Sestsettrinactka

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Dec 2004, 22:45

:), dilu neni nikdy dost :!:

Vratme se ale k tematu:
k motorum tedy nejsou dalsi pripominky ?

Podvozek:
1. Kola a pneu: 14" maji default vsechny verze ?
2. rozvor specialky a longu - predp., ze jsou stejne ?
3. svetlost ruznych verzi - trojka sedi vyrazne vyse, nez jednicky, ne ?
4. stale prevody v diferencialech ?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Dec 2004, 23:34

K motorům by něco bylo, ale chtělo by to prohledávat literaturu a teď nemám moc času...

1. 14ky všechny až do 90let, první prototypy ale jezdily na 195R14 :wink:
2. jo
3. moje ano, pružiny na obou autech asi původní, věkový rozdíl ale 14 let... Ale mělo by tomu tak být, dělaly se i tlumiče s menším zdvihem
4. výsledný převod 1:3,909 - všechny chromky + speciály, 1:3,15 trojky a výše. V 90. tých letech už je v tom ale bordel - longy mají někdy 1:3,909, někdy tak i krátká auta prý kvůli servu a klimatizaci, stříkačky většinou 1:3,54 nebo 3,15, sedmikila zase 1:3,15

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Dec 2004, 23:49

Luboš napísal:K motorům by něco bylo, ale chtělo by to prohledávat literaturu a teď nemám moc času...
OK, nechame to trochu ulezet a dame sanci i ostatnim ;) Zatim diky za vydatnou spolupraci.

A ted pro ostatni: tema cislo dve z uvodniho prispevku - fotky ;) . Vyberte vhodne reprezentanty kazdeho typu a navrhnete/dodejte foto.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Dec 2004, 23:51

No pokud budeš mít čas, zkus si projít ty články a dokumentaci co mám na webu, co tam není, můžu pak dodat.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 09 Dec 2004, 09:34

Thomas: Daj foto celeho auta...

D.A.

Príspevok od užívateľa D.A. » 09 Dec 2004, 10:42

Mně se zásadně nezdá zde zmiňovaná světlost 160 mm u chromek, ty měly podle mě 190 mm, až trojky volitelně (podle pružin) 160, cca 180(?), 190.
Pod chromku se zboku nasoukám, pod trojku nikoliv :lol: .

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 09 Dec 2004, 12:27

tak som si to narýchlo prebehol a zase niekoľko postrehov:
-označenie T613-1 neexistuje, je dodatočne vymyslené, ale nie oficiálne;
rozhodne by som ho nepoužíval
- niektoré údaje boli u prototypov odlišné (karburátory, zapaľovanie, rozmer pneu sa tu objavil...)
- v popise sa zabudlo na typ K
- alternátor - u S Bosch tuším 70A, u Mi 110A (overiť v popisoch)
- výkon motora nebol nikdy udávaný "natvrdo", ale spravidla aj s normou, podľa ktorej údaj platí + tolerancie; to mi tu chýba
- neviem, či aj štvorky už nemali kompresiu 9,3
- štvorky tiež Al-Fer a SEDR
- štartér - poľský až na T700, kde PAL
- olej v motore 9,5, po optimalizácii kľukovej vane 8,5 - miusím zistiť, kedy sa to meilo, ale asi u E, aj keď v popisoch sa to akosi nezahrnulo
- aj štvorky sa vyrábali s 3,909 prevodom! (málo ks, ale boli)
- prevodovka - aj 5° s dvomi druhmi odstupňovania; u K3 automat
- topení - aj iba 1, ak Eberspächer
- max. rýchlosti: K130, Mi 230

je to len tak narýchlo z hlavy, bolo by treba pozrieť do dôveryhodnej literatúry

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Dec 2004, 12:37

U těch prototypů bych snad mohl vyhledat i přesný typ těch karburátorů, myslím Solex a zapalování měly tranzistorové?

Výkon motoru se vždy měřil podle naší normy, americké koně v tom nehledejte, většinou je tam uváděna ta povolená odchylka -10%.

D.A.

Príspevok od užívateľa D.A. » 09 Dec 2004, 12:45

Chceme-li být přesní a důslední, odchylky v % patří nejenom k výkonovým, ale i rozměrovým parametrům :lol: .

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Dec 2004, 13:47

To možná ano, ale rozměrové odchylky výrobce spíš zatajoval...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 09 Dec 2004, 13:48

Luboš - 10% spraví dosť :)
niekedy bol výkon udávaný aj +/- 5% a potom je to už dosť citeľný rozdiel...
Typ karburátorov prvých T613 je uvedený napr. v knižke K.Rosenkranza v tabuľke na konci

zapaľovanie prvých motorov je na obr.:
Prílohy
Bosch.JPG
Bosch.JPG (29.79 KiB) 8174 zobrazení
Naposledy upravil/-a ondrej v 09 Dec 2004, 14:01, upravené celkom 2 krát.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Dec 2004, 13:52

Koukal bych spíš do té z roku 1972, to se ještě dalo pamatovat...

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 09 Dec 2004, 14:08

1. Alternátory na motorech KATi je BOSCH 110A
2. 5° převodovka
3. Topení Ebspächer B5L 1 x 5000W

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Dec 2004, 20:15

- karburátory: 4x dvojitý SOLEX 40 PDSIT
- výkon 175 k při 5000 ot/min
- kroutící moment 27 kpm při 3500 ot/min
- zapalování tranzistorové PAL Magneton !
- spotřeba cestovní 20 l
- rozchod vpředu 1500 mm
- rozchod vzadu 1510 mm
- šířka 1810 mm
- výška vozidla 1450 mm
- světlá výška 180 mm

prototyp 1970 (1969), K. Rosenkranz, Osobní automobily 1897-1972

Ondrej: zajímavé, to se tam objevilo kdy?

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Thomas » 09 Dec 2004, 23:37


Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 10 Dec 2004, 00:32

Dobra prace, panove :!:. Pekne se to rozrusta ;)
Takze, dalsi iterace je na webu. Pro jistotu znovu url:

http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t613

Jak s temi prototypy ? To byl asi co kus, to original ? Jde o to, kam to do toho popisu dat - jestli udelat specialni sloupce, nebo jen poznamky.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 10 Dec 2004, 00:57

Pokud se sloupce podaří zaplnit daty dalších prototypů jsem pro. To co jsem uvedl, zřejmě platní pro vignale s úplně prvním motorem 3,5, možná i pro to auto co mají v muzeu, tedy pro jeho první verzi...

Nejenom motory, ale i samotná auta se liší mnoha parametry. Pohotovostní hmotnost u trojek a čtverek je udávána 1690 kg, celková 2160 kg, pneumatiky 205/70 R14 s desénem OR38 jsou montovány od roku 1985/86? Bufíky - chromky mají BN4 - tak do roku 1976 originál Eberspächer, pak AB, trojky - Mi mají BN4/I.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 10 Dec 2004, 01:14

OK, chce to nejaky rozumny kompromis - parametry, ktere jsou vice-mene stejne, popripade vyzdvihnout vyznamne odlisnosti. To koneckoncu plati i pro seriove vozy.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 10 Dec 2004, 01:18

To co je tam vyjmenované, to jsou všechno odlišnosti od sériové jedničky.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 20 Dec 2004, 22:41

Minule sme so Sedom a Ondrejom a Petom debatovali ohladne Sedovej tatry. Ja si to uz presne nepamatam, je to uz tak 1.5 - 2 mesiace. Ondrej, prosim pripadne oprav moje chyby.

Povodne to bola cierna farba a boli vraj urcene pre export do Vietnamu ci kam. Lenze z kontraktu nakoniec nic nebolo, pretoze .... (uz neviem, ale tusim nieco s rezimom) no a 613-ky ostali kdesi na lodi, alebo pristave stat. No a ked fabrika rozmyslala co s nimi, prestriekala ich na strieborno a snazila sa to predat. Boli to posledne 3-ky a preto tie 4-kove narazniky a spetaky. "Minule sa to tu uz rozoberalo"
No a viem este o jednej. Ma ale klasicke trojkove narazniky, ale zato klimu a el. okna ... Ondrej a mozno i viaceri urcite vedia ktoru myslim :)

Myslim, ze Ondrej nam to najlepsie ozrejmi ako to vlastne bolo s tymi vietnamkami :wink:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných