Zemanova Tatra?

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 13 Dec 2005, 10:49

Když jsem jezdil jedničkou (s motorem T613) po městě, zejména v zimě, tak přes 20 určitě bralo. Byly to trasy tak 1-4 km stále se studeným motorem a běžícím jedním bufíkem. Sytič jsem vždy po rozjdezu okažitě vypínal, ale i tak ta spotřeba byla znát. Když se k tomu přidalo takových 60-70% jízd po I. třídě, tak celková spotřeba klesala na 16, výjimečně i na 15 litrů. :)

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 13 Dec 2005, 11:17

A od akej teplota používate sytič? Ja pokial nieje pod nulu štartujem bez sytiča(na 4ke, a to nemá zapojený predohrev nasav. vzduchu) postojím, pobrnkám a idem, volnobežné otáčky dost pod 500... . Ked mrzne , tak štartujem zo sytičom, oškrábem okná, lebo stávam pri rieke, kde sú oknána mrznuté furt a pred rozbehom sytič vypnem (sem tam použijem sytič za jazdy, pri rozbehoch). Teplota oleja či už na dvojke alebo na štvorke počas 20km jazdy do práce neprekročí cca50° (4ka ventilátor napriamo) Spotrebas v zime 14 l neni vobec problem (jeden buf), v prímestkom režime...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 13 Dec 2005, 11:50

Edo, poněkud trapné přirovnání. Podívej se na výkon, točák a převodovku co je v té A8, pak si s ní chvíli pojezdi ve vyjetých kolejích a pak možná pochopíš........

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 13 Dec 2005, 12:10

Tomáš:
technický stav, a hlavne drhnúce brzdy, dokážu veľmi výrazne ovplyvniť spotrebu paliva. Keď som kúpil Tatru 805 - ktorá nebola práve v najlepšom stave - tak mi brala okolo 70l/100km. Po nastavení motora, bŕzd (tiež zľahka pribrzďovali) a celkovej kontrole, mi spotreba klesla asi na 20l...

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 13 Dec 2005, 13:30

S T603 23 litrů. Po "seřízení" méně, asi 14 :D.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 13 Dec 2005, 13:44

Zdicho - ak to myslíš vážne, tak si nechaj nastaviť voľnobeh, alebo jazdi 120-130km/h. kedy auto ide už iba na hlavný okruh, a spotreba ti výrazne poklasne :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 13 Dec 2005, 13:54

Mesto: 13-15
Von z mesta: 9-12.

Raz mi to z mesta zožralo 14 na 100. Šiel som stále čo to dalo, v kuse. 130-220... maximálne otáčky a tak

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 13 Dec 2005, 15:27

Tomas, ano to mas pravdu, dale se dodavaji do A8L 8V
4,2 V8 32V
kde je spotřeba velice podobná:
13,0 / 9,2 / 19,6
no a v tom si teď naši ministři vozí prdele. Ještě jezdí Superby, staré i nové BMW, volvo. Třeba ministr kultury má A8L. Když byl v Praze Mezinárodní měnový fond, tak musela ČR nakoupit plno audin, které potom zůstaly a různě se rozdělili na složky státní správy.

Ondrej:
S elektronikem jsem se v zimě ve městě dostal na max. 15,5 l. Dálnice běžně kolem 11. Dlouhodobý průměr, když jsem 3000km nevymazal denní počítadlo a spotŘeba se teda měřila
celou tu dobu byl 12,3 l/100. Což je velice příjemné.

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 13 Dec 2005, 15:30

radek napísal:Edo, poněkud trapné přirovnání. Podívej se na výkon, točák a převodovku co je v té A8, pak si s ní chvíli pojezdi ve vyjetých kolejích a pak možná pochopíš........
Ty si stěŽuješ na 20l u tatry. Mě je jasné že kromě superblba u vlády jezdí samé "dvacítky"

D.A.

Príspevok od užívateľa D.A. » 13 Dec 2005, 15:32

:lol:
Edíku, tak moje stupnice je:
"příjemné" = jednociferná spotřeba
"fpoho" = mezi 10 a 11,5 na sto
"něco je špatně" = 11,5 a výš
...

Za sezónu jsem měl dvě nádrže "příjemnou" (přes Bojnice a pak v někdy srpnu) a všechny ostatní fpoho... Dobrý rok ;-)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných