Tatra 57 "Áčko"
Re: Tatra 57 "Áčko"
A proč by nejezdilo. Kompletní podvozek a všechny 3 dveře se nacházejí u mě, tak to můžem dát dohromady
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
naštěstí nám žádné dveře nechybí a jsou rozhodně v lepším stavu než kasle:) nemáš nahodou fotky výdřevy zadku?Karel napísal:A proč by nejezdilo. Kompletní podvozek a všechny 3 dveře se nacházejí u mě, tak to můžem dát dohromady
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ale jak tak koukám tak to není tovární dodávka. Ta měla ten zadní blatník a celou záď poněkud kratší. Připadá mi že je to přestavěná limusína. Jak vypadá profil dveří ? Jsou rovné a je na nich lišta, nebo mají pod oknem prolis jako limusínka?
Bohužel fotku výdřevy zadku nemám, ale nebyla moc složitá (tedy u tovární verze).
Bohužel fotku výdřevy zadku nemám, ale nebyla moc složitá (tedy u tovární verze).
Re: Tatra 57 "Áčko"
Na ten příčný trámek (fošnu) na diferáku byly načepovány dva podélné trámky, které vepředu tvořily loketní opěrky zadní sedačky a vzadu na ně bylo načepované zadní čelo.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
přední dveře mají prolis, myslim ze to je tovarní verze, ale trosku se možná liší.Karel napísal:Ale jak tak koukám tak to není tovární dodávka. Ta měla ten zadní blatník a celou záď poněkud kratší. Připadá mi že je to přestavěná limusína. Jak vypadá profil dveří ? Jsou rovné a je na nich lišta, nebo mají pod oknem prolis jako limusínka?
Bohužel fotku výdřevy zadku nemám, ale nebyla moc složitá (tedy u tovární verze).
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ta vaše dodávka má jasný základ z limusíny, což samozřejmě nevylučuje tovární stavbu. Ten můj kombík měl zásadně odlišnou konstrukci. Dokonce už ,,A,, sloupek byl odlišný (viz nedávná debata).
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nemůžu si pomoct, ale stále mě to utvrzuje v přesvědčení že jde o pozdější přestavbu kompletní limusíny (či polokabria).
Zeleně jsem označil šikmé sloupky výdřevy na kterých je u limusíny načepován příčný trámek o který se opírá opěradlo zadního sedadla. Příčný trámek zde byl z praktických důvodů odstraněn, ale na koncích sloupků jsou patrné čepy k jeho uchycení. Červeně jsem označil obloukovité trámky k uchycení zadních blatníků, které se, v dodávkové kastli dosti nepochopitelně sbíhají do středu vozu. Řekl bych že jde o náznak původní zúžující se zádě limusínky.
Podle směru otvírání zadních dveří ale musela být přestavba provedena ještě za levostraného provozu (tzn do roku 1939), což z vozu dělá velmi zajímavý typ se zakázkově upravenou karoserií.
Jak zde již několikrát Michael uváděl, fabrika brala protiúčtem své starší vozy a po opravě či rekonstrukci (dost často na užitkovou verzi) je pak znovu prodávala.
Zeleně jsem označil šikmé sloupky výdřevy na kterých je u limusíny načepován příčný trámek o který se opírá opěradlo zadního sedadla. Příčný trámek zde byl z praktických důvodů odstraněn, ale na koncích sloupků jsou patrné čepy k jeho uchycení. Červeně jsem označil obloukovité trámky k uchycení zadních blatníků, které se, v dodávkové kastli dosti nepochopitelně sbíhají do středu vozu. Řekl bych že jde o náznak původní zúžující se zádě limusínky.
Podle směru otvírání zadních dveří ale musela být přestavba provedena ještě za levostraného provozu (tzn do roku 1939), což z vozu dělá velmi zajímavý typ se zakázkově upravenou karoserií.
Jak zde již několikrát Michael uváděl, fabrika brala protiúčtem své starší vozy a po opravě či rekonstrukci (dost často na užitkovou verzi) je pak znovu prodávala.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karel - dobrá analýza hodná odborníka!!
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
dozvěděl jsem se od otce, že se býl ptát podle výrobního čísla do muzea v tatře a mělo by to být origínál z fabriky, dokonce nějaký vůz pro řezníky, takže hodně ceněný kousek mame doma bych řekl:) Našel jsem krásnou dodávku na netu ten váš typ...Karel napísal:Nemůžu si pomoct, ale stále mě to utvrzuje v přesvědčení že jde o pozdější přestavbu kompletní limusíny (či polokabria).
Zeleně jsem označil šikmé sloupky výdřevy na kterých je u limusíny načepován příčný trámek o který se opírá opěradlo zadního sedadla. Příčný trámek zde byl z praktických důvodů odstraněn, ale na koncích sloupků jsou patrné čepy k jeho uchycení. Červeně jsem označil obloukovité trámky k uchycení zadních blatníků, které se, v dodávkové kastli dosti nepochopitelně sbíhají do středu vozu. Řekl bych že jde o náznak původní zúžující se zádě limusínky.
Podle směru otvírání zadních dveří ale musela být přestavba provedena ještě za levostraného provozu (tzn do roku 1939), což z vozu dělá velmi zajímavý typ se zakázkově upravenou karoserií.
Jak zde již několikrát Michael uváděl, fabrika brala protiúčtem své starší vozy a po opravě či rekonstrukci (dost často na užitkovou verzi) je pak znovu prodávala.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já nepopírám že může jít o tovární verzi, jen mi nejde do hlavy že by při ,,prvostavbě,, nového vozu použily tolik dílů z limusíny, které navíc působí v nákladovém prostoru dosti rušivě až omezujícně (i když u Tatry je možné všechno).Karel napísal:... fabrika brala protiúčtem své starší vozy a po opravě či rekonstrukci (dost často na užitkovou verzi) je pak znovu prodávala.
Každopádně máte velmi zajímavý a vzácný vůz, ať už vznikl jako prvostavba či dobová přestavba.
(Jen tak na okraj, to moje čistokrevné T-57A STW mělo papíry,výrobní štítek i čísla motoru a podvozku z T-57B STW = prostě někdo přehodil štítek a přeťukal čísla = v našich končinách jev dosti častý.)
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak na oplátku fotka kombíku podobného tomu vašemu. Dával ji sem před lety Michael.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Napadla mě další možnost jak mohl váš vůz vzniknout. Jednotlivé části vozů se vyráběly odděleně (výdřeva v truhlárně, oplechování v klempírně,..atd až po konečnou montáž) , přičemž než se dostala výdřeva do klempírny mohla uběhnout docela dlouhá doba (někdy nestačili krýt poptávku, jindy zase vyráběli na sklad). Tak se mohlo stát že část výdřev vyrobených v truhlárně původně pro limusíny byla z důvodu menší poptávky po limusínách, nebo naopak mimořádné objednávky kombíků či dodávek, upravena na dodávky. Do klempírny pak už šla upravená výdřeva na dodávku a konečnou montáž pak vůz opustil již jako čistokrevná dodávka (a tak byl také zaznamenán v knize). Vzhledem k tehdejší maloseriové výrobě by to nebylo nic neobvyklého.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Každopádně se domnívám že ten příčný trámek za opěradlem zadní sedačky tam asi při vyexpedování vozidla z továrny ještě byl. Možná tam byla i zadní sedačka, nebo tam byla nějaká polička, přihrádka, či skříňka na nářadí (v případě řezníka třeba na nože). Pochybuji že by tam nechali takovou ,,prasárnu,, v podobě pozůstatků čepů.
Všechno jsou to samozřejmě dohady na základě jedné fotografie. Při bližžším ohledání vozu možná ještě na něco přijdete.
Nikdo nemohl být při výrobě všech Hadimršek a tak dnes můžeme jen odhadovat jak to skutečně bylo.
Je to zkrátka taková autoarcheologie
Všechno jsou to samozřejmě dohady na základě jedné fotografie. Při bližžším ohledání vozu možná ještě na něco přijdete.
Nikdo nemohl být při výrobě všech Hadimršek a tak dnes můžeme jen odhadovat jak to skutečně bylo.
Je to zkrátka taková autoarcheologie
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Doufám, že přispěju svoí troškou do mlýna... Místo kde jsem to fotil semi už z paměti vytratilo, ale v nejhoršim bych ho i vypátral.
- francomk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 277
- Dátum registrácie: 25 Mar 2008, 18:55
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
To puzdro smerovky je jasný dôkaz toho, že tvorivosť nepozná hraníc. "Zlaté" české ručičky
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
cambi napísal:dozvěděl jsem se od otce, že se býl ptát podle výrobního čísla do muzea v tatře a mělo by to být origínál z fabriky, dokonce nějaký vůz pro řezníky, takže hodně ceněný kousek mame doma bych řekl:) Našel jsem krásnou dodávku na netu ten váš typ...Karel napísal:Nemůžu si pomoct, ale stále mě to utvrzuje v přesvědčení že jde o pozdější přestavbu kompletní limusíny (či polokabria).
Zeleně jsem označil šikmé sloupky výdřevy na kterých je u limusíny načepován příčný trámek o který se opírá opěradlo zadního sedadla. Příčný trámek zde byl z praktických důvodů odstraněn, ale na koncích sloupků jsou patrné čepy k jeho uchycení. Červeně jsem označil obloukovité trámky k uchycení zadních blatníků, které se, v dodávkové kastli dosti nepochopitelně sbíhají do středu vozu. Řekl bych že jde o náznak původní zúžující se zádě limusínky.
Podle směru otvírání zadních dveří ale musela být přestavba provedena ještě za levostraného provozu (tzn do roku 1939), což z vozu dělá velmi zajímavý typ se zakázkově upravenou karoserií.
Jak zde již několikrát Michael uváděl, fabrika brala protiúčtem své starší vozy a po opravě či rekonstrukci (dost často na užitkovou verzi) je pak znovu prodávala.
Cambi, nechci Ti moc kazit iluze o "hodně ceněném kousku", ale není mě vůbec jasné, kdo a podle čeho by tvému otci v Kopřivnickém muzeu řekl, že to byl kombík. Protože v knize takový údaj není veden, pro představu Ti zde přiložím foto jedné strany z knihy zakázek. Se stejnou otázkou jsem tam byl také, co mám mít na svém voze za karoserii, ale kromě jednoduše vyrazitelného čísla se nedozvíš z knihy nic o druhu karoserie.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jerry
To je to olomoucké A/B které jsme tu kdysi probírali. Má už Béčkový podvozek (volant vlevo), ale ještě Áčkovou kastli, které je ale oproti čistokrevnému Áčku trochu upravena. Zadní dveře se otevírají doleva a lišta na boku byla nahrazena výrobně jednodušším prolisem. Těchto kříženců vznikla údajně celá série dokonce ještě po válce, kdy už se Áčko dávno nevyrábělo. Ovšem ten ,,hrb,, na zadku už je samodomo, aby se vešla rezerva pod podlahu zav. prostoru. V originále je ta rezerva zavěšená na dveřích.
To je to olomoucké A/B které jsme tu kdysi probírali. Má už Béčkový podvozek (volant vlevo), ale ještě Áčkovou kastli, které je ale oproti čistokrevnému Áčku trochu upravena. Zadní dveře se otevírají doleva a lišta na boku byla nahrazena výrobně jednodušším prolisem. Těchto kříženců vznikla údajně celá série dokonce ještě po válce, kdy už se Áčko dávno nevyrábělo. Ovšem ten ,,hrb,, na zadku už je samodomo, aby se vešla rezerva pod podlahu zav. prostoru. V originále je ta rezerva zavěšená na dveřích.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných