TATRA 111
TATRA 111
téma pre tých, ktorý majú redi 111-tky.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 111
tá na tom prvom obrázku vyzerá až na tie "autobusové" smerovky veľmi dobre....
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 111
A která z nich je na prodej?
- Marco 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 330
- Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
- Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
- Bydlisko: Štatl
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 111
Když už jsme u těch stojedenáctek, nevíte někdo, jestli vůbec existovala nějaká jiná ,,oficiální" fotka té úplně první verze ( tady je jako třetí )? Tohle auto bylo ještě focené zezadu, ale to už je taky celkem notoricky známé... Jednu jsem viděl svého času v novinách, to bylo u článku k výročí SNP, jak s ní jedou někam partizáni, ale bylo to celkem nekvalitní a všimnul jsem si toho spíš náhodou...
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 111
tady je zezadu:
http://www.tatraportal.com/popisky/t111/t111_47.jpg
Videl jsem par fotografii T111 s fibrovymi kabinami mimo fabriku v bojovych podminkach, vcetne te ze SNP, ale tech fotek je velmi malo.
Jedna takova se nachazi ve vlakne Historie -> Tatra 111 :
http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
http://www.tatraportal.com/popisky/t111/t111_47.jpg
Videl jsem par fotografii T111 s fibrovymi kabinami mimo fabriku v bojovych podminkach, vcetne te ze SNP, ale tech fotek je velmi malo.
Jedna takova se nachazi ve vlakne Historie -> Tatra 111 :
http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
- Marco 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 330
- Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
- Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
- Bydlisko: Štatl
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 111
No jasně, to je ono. Co si ještě uvědomuju, tak v Lešanech je jedna maketa vystavená jako v dílně při výrobě, tušim že ji tam zrovna jako lakujou... Ale pravda, fotek těch prvních aut je strašně málo...
Re: TATRA 111
A jak to vlastně bylo?
že práce na T111 započaly v roce 1942 je všeobecně známo. Ale já mám docela problém. U mojí T111 (výrobní štítek chybí, dle tvrzení pův. majitelů je z roku 1959) je použita klasická celokovová hranatá kabina s výklopnými předními skly, ale bez střešního poklopu. To mi zase nějak nejde dohromady, protože podle literatury se dělaly kabiny v letech 1958-62 už zaoblené. Na spalovacím motoru je dokonce rok 1961, ale to nemusí být vůbec rok výroby vozu, neboť motory se běžně vyměňovaly. Pokud někdo ví, objasněte mi to prosím. Jsem zatím v této věci na začátku a nějak se mi k tomu nedaří vygoooglit nějaké informace. Díky za odpověď.
že práce na T111 započaly v roce 1942 je všeobecně známo. Ale já mám docela problém. U mojí T111 (výrobní štítek chybí, dle tvrzení pův. majitelů je z roku 1959) je použita klasická celokovová hranatá kabina s výklopnými předními skly, ale bez střešního poklopu. To mi zase nějak nejde dohromady, protože podle literatury se dělaly kabiny v letech 1958-62 už zaoblené. Na spalovacím motoru je dokonce rok 1961, ale to nemusí být vůbec rok výroby vozu, neboť motory se běžně vyměňovaly. Pokud někdo ví, objasněte mi to prosím. Jsem zatím v této věci na začátku a nějak se mi k tomu nedaří vygoooglit nějaké informace. Díky za odpověď.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 111
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t111_sk&lang=sk
"Od roku 1950 se na T111 montovaly kabiny určené původně pro T128. Tyto kabiny byly celokovové, s výklopnými čelními skly .... Původní kabiny s dřevěnou kostrou zůstaly pouze na sklápěčích T111 S a T111 S2...."
Co presne myslis "zaoblenou kabinou" ? Je to ta, ktera je videt zde?
To je starsi kabina s drevenou kostrou
"Od roku 1950 se na T111 montovaly kabiny určené původně pro T128. Tyto kabiny byly celokovové, s výklopnými čelními skly .... Původní kabiny s dřevěnou kostrou zůstaly pouze na sklápěčích T111 S a T111 S2...."
Co presne myslis "zaoblenou kabinou" ? Je to ta, ktera je videt zde?
To je starsi kabina s drevenou kostrou
Re: TATRA 111
Ano, to je dle mne "zaoblená". Jde o to, že má pevná skla nevýklopná skla a celkově oblé tvary. Já mám jeřáb a snažím se zjistit rok výroby. Samozřejmě, že vše je shnilé, nebo tam něco chybí. Ale je to jen otázka času a peněz...
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 111
Aha, myslel jsem si to . To je vývojově starší původní kabina T111 s dřevěnou kostrou - ty zůstaly po náběhu výroby celokovových kabin pro T128 pouze na sklápěčích T111 S a T111 S2....Hosť napísal:Ano, to je dle mne "zaoblená". Jde o to, že má pevná skla nevýklopná skla a celkově oblé tvary. Já mám jeřáb a snažím se zjistit rok výroby. Samozřejmě, že vše je shnilé, nebo tam něco chybí. Ale je to jen otázka času a peněz...
Re: TATRA 111
Dík za vysvětlení. Tedy kabina z T128 se používala až do ukončení výroby, přičemž měla podobu civilní a vojenskou (doplněná o poklop na střeše a sedátka na blatnících). Tedy, jestli to dobře chápu.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 111
ano, navic v ramci oprav se casto montovaly nove ocelove kabiny.
K sedatkum na blatnikach spravne patri u vojenskych verzi i drzadla shora na predni casti kapoty (jinak by se vojak za jizdy na blatniku nemel ceho drzet).
K sedatkum na blatnikach spravne patri u vojenskych verzi i drzadla shora na predni casti kapoty (jinak by se vojak za jizdy na blatniku nemel ceho drzet).
- Marco 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 330
- Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
- Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
- Bydlisko: Štatl
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 111
No tak jsem se zase dozvěděl něco novýho. A já si už kolikrát říkal, na co jsou ty plošky na blatnících, a oni to sedátka.
Re: TATRA 111
Měl bych ještě jeden dotaz. Jakou barvu měly T111 jeřáby. Já si je pamatuji z provozu jen jako oranžové nebo různě červené. Ale jak šly barevně z továrny, nevíte někdo? Předpokládám, že lak byl v provedení Nitro, max. nějaká syntetika. Ale rozhodně vypalovačka se na to asi nedávala a o moderních nátěrových hmotách typu PUR neměly tehdy ani ponětí.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: TATRA 111
Prosím, prosím, tipuju, že co čsl army šly asi brčálové, ne? Např. k ženistům, kteří sídlili u nás ve městě... Ale já zažil už jenom provoz T138 a T148.
Re: TATRA 111
Nicméně, když jsem sloupal množství štětkových nátěrů, tak základ byl asi tmavě červený (možná odstín JAWA) na autě a jěřáb je pořád jen oranžový.... Stroj je z roku 1959, takže kde je asi pravda. Kdo ví, odpoví
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 111
Z detstvi si pamatuju mnoho oranzovych jerabu T111, ale to uz byla jejich kariera vicemene u konce (nemluve o davno skoncene vyrobe). Nicmene, u T147 bylo barevne rozliseni pry nasledujici: cervena kabina = exportni, modra kabina = domaci.
Re: TATRA 111
Na tom by mohlo něco být. Dostala se mi do ruky vybledlá fotografie z jakéhosi časopisu (tak kolem roku 1960) a na ní je jeřáb T111 s modrou (na snímku spíš fialovou) barvou kabiny a pohledových částí boků, jeřáb je buď bílý nebo světle žlutý, popř. krémový. Pojezd a mechanické části spodku černé.
Já si T111 pamatuji z konce 70. let, ale to už většinou dosluhovaly. Na stavbě našich domů byly hned 3. Jedna sklápěčka a dva valníky. Jeden valník byl na koci stavby pohřben do prázdné jámy po vápně a zasypán zeminou. Zbylé dva stroje odešly neznámo kam. Chodil jsem na základku a zas tak mne to netankovalo. Přeci jenom T111 bylo pro mne ještě běžné auto...
Já si T111 pamatuji z konce 70. let, ale to už většinou dosluhovaly. Na stavbě našich domů byly hned 3. Jedna sklápěčka a dva valníky. Jeden valník byl na koci stavby pohřben do prázdné jámy po vápně a zasypán zeminou. Zbylé dva stroje odešly neznámo kam. Chodil jsem na základku a zas tak mne to netankovalo. Přeci jenom T111 bylo pro mne ještě běžné auto...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných