Klady a zápory provozu LPG
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Klady a zápory provozu LPG
Od mnohých ľudí som počul rôzne názory na provoz Tatry na plyn.
Ako to teda je?
Bude motor chladiť, alebo sa budú zapekať hlavy válcov?
Odpália sa hlavy válcov po niekoľkých tisícoch kilometrov?
tak oplatí sa alebo nie?
Pýtam sa Vás zasvätených.
Ako to teda je?
Bude motor chladiť, alebo sa budú zapekať hlavy válcov?
Odpália sa hlavy válcov po niekoľkých tisícoch kilometrov?
tak oplatí sa alebo nie?
Pýtam sa Vás zasvätených.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Ano, to co jsi slyšel jsou zaručeně pravdivé a na zkušebnách po celém světě zjištěné, zaprotokolované a 1000x ověřené skutečnosti, to ví přece i malé dítě, že LPG v motoru T613 zcela běžně zapéká hlavy a tuším se to vyučuje i na většině středních odborných škol. Hlavně si tam to LPG nedávej!. To vyjedeš ze vrat a už máš dvě hlavy pečené no a než dojedeš domů, budou pečené všechny. Jen vzít špejli, zkusit jestli jsou řádně propečené a šup s nimi na vánoční stůl vedle vánočky.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tak když jsi to slyšel, tak to bude asi pravda...
Je zajímavé, že LPG zahřívá nadměrně jenom hlavy a všechno ostatní zůstává stále podchlazeno. Ale stejně by mě zajímalo, jak vypadá taková zapečená nebo dokonce odpálená hlava...
Plyn se samozřejmě vyplatí, pokud s tím najedeš hodně kilometrů. Vždyť u nás stojí litr o dobrých 10 Kč méně než benzín! Jen musíš dát pozor, aby to nevybouchlo předčasně...
Je zajímavé, že LPG zahřívá nadměrně jenom hlavy a všechno ostatní zůstává stále podchlazeno. Ale stejně by mě zajímalo, jak vypadá taková zapečená nebo dokonce odpálená hlava...
Plyn se samozřejmě vyplatí, pokud s tím najedeš hodně kilometrů. Vždyť u nás stojí litr o dobrých 10 Kč méně než benzín! Jen musíš dát pozor, aby to nevybouchlo předčasně...
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Koušák - ak sa chceš dozvedieť konkrétne veci o prevádzke T613 na plyn, tak radšej napíš niekomu, kto s tým má seriózne skúsenosti. Inak dostaneš odpovede takého typu, ako doteraz a ktoré ti budú iba na dve veci..
Myslím, že prevádzka T613 na plyn je pomaly svetonázorová problematika, ktorá majiteľov týchto vozov rozdeľuje na 2 nezlúčiteľné tábory a preto takáto debata vždy skončí ich hádkou. Ja patrím do skupiny, ktorá plyn v Tatre vidí nerada a blízke je mi heslo jedného známeho z Brna, že "Plyn patrí do kuchyne, nie do Tatry!"
Ak teda chceš získať naozaj seriózne info, napíš radšej priamo napr. Radekovi a veľa sa dozvieš.. Potom sa sám rozhodni.
Myslím, že prevádzka T613 na plyn je pomaly svetonázorová problematika, ktorá majiteľov týchto vozov rozdeľuje na 2 nezlúčiteľné tábory a preto takáto debata vždy skončí ich hádkou. Ja patrím do skupiny, ktorá plyn v Tatre vidí nerada a blízke je mi heslo jedného známeho z Brna, že "Plyn patrí do kuchyne, nie do Tatry!"
Ak teda chceš získať naozaj seriózne info, napíš radšej priamo napr. Radekovi a veľa sa dozvieš.. Potom sa sám rozhodni.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Nejdříve si ujasněte, kdo z vás je Koušák a kdo anonymný a až poté vám tu budu něco sdělovat. Ale je na zamyšlení, jestli všechna ta ohořelá auta na plyn, co jsou celkem často a hlavně v okolí Brna vidět odstavená na okrajích silnic se už vyplatila nebo ještě ne...Anonymous napísal:Luboši, sděl nám zde ve foru prosím důvody a to podložené praxí, proč by "koušákovi" mělo LPG v autě předčasně vybuchnout. Aby obdržel také nějakou konkrtétní informaci .
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
To "anonymný" jsem byl já (z práce, bez aut. přihlášení) a otázka trvá . Podotýkám, že jsem se v ní neptal na ohořelé 25 leté škodofky a podobné hajtry bez jakékoli údržby a revizí látané různými Pepíky z bývalých JZD v okolí Brna, ptal jsem na seriozní důvod podložený praxí, proč by "koušákovi" měla řádně provedená nová a přihlášená přestavba na LPG v T613 předčasně vybuchnout. Ptám se na to totiž všech "odpůrců" LPG a zatím mi nikdo nedokázal odpovědět.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
No tak to ses teda neptal! :
Pokud by chtěl novou a řádně provedenou přestavbu a chtěl by dodržovat všechny doporučené zkrácené servisní intervaly a jezdil by jenom na LPG, jehož složení aspoň zhruba odpovídá našim normám, tak to bych byl s tím hodnocením vyplatí/nevyplatí o dost opatrnější...
Koušák už má předem obavy, že se mu na plynu přismahnou hlavy, tak má na mysli asi takové řádné systémy, u kterých je cítit únik plynu na kilometry daleko. Tedy nejlépe za pytlík kafe a aby to aspoň 100 tis. km vydrželo...Luboši, sděl nám zde ve foru prosím důvody a to podložené praxí, proč by "koušákovi" mělo LPG v autě předčasně vybuchnout. Aby obdržel také nějakou konkrtétní informaci .
Pokud by chtěl novou a řádně provedenou přestavbu a chtěl by dodržovat všechny doporučené zkrácené servisní intervaly a jezdil by jenom na LPG, jehož složení aspoň zhruba odpovídá našim normám, tak to bych byl s tím hodnocením vyplatí/nevyplatí o dost opatrnější...
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
LPG má väčšiu spalovaciu teplutu ako benzín (výhrevnosť), n’est pas?
K zadným válcom motora T 613 má chladiaci vzduch horší prístup a môže sa stať, že sa „pripália“. Nik mi nech mi nevyhovorí, že je rovnaká teplota u prvých a posledných valcoch v rade. Toto sa stáva aj vodičom 815tiek, ktorí na to radi šlapú.
Preto sa pýtam, či tí čo majú LPG majú s týmto nejaké problémy a skúsenosti. Bol by som rád, keby sa so mnou o ne podelili. Môj mail poznáte.
K zadným válcom motora T 613 má chladiaci vzduch horší prístup a môže sa stať, že sa „pripália“. Nik mi nech mi nevyhovorí, že je rovnaká teplota u prvých a posledných valcoch v rade. Toto sa stáva aj vodičom 815tiek, ktorí na to radi šlapú.
Preto sa pýtam, či tí čo majú LPG majú s týmto nejaké problémy a skúsenosti. Bol by som rád, keby sa so mnou o ne podelili. Môj mail poznáte.
Znám člověka který měl T613 plastovku na plyn a byl s tím velice spokojen.V jednom výfuku měl něco co už jsem zapomněl jak se jmenuje a bez toho prý to nejde.Jinak tvrdil že to jezdí na plyn i benz stejně a žádný problém nebyl.Nevím s čím jezdí teď ale na Tatru nedá dopustit.Dokonce se mi chlubil že s ní jednoho favorita co mu nedal přednost , rozpůlil.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných