Mimo mísu

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa joseph » 14 Dec 2005, 20:01

Presne toto som absolvoval,teda okruh ktory zahrnal asi vsetky druhy terenov ktore sa u nas vyskytuju,cez bahno,stupania a bezodny piesok.
Auta boli nasledovne:Tatra 805,Tatra 111,Tatra 813,Praga V3S,ZIL 131,Gaz 66,UAZ a Kraz.
V hodnoteni prejazdnosti terenom,hlavne malo unosnym na celej ciate vyhrali stroje ruske,tam kde sa V3S trapila na redukovanu jednotku tam Zil alebo GAz 66 valil na trojku bez problemov.Stupanie do kopca v bezodnom piesku -T 805,T111,T 813,V3S ako tak do prvej tretiny stupania.
Kraz vybehol bez zavahania,Zil to iste, Gaz 66 bol o sekundu pomalsi kedze ma len dve napravy.
Prejazd brodom a vyjazd z neho-V3S sa trapila hodne v rezime maximalnych otacok kde sa prejavil slaby motor,vodic Krazu a Zila sa len rehotal,jedna ruka na volante v druhej cigareta,T 805 skoncila pre slabost motora,T 111 sa utopila a musela byt vytiahnuta.
Tymto nechcem nejako velmi sa zastavat ruskej techniky,su to hodne primitivne a neohrabane stroje ale v tazkom terene su malokedy prekonatelne,viem to lebo mozem porovnat jedno aj druhe skoro denno denne.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 14 Dec 2005, 20:20

joseph: To je zajimave srovnani. Cim to, ze si ty ruske stroje vedou v terenu tak dobre? Pomerem vykon/hmotnost, pneumatikami, charakterem podvozku?

Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa joseph » 14 Dec 2005, 20:33

Mohutne predimenzovane napravy,prevodovky,takticke pneumatiky ,dofuk kolies.Predimenzovane motory vacsinou benzinove ktore zarucuju start aj za -50 a maju idealny priebeh krutiaceho momentu,samosvorne diferencialy,predpotopne ovladacie paky a prvky a jednuduchost konstrukcie. Napriklad Gaz 66 ma elektronicke zapalovanie,ktore ked sa pokazilo tak stacilo prepnut jeden kabel v rozdelovaci a pokracovat,je tam nudzove odtrhove kladivko a auto funguje dalej.Inak ked mi odislo povodne ruske zapalovanie tak som ho nahradil tyristorom z Tatry 603 a ten je tam doteraz.
Ale toto vsetko je zaplatene vysokou spotrebou ZIL 131 tak 100 litrov na 100 km,ale v tazkom terene je to hodne viac. GAz 66 normalna spotreba je cca 40 l,v narocnom terene si zoberie 100-mam vyskusane minulu zimu snehu bolo fakt hodne,boli sme hlkoko v horach,snehove retaze vpredu aj vzadu a spotreba 1 liter na 1 kilometer.potom som ho naucil na LPG a tak to nie je az take dramaticke.
Ale uz Kraz ma zakladnu spotrebu cca 40 litrov na 100 km,ale uz nafty.

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 14 Dec 2005, 20:56

:shock:
Joseph - teeeda dostals mě, takový široký záběr typů techniky, s kterou to máš vyskóšené... To se musí nechat! 8) Jinak s tím srovnáním - jak jsem již psal výše, tak bych porovnal pouze stejnou kategorii - t.j. nende srovnávat T111 o váze přes 10t a třeba T805 o váze jánevím 3t. Ale přesto mě Tvé srovnání velmi překvapilo, protože co já vím a viděl a hlavně vyskoušel, tak ten Zil v terénu, no, žáden sláva. To že má samosv. diferák, dofuky, silné nápravy, jedn. konstrukcu tak to je sice fajn, ale to má aj třeba Véeska (mimo dofuků, že). Proto mi nende do pali, jaktože Tebou popisovaná Véeska měla takové problémy. Nám se pravidelně daří zahrabat Zila, Ventra až na jednu situaci ( polozatopená lóka) vždycky toho Zila tahá ven. A osmikola - tam, ač je težká, sem nepoznal problém. I proto bych chtěl poprosit - nebylo by video z tétok akce? Velmi rád bych ho zhlédl, protože je mi to nějak nejde "skósnót" (m.j. jsa zaryté véeskář :D ) V každém případě díky za zajimavé názory a komentáře.

Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa joseph » 14 Dec 2005, 22:08

ale da sa porovnat T 111 a KRAZ alebo GAz 66 a T 805.
Strasne vela ale zavisi od spojnice medzi volantom a sedadlom,teda od vodica.Tam je minimalne 60 percent uspechu.
Mam kdesi aj nejake DVD z minuleho roka akurat z pieskovej trate kam okrem ineho chodi trenovat kauźdy rok aj Tatra pred Dakarom.

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 14 Dec 2005, 22:52

Zdenek: Porovnej kola Zilu a V3Sky a je jasné, kde má Zil obří výhodu. Větší a balónovitější kolo je-při dostatečně výkonném motoru-jednoznačnou a obrovskou výhrou.

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 15 Dec 2005, 12:57

Pedro - Jo, větší kola má, to jo, ale véeska má co - véska má dvojmontáž. :D Proč to píšu - kluci co beli v bévalém Sadámově království čuměli, jak se různé hamre a macke a jánevímcoještě pěkně hrabe v písku no a oni se staró véeskou vysmátí( :mrgreen: - t.j. nezapadli :mrgreen: ) Ale není to etalón, pravda.
Joseph - a nebele be alespoň nějaké foto, nebo odkaz? Konkrétně ten Kraz, o tom toho člověk už moc nesežene. Předem díky.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 15 Dec 2005, 14:47

Zdenek: zkus http://www.tatratruck.sk ;) , odkaz "nase akcie", akce "sahara 2005"

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 15 Dec 2005, 16:35

Jo, dík za tip, právě sem se stama vrátil, pěkné. 8) Ale žáden video a Zil anebo Kraz jen sem tam :wink: :(.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 15 Dec 2005, 16:41

Zdenek: cela sajta tatratruck je resena velmi usporne, neni to vsak na skodu, spis naopak. Na video tam asi neni misto. Verim vsak, ze zde na TP by se misto urcite naslo, pokud by byl zajem.

Co se tyka veesky v Saddamove kralovstvi - take jsem to slysel. Ze pry na tom byly veesky vyrazne lepe nez tezke Tatrovky.

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 15 Dec 2005, 16:58

Jo, véélmi úsporně :wink: , třeba fotky bych uvítal ve větším formátu. Ale i tak díky za ně.
A véeska, tak přesně jak píšeš, ona je lehká, má vzduchem chlazené motor, dvojmontáže, uzávěry + před. náhon, vše je řazeno čistě mechanicky. Co se týče spolehlivosti a údržby, resp. oprav - já tvrdím, že s příslušnou sadou klíčů a kladiv :mrgreen: je možnost provést "rozborku a sborku vozidla" řekněme za 2 hoďky. :mrgreen: (Možná o něco déle :wink: ) Jo a taky jezdí i na "mastné hadr" :D . To ale i T815, že.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 15 Dec 2005, 17:02

:lol:

fotky: to uz se musis obratit primo na josepha...

Dvojmontaz: proc je nekdy vyhodnejsi nemit vzadu dvojmontaz? V melkem bahne? Ve snehu?
Neco, jako ze zadni kola jedou ve vymackane stope kol prednich ?

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 15 Dec 2005, 17:25

Dvojmontáž: jak píšeš - hlavně v těžkém terénu - tlak na podloží je u 2mont. poloviční, lépe se "zařízne". Dále taky při defektu - s jedním kolem u 2mont. de nouzově dojet, u 1mont to bych si netrófl.( pokud mám ale dofuky nebo vyvazováky, neřeším to). Taky když nemám naviják a potřebuju vyprostit tak de nózově stčit do posledních kol nápravy pajcr s lanem, to třeba přivázat ke stromu, zařadit zp. chod a když nic nerupne, tak autíčko vyjede samo ven :D .

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 15 Dec 2005, 18:06

8)
Prílohy
v3s_uvod.jpg
(47.87 KiB) 580 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa joseph » 15 Dec 2005, 20:50

na http://www.tatratruck.sk su fotografie v tej velkosti len z dvoch dôvodov.
1.Je hodne navstevnikov s vytacanym pripojenim a nacitanie velkych obrazkov by mnohych odradilo.
2.Vsetky obrazky su bud zverejnene so suhlasom autora,alebo moje vlastne.Akonahle by boli uverejnene velke tak by dochadzalo aj k takym pripadom ked mi niekto poslal moje vlastne fotky ako fotografie ktore on nafotil a chce aby som ich uverejnil.
Nehovoriac uz o takych aktivitach kedy boli fotografie predmetom predaja a tak som mal moznost si kupit svoje vlastne fotografie na burze zberatelov fotografii v Prahe. Svoje rodinne striebro si kazdy dnes strazi.
Kedze sa snazim udrzat stranky a prezentaciu na nich,ako aj pravidelne aktualizovat,tak sa musim snazit ponukat nieco co nevidno na kazdom rohu.
Videu na strankach sa nebranim,ale kedze sa venujem inym aktivitam tak je to momentalne dost problematicke

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 17 Dec 2005, 11:31

Co je to ta dvojmontáž?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 17 Dec 2005, 11:36

Zdicho: dvojmontaz je to, co ma spousta nakladaku na zadnich napravach - namontovana dve kola (=disk+pneu) na jednom bubnu. Taky se tomu rika "tuplaky" :)

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 17 Dec 2005, 11:38

Jak prosté :?: :)

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 17 Dec 2005, 20:46

jak účelné :D

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 17 Dec 2005, 23:52

A jak se tomu vlastně říká na Jesenicku? :)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných