Opět problém - tlumič výfuku

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
hrubystyl
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 23 Sep 2007, 10:01
Tatry, ktoré vlastním: T613: chromka '77/84, T613-3 '86 2x, '91 2x, T613-4 '93, Special '87
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa hrubystyl » 23 Okt 2007, 22:35

...nejak vam nerozumiem.... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 23 Okt 2007, 23:24

hrubystyl napísal:...nejak vam nerozumiem.... :lol:
Bratu nič si z toho nerob, tomu rozumie málokto

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 24 Okt 2007, 13:36

Tak mám o "nových" výfucích nové informace: jak mi bylo sděleno, chystá se jejich druhovýroba. Cena sice ještě není stanovena... jenže, stryci, bude hůř. Mnohem hůř! :?

Při tom mém shánění jsem narazil na dílnu, která vymyslela následující: na každé straně motoru svést potrubí do jednoho kolena a napříč vozu dát rezonanční tlumič (už nevím z čeho) a koleno ven za auto. Tedy dva tlumiče. Zvlášť pro pravou a levou stranu. Cenu si řekli 8 tisíc.
Ne, že bych zrovna o tuhle úpravu stál, ale co na ni říká velevážené forum :?:

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 24 Okt 2007, 14:28

:-D Za 8 tisíc je to i s odbržděním a vystavením protokolu?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Okt 2007, 14:38

Ziza, očakávaj hromobitie, tak , ako u nás v hymne :lol: .Ortodoxní tatro--atd prejdú do ofenzívy

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 24 Okt 2007, 15:16

Zizo, nevím, jak velevážené fórum, ale já se tiše modlím, aby Roman Maďar s Markem zdárně vyprodukovali ten nový tichý výfuk.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 24 Okt 2007, 15:33

ak by bol tak tichý, ako sériový, myslím že by to úplne stačilo,
no a - hlavne aby nejaký použiteľný bol....

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Okt 2007, 15:41

bude, ako všetko, do čoho sme sa pustili

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 24 Okt 2007, 16:02

D.A. napísal::-D Za 8 tisíc je to i s odbržděním a vystavením protokolu?
Odbrzdí to v sobotu Ondrej, ne? A protokol slíbil taky! :wink:

Ale teď vážně: jde o seriový, homologovaný tlumič, ke kterému nějaká ouřední certifikace (dB hluku apod.) je. Příslušné legislativy znalý nejsem. Hoši u ponku i kanceláři mně tvrdili, že je přípustné tlumiče zaměnit. Akorát, výsledný hluk prý bude hluboko pod hladinou (bohužel, že :wink: ) origo tatry. Něco věděli z hlavy, na něco se koukali do nějakých tabulek. Vzhledem k tomu, že každý rezový tlumič zrezaví spíš dříve než později a tedy přes avizovanou brněnskou druhovýrobu pro ledaskoho cesta nepovede, tak se mi zdá, že dvoutlumičová úprava z levných seriových dílů by mohla být pro budoucnost přinejmenším cenově zajímavá. Hlavně asi pro ty tatristy, kteří nebudují domácí muzea a mají 613ku jen na ježdění. Nicméně: rád se nechám zviklat.

Romane, nad Tatrou sa blýská a hromy divo bijů v mé garáži co chvíli! :evil: :evil: Jen těch "kurev" a "prdelí"co už musela ta chuděra vyslechnout. Sám se jí divím, že je ještě se mnou. :? Ale dyť se na ní podívej, copak můžu moji Mary Loo vyhnat? Je ještě zachovalá a docela "kost"! Ne? :wink: :wink:

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 24 Okt 2007, 16:49

ziza napísal:
D.A. napísal:... Jen těch "kurev" a "prdelí"co už musela ta chuděra vyslechnout. Sám se jí divím, že je ještě se mnou. :? Ale dyť se na ní podívej, copak můžu moji Mary Loo vyhnat? Je ještě zachovalá a docela "kost"! Ne? :wink: :wink:
To se v neděli asi pan farář diví..tolik hříchů..!!! :D Že na Tebe ještě ten kostel nespad...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Okt 2007, 17:31

Ziza, alternatívu riešenia výfukovej sústavy dvoma nezávislími tlmičmi /pre každú radu valcov zvlášť/, s použitím seriového tlmiča- ov som už tiež zvažoval, ešte skôr , ako som sa podujal k výrobe replik.Po viacerých diskusiach som však od toho upustil, najmä kvôli vysokej teplote. Za okolností , aké platia pre T613, asi seriový tlmič dlho nevydrží, kvôli krátkej vzdialenosti medzi ním a hlavami. Ale želám ti, aby to vyšlo.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 24 Okt 2007, 19:15

Strécu, nech si tu úpravu udělat, ale s tím, že zaplatíš tak po půl roce provozu. Je zde zásadní problém, který už zmínil Roman, a to teplota výfukových plynů, tedy doufej, že ty "univerzály" co Ti tam chtějí namontovat jsou stavěné na to že v nich po jisté provozní režimy prakticky více jak do poloviny jejich délky bude přítomen pravý a nefalšovaný plamen.... :wink:

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 24 Okt 2007, 20:08

Ziza ako by bolo vyriešené oddelenie výfukových plynov od za sebou spalujúcich válcov? Tak ako je to u pôvodného riešenia.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 24 Okt 2007, 20:25

asi tak, ako je to u T603

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 24 Okt 2007, 20:28

Stryci, jak vás tady čtu, už jsem naprosto a zcela vyviklanej. Máte pravdu, je to blbost. Sice nejsem žádný ortodoxní, ale nějaké poťouchle nastrkané roury napříč károu se mně taky z duše příčí. Technické provedení hodnotíte velmi nízkou známkou a za umělecký dojem já dávám rovnou nulu. Takže tahle cestička je už zarůbaná.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Okt 2007, 20:51

ziza, napísal som ti to jasne, ak potrebuješ opraviť starý tlmič, daj ho dole a dones, viac pre teba neviem urobiť.

pysta

Príspevok od užívateľa pysta » 24 Okt 2007, 21:47

Palo napísal:Ziza ako by bolo vyriešené oddelenie výfukových plynov od za sebou spalujúcich válcov? Tak ako je to u pôvodného riešenia.
A naco je to dobre? Je to fakt nevyhnutnost?
;)

Užívateľov profilový obrázok
hrubystyl
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 23 Sep 2007, 10:01
Tatry, ktoré vlastním: T613: chromka '77/84, T613-3 '86 2x, '91 2x, T613-4 '93, Special '87
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa hrubystyl » 24 Okt 2007, 22:04

Mam jednu 613,kde boli namiesto orig. tlmica vrazene pozdlzne 2 ks nejake konc. tlmice (Lada,Favo?), mala velke vyrezy v narazniku,lebo pretrcali a byv. majitel tvrdil,ze vraj raz ten naraznik zahorel od tepla... pisem VRAJ, labo som to nevidel a ani tento zadny naraznik tam uz nebol. Ale tie upravene konc. tlmice este mam

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 24 Okt 2007, 22:24

Pysta: původní řešení je úplně nanic, pouze působí další zbytečný hluk. Konstruktéři se tehdy zřejmě nechali příliš unést konstrukcemi výfukových systémů závodních motorů, kde se správným posloupným pospojením vývodů od jednotlivých válců dociluje lepšího vyprazdňování. Bohužel vyjma kraválu to u T613 jiný přínos nemá, konekonců byla to první věc, kterou z toho motoru britští motoráři (M. Berry z Lotusu) vyhodili a vyrobili společný svod ze všech 4 válců, končící logickou přírubou na šrouby, nikoli "sadou" hladkých trubek navzájem v chaotické poloze, jak se je povedlo svařit a naohýbat....

Strécu, kolikrát to tady má Roman psát, nelaboruj, nalož torzo tlumiče a udělej si výlet, mimo jiné ušetříš dost peněz... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 25 Okt 2007, 05:50

Slyšel jsem slovo "ušetřit"??? :arrow: :arrow: :arrow: :idea:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných