Miláášek...

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 02 Feb 2007, 22:37

Michale, za přístup, který jsi popsal, bych pana K. poslal někam hodně hluboko, ale ve faktech má pravdu. Mnoho autorizovaných servisů Ti auta s netovárním LPG do opravy vůbec nesmí přijmout(ani na nezáruční opravu!). Nehledě na to, že převzít si do péče 15let staré auto po někom, kdo není právě vyhlášený, může být taky dobrá past a nedivím se, že se do toho nehrnou. Měli Ti to ale rozumně vysvětlit a seznámit Tě s riziky a ne se chovat jako mistři.

ICEMAN T613-4 1992

Príspevok od užívateľa ICEMAN T613-4 1992 » 02 Feb 2007, 23:13

Mám po vyškubnutí toho nepovedeného LPG ho nechat vyškrtnout i z TP? Nebo to neva? Asi by pak na STK prskali kdeže mám ten PB pohon :-) když už mám v TP a OTP zapsán kombinovaný pohon BA + PB...

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 02 Feb 2007, 23:41

No pozor, to nejen, že ho MUSÍŠ pak nechat vyškrtnout z TP, ale hlavně musíš mít glejt od oprávněné firmy na odbornou demontáž :!:

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 03 Feb 2007, 17:59

Luboš napísal:To je dobré rozhodnutí, zbavit se toho plynu, toho nebudeš litovat. :wink:
Zapomněls mu ještě poradit, aby si pak obratem taky koupil Fabii tdi...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 03 Feb 2007, 18:26

Proč bych to dělal? :shock: Já nikomu svůj vkus ze zásady nevnucuju...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 03 Feb 2007, 21:21

Mno, Michale, vezmu-li to dle svých zkušeností, ona T613 je takové specifikum. Dlouholeté zkušenosti nám, co se opravami/údržbou/renovací těhle aut zabýváme, ukazují, že ta auta jsou vzhledem k jejich věku a stupni opotřebovanosti prakticky vždy "velkou neznámou" co se opravárenských zásahů týká. Z výměny čepu je kolikrát repase totálně zničené nápravy, z divně se chovajícího motoru se někdy vyklube jeho střední oprava, z odstranění bublinek na předním blatníku je rekonstrukce podběhu, a tak podobně.... Jakous-takous jistotu o odhadu/rozsahu a doby trvání prací má člověk většinou tak maximálně u aut, která buď osobně zná, nebo jezdí na různé opravy celkem pravidelně, takže je mu jejich mechanický stav celkem znám. Je to však velká neznámá u aut, která se objeví náhle, poprvé a někdy to bývá umocněno i tím, že jejich "nový" majitel o nich moc neví a tak si nedokáže představit, co vše třeba obnáší provedení věcí, které žádá a které mu zní jako banalita (třeba takové konstatování "chcípe to" - ve spojení s podivně upraveným sáním motoru nebo konstatování "dát dohromady topení" při představě že bude možná třeba rozebrat 1/2 přístrojové desky, aby se člověk dostal k mikrospínačům ovládání). Posouzení stavu takto nově "příchozího" auta a zhodnocení následného postupu k nápravě věcí co nejsou jak mají být si vyžaduje určitý čas, a jak to v dnešní době bývá, nejlépe předem domluvený. Navíc v případě aut z "pod jistého mostu" si člověk nemůže být jistý vůbec ničím (viz ty věci v motoru či ta úžasná kombinace výrobních čísel karoserie a motoru). Takže tak trochu chápu ing. Kucharského, že když je "jednou nohou" v nastartovaném autě aby odjel za plánovanými domluvenými povinnostmi, navíc v době oběda :wink: v pátek odpoledne, že po letmém zhlédnutí auta (které k němu doposud nejezdilo, takže o něm nic bližšího neví, navíc napadeného "kutilem" Lambertem) se omezil na konstatování, ať se ozveš telefonicky, aby jste se domluvili na nějaký konkrétní den a čas, kdy bude moci věnovat nebojím se říct hodinu a více času na vzájemnou debatu s Tebou + prohlídku a zhodnocení Tvé 613. Možná kdyby jsi včera napřed zavolal, než jsi vyjel, dozvěděl by jsi se hned, že to páteční odpoledne vypadá vzhledem k jeho pracovnímu vytížení bledě, ušetřil by jsi si tuhle zkušenost a rovnou by jste se domluvili na nějakém konkrétním termínu, těžko soudit, nechci tu za nikoho mluvit. Ale asi vypadáš stále stejně, chvilku to trvalo, a vzpomněl i na Cortinu, ač je to už 10 let....

No a závěrem, jestli ještě nemáš plán na sobotu 10.února, tak si zavolejte a zopakuj si výlet s T613, v sobotu bývá pracovně klidněji a já budu v Soběhrdech taky....

ICEMAN T613-4 1992

Príspevok od užívateľa ICEMAN T613-4 1992 » 03 Feb 2007, 21:31

michal heky napísal:
Luboš napísal:To je dobré rozhodnutí, zbavit se toho plynu, toho nebudeš litovat. :wink:
Zapomněls mu ještě poradit, aby si pak obratem taky koupil Fabii tdi...
Mno Fabii bych tedy opravdu nemusel :-) Ale "koncernových vozů" už jsem měl několik (3x Octavia, nějaké Felicie vč. jedné Felicie FUN, Golf Cabrio, AUDI 80 AVANT RS2 QUATTRO, AUDI 100 AVANT QUATTRO atd. atd.) a aktuálně najíždím kilometry ve VW PASSAT 2,5 TDI 4MOTION TIPTRONIC a jsem úplně spokojenej :-) Snad jen že si ho příště koupim v kombíku :-) :-)

TATRU rozhodně nemám na denní dojíždění do práce... :-) To je stejně absurdní představa jako kdybych se rozhodnul jezdit do práce každý den mým GAZ-69M z roku 1968 s SV motorem :-) :-) :-) Fakt zajímavá představa :-)

Takže v tomto případě jsem na straně Luboše... :-)

ICEMAN T613-4 1992

Príspevok od užívateľa ICEMAN T613-4 1992 » 03 Feb 2007, 23:09

Luboši, nevíš náhodou z čeho (značka, typ auta) je ostřik světel na Tatře na foto? Od jakého roku se montoval ostřik světel? Díky za info.
Prílohy
t_613_4_zelena_krnepo.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 03 Feb 2007, 23:50

Montovalo se to za příplatek do čtverek někdy od roku 1992. Ta zvláštní nádobka, co je schovaná za maskou bude nejspíš původní výtvor tatry, ale z čeho jsou trysky a motorek, to teda nevím.

Není bez zajímavosti, že si to ostřikování světel nechávali první majitelé (zejména státní instituce) často odstraňovat, protože prý od toho v zimě praskaly paraboly. V krnepu těch souprav musí mít mraky...

ICEMAN T613-4 1992

Príspevok od užívateľa ICEMAN T613-4 1992 » 04 Feb 2007, 00:25

Luboš napísal:Montovalo se to za příplatek do čtverek někdy od roku 1992. Ta zvláštní nádobka, co je schovaná za maskou bude nejspíš původní výtvor tatry, ale z čeho jsou trysky a motorek, to teda nevím.

Není bez zajímavosti, že si to ostřikování světel nechávali první majitelé (zejména státní instituce) často odstraňovat, protože prý od toho v zimě praskaly paraboly. V krnepu těch souprav musí mít mraky...
Luboši ještě jeden dotaz ke stejné fotce - nevíš co můžou mít za rozměr ty disky BORBET a na nich obuté pneu? (vidím tam nějaký límec nebo se mi to jen zdá?) Takhle nějak si představuju finálový stav svojí čtverko - trojky :-) :-) :-) i včetně odstínu laku :-) (to Agáwe co mám na autě je takové nevýrazné... :-) )

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Feb 2007, 00:33

To jsou pěkné disky, že? To bude asi Borbet typ A, které se na tatru opravdu dávaly, rozměr 7Jx15? To se fakt z fotky blbě hádá...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 04 Feb 2007, 12:26

Borbet, design A, 7Jx16H2 ET35.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Feb 2007, 14:16

Ty máš ale zrak, tak ještě, co je na tom za gumy? :D

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2007, 19:12

Luboš napísal:
Není bez zajímavosti, že si to ostřikování světel nechávali první majitelé (zejména státní instituce) často odstraňovat, protože prý od toho v zimě praskaly paraboly. V krnepu těch souprav musí mít mraky...
Kde jsi přišel na tyhle blbosti,to bych rád věděl.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Feb 2007, 19:58

Přímo u zdroje, Miloši. Když jsem počátkem století sháněl nějakého neschnilého MiLonga, tak jsem zavítal i do Krnepa (tehdy to byla ještě Petynka) a zrovna tam přijel i jeden z ministerstva obrany (už tehdy brutálně nesplňující mé požadavky) a u něj byl právě požadavek i na demontáž ostřikovačů. Také jsem se tomu divil, ale myslím pan Müller mi říkal, že to dělají úplně běžně...

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2007, 20:09

Nestačilo je třeba odpojit?
Pravda je,že mi praskly na elektroniku obě lampy v myčce,ale na autě je prý(?) nějaké jištění,že se lampy při ostřiku vypnou a rozsvítí se vnitřní.Ví o tom někdo něco?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Feb 2007, 21:04

To by bylo zvláštní řešení, to jsem u žádného auta ještě neviděl... :)

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 04 Feb 2007, 21:13

Za gumy? Přece DUNLOP SP SPORT 2020E.......

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Feb 2007, 21:23

No dobrá, už věřím že bys na milimetr přesně odhladl i hloubku desénu... :D

Co je vlastně potřeba k připsání jiných disků do TP? Chtějí na DI také vyjádření od terex-tatry? Asi bych pořídil klasické patnáctky, s těmi by na čtverce neměl být problém, nechci z tatry dělat kostitřas...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 04 Feb 2007, 22:00

A co jiného by měli chtít, než Vyjádření výrobce vozidla ke změně na jeho konstrukci, s uvedenou adresou majitele/provozovatele shodnou s daty v TP a vystavené na konkrétní VIN? Papír začínající slovy "Chtěl bych na svou T613 větší disky....." se jim moc líbit nebude......

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných