T77

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
D.A.

Príspevok od užívateľa D.A. » 26 Okt 2005, 08:09

Natáčející se reflektory se do českých a moravských luhů vracejí se sveřepostí pitbulla. Například já kdysi koupil na ND jednu Simcu Elysée, o které jsem se později dozvěděl, že měla v 70. letech namontovány přídavné dálkové reflektory s doma zkonstruovaným důmyslným zařízením, které je lankem propojovalo s řízením tak, aby svítily do zatáček. Při první silniční kontrole byl majitel orgány VB donucen vynález na místě demontovat, což jej dehonestovalo v očích celé vesnice a dodnes se tam tato historka dává k dobru.

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 22 Mar 2006, 12:49

Existují i tatry, které si již do zatáček asi vůbec neposvítí :-(
Prílohy
T77.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 22 Mar 2006, 12:52

Co ty víš, třeba to někdo za použití zhruba 0% původních součástí zvládne zrenovovat. :D Ani bych se tomu moc nevidil... :?

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 22 Mar 2006, 15:09

Luboši proč ne za pužití 0%, jo to je ta fotka z http://www.veteran.cz kerá byla použita při provokaci.Jednu t 77 vlastnil otcův kamarád a horentně mu jí cpal svého času(že k t600 se mu bude hodit že jeto podobný :P ),nakonec skončila v rukou tehdy nějakých mladíku ,kteří ji v Mostech u Jablunkova otočily na bok a šla do šrotu... Co se z ní dochovalo jen bedna krásných fotek, černobílých a některé jsou i kombinace T77+ jawa 500ohc s pozadím ostravsko slovenské krajiny....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 22 Mar 2006, 15:20


Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 04 Nov 2006, 23:04

Dotaz: kde ma T77a hrdlo palivove nadrze?

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 05 Nov 2006, 19:08

Všechny Tatry 77 měly hrdlo přímo na nádrži,která je uložená pod přední kapotou.Tam už zbýval prostor jenom pro rezervu,hever a nějaké nářadí.

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 294
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 05 Nov 2006, 22:14

Matyjas napísal:Všechny Tatry 77 měly hrdlo přímo na nádrži,která je uložená pod přední kapotou.Tam už zbýval prostor jenom pro rezervu,hever a nějaké nářadí.
Takže podobně jako u Tatry 87?
Prílohy
tatra_87.jpg

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Nov 2006, 22:55

Podobně,jen do 87 se vešly 2 rezervy na sebe a pak už nic a do 77 jen jedna a pak už nic.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 05 Nov 2006, 23:07

a najlepšie je rezerve na streche...http://www.openthinkinc.com/tatra/...super fotky!!!!!!! :shock: :shock: :shock:

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 05 Nov 2006, 23:10

ani neviem vybrat najkrajšiu... :shock:

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Nov 2006, 23:22

Nejlepší je mít rezervu pořád na svém místě..

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 05 Nov 2006, 23:31

Mat tolko penazi ze by som mohol len tak precestovat cele staty na 87-micke, tak to by vobec nebolo od veci :D

Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: T77

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 02 Júl 2009, 12:52

Fotka z aukra, nedavno bola na predaj.
Prílohy
T77.jpg

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: T77

Príspevok od užívateľa lukas. » 07 Júl 2009, 22:24

Při prohlížení časopisu Auto z roku 1946 jsem našel zajímavý inzerát
Prílohy
t77inzerát.JPG

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: T77

Príspevok od užívateľa DRracer » 09 Aug 2009, 10:05

V poradu Ceske Televize Hledani ztraceneho casu, vysilaneho 1.8.2009, je zaber na velice zajimavou Tatru 77. Zabery pochazeji z podzimu 1935.

Vypada jako "typ 5" dle oznaceni u technickeho popisku T77. Na rozdil od nej ale ma i znaky pozdejsich T77 a T77a :!: :
1. sloupek mezi dvermi, panty skryty pod nim
2. ma zapusteny zadni blatnik

Dekuji Michaelovi za upozorneni ;)
Prílohy
t77_hzc_00.jpg
t77_hzc_01.jpg
t77_hzc_02.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: T77

Príspevok od užívateľa Michael » 09 Aug 2009, 12:08

DR: Ónce more díky..... :wink: .
Pokud by mne ta T-77 nezaujala velkým OKDS, tak bych to přešel jako další zvěčněnou 77 + pár papalášů....
Jednu fotku dám i do vlákna, kde se diskutovalo o OKDS...

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: T77

Príspevok od užívateľa lukas. » 16 Aug 2009, 23:20

Něco z brouzdání po netu...
Prílohy
2t77.jpg
1t77.jpg

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 157
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: T77

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 18 Apr 2014, 21:30

Tatra 77 Boneville.
Tatra T77 stále kraľuje medzi autami s najlepšou aerodynamikou a vo svojich rokoch bola naozaj dôležitým míľnikom v automobilizme pretože vo vtedajšej Československej republike išlo o jedno s prvých ak nie o prvé auto s aerodynamickým tvarom karosérie. Dielo geniálneho konštruktéra Ing. Überlackera Vzbudzovalo obdiv všade kde bolo vystavené od oficiálne prvej premiéry v Prahe 5.3.1934. Práve tie tvary ktoré mi učarovali a boli mi inspiráciou dodávali tomuto autu v svojej dobe úžasné jazdné vlastnosti.

Motor vzadu? Prečo sa konštruktér rozhodol osadiť motor až úplne dozadu? Odpoveďou nám je zníženie hmotnosti a opäť aerodynamika pretože sa usilovali o plochú podlahu auta bez stredového tunelu bez výfuku prípadne bez kardanu.

A práve toľko spomínaná snahu o aerodynamiku bola mojim ďalším hnacím mechanizmom k tomuto dielu, pretože aerodynamika hrá najväčšiu rolu Na soľných pláňach Bonneville v Utahu. Rok čo rok sa na bonnevile schádzajú jednotlivci, entuziasti ale aj týmy snažiace sa o prekonanie rýchlostných rekordov na súši. Teraz už máte pred očami to čo som mal ja na začiatku keď som sa pozeral na biely výkres, sú to dve slová Tatra a Bonneville. A tak padla otázka viete čo by sa stalo keby sa československý konštruktéri dozvedeli o rýchlostný pretekoch Bonneville? Nech sa páči tu je vaša odpoveď.

Tatra T77 Boneville prototype.
-znížená strecha
-pretiahnutá kapota
-kopulovité predné okno
-letky ako ukončenie blatníkov pre usmernenie vzduchu
-uzavretá strecha oproti prototypu 5
-skryté vonkajšie pánty oproti prototypu 5
-dvojica skrátených dverí
-ufo aerodynamické pukličky
-tvarovaný predný nárazník
-upravené otvory pre náporové sanie
-rýchlostné pneumatiky

Text a foto prevzaté z internetu.Autor Dušan Boroš
Prílohy
Tatra 77 Boneville a.JPG

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný