Strana 1 z 5

Aby to tu nespalo

Napísané: 31 Júl 2004, 00:07
od užívateľa tomas
Takže, ja mám tieto čísla:

Tatra 1 - T613-3 (pôvodne r.v 1976 - T613-1 v roku 83? menená kasňa a v roku XXXX motor E1/1):
Karoséria - 6776
Motor - 07021

Tatra 2 - T613-3 (pôvodne Tatra 613 Špeciál r.v. 1977 asi v roku 90 menená kasňa + prestavba motora na E1/1 (možno nejaký hybrid)):
Karoséria - 010329
Motor - 01781

Tatra 3 - T613-3 r.v. 1988:
Karoséria TMT613003JP009261
Motor - 08669

Tatra 4 - T613-4 r.v. ževraj 1980 a prestavba v roku XXXX (5-kvalt ako na T700 - karbec):
Karoséria - TMT613004NPO11566
Motor - E1/1 - 05558 (je to motor s hydrospojkou)

Napísané: 31 Júl 2004, 11:23
od užívateľa etienne
T613-3 z roku 1977 povodne special ? Mne sa zda ze specialy sa robily od 1980... je predlzena ?

Napísané: 31 Júl 2004, 11:36
od užívateľa tomas
No véď práve preto som to napisal. Čo to má byť neviem. Počul som, že aj chromky boli tzv. plošpeciál.
Prečo som mal v papieroch špeciál a r.v. 1977 netuším. Potom tam vymenili kasňu a teraz je z toho klasická krátka T613-3.

Napísané: 31 Júl 2004, 11:59
od užívateľa Luboš
Kdyby někdo zkoumal podrobnou historii tvých tater, tak rozhodně neusne. :wink:

Tatra 1 - ke trojce tomu musel ještě někdo pomoci, v roce 1983 musela dostat ještě chromkovou kastli.

Tatra 2 - ne možno, ale samozřejmě že je to kříženec. Krátký speciál z roku 1977 si jenom někdo vysnil a přihlouplá úřednice do x-krát přepsaného a 5x vyměněného TP už zapíše cokoliv... "Pološpeciál" je jen slovenský lidový název, žádný typ to není. Přestavba motoru T613 rovnou na E1/I je také zajímavá...

Tatra 4 - tak tahle je opravdu zajímavá. Jednička se čtverkovou karosérií, převodovkou z kastle "M", "dvojkovým" motorem E1 předělaným částečně na E1/I a částečně na -4. Jaký to má interiér?

Mě by docela zajímalo, jestli jsou ty přestavby motorů (ne výměny) a a výměna převodovky zapsány v TP. Ale původní k nim asi nemáš, co?

Napísané: 31 Júl 2004, 12:22
od užívateľa tomas
Luboš:
Tatra 1 áno, bola menená chromková v roku 83 a potom ešte prerobená na model 3, kedy to neviem. Motor bol dávaný nový E1/I, kedy neviem.

Tatra 2 takto nejako som to myslel aj ja. Motor sa udajne prerobil pri celkovej GO v roku 90, keď sa menila karoséria. Ten motor má dlhý diferák a karburátory SEDR. Aké má hlavy a vačky netuším. Aj tá karoséria má nejaké divné číslo. Žeby náhradné karosérie nemali VIN?

Tatra 4 úplne pôvodný TP nemám. V roku 96 bol menený. Či bol 5-kvalt zapísaný neviem. A ten motor je štvorkový so všetkým. Interiér je tiež štvorkový. Aj náboje + disky kolies sú štvorkové. Tá prevodovka je ako mala T700, čiže radenie hore vľavo spiatočka, pod ňou (namiesto obvyklej dvojky) jednotka a vpravo dolu je pätka.

Kto má dnes TP originál? Väčšina už asi nie. K tej prvej som mal originál, ten som použíl na Tatru2 a teraz ho mám na Tatre3. No a pri Tatre4 sa oň naťahujem vyše roka a stále ho doma nemám.

Napísané: 31 Júl 2004, 13:59
od užívateľa Mojžo
OK, tak sa pridám:

Tatra 613-3

Karoséria: TMT613003HP008589
Motor: E1 06409, karburátory SEDR, dlhý diferák. Čiže to vyzerá na prehodený diferenciál.
Papiere: 1976, sú tam zapísané veci ako:

pneu 215/70 HR14
disky kolies vpredu: 6Jx14
disky kolies vzadu: 6,5Jx14 - zvláštne nie?

ale najviac oceňujem spotrebu paliva: Základná spotreba paliva je tam 18 litrov na 100 km, čiže v meste to znamená 25,5L na 100. Čo s obľubou využívam keď sa preplácajú pohonné hmoty ak jazdím pre firmu :-)

Ešte sa musím pochváliť. Motor som si komplet nastavil sám a na emisnej kontrole mi vyšli takéto hodnoty:
Vždy budem písať čo hovorí norma a po pomlčke moje hodnoty

volnobežné otáčky: 840-900 - 860
Uhol predstihu zážihu: 9-11 - 9
Koncentrácia CO: 2.2-3.2 - 2.8
HC: Max 1200 - 330

zvýšené otáčky: 2900-3100 - 2990
uhol predstihu zážihu: 26-30 - 28

paráda. Prekvapilo ma to :-)

Napísané: 31 Júl 2004, 14:09
od užívateľa tomas
Ako tak pozerám do TP, ja mám tiež disky: predné - 6Jx14 a zadné - 65Jx14 a pneu 215/70 HR-14.
Dokonca mám pár zimných drapákov obutých na jednom aute a 5ks zimných (stvorčekové), na ktorých som jazdil v zime.

Spotrebu mám udávanú tiež 18L pri 110km/hod. Napadlo ma to takisto, preplácať si benzín, len neviem či by to nejaký riaditeľ firmy prežil :lol:

Napísané: 31 Júl 2004, 14:10
od užívateľa Mojžo
Riaditeľ ktorý mi to prepláca (pozdravujem :-) mi na to povedal že tie prachy dá radšej mne ako štátu :-)

A tak mi prepláca 18/25,5. Holt, keďže mám reálnych 10/14, tak sa nesťažujem

Napísané: 31 Júl 2004, 14:16
od užívateľa tomas
Inak nechce niekto 5ks zimných pneu aj z diskami? Maju stvorcekovy dezen a rozmery 215/70R14.

Napísané: 31 Júl 2004, 14:19
od užívateľa Mojžo
ešte som si spomenul že mám ešte jeden motor

08848 E1/I čo má najazdené 120 000 km. Je ako nový a má krásny zvuk. Sám sa čudujem že ho ešte nemám v aute

Napísané: 31 Júl 2004, 14:23
od užívateľa tomas
Jéé. Luboš, ja už jsem taky stálý návštevník :D

Napísané: 31 Júl 2004, 14:31
od užívateľa tomas
Človeka to hreje pri srdci, ked ma ešte nejaký klenot v garáži. Vlastne ho človek ani nechce nikam namontovať a chodí s naň občas pokochať. Ja to poznám :wink:

Napísané: 31 Júl 2004, 14:34
od užívateľa Mojžo
Áno presne tak :-)

Ja by som ten motor najradšej totálne vyleštil a urobil z neho konferenčný stolík. To by bola nádhera, mať motor T613 v obývačke. Je to taký môj malý sen

Napísané: 31 Júl 2004, 14:51
od užívateľa tomas
No ja som zasa taký prípad, že som pozháňal všelijaké ND od výmyslu sveta a akosi sa mi ich nechce nikde použiť. Šetrím na horšie časi, alebo na lepšiu Tatru :D

Napísané: 31 Júl 2004, 14:57
od užívateľa Mojžo
Ja už zostanem pri tejto mojej Tatre 613.

Už som s ňou veľmi dlho a strávil som pri nej už tak veľa času, že mám k nej hlboký citový vzťah. A najmä - už ju poznám do každej skrutky a viem presne čo od nej môžem čakať a tak jej môžem veriť.

Tatra, to je životný štýl

Napísané: 31 Júl 2004, 15:02
od užívateľa tomas
Ja si jednu, alebo dve tiež nechám. Nikdy ale neviem, čo sa niekedy stane a keby k niečomu došlo, tak bude nejaký ten diel :)

Napísané: 31 Júl 2004, 17:03
od užívateľa etienne
Mojzo vies, ked som ja zacinal s tatrovkami tiez som si povedal ze zostanem len s mojou stvorkou.. ehm a teraz ... M95, T613-S a dalsi prirastok radovo neodmietam... clovek nikdy nevie.

Napísané: 31 Júl 2004, 17:38
od užívateľa Mojžo
Etienne, to bolo myslené na to téma čo povedal Tomas že kúpil diely a že necháva na nejaké lepšie Tatry :-)
Ja sa nejakej peknej chrómke nebránim, rád by som mal chrómku, veľmi.

Model 95 alebo 4-ka ma zas až tak neberie. I keď... keby mi niekto núkal nejakú Tatru so vstrekovaním paliva... kua

Napísané: 31 Júl 2004, 17:45
od užívateľa etienne
icko je fakt fajn :-) Ale na druhej strane taka speciala a bar...

Napísané: 31 Júl 2004, 17:50
od užívateľa tomas
A ja zasa chcem Mi, a ani nehovorim o M95, nebodaj S, nebodaj T613-1 ...
A vignale coupe tiez, ale to uz asi tasko, ze? Bo ho ma niekto iny :cry:

No a na taketo setrim tie diely. Trojek je este dost, ale raritky? Z coho ich potom budem opravovat?