Startovanie T613

Diskusia o výrobných číslach
Vladimiro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 21 Aug 2008, 17:38
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Startovanie T613

Príspevok od užívateľa Vladimiro » 10 Dec 2010, 17:18

Mam otazocku na ktoru si rad vypocujem komentare ako to ma byt spravne.

Jedna sa o startovanie motora pri teplotach blizko 0 stupnov cezlia a pod nulou. Vozidlo T613/4 motor E.
Zaujimalo by ma dalej {odrazam sa od nazoru co som tu viac krat postrehol ze nechat motor zohriat} ci ho nechavat uplne v neutrale a bez sytica alebo ci mu dat niejake otacky.

Dalej nasiel som clanok na nete http://auto.pravda.sk/poradna-premrznut ... oradna_P39 osobne mi pride ze sa to tyka skor novych aut ale rad si necham poradit co si myslite o zahrievani motora tatier pod malou zatazou.

Ak mozem tak rad by som poprosil o odpovede s odovodenim ktora metoda je spravna, preco, na co vplyva jej dodrzanie pripadne nedodrziavanie ale za kazdu odpoved budem vdacny

Vlado

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startovanie T613

Príspevok od užívateľa oldjan » 10 Dec 2010, 18:25

Myslím, že jediná správná metoda, je nechat Tatru v tomto počasí hezky v suchu v garáži. :D
Jinak si myslím, že v tom článku to je napsané celkem dobře. U benzínových motorů co nejdříve vyjet po nastartování a zahřát motor , aby benzin zbytečně nesmíval olejový film z válců motoru a dále neředil olej.
Pro dnešní moderní celohliníkové motory může být poskakování po městě v tomto počasí aniž by se pořádně prohřály, fatální. Voda, která kondenzuje uvnitř se usazuje na dně olejové vany a benzín ředí olej, takže může v krajním případě dojít k zadření motoru. Když se hladina "oleje" dostane nad horní rysku měrky, značí to, že není něco v pořádku a je potřeba jednat. Ale tohle se vzduchem chlazených motorů netýká.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startovanie T613

Príspevok od užívateľa ondrej » 10 Dec 2010, 23:51

Vladimiro - o štartovaní by sa tu dalo toho naozaj dosť napísať a aj dlho to všelijako rozoberať tak, ako si chcel - asi ale na to takto nemám ani čas, ani chuť. Táto tématika býva však podrobne rozpísaná v mnohých príručkách.
Ak ťa však zaujíma niečo konkrétne, tomu by sa potom dalo venovať aj podrobnejšie..

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startovanie T613

Príspevok od užívateľa Luboš » 12 Dec 2010, 00:36

Startování motoru T613 se postupem nijak neliší od startování jiných automobilů této éry. Je to popsáno i v návodu k obsluze, který je k dispozici např. tu: http://t613.wz.cz/navod04.html Pokud se to při těchto teplotách nedaří natočit, je něco špatně.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startovanie T613

Príspevok od užívateľa radek » 13 Dec 2010, 08:35

A nejšetrnější je samozřejmě start bez účasti benzínu, ale to snad ani člověk nemusí připomínát, to je stará známá milionkrát ověřená věc.....

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startovanie T613

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Dec 2010, 21:15

Třeba LPG ? :D

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startovanie T613

Príspevok od užívateľa radek » 16 Dec 2010, 01:24

Přesně tak.....je tak "depresivní" každých 10 tis km při výměně vypouštět z motoru průhledný a takřka čistý olej, prostý sazí, karbonu a jiných "benzínových" radostí..... a to nemluvím třeba o tom, jak hrozně vypadají zevnitř karburátory po 8ti letech startování a používání studeného i teplého motoru výhradně na toto "žluté", mnohými neználky proklínané vysokooktanové palivo..... (foto je z roku 2006, pořízené po sundání karburátorů ze sacího potrubí kvůli výměně tekoucího olejového chladiče)
Prílohy
karb_P2261095.jpg
karb_P2261086.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných