T813 FOREWER...

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa ivkej » 21 Dec 2009, 18:19

ano áno...je to tak..mnoho zaujímavej techniky....je to asi to miesto kde zvlákajú tie krámy od armády rozoberajú rozpalujú predávajú ako šrot a podobne....sused odtiaľ bral bezvadnú V3S...mala najazdené 1090km :D bola na letisku vraj dakde krásny stroj...všetko pekné premazané....porobiť pár detailov a je z toho fakt super auto na drevo postačí...no sú na nej iné smerovky diery v streche kde bol maják... :D

Užívateľov profilový obrázok
Kiko97
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Kiko97 » 22 Dec 2009, 23:37

Mate nejaké nákresy T813 TP 8x8 :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Kiko97
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Kiko97 » 09 Jan 2010, 19:04

Ked nie tak 8x8 tak aspoň na 6x6 TP

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 09 Jan 2010, 22:05


Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa ivkej » 09 Jan 2010, 23:48

813tky majú 2 štartre? dajú sa použiť oba naraz? aký bol rozdiel medzi motorom ktorý išiel do armádnych kolosov od civilov?Mali predsuvník?no ak sa nemýlim bazilišák má aj žhavenie :)

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Jerry » 10 Jan 2010, 00:09

Ano některý 813 mají 2 startéry, je to kvůli startování při hlubokých mrazech. Ovládají se Boschkou kde jsou 3 polohy: 1, 1+2 a 2, což značí volbu startérů. Předsuvník se používá minimálně už od T111. Jinak motory pro všechny typy 813 by měly bejt identický.

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa ivkej » 10 Jan 2010, 00:28

nevieš, ktoré presne ich mali? predsuvník mali aj v3s a vychádzal zo 11tkového motoru, noe nemusela ho mať 111tka...predsa ten motor bol polovičný a asi aj niečo odlišné

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Jerry » 10 Jan 2010, 00:38

To nevím, žádnou 813 sem neobsluhoval. Jinak přípravu měl každej motor, na každej straně motoru byl otvor, nebo místo pro otvor k setrvačníku.

peter23
Diskutujúci
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 17:16
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa peter23 » 14 Jan 2010, 19:00

T 111 mala dve vstrekovacie čerpadlá (každé pre šesť valcov) a na jednom z nich bol predsuvník.

Užívateľov profilový obrázok
Kiko97
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Kiko97 » 16 Jan 2010, 19:05

No a s tým nakresom 813 8x8 TP to asi budem riešiť asi tak že podla 6x6 TP to približne do :D kreslím

Krpec
Diskutujúci
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 10:25
Bydlisko: Bratislava - okolie
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Krpec » 18 Jan 2010, 13:07

bazilisak: A to sa patrí takto túrovať studenú Tatru? :roll:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 18 Jan 2010, 20:57

Krpec : nevidím to tak tragicky :wink: . Tomu motoru to nevadí, neboj, ani motoráři z TATRY by se za to na mě nezlobili.
Pokud znáš typ T815 , s motorpalem čerpadlem s automatickým přidavačem paliva , tak jistě víš, že při studeném startu třeba i při -20 °C musíš mít plný plyn, a po startu ho minimálně 10 sekund naplno držet ( 2200 ot/min ) . Pokud ho pustíš, motor zhasne, a dlouho, dlouho trvá, než spadne tlak oleje a znovu se po sešlápnutí plynu rozsvítí kontrolka ucpaného vzduchového filtru která má 2 funkce, jedna ucpaný filtr a druhá je doraz hřebenové tyče na max dodávku vstřikovacího čerpadla , pokud tato po sešlápnutí plynu nesvítí, studený motor nelze nastartovat. Takto to výrobce vyrobil, takto se to má provozovat - nezbývá než nad tím kroutit hlavou.....

Krpec
Diskutujúci
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 10:25
Bydlisko: Bratislava - okolie
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Krpec » 19 Jan 2010, 17:41

Dobre ja nič v zlom len som sa pýtal lebo mňa vždy strašili že to nerobí motoru vôbec dobre. T 815 osobne nepoznám ale kde-tu už som sa stretol s niakou tou T 148 :lol: :wink: . A nepoznám ju len tak z videnia. Tak ale predsa len asi modernejšia konštrukcia no. Tak berem späť :wink:

Užívateľov profilový obrázok
David ABA
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12 Júl 2008, 21:33
Tatry, ktoré vlastním: T623(S)
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa David ABA » 19 Jan 2010, 23:59

já to znám aji v létě potřebuje t 815 přidat trošku víc plynu jinak nechytne takže to protažení i v zimě plně chápu

Užívateľov profilový obrázok
Kiko97
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Kiko97 » 07 Feb 2010, 15:55

Máte nákresy civilnej Tatry 813 ? A ináč na TP 6x6 je kabina oproti TP 8x8 je , lebo sa mi zda že na 8x8 je biela časť kabiny trocha posunutá do zadu. Ďakujem

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 07 Feb 2010, 18:00

Kiko97 napísal:Máte nákresy civilnej Tatry 813 ? A ináč na TP 6x6 je kabina oproti TP 8x8 je , lebo sa mi zda že na 8x8 je biela časť kabiny trocha posunutá do zadu. Ďakujem
V sérii byly u Tp 6x6 a 80 vždy celé oranžové kabiny. Takže nevím, kterou bílou myslíš. Jinak TP 8x8 je vlastně kolos , takže pokud chceš TP 8x8 , tak vem kolose, dej na něj menší kola, jiné bočnice + adhezní zátěž a máš TP :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Kiko97
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Kiko97 » 07 Feb 2010, 18:44

No mne ide skôr o nákres kabíny ako celej tatry a s tou bielou kabínou tá čo je na popise vozidiel T 813 a obrázok v kategórií Tatra 813 TP 8x8. :D

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 07 Feb 2010, 19:24

Nevím jaký obrázek .........

Užívateľov profilový obrázok
Kiko97
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Kiko97 » 07 Feb 2010, 19:56

Tu ti dám link http://tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t813_sk&lang=sk pohľadaj dole je to ku Tahač přívěsů T813 TP 8x8, rozvor 1650+2200+1450mm
:(

Hynek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
Bydlisko: Odolena Voda
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Hynek » 07 Feb 2010, 21:12

No vždyť to bazilisak píše, je to vojenský Kolos, který má jiné pneu, sajtny, blatníky a adhezní zátěž. Fotky se o objevily v příslušném vláknu (T813...) na truck-fóru (liaz-fóru).

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných