Hádanka 6 ?

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Hádanka 6 ?

Príspevok od užívateľa Michael » 05 Mar 2005, 16:08

Copak je to za motory? :wink:
Prílohy
Hádanka - motor.jpg
Hádanka - motor.jpg (193.24 KiB) 17942 zobrazení

Honza

Príspevok od užívateľa Honza » 05 Mar 2005, 17:33

T87 jako pohon generátoru? Odkud to je?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 05 Mar 2005, 19:59

Nee 8)

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Thomas » 05 Mar 2005, 21:02

spíš než generátor to je brzda na zkušebně.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 05 Mar 2005, 21:39

Thomas, ano motorová brzda to je. Ale ješte co je to za motor? :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 05 Mar 2005, 21:45

Tie vačkové komory vo mne vzdubzujú že je to motor T87

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Mar 2005, 21:52

Že by t77? :) Ale to se mi nějak nezdá...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 05 Mar 2005, 22:09

Tož je to motor z Tatry 93.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 05 Mar 2005, 22:11

Ale hej, aj Tatra 77 má také okrytovanie ako toto

Honza

Príspevok od užívateľa Honza » 06 Mar 2005, 12:41

No jo, hlava neví, ale literatura to potvrzuje. Vypadá to, že konstrukčně vychází z T87, větší vrtání i zdvih, asi náhrada klíňáků řetězy, jiné mazání a modifikace chlazení podobně jako 805?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 06 Mar 2005, 13:09

Motor Tatry 93 potažmo T-92 jsou vizuálně dosti podobné motoru T-87. Dokonce nějaké díly jsou i stejné s osmičkovým motorem. Rozdíl mezi motory Tatry 93 a 92 je při prvním pohledu viditelný na tvaru olejové vany, která je u T-92 plochá ( "normálního tvaru" ), a u T-93 je uložena pod skříní rozvodů motoru. Vana má hranolovitý tvar jak je patrné na fotce. Je také možné, že na motorové brzdě jsou motory T-93 a T-92 ( ten mot. v pozadí nemá tak výraznou olej. vanu jako T-93, takže usuzuji, že je to mot. T-92 ). Další foto a výkersy těchto motorů můžete nalézt v knize K. Rosenkranze LKW Tatra. 8)

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 06 Mar 2005, 14:12

Motor T92,93 má zajimavý pohon chladících ventilátorů a to dlouhým řetězem spolu s vačkovými hřídeli a snad i s čerpadlem oleje- to si nejsem jistý. To by mě zajímalo jakou měl řetěz asi životnost ?-např. při brodění musel být silně namáhán. Upoutalo mě ještě řešení chladiče oleje a jeho ventilátoru. Nebyl ten ventilátor spínánán nějakou spojkou?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 06 Mar 2005, 14:46

Dalo by se říci, že motory T-92 a 93 jsou předchůdci řady T-928... :wink: .

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 06 Mar 2005, 18:22

Hlavním rozpoznávacím znakem mezi typy 92 a 93 je také ten, že typ 92 měl pohon kol 6x4 a typ 93 už měl plný pohon všech kol čili 6x6. Zabudováním předního pohonu u typu 93, se olejová vana přemístila pod skříň rozvodů motoru. A také se změnil její tvar jak je vidět na obrázku v hádance. 8)

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 06 Mar 2005, 18:34

Zajimavý pohled na umístění listových per u typu T-92. 8)
Prílohy
Tatra 92 podvozek.jpg
Tatra 92 podvozek.jpg (171.54 KiB) 17927 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Okt 2006, 17:35

U popisku T92 a T93 pribylo jednoduche pravidlo, jak spolehlive rozpoznat T92 od T93 .... kdo to jeste nevi, necht hleda na zacatku fotogalerie ;)

http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky ... sk#fotogal
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky ... sk#fotogal

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 13 Nov 2006, 19:55

Tak já mám také jednu motorovou hádanku.
Kolega dostal tento motor že by se mu mohl hodit do jeho Žehličky :lol:
Pozná někdo o jaký motor jde ?
Prílohy
motor XY.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 13 Nov 2006, 19:59

Hmm....setrvák chybí... že by to byl Dagles ?
Může to být také nějaký stabilák.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 13 Nov 2006, 20:03

Nebo BMW?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 13 Nov 2006, 20:11

,,Já neříkám tak ani tak, ale na má slova dojde,, :lol:

Michaeli nech také hádat ostatní :wink:
Prílohy
motor XYZ.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných