Kam s vlaječkama Tatra 613

Technické problémy s našimi tatrovkami

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Kam s vlaječkama Tatra 613

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 23 Júl 2010, 21:03

Ahoj,
koupil jsem si držáky vlaječek, ale nevím do kterých míst jej umístit. Má někdo foto vozu s vlaječkama, popřípadě ví někdo do kterých míst příjdou?

Děkuji.

Honza

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kam s vlaječkama Tatra 613

Príspevok od užívateľa ondrej » 23 Júl 2010, 21:47

Pokiaľ máš originálne stožiarky na vlajočky, a nie tie trocha pochybné a lacno vyzerajúce náhrady, ktoré sa pricvikávajú do medzery medzi prednú kapotu a blatník, tak ich umiestnenie na blatník je pre T-613 predpísané (už od roku 1975) takéto:
- vzdialenosť osi otvoru pre stožiarik od prednej hrany predných dverí hore pri chromovej lište - 900 mm
- vzdialenosť osi otvoru od vonkajšej hornej hrany blatníka - 16 mm (tu sa mnohí dopúšťajú chyby a otvor vŕtajú do stredu šírky hornej plochy blatníka, čo jednak nevyzerá dobre, jednak je potom problém pritiahnuť odspodu upevňovaciu maticu)
- otvor v blatníku má predpísaný priemer 16,2 mm
- vyrovnávaciu podložku je potrebné natočiť tak, aby stožiarky stáli zvislo
Myslím, že rovnaký predpis sa používal neskôr aj pre T-613S...

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kam s vlaječkama Tatra 613

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 23 Júl 2010, 21:57

Děkuji za info. Mám ty origoš, žádné napodobeniny.

Honza

Užívateľov profilový obrázok
arcibalt
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: SK: RK, DK
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kam s vlaječkama Tatra 613

Príspevok od užívateľa arcibalt » 24 Júl 2010, 07:24

Ahoj Honza,

dovolím si doplniť Ondreja..
ak máš tie origo vlajočky s pružinou, tak na T-613-S za zo spodu blatníka v mieste diery na vlajočku naváral vystužovací plech hrúbky cca 1,5-2 mm, tvaru obdĺžnika rozmeru cca 20cm x cca 5cm(resp.koľko šírka blatníku v tom mieste dovolí). Myslím že to bolo kôli tomu aby to spevnilo blatník voči kymácaniu vlajočky za jazdy vplyvom vetra pri rychlejšej jazde s vlajočkami - aby blatník ta pružiaca vlajočka nenamáhala.

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kam s vlaječkama Tatra 613

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 25 Júl 2010, 12:49

Děkuji za veškeré info. Ještě mám jeden dotaz - jaké mají rozměry vlaječky?


Co na nich bylo? Česká vlajka?


Dále - mám laminátové blatníky a ty jsou dostatečně silné tak je možná ani podkládat nemusím...

Honza

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kam s vlaječkama Tatra 613

Príspevok od užívateľa ondrej » 25 Júl 2010, 19:38

Na stožiaroch sa používala hlavne československá vlajka, spravidla v kombinácii s inou podľa použitej príležitosti - celé zdobenie však neurčovala Tatra, ale sa riadilo príslušným v tej dobe platným diplomatickým protokolom.
Vlajky boli spravidla ľahké silonové, aby pri vyšších rýchlostiach nadmerne nezaťažovali stožiar. Hlavne v daždi by prírodné vlákno nadmerne oťaželo a takéto vlajky by boli nepoužiteľné. Rozmery asi tiež určoval príslušný protokol, výška zodpovedala približne vzdialenosti otvorov na stožiari, dĺžka sa potom odvodzovala od toho.
Bližšie detaily by vedel možno Čadík...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných