Ako vidia Tatru iní..

Forum venovane vytvaraniu pomocnej dokumentacie k vozidlam Tatra
Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa michal heky » 26 Jan 2009, 22:17

Ta černá chromka je opravdu nádherná.

D.A.: Z dnešního pohledu tragické jízdní vlastnosti 603ky potvrzuji :), zbytek u piva.

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa kovoo » 26 Jan 2009, 22:49

ja som sa v živote v T603 neviezol, ale jej jazdne vlastnosti si viem predstaviť, stačilo mi keď som vydel čo nejaký dobrodruh predvádzal na polygone v kopru. :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=R8gPCy4Kg7E
3min a 4:30min
viem bolo to na skúšobnej dráhe ale niekedy je vhodné použiť aj trocha rozumu a hlavne keď má auto plné ľudí :)
DA po dlhej dobe kvalitný príspevok :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa ondrej » 26 Jan 2009, 23:41

D.A. napísal:..Vpředu jedna mediálně známá T603 (super stav, nové obutí, zadní náprava v pozici "velký odklon")..
T 603 je vďaka svojej koncepcii v extrémnych prípadoch skutočne pretáčavá, za čo vďačí motoru za zadnou nápravou v kombinácii so skrátenými výkyvnými polonápravami, ktoré vytvárajú značný odpor proti nakláňaniu vozidla, takže v zákrute sa ešte viac zaťažuje vonkajšie koleso a odľahčuje vnútorné. Toto skutočne vedie k stavu, kedy smerová odchýlka vonkajšieho zadného kolesa dosiahne hranicu schopnosti pneumatiky prenášať sily na vozovku a dochádza ku jeho šmyku. Tento jav je podporovaný zväčšovaním odklonu zadných kolies, zmenšením ich rozchodu a následným zvyšovaním ťažiska (viď obr.), čo v extrémnych prípadoch na adhéznej vozovke môže viesť až k prevráteniu vozidla.
Tieto dedičné vlastnosti sa nedajú úplne odstrániť, dajú sa však výrazne potlačiť - znížením odklonu zadných kolies podľa možnosti na neutrálnu, alebo mierne zápornú hodnotu pri nezaťaženom vozidle (konštrukcia nápravy toto nastavenie umožňuje a pre T 2-603 bolo takéto nastavenie aj predpísané), montážou stabilizátora prednej nápravy (T 2-603 má sériovo), čo napomáha väčšiemu dynamickému zaťaženiu vonkajšieho predného kolesa a výrazne tak obmedzuje pretáčavosť (má ho aj T-613, aj Škodovky s motorom vzadu, ale nemá ho T 603), použitie pneumatík modernej konštrukcie (úzke originálne diagonálky majú na tak ťažkom vozidle katastrofálne nedostatočné jazdné vlastnosti, atypické radiálne superbalóny 180/90 SR 15 OR 17 sú na tom iba o niečo lepšie), a pomôže aj mierne zväčšenie rozchodu o 35 mm použitím diskov staršieho prevedenia u vozov s kotúčovou brzdou. Samozrejmosťou, na ktorú je T-603, ako aj Škodovky s motorom vzadu (a značne aj T-613!!) veľmi citlivá, je správne hustenie pneumatík, ktoré by vzadu malo byť pri ostrejšej jazde 250 kPa, čo však majitelia T-603 dosť často podceňujú. Tlmiče pruženia v dobrom stave tiež považujem za samozrejmosť.
Pokiaľ sú dodržané horeuvedené podmienky a T-603 máme obutú do moderných pneumatík, jej jazdné vlastnosti v zákrutách sa výrazne zlepšia a hranica pretáčavosti sa posunie k dosť vysokým dostredivým zrýchleniam, umožňujúcim svižnú jazdu aj na zákrutovitých cestách. Podobne je to aj so Škodovkami a ostatnými vozidlami s takouto konštrukciou podvozku. Nepatria sem však už napr. vozy Škoda s uhlovou zadnou nápravou (Š-120LX, Š-130, Š-135 a Š-136, a to ako sedany, tak aj coupé Rapid a Garde), ktoré v zákrutách sedia až prekvapivo dobre a jazda s nimi v zákrutách sa dá skutočne vychutnávať.
Čo sa týka jazdných vlastností na nerovných cestách, tu je myslím T-603 vynikajúca a hravo prekonáva hádam všetky moderné vozidlá. Jej podvozok dokáže neuveriteľne pohlcovať nerovnosti a terénne vlny a predčia ho snáď iba vozy s hydropneumatickým pružením.
Prílohy
T603 Polygon 1.JPG
T603 Polygon 2.JPG

OTO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 136
Dátum registrácie: 12 Aug 2008, 20:44
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa OTO » 26 Jan 2009, 23:51

tesi ma ze sa paci. Stale nosim prisebe neake knizky o tatrovkach takze zcasu nacas a to dost casto podavam v pripade zaujmu o auto informacie o historii tatry. Takze tato chromka vykonava momentalne osvetu v kantone Bern :D Pridavam este zopar foto
Prílohy
Enolka am sonnele.JPG
En.H.1.JPG

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa koušák » 26 Jan 2009, 23:57

No nedá mi to a musím i já přispět do mlýna:
S t603 jsem se dost na svůj věk najezdil. Řídím se heslem auto žije když jezdí, platí i pro zimní období.
Já mám na své 603ce radiální pneu 195/80 R15 a bubnové disky. Plně podpořím Jackův postřeh s T603 v levém pruhu. Já sám jezdím většinou v levém pruhu. Není pro mě problém do ní sednout v Źilině a do Brna to v noci po prázdných silnicích dát za dvě a půl hodiny. Stabilita v zatáčkách???? Auto krásně říká kdy má dost, rovnání smyků balada... Přiznám se, že mnohem radši jedu 603kou než 613kou. To pohodlí, posez, řazení, zvuk motoru a jeho plynulý zátah, krásné a precizní ovládání.
Jezdím s bratrem, s Jerrym, s Pyrem svědci jsou.
Před Novým rokem jsme si s bratrem a jedním kamarádem dali 1200 km výlet s T603. Na silnici mezi Pelhřimovem a Humpolcem jsem trošku závodil s bavorem a některé úseky jsme projíždeli ve 160.
Ono totiž záleží na tom kdo má co s tím autem najeto a zažito. Kdo vytáhne 603ku párkrát za rok a vyjede na sraz, tak s tím nebude asi moc umět...

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Mojžo » 27 Jan 2009, 00:37

Hlasuj, toto je kvalitný názor!

Pridám sa k debate. Snáď len že T613 má veľmi kvalitné a čitateľné jazdné vlastnosti a na hrane už dáva o sebe vedieť. Mne ako adrenalínovému jazdcovi vadí, že T613 sa sama snaží vyrovnať šmyk s tým, že mierne odhodí aj prednú nápravu pri odtrhnutí tej zadnej, ale to sa dá prežiť.

T603 staviam presnie pre dôvody, ktoré Koušák a Ondrej spomenuli. Pretáčavosť a jazdu bokom. Ak to nebude fungovať podĺa mojich predstáv, predávam ju. Verím že 603-ka bude odvaz. Aspoň taký ako 613.

Lebo 613-ka je super....

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Jerry » 27 Jan 2009, 01:20

Souhlasím s Koušákem. Když mě poprvé posadil za volant, tak sem byl k sedačce připoutanej vlasníma půlkama už ve 30 km/h. 603 měla obutý diagonály a jak sem projel esíčko, tak sem cítil nejistotu. Vláďa mi vysvětlil, že pneu drží stopu ale auto se zhouplo na profilu diagonály. Po čase, když sem jel za ním, sem si toho všimnul. Jak sem měl odježdíno něco k 1000km, tak sem měl auto naprosto pod kontrolou a už sem nejezdil jako páprda s platem vajíček, ale začal si tu jízdu vychutnávat. Potom se koupily pneu 205/80 R15 a ty se chovaly stejně jako diagonály (auto krásně houpalo) ale sedělo!! Pneu 185/65 k tomu autu nesedí (na Vláďovo styl jízdy :D ). Když mam možnost se projet v této krasavici, vždy mě to potěší. Je to auto s charakterem, kerému musí každý přijít na chuť.

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Matyjas » 27 Jan 2009, 11:08

Jacku: Nechci srovnávat jízdní vlastnosti T603 ani T613 mezi sebou ani s jinými vozy ,ale stále mně uniká analogie mezi T613 a Š120 kromě čtyř kol čtvero dveří a zavazadlového prostoru v přídi vozu. Nebo se pletu?

Užívateľov profilový obrázok
Lojzkův vnuk
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 265
Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
Bydlisko: Kopřivnice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Lojzkův vnuk » 27 Jan 2009, 11:10

To je rukama :mrgreen:
D.A. napísal:To není vtipné, to je rozdíl mých let dřiny a odříkání u různých simulátorů navíc oproti Jackovi :mrgreen: . Jízdní vlastnosti T603 a Š105-130 znám totiž (v prvním případě bohužel, ve druhém zaplaťbůh) jen jako pozorovatel zvenčí.
A hlavní rozdíl obou oproti T613 vidím v ovladatelnosti a jízdním projevu daných koncepcí. Zatímco se 613kou je zábava na suchu, na mokru i v zimě (detaily už obásnil MM ze všech úhlů), jsou kyvadla ve značné nevýhodě. Kdysi jsme se vraceli zatáčkovitou cestou z jedné akce na Slovensku. Vpředu jedna mediálně známá T603 (super stav, nové obutí, zadní náprava v pozici "velký odklon"). Vzadu já se Simcou (53 klokanů na 950kg, motor vpředu, zadní náhon). Oba jsme na to docela šlapali, tak na(d) hranicí povolenou zákonem. Nebýt toho, že jsem se kochal ladnými tvary tmavé kastle v kontrastu s perfektním chromem, asi bych brzo vytekl a předjel. V sériové konfiguraci se se 603 svižně a sportovně jezdit nedá. Když už byla plně ve smyku zadních kol, moje diagonálky chemlonky si ani nepískly, měl jsem rezervu ještě minimálně 20 kmh. A to si představte, že bych jel něčím o 40 let mladším. :roll:

Stodvácy jsem řídil občas v autoškole (uzoun, celkem asi 90km) a jednou 105Sp v práci - projížďka po Zlíně. Celkový dojem: fujtajbl, nula bodov. Jo, a ještě dvakrát jsem kočíroval stofku. To už byla fakt recese. Řev na všechny rychlostní stupně a nepatrný výkon, ani můj moskál 1300 nebyl takové kopyto.

Abych nevyprovokoval i ty, které nechci, opakuji, že u T603 obdivuji eleganci, originalitu, zvuk a pohodlí. Jízdními vlastnostmi ale patří mezi koráby 50. let.

Užívateľov profilový obrázok
Lojzkův vnuk
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 265
Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
Bydlisko: Kopřivnice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Lojzkův vnuk » 27 Jan 2009, 11:35

Jak říkáš rovnání smyků jde samo :D Stačí prokluz zadních kol korigovat plynem, ve výjezdu pustit volant, v pravý okamžik ho chytit a naplno akcelerovat :D Což s dnešními předními náhony nehrozí tam se uručkuješ a auto si jede stejně kam chce. Vycvičil se na tom i děda na šestihodinovce v Brně 1968, kdy už T603 nezávodily. Dostal s Dolou Veřmiřovským na ten závod půjčenou Alfu s předním náhonem, taky pustil volant, že si ho ve výjezdu chytí a měl co dělat, aby se do výjezdu vůbec vešel. Podruhé už to nezkoušel :)
koušák napísal:No nedá mi to a musím i já přispět do mlýna:
S t603 jsem se dost na svůj věk najezdil. Řídím se heslem auto žije když jezdí, platí i pro zimní období.
Já mám na své 603ce radiální pneu 195/80 R15 a bubnové disky. Plně podpořím Jackův postřeh s T603 v levém pruhu. Já sám jezdím většinou v levém pruhu. Není pro mě problém do ní sednout v Źilině a do Brna to v noci po prázdných silnicích dát za dvě a půl hodiny. Stabilita v zatáčkách???? Auto krásně říká kdy má dost, rovnání smyků balada... Přiznám se, že mnohem radši jedu 603kou než 613kou. To pohodlí, posez, řazení, zvuk motoru a jeho plynulý zátah, krásné a precizní ovládání.
Jezdím s bratrem, s Jerrym, s Pyrem svědci jsou.
Před Novým rokem jsme si s bratrem a jedním kamarádem dali 1200 km výlet s T603. Na silnici mezi Pelhřimovem a Humpolcem jsem trošku závodil s bavorem a některé úseky jsme projíždeli ve 160.
Ono totiž záleží na tom kdo má co s tím autem najeto a zažito. Kdo vytáhne 603ku párkrát za rok a vyjede na sraz, tak s tím nebude asi moc umět...

Užívateľov profilový obrázok
Lojzkův vnuk
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 265
Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
Bydlisko: Kopřivnice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Lojzkův vnuk » 27 Jan 2009, 11:36

Hezky jsi to napsal Ondrej :)
ondrej napísal:
D.A. napísal:..Vpředu jedna mediálně známá T603 (super stav, nové obutí, zadní náprava v pozici "velký odklon")..
T 603 je vďaka svojej koncepcii v extrémnych prípadoch skutočne pretáčavá, za čo vďačí motoru za zadnou nápravou v kombinácii so skrátenými výkyvnými polonápravami, ktoré vytvárajú značný odpor proti nakláňaniu vozidla, takže v zákrute sa ešte viac zaťažuje vonkajšie koleso a odľahčuje vnútorné. Toto skutočne vedie k stavu, kedy smerová odchýlka vonkajšieho zadného kolesa dosiahne hranicu schopnosti pneumatiky prenášať sily na vozovku a dochádza ku jeho šmyku. Tento jav je podporovaný zväčšovaním odklonu zadných kolies, zmenšením ich rozchodu a následným zvyšovaním ťažiska (viď obr.), čo v extrémnych prípadoch na adhéznej vozovke môže viesť až k prevráteniu vozidla.
Tieto dedičné vlastnosti sa nedajú úplne odstrániť, dajú sa však výrazne potlačiť - znížením odklonu zadných kolies podľa možnosti na neutrálnu, alebo mierne zápornú hodnotu pri nezaťaženom vozidle (konštrukcia nápravy toto nastavenie umožňuje a pre T 2-603 bolo takéto nastavenie aj predpísané), montážou stabilizátora prednej nápravy (T 2-603 má sériovo), čo napomáha väčšiemu dynamickému zaťaženiu vonkajšieho predného kolesa a výrazne tak obmedzuje pretáčavosť (má ho aj T-613, aj Škodovky s motorom vzadu, ale nemá ho T 603), použitie pneumatík modernej konštrukcie (úzke originálne diagonálky majú na tak ťažkom vozidle katastrofálne nedostatočné jazdné vlastnosti, atypické radiálne superbalóny 180/90 SR 15 OR 17 sú na tom iba o niečo lepšie), a pomôže aj mierne zväčšenie rozchodu o 35 mm použitím diskov staršieho prevedenia u vozov s kotúčovou brzdou. Samozrejmosťou, na ktorú je T-603, ako aj Škodovky s motorom vzadu (a značne aj T-613!!) veľmi citlivá, je správne hustenie pneumatík, ktoré by vzadu malo byť pri ostrejšej jazde 250 kPa, čo však majitelia T-603 dosť často podceňujú. Tlmiče pruženia v dobrom stave tiež považujem za samozrejmosť.
Pokiaľ sú dodržané horeuvedené podmienky a T-603 máme obutú do moderných pneumatík, jej jazdné vlastnosti v zákrutách sa výrazne zlepšia a hranica pretáčavosti sa posunie k dosť vysokým dostredivým zrýchleniam, umožňujúcim svižnú jazdu aj na zákrutovitých cestách. Podobne je to aj so Škodovkami a ostatnými vozidlami s takouto konštrukciou podvozku. Nepatria sem však už napr. vozy Škoda s uhlovou zadnou nápravou (Š-120LX, Š-130, Š-135 a Š-136, a to ako sedany, tak aj coupé Rapid a Garde), ktoré v zákrutách sedia až prekvapivo dobre a jazda s nimi v zákrutách sa dá skutočne vychutnávať.
Čo sa týka jazdných vlastností na nerovných cestách, tu je myslím T-603 vynikajúca a hravo prekonáva hádam všetky moderné vozidlá. Jej podvozok dokáže neuveriteľne pohlcovať nerovnosti a terénne vlny a predčia ho snáď iba vozy s hydropneumatickým pružením.

Užívateľov profilový obrázok
Lojzkův vnuk
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 265
Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
Bydlisko: Kopřivnice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Lojzkův vnuk » 27 Jan 2009, 11:44

Budeš nadšen, bude to mnohem lepší než si představuješ :D
Mojžo napísal:Hlasuj, toto je kvalitný názor!

Pridám sa k debate. Snáď len že T613 má veľmi kvalitné a čitateľné jazdné vlastnosti a na hrane už dáva o sebe vedieť. Mne ako adrenalínovému jazdcovi vadí, že T613 sa sama snaží vyrovnať šmyk s tým, že mierne odhodí aj prednú nápravu pri odtrhnutí tej zadnej, ale to sa dá prežiť.

T603 staviam presnie pre dôvody, ktoré Koušák a Ondrej spomenuli. Pretáčavosť a jazdu bokom. Ak to nebude fungovať podĺa mojich predstáv, predávam ju. Verím že 603-ka bude odvaz. Aspoň taký ako 613.

Lebo 613-ka je super....
Prílohy
125.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Lojzkův vnuk
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 265
Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
Bydlisko: Kopřivnice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Lojzkův vnuk » 27 Jan 2009, 11:46

... ale to už Mojžo tušíš :D
Prílohy
stram06_218d.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Lojzkův vnuk
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 265
Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
Bydlisko: Kopřivnice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Lojzkův vnuk » 27 Jan 2009, 11:57

Jízdní vlastnosti T603 - sedí jako přibitá, video čas 4:04
http://automotorevue.tv/video/reportaze ... -show.html

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa ladis » 27 Jan 2009, 12:18

Škoda, že je to tak, z hlediska srovnávání, blbě sestříhané. Jediný stejný úsek s T603 jede jakási Lancia a ta potřebovala k projetí těch dvou zatáček na vteřinu stejný čas. Vzhledem k délce úseku je to ovšem dost nepřesné měření -> námět, kdyby si někdo chtěl pohrát s nějakým video sříhacím programem.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa jack » 27 Jan 2009, 12:37

Matyjas napísal:Jacku: Nechci srovnávat jízdní vlastnosti T603 ani T613 mezi sebou ani s jinými vozy ,ale stále mně uniká analogie mezi T613 a Š120 kromě čtyř kol čtvero dveří a zavazadlového prostoru v přídi vozu. Nebo se pletu?
Ptáš se na můj subjektivní názor a prosím abys ho taky tak bral. Mně se prostě T613 nelíbí. A ano, připomíná mi Š120, například designovým provedením volantu a ovladačů na palubovce. Karosérie pak ve mně evokuje dojem krabice od bot. Nesnažím se nijak hanit tuto kopřivnickou dámu, jednoduše není mým šálkem kávy, tak proč bych měl lhát sám sobě. Pro mně skončila výroba "svojských" osobních vozů v Kopřivnici v roce 1975.

Lojzův vnuk : Jirko Ty jsi posunul jízdu s T603 do úplně jiné dimenze :mrgreen:

Co se týče pneu u 603ky, vzhledově mi k vozu vždy pasovaly diagonálky...po x najetých kilometrech vážně uvažuju nad radiálkama. A důvod? Na diagonálkách se jízda od 130 km/h stává adrenalinovým zážitkem, né že bych nebyl povaha odvážná.. ale..:wink:

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Matyjas » 27 Jan 2009, 14:56

Jasně Jacku,čekal jsem ,že Tvůj pohled na T613 bude čistě subjektivní. Ale zeptal jsem se ,nedalo mi to,protože vždy hledám objektivní důvody.
Zpátky k původnímu Ondrejovu tématu.Osobně jsem se s vyloženě negativním postojem k Tatře jako automobilce nesetkal. Spíš převažují dvě skupiny a to fandové a lidé s pozitivním vztahem a pak početná skupina ,kerým je Tatra lhostejná. Aby to nebylo tak jednoduché,tak fandové se dělí na tzv. normální a početnou skupinu nekritických fandů. S tím souvisí vyšší procento všelijakých podivínů a všeználků ,kteří se kolem Tatry motají než u jiných méně originálních výrobců.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa D.A. » 27 Jan 2009, 18:26

Kovoo, díky za upozornění. Napříště budu více šetřit perlami.

Abych to shrnul - žádný důvod přirovnávání 613 ke 120 nebyl uveden, tedy patrně neexistuje.
"Aerodynamiky" jsou krásné na koukání, skvělé k (sebe-)reprezentaci, svojské. Jezdit se s tím v dnešním provozu dá těžko. Pokud jde o 613, rozhoupala se fabrika v roce 1975 konečně ke správnému kroku a opustila zoufale zastaralé konstrukce, které motoristickou veřejnost uchvacovaly koncem 30. let, s rezervou na konkurenci stačily počátkem let 50. a budily už jen rozpaky v letech 70. Místo toho nafouklého dinosaura (volná citace A.T.) si nechala u odborníků navrhnout modení střih reprezentačního sedanu, který vybavila na tu dobu nadčasovou technikou. Dalších 20 let se historie zastarávání a úpadku opakovala, tentokrát už bez zrodu nástupce. Dnešnímu vkusu a potřebám je technika 613 oproti 603 citelně (o 40 let) bližší.

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa koušák » 27 Jan 2009, 18:36

To D.A.:
Zajímalo by mě v čem je denní používání dejme tomu T613-3 oproti T2-603 lepší?
Jaké markantní výhody pro denního uživatele vozů tatra z toho plynou?

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa D.A. » 27 Jan 2009, 18:54

zkus na to jako svéprávný dospělý jedinec přijít, indícií tu máš dostatek

...samozřejmě nejlepší je denní užívání ochcáfky tdi v nezřízeném množství, tomu se nic nevyrovná

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných