TATRA 813 AM-50 elektrika
TATRA 813 AM-50 elektrika
Zdravim,
mam problem s vojenskou 813-kou, kratka kabina s pridavnou ventilaciou, V12.
nejaky dobrak mi ukradol hlavne kable - od bateriek k tym hlinikovym skrinkam, nemate niekto elektricku schemu? alebo poradte ako to zapojit, na oboch stranach motora je na rame hlinikova kocka s piatimi kontaktmi oznacenymi cislami 30 (2x) a 606 (aspon myslim, 3x), je to bez kablov, zo starterov mi len visia kable a neviem ako ich zapojit...
dakujem
mam problem s vojenskou 813-kou, kratka kabina s pridavnou ventilaciou, V12.
nejaky dobrak mi ukradol hlavne kable - od bateriek k tym hlinikovym skrinkam, nemate niekto elektricku schemu? alebo poradte ako to zapojit, na oboch stranach motora je na rame hlinikova kocka s piatimi kontaktmi oznacenymi cislami 30 (2x) a 606 (aspon myslim, 3x), je to bez kablov, zo starterov mi len visia kable a neviem ako ich zapojit...
dakujem
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 AM-50 elektrika
Schéma nemám, ale zapojený by to mělo být takto: Od jedný baterky je kostra (svorka 31, - pól baterie) na karoserii, popřípadě na rám (nejlépe na rouru), plus této baterky na mínus druhý baterky a plus kontakt z ní pak na tu kostku s označením 30, tam je připojen i kabel od startéru. Všechno by to měla bejt měděná licna o průřezu 50mm2 (to je taky důvod, proč to někdo sundal ). Jak je pak napojení do instalace vozu budeš muset vydedukovat, ale mělo by to bejt z tý kostky. Ještě si vzpomínám, že 813 mívaly startovací zásuvku, ta byla připojena nednim pólem na kostru za zásuvkou a druhym taky na tu kostku. Snad odpoví Bazilišák, ten o 813 ví víc, tak pro něj nebude problém, mě opravit, nebo doplnit.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 AM-50 elektrika
Tak to je velmi nepříjemné , vojáci mají totiž 2 startéry a jejich přepínání a spínání . Z každého startéru vedou 4 kábly k přepínací skřínce spouštěčů , je toho dost. Hlavně , abys ty kabely měl . Pokud je nemáš , tak Ti ani schéma moc nepomůže, protože ve schématu ( mám ) je zakreslený jen obvod zapojení a nejsou tam psány průřezy . Takže nevíš , jestli třeba na svorku 30a příjde 50 mm2 , nebo 12 mm2 . Doporučuju aspon ofotit tu přepínací skřínku, abys věděl, kde ty tlusté káble vedou. Jinak ten systém je naprosto stejný s ¨VVN , VT 815 kou, ale tam na startérech je jiný počet zubů na pastorku , jinak ta skřínka a zapojení je stejná. Loni jsem jeden startér měnil a museli jsme vyměnit prodřený drát , a ten když v tom chumlu jsme chtěli odšroubovat, museli jsme odšroubovat 3 další, aby tam byl přístup . Jinak ano , každý voják má startovací zásuvku a dálkový odpojovač baterií .....
Re: TATRA 813 AM-50 elektrika
wow, rychle odpovede, dik!
kable mi zostali visiet len zo starterov
podla toho co pisete predpokladam, ze mi neostava nic ine len to komplet prekablovat ...
bolo by mozne nejak dostat to schema?
kable mi zostali visiet len zo starterov
podla toho co pisete predpokladam, ze mi neostava nic ine len to komplet prekablovat ...
bolo by mozne nejak dostat to schema?
Re: TATRA 813 AM-50 elektrika
dik za schema, skusim to zapojit.
nedala by sa poslat cela? alebo poradte kde sa da kupit dielenska prirucka na 813
este raz dik
nedala by sa poslat cela? alebo poradte kde sa da kupit dielenska prirucka na 813
este raz dik
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 AM-50 elektrika
zkus se zeptat Luboše , ten narozdíl od některých jiných přispivatelů na tomto foru dělá takovou záslužnou činnost , že skenuje příručky , dává scany tady do popisků atd , myslím, že Ti cd s příručkou na 813 ochotně prodá protože má slušný archiv dokumentace .
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 AM-50 elektrika
Dílenskou příručku k T813 mám, ale je to jenom na KOLOS.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 AM-50 elektrika
Kromě dvou dveří navíc a mechanického místo hydraulického ovládání hlavního brzdiče tam není žádný markantní rozdíl , v elektrické soustavě už vůbec ne ...... Tak klidně jdi do toho ...
Re: TATRA 813 AM-50 elektrika
to je dobra sprava,
hovorime tu o dielenskej prirucke podla ktorej by som to vedel zapojit?
ak ano tak to beriem, co mam spravit?
hovorime tu o dielenskej prirucke podla ktorej by som to vedel zapojit?
ak ano tak to beriem, co mam spravit?
Re: TATRA 813 AM-50 elektrika
Zdravím pánové,mám dotaz a vlastně taky prosbu......nemáte někdo náhodou jakoukoliv příručku k Tatře 813 AM 50??Nebo k Tatře 813 všeobecně,návod k použití,schemata a td,prostě cokoliv......stačí elektronicky,předem díky Libor
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 AM-50 elektrika
No -elektronicky by se mi hodila taky dílenská příručka na valník 813 ,hlavně nějaká el. schémata , i vzduchová a tak..je to ale veliká bible vím.
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 AM-50 elektrika
ruce od šmíru ,zrychlení z nuly na sto za asi půl hodiny ,ale tři orgasmy...
http://www.youtube.com/watch?v=4rN4E-WFPC8
potom nesvezte se, žejo...
jedna z prvních zkoušek ...po půl roce práce..každý den do tmy...
http://www.youtube.com/watch?v=_HsMSdbMGAQ&NR=1
apropo nemá někdo díl výfuku do ypsilonu na kolos je to jinak než na 6X6 Ypsilon do zatáčky...zkoušel jsem to všude po vlasti české ,slovenské ,v Polsku nic -ale origo je origo...neleží to někde zapomenuto ve skladu??taky scháním schéma naftového topení 12 BON 3 (voják- to je to větší)
http://www.youtube.com/watch?v=4rN4E-WFPC8
potom nesvezte se, žejo...
jedna z prvních zkoušek ...po půl roce práce..každý den do tmy...
http://www.youtube.com/watch?v=_HsMSdbMGAQ&NR=1
apropo nemá někdo díl výfuku do ypsilonu na kolos je to jinak než na 6X6 Ypsilon do zatáčky...zkoušel jsem to všude po vlasti české ,slovenské ,v Polsku nic -ale origo je origo...neleží to někde zapomenuto ve skladu??taky scháním schéma naftového topení 12 BON 3 (voják- to je to větší)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných