Čo vám to pripomína?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
No to je opravdu zajímavé ! Podle mě motor 603, umístěný vzadu, má možná chladiče oleje umístěné nahoře mezi hlavami a karburátory... není vidět benzínové čerpadlo... nevím z čeho to je...
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
Je to z Tatry 603, motor snad T603J
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
Nie je to motor prototypu naslednika T603, presne znacenie si nepametam?
Re: Čo vám to pripomína?
Bratislava Tatra 603 X
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
hádate vcelku dobre - jedná sa o jeden z prototypových motorov T-603J,
údajne z roku 1966,
fotografiu mám z vývoja a je pri nej rukou dopísané "bez krytov klimatizácie",
čo ma vcelku zaujalo...
T-603X mala použitý motor T-603 H s úpravou sacieho potrubia kvôli zníženej výške agregátu, boli použité dva "škodovácke" vzduchové filtre po stranách motora a dlhšie sacie potrubie, ako aj iné karburátory (tuším Jikov BS),
motor mal síce zlepšené výkonové parametre (tuším okolo 120 k, ako aj lepší priebeh krútiaceho momkentu), ale problematickejšie studené štarty, keď bol studený, bolo ho treba viacej "prelievať" benzínom, také sacie potrubie by už potrebovalo skôr vstrekovanie, čo žiaľ ešte nebolo vtedy k dispozícii...
údajne z roku 1966,
fotografiu mám z vývoja a je pri nej rukou dopísané "bez krytov klimatizácie",
čo ma vcelku zaujalo...
T-603X mala použitý motor T-603 H s úpravou sacieho potrubia kvôli zníženej výške agregátu, boli použité dva "škodovácke" vzduchové filtre po stranách motora a dlhšie sacie potrubie, ako aj iné karburátory (tuším Jikov BS),
motor mal síce zlepšené výkonové parametre (tuším okolo 120 k, ako aj lepší priebeh krútiaceho momkentu), ale problematickejšie studené štarty, keď bol studený, bolo ho treba viacej "prelievať" benzínom, také sacie potrubie by už potrebovalo skôr vstrekovanie, čo žiaľ ešte nebolo vtedy k dispozícii...
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
ondrej, mna zaujala ta nadrz alebo filter? co je umiesteny tak kde je normalne indukcka. Ma to mazanie suchou skrinou?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
predpokladám, že je to teleso olejového filtra s papierovou filtračnou vložkou,
kľuková skriňa by nemala byť suchá,
palivové čerpadlo bolo použité elektrické, umiestnené vpravo za motorom,
prikladám aj iné prevedenie motora T 603J..
kľuková skriňa by nemala byť suchá,
palivové čerpadlo bolo použité elektrické, umiestnené vpravo za motorom,
prikladám aj iné prevedenie motora T 603J..
- Prílohy
-
- T603 J2a.jpg (13.75 KiB) 18123 zobrazení
Re: Čo vám to pripomína?
taky něco z divným filtrem.....ale ty světla jsou ke všemu hodící se
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
To Ondřej.
Pokud se jedná o obrázek na začátku vlákna tak tvůj popis je špatný.Jsou to klasické karbece.Pokud by jsi měl ještě jinou fotku k tomu jinému sání tak by to byla pravda.Karburátory byly po stranách u výfukové strany.Proto měl motor dobrý průběh kroutícího momentu.Ale jak píšeš studené starty byly noční můrou konstruktérů.
Pokud se jedná o obrázek na začátku vlákna tak tvůj popis je špatný.Jsou to klasické karbece.Pokud by jsi měl ještě jinou fotku k tomu jinému sání tak by to byla pravda.Karburátory byly po stranách u výfukové strany.Proto měl motor dobrý průběh kroutícího momentu.Ale jak píšeš studené starty byly noční můrou konstruktérů.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
môžeš mi napísať, v čom je podľa teba môj popis "špatný"? neviem...Honzík napísal:To Ondřej.
Pokud se jedná o obrázek na začátku vlákna tak tvůj popis je špatný.Jsou to klasické karbece.Pokud by jsi měl ještě jinou fotku k tomu jinému sání tak by to byla pravda.Karburátory byly po stranách u výfukové strany.Proto měl motor dobrý průběh kroutícího momentu.Ale jak píšeš studené starty byly noční můrou konstruktérů.
- smarkus
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 133
- Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97 - Bydlisko: Havířov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
vasa26: copak toje za auto?
Re: Čo vám to pripomína?
Prototyp 603A r.v.1965 přesně to co ta pani prodávala za neuvěřitelnou cenu
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
TO Ondřej
Ten popis co jsi napsal se vztahuje k jinému obrázku ne k tomu co je na začátku témy.Tam je klasické sání bez prodlouženého sání.Trvám na tom že když tam bude ten správný obrázek tak to bude pravda.
Ten popis co jsi napsal se vztahuje k jinému obrázku ne k tomu co je na začátku témy.Tam je klasické sání bez prodlouženého sání.Trvám na tom že když tam bude ten správný obrázek tak to bude pravda.
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
Ale Ondrej to napsal správně!!!Honzík napísal:TO Ondřej
Ten popis co jsi napsal se vztahuje k jinému obrázku ne k tomu co je na začátku témy.Tam je klasické sání bez prodlouženého sání.Trvám na tom že když tam bude ten správný obrázek tak to bude pravda.
Napsal přesně toto:
hádate vcelku dobre - jedná sa o jeden z prototypových motorov T-603J,
údajne z roku 1966,
fotografiu mám z vývoja a je pri nej rukou dopísané "bez krytov klimatizácie",
čo ma vcelku zaujalo...
Protože někdo zmínil bratislavské prototypy, tak ještě připsal poznámku k tomu, jaký motor je v T603X:
T-603X mala použitý motor T-603 H s úpravou sacieho potrubia kvôli zníženej výške agregátu, boli použité dva "škodovácke" vzduchové filtre po stranách motora a dlhšie sacie potrubie, ako aj iné karburátory (tuším Jikov BS),
motor mal síce zlepšené výkonové parametre (tuším okolo 120 k, ako aj lepší priebeh krútiaceho momkentu), ale problematickejšie studené štarty, keď bol studený, bolo ho treba viacej "prelievať" benzínom, také sacie potrubie by už potrebovalo skôr vstrekovanie, čo žiaľ ešte nebolo vtedy k dispozícii...
Co je na tom nepochopitelného?!?
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
Tady je ten obrázek a Ondřejův popis je k tomuto obrázku výše.Asi jsem méně chápavý.
- Prílohy
-
- motor T603X uprava.jpg (55.94 KiB) 17158 zobrazení
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
Honzík - Lucián ti to naozaj presne vyložil a vystihol (vďaka), sám by som to lepšie nedokázal - nemám k tomu čo viacej dodať..
pre doplnenie témy prikladám ešte jeden vývojový variant motora T-603 J (údajne z roku 1962!?) tentoraz s odlišným umiestnením dynama a inými karburátormi - pravdepodobne sú to posúvačové SU, ktoré by som rád niekedy vyskúšal aj u T-613..
pre doplnenie témy prikladám ešte jeden vývojový variant motora T-603 J (údajne z roku 1962!?) tentoraz s odlišným umiestnením dynama a inými karburátormi - pravdepodobne sú to posúvačové SU, ktoré by som rád niekedy vyskúšal aj u T-613..
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
a tu je detail na to vyššie spomínané dlhé sacie potrubie a na karburátor motora T-603H v Tatre 603X..
Re: Čo vám to pripomína?
Kurňa chlapi, zo jsou archívní perly.... Řádná esa v rukávech.....
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo vám to pripomína?
Na ja, a já kde mistři při faceliftu T700 sehnali inšpiraci při vymýšlení co možná nevětšího zhoršení přístupu k motoru a jeho údržbě - žádný špiritus, ale T603X
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných