Lubošovi, bránit v dalším theoretizování na téma "zimní gumy" . A přestože mě dokáže naštvat člověk, který zablokuje v kopci silnici, protože "vono to nějak klouže", stavím se zásadně proti zákonem dané povinnosti použít zimní pneumatiky. Nemáme na to dost soudné úřednictvo a taková věc se pak snadno stává bičem.
A co takhle Akce citrus?
A co takhle Akce citrus?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Lídisi, s fábií bych z garáže kolikrát nevyjel asi s řetězi a to nemusí být ani sníh. ASR je velmi neinteligentní systém a pro úspěšný pohyb je někdy nezbytné ho vypnout!
Jediné auto, co mám ještě obuté na "letních", je bohužel už zazimované a není už pojištěné, tak tohle slíbit nemohu. Kdy ten citrusek hodláte pořádat?
Jediné auto, co mám ještě obuté na "letních", je bohužel už zazimované a není už pojištěné, tak tohle slíbit nemohu. Kdy ten citrusek hodláte pořádat?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Luboši ty z toho děláš školkaportál. ASR funguje skvěle, dokonce tak, že ho vypínám jen když chci blbnout. Na tom zcela rovném parkovišti jsem to pochopitelně také zkoušel. Jak říkám, klidně zůstaň u theorií. Potom tam ovšem nezapoměň zahrnout vliv zimních pneumatik na ASR neboť po přezutí žádné problémy nepozoruji.
Marek, akci citrus bych uspořádal ve Vrchlabí. Luboš to má kousek a konečně uvidí sníh. A já konečně uvidím jak se jezdí na letních po sněhu. Luboši, nezoufej, že už máš zazimováno (konečne jsem pochopil, proč ti stačí letní gumy). Aut je tady dost a specielně pro tebe jedno přezuju, ať se můžeš vytáhnout.
Navrhoval bych výjezd na Špindlerovu boudu, s malým výletem na běžkách. Sněhu je i dole dost
Marek, akci citrus bych uspořádal ve Vrchlabí. Luboš to má kousek a konečně uvidí sníh. A já konečně uvidím jak se jezdí na letních po sněhu. Luboši, nezoufej, že už máš zazimováno (konečne jsem pochopil, proč ti stačí letní gumy). Aut je tady dost a specielně pro tebe jedno přezuju, ať se můžeš vytáhnout.
Navrhoval bych výjezd na Špindlerovu boudu, s malým výletem na běžkách. Sněhu je i dole dost
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Tak jsem právě zkouknul výsledky víkendu a máte pravdu, zimní gumy jsou úplně k ničemu, kdyby je lidi měli, zkazila by se statistika mrtvých, dosáhla by směně nízkých čísel, či nedejbože nuly.
Akorát mi ku*va někdo vysvětlete, proč mám zrovna já na částkách za povinné ručení (dle zdůvodnění ČKP) doplácet na debilitu řidičů, co vyrazí do vánice na letních s přesvědčením, že dokáží přizpůsobit svou rychlost povaze a stavu vozovek a nadělají za dva dny škodu za miliony korun.....
Akorát mi ku*va někdo vysvětlete, proč mám zrovna já na částkách za povinné ručení (dle zdůvodnění ČKP) doplácet na debilitu řidičů, co vyrazí do vánice na letních s přesvědčením, že dokáží přizpůsobit svou rychlost povaze a stavu vozovek a nadělají za dva dny škodu za miliony korun.....
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
U nás je jen mírný poprašek a silnice jsou jenom mokrý. Ale pár vloček tu snad ještě spadne, taky se už těším na sníh.
To mi Radku řekni, proč k nehodám dochází i v létě, když naprostá většina lidí používá správné pneu? Že by nějaké spiknutí, vyšší moc nebo že by za nehodovost nemohly výhradně jen pneumatiky?
To mi Radku řekni, proč k nehodám dochází i v létě, když naprostá většina lidí používá správné pneu? Že by nějaké spiknutí, vyšší moc nebo že by za nehodovost nemohly výhradně jen pneumatiky?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných