Ako vidia Tatru iní..

Forum venovane vytvaraniu pomocnej dokumentacie k vozidlam Tatra
Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa ondrej » 24 Jan 2009, 10:26

jeden z mnohých odkazov na internete, keď sa nejaký znalec automobilovej hostórie rozhodol napísať niečo o Tatre:
http://www.autosavant.com/2006/11/02/on ... ever-made/
Či to napísal dobre, alebo zle, nech si názor spraví každý sám. Rozhodne to však pomôže priblížiť to, ako vidia Tatru nezainteresovaní ľudia zvonka, ktorí ju chápu len ako jedného z mnohých automobilových výrobcov...

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa kovoo » 24 Jan 2009, 11:57

myslím že ten článok je podľa možností jedlý, v danom rozsahu je napísané pomerne veľa milníkov "novodobej" tatry :)
ja tiež vidím tatru ako jedného s výrobcov motorových vozidiel, ktoré sa mi páčia a neviem čo si mám iné pod tým predstaviť :?:
jednoducho to vidím takto: automobilky boli, sú, budú; zanikajú, žijú, vznikajú, proste nehladať v tom vedu...
a Odnrej ty vidíš Tatru ako? myslím teraz po druhej svetovej vojne....

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa ondrej » 24 Jan 2009, 15:18

No - ja som chcel najprv poznať názory iných, nechcel som písať, čo si myslím o Tatre ja, aby som napr. niekoho neovplyvňoval a tak, a tým, že sa ma pýtaš, mi robíš trocha škrt cez rozpočet... myslím však, že môj názor na Tatru ako takú je aj tak dosť známy.
Po vojne mala Tatra relatívne celkom dobrú východiskovú pozíciu a ak by sa mohla slobodne rozvíjať, asi by išla úplne inou cestou. Je však obecne známy čs. vývoj po tragickom februári 1948, kedy zavládol diktát jednej strany a dopad týchto udalostí na Tatru ako takú. Negatívom pre vývoj bol stranícky diktát "odborníkov" často iba so základným všeobecným vzdelaním, avšak politicky vyškolených (napr. rýchlokurzy VÚML). Ako určité pozitívum - aj keď iba krátkodobé - možno vnímať držanie ochrannej ruky nad automobilkou, keď mala vyrábať pre súdruhov pohodlné autá, alebo keď dostala veľkú investíciu z RVHP, aby bola schopná vo väčších počtoch dodávať terénne gruzoviky do "spriateleného" CCCP. Toto pozitívum však bolo veľmi krátkozraké a po padnutí "skleníkovej ochrany" sa z jeho negatívnych následkov automobilka spamätáva dodnes, keď sa znova musí učiť odolávať otvorenej konkurenčnej súťaži.. Toľko k Tatre.
Čo sa týka jej povojnových výrobkov, jednoducho - páčia sa mi! Také, aké sú - s ich prednosťami aj slabinami. Páči sa mi atmosféra, ktorú okolo seba vyžarujú, páčia sa mi ich konštrukčné princípy a určitá nepopierateľná výnimočnosť, ktorá ma oslovuje - nie pre tú výnimočnosť, však výnimočných áut je na svete dosť, ale preto, že sú práve také, aké sú. A teraz nemyslím len na osobné autá, ale rovnako aj na autá nákladné, na trolejbusy, koľajové vozidlá atď. Nikdy som si ich však neglorifikoval, ani v nich nevidel zmysel života, ale myslím, že som sa na ne dokázal pozerať triezvo a s nadhľadom, takže som sa vyhol následnému sklamaniu, ktoré tak silno postihlo väčšinu rýchlokvasených nekritických obdivovateľov značky, ktorí po svojom počiatočnom zápale a následnom vytriezvení často pre Tatru nenájdu dobrého slova, ako by týmto pochybným spôsobom chceli sami pred sebou akosi ospravedlniť svoje predošlé poblúznenie..
A aby som bol objektívny - páčia sa mi aj iné autá a iné značky. K Tatre však mám akosi najbližšie..

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa kovoo » 25 Jan 2009, 12:43

Ondrej pekne si to napísal :)
proste niektorí ľudia čakajú zázraky po kúpe Tatry a ono prichádzajú iba neskutočné problémi, ale už si myslím že sa to pomali krištalizuje...

Užívateľov profilový obrázok
francomk
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 277
Dátum registrácie: 25 Mar 2008, 18:55
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa francomk » 25 Jan 2009, 16:00

Fakt pekne, Ondrej... Krajšie to už asi nenapíše nikto. Ja mám Tatru moc moc rád, ale taktiež ma navždy uchvátili BMW a 5valce od Audi...

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa ivkej » 25 Jan 2009, 19:12

francomk napísal:Fakt pekne, Ondrej... Krajšie to už asi nenapíše nikto. Ja mám Tatru moc moc rád, ale taktiež ma navždy uchvátili BMW a 5valce od Audi...
mňa tiež tatra a bmw uchvátili no a tiež v3s no budúcnosť tatry vidím tak trošku hnedo

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Mojžo » 25 Jan 2009, 22:51

Tatra je jediné auto v mojom okolí kde po rýchlom kuknutí na ňu alebo po usadnutí dovnútra začnú mojou hlavou prechádzať silné emócie.

603-ka je zmyselná, 613-ka je prísna, ako keby záhadná. I keď i 603-ka je záhadná. Nie, 603-ka je skôr čarovná.

Ostatné modely nevlastním, ale hotový som z nich silno. Takisto ako z modelov ktoré vlastním.
Sú to moje bábätká

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Mojžo » 25 Jan 2009, 22:53

BMW mi osobne príjde zaujímavé čisto z prozaického dôvodu. Majú silné motory a zadný náhon, čo v kombinácii s nie úplne ľavým šoférom dokáže vykúzliť kompletný polosúťažný prejazd dvermi napred každou zákrutou.

Motory majú skonštruované celkom dobre, ale keďže som mal rozobratý motor BMW aj motor Tatra, Tatra mi príjde ako ďaleko čarovnejší agregát ktorý určite silnejšie chytí za srdce. Motor BMW je len dobre zmontovaný osvedčený recept. Tatra má neuveriteľné motory

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa jack » 25 Jan 2009, 23:02

Jak vidí Tatru jiní..hm těžko soudit. Tatra vždy patřila do rodiny. Z vlastní zkušenosti vím, že se lidé konkrétně 603kou svezení diví tomu, že vůz je velice tichý, kdežto při jeho prosvištění pod okny domu jen těžko přeslechnutelný a zaměnitelný s jiným.. Na první pohled se z těžkopádného vozu na silnici stává dravec, který téměř nemusí opouštět levý pruh, navíc je vybaven třetím rychlostním stupňem schopný jet 30kou nebo 130kou bez jakéhokoli problému. Toliko z postřehů lidí, které jsem svezl.
Jeden vlastní postřeh: kolem starých aut se točí všelijací podivíni, ale kolem Tater je výskyt takových trubek opravdu hustý. Nevím čím to, nijak si tento úkaz nedovedu vysvětlit, možná z nekonečného opravování vyřazených vládních vozů..?? Teď nemám na mysli pár pološílených nicků, kteří ťudlikují na webu, ale skutečné bývalé či současné majitele Tatřen.
Suma-sumárum si Tatra v očích veřejnosti stojí dobře, staří nostalgicky vzpomínají, mladí uznale kývají hlavou. Když se strhne diskuze k autům a řeknu, že mám Tatru 603, někteří zaloví v paměti a typický dotaz (3x jsem jej dostal) tu nafouknutou 120cku..?? Okamžitě kontruju, že to je 613ka no a příjde na řadu mobil s obrázkem 603ky.
Bohužel o skvostech jako T57, T87 ví lidé pramálo.

Dvě hoďky projížďky v 603ji jsou docela masný, dokonce dražší než půjčení Ferrari u něhož je cena výpůjčky na celý den :wink: Však koukněte : http://www.darky-a-zazitky.cz/auto-moto/

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Matyjas » 26 Jan 2009, 12:18

tu nafouknutou 120cku..?? :!: :?: :!: :?: Tak to jsem ještě neslyšel . Že si lidé běžně pletou 603 a 613 tak to už jsem si dávno zvykl,ale podobnost ze Š120??
Ondreji: období hromadných dodávek do tehdejšího SSSR zase tak pohodlné období pro Tatru nebylo. Tehdejší největší zákazník byl vždy velmi náročný a dá se říct,že na jeho popud se např. T138 prosadily rychleji do výroby. Osobně hodnotím tzv. rozvojový záměr jako jedno ze šťastných období pro Tatru.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa D.A. » 26 Jan 2009, 14:18

To chce klid, Matyjasi, Jack píše asi o nějakých náctiletých fraccích, kteří už ani nevědí, co to ta "stodváca" byla. Není dvou odlišnějších aut - vzhledem, koncepcí, zvukovým projevem, charismatem.
Typická hláška babek-rozvědčic na vesnicích v polovině devadesátých let zněla: "Sousede, hledal vás tu nějaký chlap s velkým německým autem!" :mrgreen:
Ani se stodvácou, ani s favority se to nikomu v provozu nepletlo.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa michal heky » 26 Jan 2009, 15:19

No, jacku, teda to tvrzení o 603ce a levém pruhu je velice, velice odvážné... vždyť to auto prd jede:-) A ticho v ní má snad jen Zdicho, který do ní narval tunu odhlučňovacích materiálů:-)

Nicméně za tezí, že 613ka je přerostlá stodváca si pevně stojím a také potvrzuju, že tatra obecně přitahuje podezřele velké procento magorů.

Užívateľov profilový obrázok
Mr.Tomash
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 09 Nov 2008, 12:35
Tatry, ktoré vlastním: Tatru nemám :-(
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa Mr.Tomash » 26 Jan 2009, 15:38

Tatra 770 :lol:
Prílohy
for TP.JPG
dakto sa sekol

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa D.A. » 26 Jan 2009, 16:53

Heky, a ten o babce, která si přišla stěžovat doktorovi, že má děsné větry, které ale vůbec nesmrdí a nejsou ani slyšet, znáš? :wink:

Že jsou markantní rozdíly mezi tatrou a tamtím pod tvou rozlišovací schopnost, by sis měl schovat pro sebe a ne se tím pýřit :lol: .

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa michal heky » 26 Jan 2009, 17:32

D.A.: svoji tezi obhájím příležitostně u piva. 8)

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa jack » 26 Jan 2009, 17:47

Ako vidia Tatru iní....a koukám, že ani synci tustela se nemůžou shodnout :mrgreen:

Heky já jsem také jeden ze zastánců 120ckového názoru. Klidně můžem obhajovat společně, jen v mém případě ne u beera, ale se sklenkou gruziňáčku, stylově.. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa D.A. » 26 Jan 2009, 18:37

Heky, to je výborná idea! Tady za kopcem točí Plzeň... Třeba napříště už fichtl dojede. Tak do pátého kousku budu argumentovat jako lev a potom dojdeme porozumění :) .

Jacku, teď nevím, jestli obhajuješ "přerostlou škodnou" pro T613 nebo 603, protože u té šestsettroje bych to v krajním případě připustit mohl, to je podobné urvané kyvadlo :wink: . Ale v ostatních aspektech (vzhled, zvuk, grácie) je to konstatování vůči kopřivnické dámě srovnatelně urážlivé. Na tatraworldu.nl kdysi o 603 psali: "ne přerostlá škodofka, ale obří porsche".
Jak chceš, každému, co jeho jest. Já těžko zachytím jednotlivý falešný tón v symfonii a někteří synci zase nepoznají Fiero od F40. :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa michal heky » 26 Jan 2009, 20:13

D.A., můj fichtl zatím dojel vždy :-), takže jen co bude přes den aspoň 20 nad nulou, tak mě očekávaj, nejlíp rovnou za oním kopcem.

Vtipné je, že D.A., coby majitel 613ky, vidí stodvácu spíš v 603ce, zatímco Jack, majitel 603ky, vidí stodvácu spíš v 613ce.

Já vás pak vlastně můžu rozsoudit, tatrovky mám obě dvě.

OTO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 136
Dátum registrácie: 12 Aug 2008, 20:44
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa OTO » 26 Jan 2009, 21:12

Zdravicko vospolok. Ja osobne mam taky dojem ze osobne vozy tatra sa akokeby vracali do povedomia ludi a to dokonca najcitelnejsie u mladej generacie. Paradox? Nie! Je to logicke, kedze za socializmu ich bolo casto vidat a neboli z politickych dovodov v oblube, tak ich ludia ignorovali. Po revolucii zacal ich ubytok a upadok a ludia tuzili po uplne inych vozoch ako po desatrocia nedostupnych trinastkach. Ale do dnesneho dna nam dorastla generacia ktora nikdy nebola osobne konfrontovana z ,,minulostou,, tatroviek ale zaujimaju ich schopnosti a jedinecnost tychto vozov. Blbcami ktory mali dost casu spoznat tieto vozy zvnutra ale neurobili tak tohocasu ale potia o nich same dristy sa nezaoberam, zomru sprosty a to je predsa ich skoda. Tesi ma ale a naplna nadejou ze coraz viac mladych sa o tatrovky zaujima, hoci sa hlavne jedna o T613 a T603 a nakladne vozy... Ina je situacia na zapade napriklad tu vo Svajciarsku, kde su Tatrovky takmer nezname ale oto atraktivnejsie co pocitujem pri kazdom ,,venceni,, mojej chromky ked pri stiahnutom okne pocas prejazdu dedinami pocujem ,, ...logemau!!wasisches??huuuuuuuuere chare!! :wink:
Prílohy
En.Dlh.V1.JPG
tu este zo ,,starym zadkom,, prave beriem na okruznu jazdu osadku madarov ktory pred navstevou domice uprednostnili TATRU
kn1.JPG
pocas ,,vencenia,, kone podkapotou aj za kapotou

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Ako vidia Tatru iní..

Príspevok od užívateľa D.A. » 26 Jan 2009, 21:40

To není vtipné, to je rozdíl mých let dřiny a odříkání u různých simulátorů navíc oproti Jackovi :mrgreen: . Jízdní vlastnosti T603 a Š105-130 znám totiž (v prvním případě bohužel, ve druhém zaplaťbůh) jen jako pozorovatel zvenčí.
A hlavní rozdíl obou oproti T613 vidím v ovladatelnosti a jízdním projevu daných koncepcí. Zatímco se 613kou je zábava na suchu, na mokru i v zimě (detaily už obásnil MM ze všech úhlů), jsou kyvadla ve značné nevýhodě. Kdysi jsme se vraceli zatáčkovitou cestou z jedné akce na Slovensku. Vpředu jedna mediálně známá T603 (super stav, nové obutí, zadní náprava v pozici "velký odklon"). Vzadu já se Simcou (53 klokanů na 950kg, motor vpředu, zadní náhon). Oba jsme na to docela šlapali, tak na(d) hranicí povolenou zákonem. Nebýt toho, že jsem se kochal ladnými tvary tmavé kastle v kontrastu s perfektním chromem, asi bych brzo vytekl a předjel. V sériové konfiguraci se se 603 svižně a sportovně jezdit nedá. Když už byla plně ve smyku zadních kol, moje diagonálky chemlonky si ani nepískly, měl jsem rezervu ještě minimálně 20 kmh. A to si představte, že bych jel něčím o 40 let mladším. :roll:

Stodvácy jsem řídil občas v autoškole (uzoun, celkem asi 90km) a jednou 105Sp v práci - projížďka po Zlíně. Celkový dojem: fujtajbl, nula bodov. Jo, a ještě dvakrát jsem kočíroval stofku. To už byla fakt recese. Řev na všechny rychlostní stupně a nepatrný výkon, ani můj moskál 1300 nebyl takové kopyto.

Abych nevyprovokoval i ty, které nechci, opakuji, že u T603 obdivuji eleganci, originalitu, zvuk a pohodlí. Jízdními vlastnostmi ale patří mezi koráby 50. let.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní