Sestsettrinactka

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Sestsettrinactka

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Dec 2004, 15:15

Vazeni kolegove,
z povereni etienna vyhlasuju novou "bojovku" - technicky popis T613. Jista pre-alpha verze je uz ke shlednuti na
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t613

Jak rychle zjistite, jsou tam zatim jen data chromky (mozna neco ne zcela korektne a mozna neco nechtene zbylo z T603 ;) ) a par obrazku prototypu.

Cile:
1. popis vsech verzi - pocinaje prototypy z konce sedesatych let, pres seriove chromky, specialy, plastaky, MiLouse atd. (pro T700 pak vznikne samostatna stranka), mozna se tam nepodari nacpat i odvozene verze (jako napr. vozidla RZP)

2. kvalitni fotogalerie s vysvetlenim rozdilu mezi jednotl. modely

Jak toho dosahnout:
1. Vetsina z Vas ma doma T613 a neco o tom vi. Tohle vlakno fora by melo tyto znalosti koncentrovat.

2. Fotky (to bude neco pro Mojza ;) ) - lepe soucasne, nebot sestsettrinactek zbylo dosud nezanedbatelne mnozstvi. Pokud mozno, ne z koprivnickeho muzea.
Rozumne rozliseni je tak 800xneco az 1280xneco, kdyz budete scannovat z casopisu a netusite, jak se vyrovnat s tim "moire" (ta spousta barevnych tecek, ktera vytvari neprijmne vzory na celem obrazku, kdyz se zvoli spatne DPI ), scannujte min 300 DPI a poslete mi to soukromou zpravou nebo mailem na drracer@tatraportal.sk .
Konkretne:
- celkove pohledy na vuz
- interier
- motor
- detaily, ktere odlisuji dany model od ostatnich

3. Opravdovi znalci (Ondrej, Lubos a dalsi) necht provadeji prubeznou korekci jak prispevku, tak vznikajiciho technickeho popisu. Kdo se neciti jako znalec, muze prispet postrehy a dotazy.

Lovu zdar !

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 08 Dec 2004, 15:25

- z T603 tam ostalo dynamo,
- tá tabuľka platí pre motory T613, budú iné tab. pre novšie modifikácie?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Dec 2004, 15:34

Ano, prvni sloupec je typ informace, dalsi sloupce odpovidaji jednotlivym motorum, karoseriim, prevodovkam, dle potreby (viz. napr. Tatra 24). Naplneni tech dalsich sloupcu je jednim z cilu. Zatim nevim, kolik jich bude, tak tam je jen ten jeden.

Dynamo: mas na mysli to slovo "dynamo", nebo i jeho hodnoty ?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Dec 2004, 15:40

Dynamo - jasne, vestaveno do ventilatoru je spatne ;)

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 08 Dec 2004, 16:11

Este by som doplnil ze rozvod je 2x2 OHC a olejova napln 10l oleja. Mozno by niekam pasla aj poznamocka ze je to povodny jednotkovy motor, cize boli pouzite DDSR karby. Akumulatory su 6Voltove. A to je tak vsetko co som si vsimol :D

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Dec 2004, 16:21

Tak, sloupecky u motoru jsou uz pripraveny, aby to nesvadelo k dojmu, ze se jedna pouze o popis jednicky. Predpokladam, ze i ostatni oddily (podvozek, prevodovka, karoserie) dostanou deleni na vice sloupecku.

Ted uz jde o to naplnit ty dalsi sloupecky. Osobne mam v sestsettrinactkach trochu bordel, takze si to od Vas necham rad vysvetlit ;).

Co se tedy na motoru mezi jednotl. verzemi zmenilo ?

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 08 Dec 2004, 16:47

Mno ale jednotky EDSR nemali pokial viem, dostal ich az motor E. Cim sa dostavame k tomu, ze motory nemozno delit na 613-1,2,3,4,5,6,xxx, ale na 613, E, E1, E1/1...atd
Kompresia je rovnaka, menia sa ale spalovacie priestory a sacie potrubie. Vykon stupa, menia sa karburatory a predstih. E a E1 maju EDSR (posledne E1 SEDR), E1/1 SEDR. Udavany vykon pri E a E1 je 165, pri E1/1 a poslednych E1 so SEDR 168 ponikov. Motor 613, E a prve E1 mali udanych 265Nm, posledne E1 a E1/1 maju 270Nm. Motor S odpoveda udajmi motoru E a motor S1 motoru E1 so SEDRami.
Ak sa niekde mylim, poprosim opravit ;-)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Dec 2004, 16:55

Ano, presne na to se ptam. Pockame, jestli bude nejaka korekce a pak to upravim.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 08 Dec 2004, 16:59

DrRacer: vsetko je na webe :-)
http://tatra613.webpark.sk/udaje.htm
Specialne verzie sa T613 netykaju, neboli to seriove motory.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Dec 2004, 17:14

Skvele, spatne jsem hledal :oops: . Pod jakym nazvem chces mit dole v sekci odkazy link na sve stranky ?

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 08 Dec 2004, 17:22

Ani slovom som nepovedal ze tam mam vsetky udaje spravne ;-)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Dec 2004, 17:23

To se ukaze, velci guruove dostali za ukol vse bedlive sledovat a pripadne opravovat :)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Dec 2004, 17:55

Tak, je jich tam zatim pouhych 6 motoru a ted mi reknete, jestli je ta tabulka stale citelna na ruznych rozlisenich pripadne co s tim (rozdelit na dva kusy a dat pod sebe ?)

Stevo:
1. mrkni se dolu a rekni, jak chces nazvat ten link na svou stranku
2. moje prezdivka je DRracer, D a R jsou inicialy ;)

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 08 Dec 2004, 18:08

DR: I´m sorry, dufal som, ze tu mame studovaneho pretekara :-)
Joo, dynamo treba este opravit a doplnit spotreby a diferaky. 613 a E povacsine 3,909 a E1, E1/1, 613-4 povacsine 3,15. i-cka mali tiez 3,15, ale Longy aj 3,9 aj 3,54, takze tam to take jednoznacne nieje.
A link nazvi ako sa ti hodi, mne je to fuk.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Dec 2004, 18:23

"dr." si budu mozna moct psat, az obhajim dizertaci. To mi pripomina jednoho kamose - ten se nechava zasadne titulovat "drink" (podle dr. ing. ) :)

spotreby: jak s nima ?

alternator 12V/300W ?

diferencialy: to je u podvozku - je tam jeste vic rozdilu mezi jednotl. verzemi ? Minimalne jeste svetlosti (16 cm u jednicky je asi OK, ale trojka sedi rozhodne vyse)

link: ale "Stevo TODO" je docela blby, ne :)

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 08 Dec 2004, 18:28

Alternator 12V 55A
Dlhy diferencial bol pouzity aj kvoli znizovaniu spotreby, cize patril k baliku "E". Ale tusim az E1 mali dlhy diferak, E este kratky.
Spotreby pozriem doma, ale su nejak 18-15-13-12-11,5

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Dec 2004, 20:08

No nechci vám kazit radost, ale spousta údajů je buďto nepřesných nebo špatně.

Z Itálie byla dodána celá auta, ne jen karosérie. Vývoj t613 byl ukončen v září 1973, a od té doby začala pomalu nabíhat výroba tzv. ověřovací série.

Výkon 121,4 kW je myslím udáván jen pro motory T613, dvojky s E1 mají výkon už 123,5 kW

Stejně tak tyhle motory nebyly určitě montovány do t613-3

Existuje jen motor E1/I nikoliv E1/1 a určitě nebyl montován do T613-4 (ten Ondrův 4long z STV má na svědomí určitě nesvědomitý dělník s raznicí...)

Existují jak motory T613-4, tak T613-4 Kat.

Karburátory EDSR se dávaly i na motory T613, s největší pravděpodobností od čísla 1500 a ještě první vydání katalogu ND na trojku z roku 1985 tyhle karburátory uvádí. To "/I" by mělo právě značit tu změnu stálého převodu. Motor E1 do trojky určitě ne!

Alternátory tam jsou 12V 55A, a určitě dávají víc než 300W...

Spotřeba u jedničky s motorem T613 je podle čsn 18l, podle EHK jsem to nikde oficiálně neviděl, dvojka s E1 má podle čsn 14,5l, podle EHK 10,5/13,5/18,3 - 90/120/město - podle směrnice FMD č. 22447/79 byla pro tohle auto určena ještě tzv. provozní spotřeba paliva (určena dlouhodobým sledováním v provozu) a to 14,9l. Jízdní dosah dvojky 496 km. Spotřebu pro trojku najdeš v návodu, pro t613-4 je to 12,3 podle čsn, 10/12,1/15,3 podle EHK.


Náplň oleje v motoru je všude uváděna max. 9,5 l. - Při výměně tam tolik nenalijete ani omylem...

auto má jeden diferenciál

uvádět hmotnost podvozku je zavádějící a asi to ani nikdo nevážil

samonavíjecí bezpečností pásy na všech sedadlech nemá ani t700, do poloviny 80. let pásy pevné a jen vepředu.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Dec 2004, 20:10

Mimochodem že v NAMI začínali "trhacími testy", tedy těmi 18000 km rychlostí 40 km/h na buližníku víš určitě?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Dec 2004, 20:22

Lubos: "Tatrovak, ako sa patri" ! Diky za korekci.

Karoserie: spatne naformulovana veta, samozrejme, ze dorazily kompletni vozy.

Testy: nevim urcite, je to potreba preformulovat a doplnit.

Hmotnost podvozku a ten alternator je chyba copy-paste ;)

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 08 Dec 2004, 21:07

Lubos: Povacsine suhlasim, ale videl som origo technicak dvojky s motorom E a udavanym vykonom 121,4kW. Bohuzial len jeden, cize neviem ci mali mat uz fakt 123,5.
A udaj zeby mala mat T613 viac nez jeden diferak som nikde nevidel :P
btw 10litrov oleja v pohode do motora nalejes, ja som minul 10,5 litra po generalke. Pri normalnej vymene ked ostane v chladici olej neminies viac nez 8 litrov, to je pravda.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných