Motor 603 - rok 72
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Motor 603 - rok 72
Již delší dobu mě klepe motor. Tedy začne hned po mírném ohřátí. Seřídil jsem vůli na vahadlech, ale jako by jsem nic nedělal. Znalci škodovek tvrdí, že by to neměla dělat vůle na klikovce. To by bylo prý tlumenější. Nemam kde a nevím jak vyndat motor. Tak sháním informace jak se dá. A zajímalo by mě, zda-li jste se někdo nesetkal, že by závada byla ve vodících tyčkách pro vahadla. Taky jsem se chtěl zeptat, zda-li mohu sundat rozumě parohy od sání a výfuku přímo v autě. (Jak píšu, tak nemohu vyndat motor). Zjistil jsem, že jednotlivý podezřelý válec, či čep nevyndám jen tak povolením šroubů.
"safra.- Že já nedělám do ženskejch. To vyšlo časově i finančně levněji.
Dík Roman Trutnov.
"safra.- Že já nedělám do ženskejch. To vyšlo časově i finančně levněji.
Dík Roman Trutnov.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Motor 603 - rok 72
Diagnostika na dálku - věc složitá. Podle mých zkušeností bych to viděl na volný pístní čep. V tom případě je lepší, spíš nezbytně nutné, motor vytáhnout, u T603 je to otázka 20 minut.
- mirektatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
- Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
- Bydlisko: Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Motor 603 - rok 72
No 20 minut bych netypoval, ale jinak souhlas. Na druhou stranu - uděláš to třeba i na parkovišti a jen se základním nářadím. Tak zvesela do toho
- tatrovecka
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 271
- Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Motor 603 - rok 72
Ked som prvykrat vyberal motor zo 603jky, tak mi to trvalo cca. hodinku a aj s tym, ze polovicu skrutiek som kvoli korozii ulomil. Vyborna pomocka je mat nejaky zdvihak na kolieskach (vozik so zdvihakom), vtedy je radost motor vyberat aj montovat spat.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Motor 603 - rok 72
Děkuji moc za ochotu pomoci. Dnes jsem si vyjednal garáž a odpoledne černou dámu vezu do dočasného bydliště. Taky jsem byl ve sběrných surovinách a tam vybrakoval z vozíku kolečka. Oměřím výšku spodku motoru od země. Uberu cm a pak udělám vozík a položím motor na vozík odpuštěním gum. - Hmmmm. Vymyslel jsem si to pěkně.
.......již cca 30 let opravuji vše, co se mi vejde na stůl- Hodiny, závěrky do foťáků, šicí stroje. Ale myslím, že zde pinzety potřebovat nebudu.
.......již cca 30 let opravuji vše, co se mi vejde na stůl- Hodiny, závěrky do foťáků, šicí stroje. Ale myslím, že zde pinzety potřebovat nebudu.
- tatrawerke
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 299
- Dátum registrácie: 16 Nov 2008, 17:42
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Motor 603 - rok 72
Zbytečná dřina. Až vyndáš motor, zadek tatry vyletí vzhůru a už ho tam nedáš i kdybys kola sundal . Půjč si paleťák. Jde to i s heverem na kolečkách, ale ve dvouch lidech. Bacha ať neohneš MRKEV !!!!!!!!!!
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Motor 603 - rok 72
Ono se to dá i bez toho paleťáku - s nímž je zpětné nasazování samozřejmě pohodlnější....
V tomto případě jen musíš před vytažením motoru o něco nadzvednout prdel auta hydraulickým zvedákem, ale zapřeným o převodovku. Cca dva týdny co jsem si takto hrál..
V tomto případě jen musíš před vytažením motoru o něco nadzvednout prdel auta hydraulickým zvedákem, ale zapřeným o převodovku. Cca dva týdny co jsem si takto hrál..
- tatrawerke
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 299
- Dátum registrácie: 16 Nov 2008, 17:42
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Motor 603 - rok 72
Ještě k tomu klepání. Sundat sání tomu nepomůže. Tyčky se dají kontrolovat, když se sundají vahadla ventilů. Když klepe čep, pozná se to hravě. Vytahuj jednu fajfku zadruhou a když to přestane, když válec nepálí, je to čep!
Jinak to taky klepe, že vahadla ventilů jezdí na tom usazení v hlavě. Je to litinový a nemá možnost se to stáhnout. Známej mi poradil to rozříznout a pomáhá to.
Jinak to taky klepe, že vahadla ventilů jezdí na tom usazení v hlavě. Je to litinový a nemá možnost se to stáhnout. Známej mi poradil to rozříznout a pomáhá to.
- Jozef
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 11 Nov 2005, 15:20
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 model 68
Tatra 603 72
Tatra 603-1 1960 - Bydlisko: Jablonica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Motor 603 - rok 72
Ja som kúpil tatru s tým , že klepe motor. Majiteľ povedal, že sú prischnuté čapy, Nakoniec mi udieral piest do kľuky. Taký to malo senzečný axial.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Motor 603 - rok 72
Díky moc za pomoc.
Oblezli jsme motor jak se dalo. Koukali všude, ale nikde nic co by nasvědčovalo, že motorek klepe. Podezření padlo na 5. a 6. válec. Při řádném pohledu ze spoda jsem viděl malinko vyjetý futýrko u čepu na 2. a 3. čepu u pístu. Motor již nyní čeká na zimu a komletní rozbor. Do Tatry jsem dal jiný motor, ale ouhá. Nešla mi vypínat spojka. Tak jsem motor zase vytáhl a koukal, zda-li neuvidím nějakou anomálii. No a když byl motor na místě, tak se mi propadl pedál spojky. Takže nyní asi mi nic nezbude, než rozebrat další část Tatry. K té spojce má někdo něco zajímavého? Není možný, že bych zničil vidličku u spoky? Koš se spojkou byl na druhém motoru, tak jsem jej na něm nechal. - Je potřeba si na něco dát obvzlášť pozor?
Ještě by jsem se rád dozvěděl, kde by se daly sehnat pístní kroužky. Budu je dávat do původního motoru nový.
Roman
Oblezli jsme motor jak se dalo. Koukali všude, ale nikde nic co by nasvědčovalo, že motorek klepe. Podezření padlo na 5. a 6. válec. Při řádném pohledu ze spoda jsem viděl malinko vyjetý futýrko u čepu na 2. a 3. čepu u pístu. Motor již nyní čeká na zimu a komletní rozbor. Do Tatry jsem dal jiný motor, ale ouhá. Nešla mi vypínat spojka. Tak jsem motor zase vytáhl a koukal, zda-li neuvidím nějakou anomálii. No a když byl motor na místě, tak se mi propadl pedál spojky. Takže nyní asi mi nic nezbude, než rozebrat další část Tatry. K té spojce má někdo něco zajímavého? Není možný, že bych zničil vidličku u spoky? Koš se spojkou byl na druhém motoru, tak jsem jej na něm nechal. - Je potřeba si na něco dát obvzlášť pozor?
Ještě by jsem se rád dozvěděl, kde by se daly sehnat pístní kroužky. Budu je dávat do původního motoru nový.
Roman
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných