Tuning T 603

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 23 Jan 2007, 13:45

Díky moc.V Čechách ho mám pozítří.

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tuning T 603

Príspevok od užívateľa čadík » 23 Jan 2007, 14:27

Erik napísal:...takze tie sedadla su orgos z Koprivnice a nie upravovane nejakym kutilom...
Nevím, jak jste kdo obeznámeni s praxí ve výrobě prototypů, či jednotlivých prototypových komponentů. Já minimálně, přesto si dovolím tvrdit, že ve stádiu výroby opakovaných prototypů vozidel už i mnoho součástek od subdodavatelů bude taktéž v provedení "ověřovací" série. A ověřovací série asi nebude čítat dva kusy... Pak je otázkou, jak budou tyto díly využity, když nebudou v sériové výrobě z nějakého důvodu používány...
Např. "průhledné a tvrdé" opěrky hlavy. Kromě prototypů T613 je též na prototypu T700 v policejních barvách a objevil jsem je i na dvou obyčejných T613 - jedničkách, které však v polovině osmdesátých let prodělaly kompletní GO v Kopřivnici resp. v Novém Jičíně. Protože sedačky byly zachované, dodělali se sice opěrky, ale standardně čalouněné již kordvelurem by se k původnímu beránku asi nehodily... Ta zásoba prototypových opěrek však byla řešením oboustraně výhodným.
Domnívám se, že "nadstandardní výbava polospeciálů" apod. má původ zde. Přijde-li významný, vysoce postavený host do automobilky, většinou se mu pochlubí i vývojovým pracovištěm, kde leccos vidí. Možná ho nadchne nové provedení sedačky a projeví zájem o vyzkoušení. A má-li vedení o uspokojení hosta zájem (a díl není jedinným prototypem), odjíždí host ve svém vozidle v nové sedačce... Jedině prototypová dílna má možnosti, které jsou na běžné výrobní lince nemyslitelné. Nějak tak se přeci opravovalo i to kupé.
Kdysi VW vyráběl model Polo(?) v sérii "Harlekýn" (kdy každý povrchový díl karosérie měl jinou barvu) tak, že kompletní "jednobarevné" vozy z výrobní linky putovaly do prototypové dílny, kde její pracovníci odmontovávali povrchové díly a vzájemně je zaměňovali (a dopasovávali) mezi různými vozy tak, aby vznikly ony žádané pestrobarevné verze...

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 24 Jan 2007, 01:34

Ak mam pravdu povedat, mne sa tie prototipovske sedacky pacia viac ako klasicke- vyzeraju pohodlnejsie ako klasicke- je to taky "americky" styl...

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 26 Feb 2007, 18:01

D.A. napísal:Nemám s tím problém, vzhledem k tomu, že jde o prototyp. Chtělo by to ještě přepracovat příď a záď - použít integrované nárazníky ze stejného materiálu, potom by to vypadalo vyváženě a mohlo i "hrát" s chromovanými lemy prosklené plochy.
V Japonsku si ze slov D_A vzali poučení a vypadá to seriozně, patřičně honosně a dokonce uměřeně moderně (viz též strana 1 vlákna Vystava Tatier v Dansku)...
Prílohy
CenturyRoyal.jpg

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 26 Feb 2007, 19:57

Pěkný obrázek Čadíku, je na něm krásně vidět, jak připomíná tu mnoho desítek let používanou konstruktérskou koncepci opravdové "limuzíny", vozidlo prostorově uspořádané tak, aby sedadlo pro cestují vzadu bylo na správném místě, tedy ZA zadními dveřmi a ne v "jejich ose" (tedy jinak řečeno přímo v místě otvoru, který po jejich otevření vznikne). Jakékoli nastavování klasických karoserií sedanů bude vždycky vypadat pouze jako přerostlý příborník.......

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 26 Feb 2007, 20:44

Nic to nemeni na fakte, ze takto hnusne auto som uz davno nevidel. Nech si tomu hovori limuzina kto chce, radsej 7kovy trapny pribornikovy sedan.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 26 Feb 2007, 20:49

A to zase nic nemění na faktu, že koncepční uspořádání nějakého vozidla nijak nesouvisí s jeho vnějším vzhledem.....

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 26 Feb 2007, 20:58

No moje ego ma fpici ci mojej lodi hovori niekto limuzina alebo sedan. Ked je niekto nuteny kupit si otrasny srot len preto aby mal "limuzinu", ja mu v tom branit nebudem

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 26 Feb 2007, 21:15

No jo, to bude asi tím, že při potřebě pořídit si vozidlo podobné tomu na obrázku, hrají při výběru hlavní roli úplně jiné parametry, než je ego či vnější vzhled......

Eda_

Príspevok od užívateľa Eda_ » 26 Feb 2007, 21:24

Stejne jsou ty tatry 6o3 a 613 a 7oo moc krasne limuziny, to je jako miste na tuto tento portalovy beton.

Vláček

Príspevok od užívateľa Vláček » 26 Feb 2007, 23:48

Ono by možná nebyl takový problém tu 613 "S" navrhnout tak aby vypadala jako pravá limousine...

Vláček

Príspevok od užívateľa Vláček » 27 Feb 2007, 00:07

Jej nějak jsem zapoměl vložit obrazovou dokumentaci :oops:
Prílohy
special..jpg

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 27 Feb 2007, 01:46

A proč tam neponechat ten původní sloupek?

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 27 Feb 2007, 13:07

Musím zde veřejně pochválit vláčka za vzorově provedenou fotku s výrazným upozorněním na uskutečněné grafické úpravy či použití fotomontáže! Tak se mi to velmi zamlouvá!

P.S. Ještě bych rozšířil zadní dveře (tedy za základ vzít speciál) a pak by sa tam vešla i mezistěna za řidiče a možná i dvě pomocné, sklopné sedačky...

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 27 Feb 2007, 13:29

radek napísal:....připomíná tu mnoho desítek let používanou konstruktérskou koncepci opravdové "limuzíny", vozidlo prostorově uspořádané tak, aby sedadlo pro cestují vzadu bylo na správném místě, tedy ZA zadními dveřmi a ne v "jejich ose" (tedy jinak řečeno přímo v místě otvoru, který po jejich otevření vznikne).....
Jen je problémem u dnešních "nízkých" vozidel to vlastní nastupování a zejména vystupování z oněch "zasunutých" míst. Hlavně my starší s už málo pohyblivýma ale o to více "slovanskýma postavama"... :D

Otázkou je, zda řešení "velký prostor pro nohy" a sedačky "za dveřmi" historicky nevzniklo spíše tím, že bylo nutné do vozu nainstalovat ještě dvě pomocké (nepohodlné a sklopné) sedačky pro tajemníka/sekretářku ev. tlumočníka, kteří však cestovali méně často oproti hlavnímu uživateli vozu... (srovnejte např. šestisedadlové T12, T52... )
Proto některé firmy (jako viz níže Lehmann&Peterson, považuji je za špičku v oboru) i u podobných limuzín umisťují dveře na úroveň sedadla a pomocné (zpravidla sklopné) jsou v hloubi vozidla a tím "nedobrovolným artistou" se stává doprovod např. sličná sekretářka/tlumočnice. Automaticky se pak vkrárá hezká představa té balancující osobě při tom pomoci a pevně ji přidržet ... :wink: 8)

Nepřekonatelným vozem v míře pohodlí (opět z tohoto úhlu pohledu) je papamobil. Osobně je mi blízké uspořádání interiéru na obr. limo_int_2 (tak bych si přestavoval Romane interiér toho Maxíka! - prodloužené luxusní verze T613 :o ). Obyčejný člověk si míru pohodlí při tomto konstrukčním řešení vozidla může kdykoliv vyzkoušet snad jen ve voze londýnské taxislužby...

Dalším zajímavým konstrukčním detailem, který u těchto vozidel "přežívá" je otevírání zadních dveří proti směru jízdy... Při nástupu/výstupu při otevření zároveň s předními dveřmi vytváří jakousi předsíňku, která určitou míru ochrany přesto cestujícímu při potřebných (někdy neelegantních) úkonech k nástupu/výstupu poskytuje, zejména pomáhají-li mu třetí osoby...

Mimochodem - velmi jsem se bavil při přímém TV přenosu z příjezdu/odjezdů vrcholných představitelů na pražském zasedání NATO před několika lety, kdy mnozí měly s nástupem/výstupem tento problém: jak naložit se svou hlavou v horním, příliš sešikmeném prostoru dveřního otvoru používaných reprezentačních vozů....(samotnému mi při tom sledování několikrát automaticky ujeto to AUúúúú :lol: )
Prílohy
london_taxi.jpg
limo_interier2.jpg
limo_interier1.jpg
Cadillac v úpravě zmíněné firmy L&P, USA
limo_interier.jpg
Klasika jednoho Daimleru
centuryroyalOPEN.jpg
ještě jednou Japonsko: jak by se Vám dovnitř důstojně lezlo?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 27 Feb 2007, 15:19

To Čadík, hm, zaujímavá predstava, až sa zase zastavíš, môžeme o tom podrobnejšie podiskutovať

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 27 Feb 2007, 20:53

To víš, když se mi náhodou povede nechat se vozit, rád si pak udělám pohodlí... :lol:
Ostatně, již přede mnou Tomáš (nebo až Antonín) Baťa při objednávce svého nového vozu uvedl požadavek, aby v něm bylo možno nejen pracovat, ale i během cesty pohodlně odpočívat... Dobový bulvár prý suše uvádí, že objednává auto s postelí...
P.S. Nemáte ogaři o něčem takém ve svých archívcích aspoň útržek?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných