Číslo motoru T613

Diskusia o výrobných číslach
Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Číslo motoru T613

Príspevok od užívateľa Robert » 11 Sep 2007, 17:23

Ahoj.

Rád bych požádal o takovou maličkost.
Robertovka ač byla T613-3 tak většina dílů do ní byla implementována
Z nějaké chromky vyjímku netvoří ani motor čísla 1588 .

Pokud by někdo z vás byl schopen vytvořit nějakou teorii jaký rok typ a
barva to byla budu vděčen.

Děkuji Robert

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 11 Sep 2007, 20:12

Motor tohoto výrobního čísla pochází z počátku roku 1977, ale tipuju, že už prošel přestavbou na nějakou E verzi, takovou trojku by nikdo neuživil. Barva nejspíš černá... :)

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 11 Sep 2007, 21:49

Ke svojí tatře jsem koupil i "náhradní motor" předpokládám že jeho výrobní číslo odpovídá původní dokumentaci auta tedy RV 1977 číslo motoru 1690. Přestavěný na nějaké E asi je, vyražené to na něm není.

Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 12 Sep 2007, 08:25

Tak děkuji za informace .
Motor je opravdu předělán na E co sem zkoumal tak sání zřejmě E1 nebo tak. hlavy evidentně měněné karby SEDR rozdělovač s podtl.
Dif 3,15 ale zajímavé je že si motor ponechal původní vačky.

spotřeba 14-16 L ale fakt to jelo a zhavně to šlo rychlejc do otáček.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 12 Sep 2007, 22:03

Robert:
- čím sa podľa teba líši sanie E od E1?
- ako si bez demontáže spoznal, že hlavy sú menené? alebo si ich mal dolu?
- ako vieš, že "motor si ponechal původní vačky"?
:shock:

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 12 Sep 2007, 22:07

To jsou otázky... :roll:

Co to je za mlhovinu?
Prílohy
155722440146e19b4bab965.jpg
155722440146e19b4bab965.jpg (1.73 KiB) 15423 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 12 Sep 2007, 22:19

ladis:
- čo sa ti na tých otázkach nezdá?
- mlhovina? hádaj, je to ľahké.. :wink:

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 12 Sep 2007, 23:00

Nezdá se mi, že bys neznal odpovědi ;-)
Lehké to možná je pro někoho, kdo je více v obraze než já. Že by něco galaxii Andromeda?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 12 Sep 2007, 23:16

ale ja tie odpovede nepoznám, aspoň nie tak, ako som pochopil tie otázky - rád sa nechám poučiť....
no a hmlovina sa volá NGC613 .. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 13 Sep 2007, 00:43

Tak k tomu není co dodat .
Je jasné že si zde někdo chce upevnit pozici děda vševěda.

Spíš kdyby měl někdo něco ještě k Dárci orgánů pro mojí Robertovku dle toho čísla motoru .

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 13 Sep 2007, 07:14

Robert - mňa tie tvoje odpovede naozaj zaujímali - ako si k tým tvojim záverom prišiel (napr. už roky riešim dilemu, ako rozpoznať rôzne prevedenia vačkových hriadeľov pre T613) - predpokladám, že máš nejaké racionálne argumenty pre svoje tvrdenia, aspoň normálny človek keď niečo tvrdí, tak dokáže aj uviesť dôvody, čo ho k tomu viedli,
ak však reaguješ takto, tak k tomu naozaj nie je čo dodať - škoda...

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 13 Sep 2007, 07:48

Šlo to rychlejc do otáček: kola-střecha-kola-střecha... :lol:

Ondro, jestli sis nevšiml, Robert neodpovídá na to, na co se ho ostatní zeptají, pouze jako kafemlýnek vyžaduje odpovědi na své otázky.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 13 Sep 2007, 07:51

Roberte, k číslu motoru už vše napsal Luboš. Taky naznačil, že ten motor asi prošel nejednou opravou/předělávkou.

Ondrej: Nevím v jakém smyslu bych tě měl poučovat. Já jsem to zas pochopil tak, že uvedené údaje jsou (kromě karburátorů SEDR, kde je to jasné) střelba od boku...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 13 Sep 2007, 08:13

ladis - ja sa nehanbím priznať, ak niečo neviem, niečomu nerozumiem, alebo som sa v niečom pomýlil - nikto nemá patent na rozum, ani nemá povinnosť všetko vedieť.
Ak však niekto napíše tvrdenie formou "[b]Motor je opravdu předělán na E[/b] co [b]sem zkoumal tak sání zřejmě E1 [/b]nebo tak. [b]hlavy evidentně měněné[/b] karby SEDR rozdělovač s podtl.
Dif 3,15 ale [b]zajímavé je že si motor ponechal původní vačky[/b]", tak ja to chápem nie ako streľbu od boku, ale ako jasné tvrdenia. Tak som sa iba zaujímal, ako autor týchto tvrdení prišiel k týmto záverom. Nechcem vyrývať, ale iba si to pre seba objasniť. Ak má Robert dôkazy, nech ich uvedie - to je to, čo ma zaujíma! Ak to však myslel ako "streľbu od boku", alebo zistil, že to čo napísal asi nebude až tak jasné, prečo to neprizná? Každý sa môže pomýliť, to predsa nie je žiadna hanba. No a druhýkrát potom treba asi trocha lepšie zvážiť štylistiku a ak si v niečom nie som istý, nemôžem to tvrdiť ako fakt.. To len na vysvetlenie, ako to vidím ja.

Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 13 Sep 2007, 23:15

Tak sem překvapen jak moc je důležité co mám na motoru.
Je jasné že lechce sřílím od boku nicmméně za tím co sem napsal si stojím.
Už od koupi robertovky sem se snažil zjistit co je to za motor.
To co sem zde napsal je výsledkem zjištěných informací ktré se skládají z:

- informace od původního majitele

- názor několika lidí kteří už chvíli Taru mají

- názor odborného servisu

- mnou zjištěné skutečnosti nápříklad když sem mototr odkrytoval při čištění

Otázky v této podobě:
- čím sa podľa teba líši sanie E od E1?
- ako si bez demontáže spoznal, že hlavy sú menené? alebo si ich mal dolu?
- ako vieš, že "motor si ponechal původní vačky"?

očekávám ve dvou případech od člověka ktrému se motor snažím prodat ( to asi tento případ nebude) a od člověka který si je sebou tak jistý že má na všechno patent.

Dále bych to už ale neřešil přeci se tu nebudem veřejně hádat nic dobré z toho určitě nevzejde

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 14 Sep 2007, 00:56

Tak Robertův motor už necháme na pokoji a raději se posuneme někam dál. V létě jsem začal rozebírat jeden motor T613 někdy z konce roku 1977, co se ke mně dostal spolu s trojkou po hasičích a jak jsem postupně zjišťoval, tak už je také modernizovaný na jakousi E verzi.

Mám šanci poznat, zda tam jsou hlavy E či E1? Odfotit to není problém, ale nemám s čím porovnat...

Jak v domácích podmínkách nejlépe odměřit náběhy vaček?

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 14 Sep 2007, 08:50

Hahaha. Když se baví člověk, který ví, o čem mluví, s ..., nemůže to dopadnout jinak.

Luboši, co myslíš vypozorovanou modernizací motoru z r. 1977 - osazení novějšími karburátory? A je ten motor ještě "štítkový", nebo už "vyražený"?

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 14 Sep 2007, 10:08

D.A. napísal:...A je ten motor ještě "štítkový", nebo už "vyražený"?...
Vzpomínám na jedno auto z roku 1977, kde byl v souvislosti s opravou po havárii taktéž "zekonomizován" motor výměnným způsobem: výsledkem byl zamontovaný motor se štítkem a s mnohem nižším výrobním číslem, než měl vůz z výroby. O ekonomických úpravách jsem usoudil jen ze skromného zápisu v TP, kde byla poznamenána změna (snížení) spotřeby vozidla ke stejnému datu jako zaznamenaná celková oprava vozidla.
Dnes by mě celkem zajímalo, zda motory tehdy skutečně absolvovaly kompletní přestavbu na to aktuálně sériové "ekonomické" provedení, podle kterého přebíraly onu normu spotřeby...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 14 Sep 2007, 11:58

D.A. napísal:Hahaha. Když se baví člověk, který ví, o čem mluví, s ..., nemůže to dopadnout jinak.

Luboši, co myslíš vypozorovanou modernizací motoru z r. 1977 - osazení novějšími karburátory? A je ten motor ještě "štítkový", nebo už "vyražený"?
Motor z konce roku 1977 není "štítkový", má číslo něco těsně před náhěhem výroby E. Karburátory na něm nebyly, koupil jsem ho úplně očesaný o všechno, co šlo odmontovat...

Hlavy už mají spalovací prostor Ekonomicky upravený, je vidět, že se v tom motoru motoru už někdo mnohokrát vrtal a asi to nebyl zrovna odborník, jeden válec má uražené žebro, obě obě napínací kladky rozvodů jsou také uražené atd.

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Číslo motoru T613

Príspevok od užívateľa Mirek » 12 Apr 2008, 13:54

Mám možnost koupit silně vrakoidní T613 s motorem bez označení typu, bez štítku na motoru s vyraženým číslem, Zajímalo by mě, co je ten motor zač. Do jakého čísla jde o původní verzi motoru, odkdy jsou motory bez štítku? Dík

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných