Kačena

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
Jando
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 30 Júl 2010, 12:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805
Bydlisko: Rimavská Píla
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jando » 08 Jan 2014, 12:01

Tak motor úspešne poskladaný a založený. Ide pekne, akurát sa ešte musím pohrať s nastavením rozdeľovača, aby mi išiel pekne aj na voľnobeh. Karburátor mám ten istý, na ktorom starý motor išiel dobre aj na voľnobeh aj v otáčkach.
Prílohy
IMG_9138.jpg
IMG_9140.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 08 Jan 2014, 21:11

Pěkně si to poskládal, tak ať jezdí a dělá jen radost! Všimnul sem si, že máš jiný světla, asymetry, nebo H4?

vlčák
Diskutujúci
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 05 Dec 2007, 08:07
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa vlčák » 09 Jan 2014, 01:59

Vypadá to jako dobrá práce.
Omlouvám se ale nevím jak to máme po rozdělení republiky s autorskými právy. Pokusím se spojit s Jerrym (po té co jsem dostal nechucus
k práci a změnil si telefonní číslo se mi to nedaří) a dohodnout použití patentu.
Pokud se mi to spojení s Jerrym nepodaří pošlu ti číslo účtu na SZ.
Přeji mnoho úspěchů při opravách a pokud budeš potřebovat používat další moje patenty tak dej vědět(můžeš i přes Jerryho ,ale vzhledem k jeho vytížení se vidíme tak dvakrát do roka)
Ještě jednou mnoho úspěchů Vlčák

Užívateľov profilový obrázok
Jando
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 30 Júl 2010, 12:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805
Bydlisko: Rimavská Píla
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jando » 09 Jan 2014, 15:38

Jerry, všimol si si dobre, vidím že máš prehľad. Tie svetlá sú nové asi H4, ale presný typ musím pozrieť na škatuli. Mám tam 35W H4 žiarovky. Originál svetlá boli už riadne vypadané a vôbec to nesvietilo.
Čo sa týka toho patentu, čakal som takúto reakciu, no musí stačiť Vatikánska mena :) . Inak ďakujem za pochvalu.

Užívateľov profilový obrázok
Jando
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 30 Júl 2010, 12:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805
Bydlisko: Rimavská Píla
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jando » 17 Jan 2014, 10:25

Mám takú otázku, ktorá mierka oleja by mala ísť do motora T603A?
Prílohy
IMG_9193.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 17 Jan 2014, 17:59

Krátká je do centrál a ta delší do kačeny. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Jando
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 30 Júl 2010, 12:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805
Bydlisko: Rimavská Píla
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jando » 23 Apr 2015, 09:29

Ahojte, akurát som dočítal knihu Tatra 805 od Jiřího Frýba, je to novinka, vydaná v 2014. Odporučám ju všetkým fanúšikom "Kačeny", je tam naozaj všetko do detailov vysvetlené, veľa fotografií, čo zatiaľ nikde neboli. Tu je link: http://www.grada.cz/tatra-805_8237/kniha/katalog/

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 156
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 15 Apr 2018, 19:47

Jakým způsobem zavíráte olej do chladičů, aby si u toho člověk nezlomil ruku, nespálil o výfuk a nemusel rozebrat půlku plechů kolem motoru?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 12 Jún 2018, 20:51

Krkolomně nahmatávám páčku mezi kolem a blatníkem. Tohle přepínání je spíš ve smyslu "léto/zima." Ale radiovozy RDS66 "Duha" měly na páčce navařený ramýnko a drát do kabiny do prostoru u šaltpák, takže šlo ovládat chladiče oleje i za jízdy, tedy spíš aniž by se člověk lovil pod autem. Díky vůlím a tuhosti samotnýho šoupěte se s tím dlouho kvedlalo, než se povedlo chladiče otevřít, bo zavřít.

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 156
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 07 Júl 2018, 17:38

Já to pochopil, že když je zima, tak se před startem chladiče zavřou, nastartuje se motor a nechá se ohřát. Pak se chladiče zase otevřou.
Ale s tím přístupem k ovládací páčce to není moc reálné.
Ještě jeden dotaz.
Teče (ukapává) mi olej z předních reduktorů. (vpravo více, vlevo méně) Těsnění kolem koule mám nové a tak to tipuji na únik kolem těch dvou šroubů co drží spodní čep ložiska.
Podle katalogu tam žádné těsnění není, jen vymezovací podložka. Znamená to, že to těsní jen na nějakou přesně opracovanou plochu a když to začne téct, tak se musí vyměnit čep ložiska? Jak to řešíte? Nebo je to vlastnost?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 05 Aug 2018, 21:22

Ano olej protejká buď kolem čepu, což neni tak marný při nasazení podložky lehce máznout tmelem, ale častěji přímo kolem šteftu, ale abys vyřešil tenhle únik, bylo by potřeba redutor z rozvidlenýho čepu shodit a to neni zrovna práce na půlhoďku. Spíš bych ten průsak považoval za vlastnnost, než chybu. 8)

Užívateľov profilový obrázok
Jando
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 30 Júl 2010, 12:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805
Bydlisko: Rimavská Píla
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jando » 06 Sep 2018, 09:49

Súhlasím s Jerrym, netreba z toho robiť vedu. Ja som menil tesnenia na obidvoch polguliach. Celé reduktory som mal dole, všetko vyčistené, no po čase mi ten olej začal aj tak tiecť. Pod čapy som dal trochu tmelu lebo aj mne to začalo presakovať cez čapy. Podstatný je aj typ oleja, odporúčal by som Paramo PP44, ktorý je veľmi hustý a určený na tento typ použitia.

Užívateľov profilový obrázok
Jando
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 30 Júl 2010, 12:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805
Bydlisko: Rimavská Píla
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jando » 06 Sep 2018, 09:53

Ešte k tým chladičom oleja, ja to robím tak, že na jeseň, keď začne byť chladno, chladiče zatvorím a jazdím tak celú zimu. Málokedy sa mi stane, že by sa mi v zime motor zohrial tak, že bolo nutné otvoriť chladiče. Na jar ich zase otvorím a jazdím tak, sem-tam podľa počasia ich pred štartom zatvorím, a potom ich otvorím keď sa motor zohreje.

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 156
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 16 Sep 2018, 19:52

Díky za postřehy, zkusím sehnat ten olej a uvidíme.

Petr 805
Diskutujúci
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 11 Jún 2008, 11:57
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Petr 805 » 12 Nov 2018, 16:05

Zdravim,co se týká ovládání zavírání a otvírání chladičů z kabiny,přepákoval jsem táhlo u chladiče z pohybu vodorovného na pohyb nahoru a dolů a natáhl jsem táhlo mezi řadicí páky a je to super,jako sytič.Petr

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 156
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 12 Nov 2018, 17:34

Nebyl by prosím nějaký obrázek jak to potom vypadá?
Díky

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 12 Dec 2018, 22:18

Až budu kolem auta, vyfotim to.

Jen doplnim, ikdyž je olejovej chladič zavřenej, pořád v něm tlak oleje je, hradí se jen průtok a olej teče zadním kanálkem rovnou k čidlu mazání.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní