Tatra 148

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 23 Sep 2010, 13:18

Něco k těm tatrám objevíš tu....
http://liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=36 ... start=3030
a i na dalších stránkách :wink:

Michal22
Diskutujúci
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 20 Sep 2010, 00:08
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Michal22 » 23 Sep 2010, 13:30

A takhle to vypadá, když se vydám fotit jiné dopravní prostředky a potkám tuhle krasavici- kdo by odolal? :-)
Prílohy
148_jerab.jpg

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Hynek » 26 Sep 2010, 14:36

Michal22: Ty exvojenské cisterny jsou typ CAPL-15, tedy cisterny pro plnění letadel.

Krpec
Diskutujúci
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 10:25
Bydlisko: Bratislava - okolie
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Krpec » 30 Sep 2010, 17:08

Čo by mohlo označovať to číslo 73 za napísom? Je to z celkom netunenej T-1 tak by sa mohlo jednať snáď o ročník?
Prílohy
Snímka122.jpg

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa bazilisak » 30 Sep 2010, 17:32

mohlo by jít o převodz 813 r.v. 1973 . Někdy jsou takto odlitky značeny.

Krpec
Diskutujúci
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 10:25
Bydlisko: Bratislava - okolie
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Krpec » 30 Sep 2010, 20:46

Neboli tam rozdiely v prevodoch medzi 813 a 148?

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa bazilisak » 30 Sep 2010, 21:50

Rozdíly byly a velké , ale některé věci pasovaly . Je možné , že třeba obal převodovek byl stejný . Ale třeba T148 nemá posilovač řazení a T813 má . Takhle z hlavy si to již nepamatuju .........

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Maxono » 30 Sep 2010, 23:48

To posledné číslo je rok výroby. Ak máš k dispozícií celé auto rok výroby si najjednoduchšie skontroluješ podľa výrobného štítku alebo podla roku výroby umiestnenom na vzduchojeme pri výfuku.

Krpec
Diskutujúci
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 10:25
Bydlisko: Bratislava - okolie
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Krpec » 01 Okt 2010, 17:56

Už ju k dispozícii nemám, ale na vzduchojeme štítok nebol. A ak si dobre pamätám tak okrem štítkov na šoférových dverách (tie návodové ako miešať palivá, obsluha navijáku a príprava na brodenie) na kabíne iné neboli. Ale myslím, že ten rok na prevodovke je realny keďže mala starý typ masky (ak sa dá na to spolahnúť ale väčšinou si tam montujú už T2kovú masku) a mala dva piesty (sklapač a bez poklopu dokonca :) ). A myslím, že pôvodom vojačka.

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Maxono » 01 Okt 2010, 22:35

Podľa toho čo píšeš to bola určite vojačka. Tie mali na vodičových dverách návod na miešanie paliva, pretože ako jediné mali motory MORUPA. Osobne som videl pár vojenských T-148 a tiež som sa stretol s tým že nemali štítok. Namiesto štítku mali pri skrinke pre akumulátory iba pliešok z mesiacom a rokom výroby.

Krpec
Diskutujúci
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 10:25
Bydlisko: Bratislava - okolie
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Krpec » 02 Okt 2010, 22:58

Ešte k tej prevodovke: Táto konkrétna Tatra jazdila trochu inak bež druhé ktoré som mal tú česť vyskúšať. Vyzeralo to že je viac prevodovaná do sily.
MORUPA? Ako sa odlišoval od "civilného" (ak sa tak dá vôbec niektorý tatrovácky motor nazvať :) ). Nie iba trebárs čerpadlo kvôli tým palivám? Lebo sám viem že aj "civilná" dokáže ísť takmer na všetko čo horí :lol:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa bazilisak » 02 Okt 2010, 23:27

Morupa - elektrické dopravní čerpadlo.
Vícepalivovému motoru se nijak zvlášt neříkalo ...

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Maxono » 03 Okt 2010, 00:27

Morupa, odvodené od MOtor pro RUzna PAliva.

peter23
Diskutujúci
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 17:16
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa peter23 » 03 Okt 2010, 19:44

Keď sa tu už riešia také technickejšie problémy,pridám aj ja otázku.
V dielenskej príručke T148 sú opísané (aj zakreslené) dva elektromagnetické ventily na prídavnej prevodovke.Ten prvý (v smere jazdy) ovláda radenie príd.prevodovky,ten za ním pripája predný náhon.V robote teraz zhodili nadstavbu z našej 148-čky a je tam iba jeden ventil,ten prvý.Nieje mi teda jasné jak sa tam teda radí predný náhon,lebo vraj funguje.Ide o T2-148 tak neviem či to na tejto inovovanej verzii bolo inak riešené alebo čo.A ak áno,tak ako? Žiaľ nemal som čas ísť po trubkách a hľadať jak to je zapojené.

peter23
Diskutujúci
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 17:16
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa peter23 » 24 Feb 2011, 19:46

Aha čo som našiel:
http://www.priekopa.sk/index.php?D=372&L=2&lang=sk
To bude Tá,čo ju tu Hynek dávnejšie spomínal.Som veľmi rád,že sa zachovala.

pepusak
Diskusný nováčik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 26 Feb 2011, 16:51
Tatry, ktoré vlastním: nemám ale řídím 148 a 815
Bydlisko: Rosice u Brna
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa pepusak » 26 Feb 2011, 17:54

malý dotázeček, na tachometru T-148 máme 2 křivky, a to suchý beton a mokrý asfalt, nevíte jakou to má podstatu?? ještě jsme to nějak neřešili protože na jízdní vlastnosti nemají žádný vliv, ale moc by mne to zajímalo. bohužel příponu BMP mi nedovolili tak alespoň odkaz na stránky facebooka kde najdete našeho miláčka :-) http://www.facebook.com/group.php?gid=2 ... 9&v=photos

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Maxono » 26 Feb 2011, 19:29

Dve dráhy na rýchlomery predstavujú predpokladané brzdné dráhy na daných povrchoch.

Cormick
Diskusný nováčik
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 16 Jún 2011, 19:37
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Cormick » 16 Jún 2011, 20:01

Zdravim,mam par otazok a potreboval by som poradit.
1* Dostali sme T148 CAS32. Dnes sme ju boli vyskusat a ked sa zohriala na budiku mazania na volnobeznych otackach klesol tlak oleja takmer na 0 a pri 2000 otackach stupne na 3 (zabudol som kuknut v akych hodnotach to ukazuje). Je to normalne alebo niečo odchadza?

2* Aka je normalna prevadzkova teplota motora ? Ukazovatel teploty na palubovke mera teplotu oleja ?

3* Co by sme mali skontrolovat/premazat pred tym nez ju zacneme pouzivat ? Chystame sa na vymenu oleja v motore, prevodovke a Diferencialoch.

Vdaka za vsetky rady.

Užívateľov profilový obrázok
Lucián
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 219
Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995
Bydlisko: Brno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Lucián » 17 Jún 2011, 14:31

Na získání informací ohledně T148 byc spíše použil toto fórum:
http://liaz.cz/forum/viewforum.php?f=14 ... 4d624ffabf

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa oldjan » 17 Jún 2011, 16:10

Cormick napísal:Zdravim,mam par otazok a potreboval by som poradit.
1* Dostali sme T148 CAS32. Dnes sme ju boli vyskusat a ked sa zohriala na budiku mazania na volnobeznych otackach klesol tlak oleja takmer na 0 a pri 2000 otackach stupne na 3 (zabudol som kuknut v akych hodnotach to ukazuje). Je to normalne alebo niečo odchadza?

2* Aka je normalna prevadzkova teplota motora ? Ukazovatel teploty na palubovke mera teplotu oleja ?

3* Co by sme mali skontrolovat/premazat pred tym nez ju zacneme pouzivat ? Chystame sa na vymenu oleja v motore, prevodovke a Diferencialoch.

Vdaka za vsetky rady.
1, Nejdříve bych zkusil vyměnit tlakoměr oleje, už se mi stalo, že ukazoval špatně. Pokud by to nebylo tím a nepomohla by ani výměna oleje, tak bývalo vadné olejové čerpadlo. Malý tlak oleje způsoboval, že ventilátor chlazení se nedostatečně otáčí a motor se přehřívá. Provozní teplota se držela v rozmezí 70-110 stupňů. Ve velkých vedrech naložená v kopci, tak dokázala teplota šplhat i přes, ale většinou přišel konec stoupání a zase spadla.
Ještě se podívat jestli je otevřený chladič oleje.
2, teploměr měří teplotu oleje, čidlo je v bloku motoru.
3, nejlépe si někde sehnat návod na údržbu, kde je vše popsané.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných