Tatra 11 závodní - pro Josefa Veřmiřovského
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 06 Mar 2013, 22:20
- Kontaktovať užívateľa:
Tatra 11 závodní - pro Josefa Veřmiřovského
Zdravím, na netu jsem narazil na fotky z muzea veteránů v Nové Pace. Je na ní údajně Tatra 11 pana Veřmiřovského. Možná už se to tu řešilo, ale nezdá se mi že by to byl originál. Pokud jsem to mohl porovnat s dobovými fotkami, myslím že původní auto nemělo ještě přední brzdy, chyběly kryty nad válci motoru a přední držáky blatníků měly jiný tvar. Také se mi zdá, že "kaplička" nad volantem měla v originálu delší tvar. Ví někdo něco více o autu v tomto muzeu ? Je to replika nebo předělaný originál ? Díky - Pavel
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 11 závodní - pro Josefa Veřmiřovského
Dobrý den,
v současné době se také trochu více zajímám o závodní Tatrovky....
Obdobných vozů je v současné době postaveno více - málo kdo však přizná vlastní nápad a jakousi stavbu podle fotek....
Je jen otázkou, kdo se chytne na udičku.
Není to jen záležitost karosérie ( to závodní auto ) - to si většina lidí myslí, že se na podvozek "jedenáctky" hodila sportovní kára, a bylo to... Omyl ! tyto Tatrovky měly upravené motory, nápravy, převodové stupně a řadu dalších věcí.... Takže to není a nebyla jen opravdu jakási záležitost montáže "lehoučké" karosérie na sériový podvozek a hurá na závody....
Jedna věc jsou vozy závodní - postavené ve fabrice.
Druhá věc jsou vozy také závodní, ale stavěné DOBOVĚ soukromníkem/závodníkem.
Také už jsem pár fotografií viděl, ovšem nebylo to mnoho vozů. V některých případech šlo o druhoúpravy továrních vozů - odkoupených z továrny Tatra. Takto snončila například jedna Targa Florio. Mám také celkem unikátní fotku, kde je vůz Targa Florio "zcivilněn" do podoby sporťáčku ( rok cca 1932 - 1933 ).
Michael
v současné době se také trochu více zajímám o závodní Tatrovky....
Obdobných vozů je v současné době postaveno více - málo kdo však přizná vlastní nápad a jakousi stavbu podle fotek....
Je jen otázkou, kdo se chytne na udičku.
Není to jen záležitost karosérie ( to závodní auto ) - to si většina lidí myslí, že se na podvozek "jedenáctky" hodila sportovní kára, a bylo to... Omyl ! tyto Tatrovky měly upravené motory, nápravy, převodové stupně a řadu dalších věcí.... Takže to není a nebyla jen opravdu jakási záležitost montáže "lehoučké" karosérie na sériový podvozek a hurá na závody....
Jedna věc jsou vozy závodní - postavené ve fabrice.
Druhá věc jsou vozy také závodní, ale stavěné DOBOVĚ soukromníkem/závodníkem.
Také už jsem pár fotografií viděl, ovšem nebylo to mnoho vozů. V některých případech šlo o druhoúpravy továrních vozů - odkoupených z továrny Tatra. Takto snončila například jedna Targa Florio. Mám také celkem unikátní fotku, kde je vůz Targa Florio "zcivilněn" do podoby sporťáčku ( rok cca 1932 - 1933 ).
Michael
- Patas
- Diskutujúci
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 08 Nov 2017, 21:58
- Tatry, ktoré vlastním: 2x Tatra 57A limuzínka a druhá zatím jen podvozek
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 11 závodní - pro Josefa Veřmiřovského
Dle mých informací a studia z dostupných pramenů se žádná originální T11 ani T12 nedochovala. Všechny jsou teda repliky více či méně podobné originálům. Nicméně se tomuto projektu také věnuji a budu rád za každé informace k tématu.
- Patas
- Diskutujúci
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 08 Nov 2017, 21:58
- Tatry, ktoré vlastním: 2x Tatra 57A limuzínka a druhá zatím jen podvozek
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 11 závodní - pro Josefa Veřmiřovského
u toho auta z muzea si pravděpodobně stavitel spletl fotky T30 s T11, vypadaj podobně, ale jsou to jiný auta.
T11 Special v podobě na fotkách, existovala maximálně půl roku, začali po Alpské jízdě v létě a ta T 11 special jela pravděpodobně jen ten Zirlerberg 12. října 1924, přes zimu už postavili ty tři známější Targy a Věřmiřovský neměl důvod jezdit ve slabším voze.
T11 Special v podobě na fotkách, existovala maximálně půl roku, začali po Alpské jízdě v létě a ta T 11 special jela pravděpodobně jen ten Zirlerberg 12. října 1924, přes zimu už postavili ty tři známější Targy a Věřmiřovský neměl důvod jezdit ve slabším voze.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných