Tatra 57 "Čistá"
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tatra 57 "Čistá"
Rozhodl jsem se založit tři vlákna o Tatře 57 ( Čistá, Áčko, Béčko). Rozbor všech typů Hadimršek v jednom vlákně by podle mého názoru byl dost nepřehledný a často se také odchází od tématu… . Doufám, že se nám všem povede uceleně „rozpitvat“ tyto nesmrtelné stroje. Vždyť jen karosářské odlišnosti zaberou několik stránek a co teprve motory, převodovky, příslušenství, elektroinstalace… Všem předem díky za příspěvky. To bude zase skenování
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tak prvně začnu od čisté Hadimršky.
První verze z roku 1931( i první vozy z roku 1932 ) mají pouze dva panty dveří. U ročníku 1931 blatníky nekopírují obvod pneumatiky. Také nemají stupačky ( pravděpodobně uvažovali o velice lidovém voze ). Přední světla jsou použita z T-12, 30. Lišty dveří - jak je vidět z obrázků jsou na prvních vozech rozdílné, nebo nejsou vůbec ( taktéž i na prvních z roku 1932 ).První kabriolet nemá ozdobné nůžky ( vlv ).
Celkově na mne působí tyto vozy jako klasická ověřovací série.
V literatuře se objevují i jiná fota prvních hadimršek.
Karel: nemáš nějaké další info, nebo jiné zajímavé foto?
První verze z roku 1931( i první vozy z roku 1932 ) mají pouze dva panty dveří. U ročníku 1931 blatníky nekopírují obvod pneumatiky. Také nemají stupačky ( pravděpodobně uvažovali o velice lidovém voze ). Přední světla jsou použita z T-12, 30. Lišty dveří - jak je vidět z obrázků jsou na prvních vozech rozdílné, nebo nejsou vůbec ( taktéž i na prvních z roku 1932 ).První kabriolet nemá ozdobné nůžky ( vlv ).
Celkově na mne působí tyto vozy jako klasická ověřovací série.
V literatuře se objevují i jiná fota prvních hadimršek.
Karel: nemáš nějaké další info, nebo jiné zajímavé foto?
- Prílohy
-
- vnitřek kabriolet 1931.jpg (223.86 KiB) 50599 zobrazení
-
- kabriolet 1931 2.jpg (125.38 KiB) 50578 zobrazení
-
- No, zde si nejsem zcela jist, že se jedná 100% o limuzínu.
- limuzína 1931 1.jpg (109.92 KiB) 50561 zobrazení
Snad bych jen doplnil že v úplně prvním prospektu je uváděno vrtání (jen) 65mm, zdvih 75 mm, obsah 0,99 litru,zdanitelný výkon 4 ks a skutečný užitkový výkon (jen) 17 ks.Vzobrazené válce mají hrubší a řidší žebrování,nalévání oleje je na skříni ventilátoru. Těchto vozů se zřejmě moc nevyrobilo a ještě méně dochovalo.Nějak sem nemůžu dostat obrázky (chybí lišta pro procházení a připojení souboru).Je porucha v mém přijímači ?
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Hadimršky z roku 1932: Zde jsou už celkem sjednocené tvary a rozlišuje se lux. provedení od normalního.
Limuzína má však ještě dva panty a taktéž i kabriolet.
Cena limuzíny v roce 1932 byla 29.700,-Kč, cena luxusního kabrioletu byla taktéž 29.700,-Kč. U lux. provedení bylo polštářování z pravé hnědé dílkované antik kůže. Já osobně si myslím, že provedení kabrioletu normal nemělo vnější ozdobné "nůžky" ale pouze něco podobného jako u modelu 1931 ( viz. vnitřek 1931 ).
Limuzína má však ještě dva panty a taktéž i kabriolet.
Cena limuzíny v roce 1932 byla 29.700,-Kč, cena luxusního kabrioletu byla taktéž 29.700,-Kč. U lux. provedení bylo polštářování z pravé hnědé dílkované antik kůže. Já osobně si myslím, že provedení kabrioletu normal nemělo vnější ozdobné "nůžky" ale pouze něco podobného jako u modelu 1931 ( viz. vnitřek 1931 ).
- Prílohy
-
- LSV 1932.jpg (80.1 KiB) 50419 zobrazení
-
- Lux. provedení
- kabriolet 1932 vnitřek.jpg (280.06 KiB) 50475 zobrazení
-
- kabriolet lux.1932.jpg (87.45 KiB) 50474 zobrazení
-
- lim.jpg
- (398.27 KiB) 807 stiahnutí
-
- Limuzína 1932.jpg (80.48 KiB) 50526 zobrazení
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
A k cemu jsou ty cerveny svetylka na krajich strechy (u celniho skla) - to jsou blinkry?
A Tvuj obrazek DF T-57.jpg je jaka T57 ? 1932 cabrio lux?
Technicky popisek vyrazne upraven
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t57_sk&lang=sk
Je tam i fotka dochovane T57 1932 cabrio (aspon stitek v okne to tvrdi), ale ma 3 panty na dverich.
A Tvuj obrazek DF T-57.jpg je jaka T57 ? 1932 cabrio lux?
Technicky popisek vyrazne upraven
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t57_sk&lang=sk
Je tam i fotka dochovane T57 1932 cabrio (aspon stitek v okne to tvrdi), ale ma 3 panty na dverich.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
je tohle prvni provedeni T57 roadster ?
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/t57_30.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/t57_30.jpg
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných