Strana 2 z 5

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 29 Jan 2008, 08:49
od užívateľa radek
T625 ve finální verzi je sedan, ne kupé. Královo kupé T625 bylo vlastně první použití tohoto číselného označení, ovšem zásadně modernizovat (= nahradit zcela novým vozem) bylo třeba přestárlý sedan 613, nikoli začít produkovat kupé. Proto se z kupé 625 stal sedan 625, v Králově návrhu vlastně protažené kupé opět s motorem vzadu a k němu varianta druhá, smysluplnější, s klasickým koncepčním uspořádáním, která logicky dostala v dalším konání přednost. Ano, kompletní agregát byl celohliníkový, spodní část klikové skříně je navržena ve dvou verzích, z nichž ta druhá obsahuje prostor pro diferenciál a je určena pro modifikace 625 4x4.

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 29 Jan 2008, 12:07
od užívateľa Ergo_sum
radek, nenapadlo tatru urobit na T613 pohon 4x4. Podla mna sa ta moznost priamo ponuka, je tam vystup s prevodovky staci dat diferencia (v krajnom pripade visco spojku) potiahnut kardan dopredu. Nakoniec podobny system pouzilo Porsche uz v roku 1981, ako prototyp 911 4WD Cabrio.

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 29 Jan 2008, 14:21
od užívateľa Lucián
Já si stejně neodpustím rýpnutí, ale myslím si, že výroba T613 měla skončit v roce 1990 a pak měli dělat už jen T625 s vodou chlazeným moterem ve předu a pohonem všech kol. Ten motor se mi moc líbí, vždycky v muzeu nad ním slintám. :D

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 29 Jan 2008, 14:52
od užívateľa Mirek
Lucián napísal:Já si stejně neodpustím rýpnutí, ale myslím si, že výroba T613 měla skončit v roce 1990 a pak měli dělat už jen T625 s vodou chlazeným moterem ve předu a pohonem všech kol. Ten motor se mi moc líbí, vždycky v muzeu nad ním slintám. :D
V tom případě předpokládám, že tvoje T613 M95 je na prodej :twisted:
:D :) :D

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 29 Jan 2008, 16:12
od užívateľa Lucián
Hned bych ji vyměnil za T625! Jinak je to krásný anachronismus ještě podtržený počtem vyrobených kusů tohoto modelu.

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 29 Jan 2008, 16:18
od užívateľa Luboš
Tak nějakou ještě vyrobíme, ne? :)

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 00:18
od užívateľa bazilisak
Lucián napísal:Já si stejně neodpustím rýpnutí, ale myslím si, že výroba T613 měla skončit v roce 1990 a pak měli dělat už jen T625 s vodou chlazeným moterem ve předu a pohonem všech kol. Ten motor se mi moc líbí, vždycky v muzeu nad ním slintám. :D
Já si taky neodpustím rýpnutí a napíšu, že vzducháče se měly dělat dál , tak , jako dnes nákladní... To bylo keců jak Tatrovácký vzduchem chlazený mechanický motor "nepřežije EURO 2 " no a dnes máme mechanický (pouze elektronická regulace chlazení a elektronicky řízené vstřikování adblue ) EURO 5 , no a už se to bere jako samozřejmost , že to tak je.. Stačilo na tom trochu zapracovat a "další unikát" by býval mohl pěkně fungovat..

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 00:44
od užívateľa radek
Víš Bazilisaku, ony také existují jisté hlukové a emisní normy, sleduje se hospodárnost a efektivita a desítky dalších parametrů. Současný vzduchem chlazený V8 s EURO IV je sice řádně cool a zajímavý, ovšem mít takovou věc v osobním voze, nevím, nevím.... Ano, osobní V8 s rozvodovkou v bloku motoru se mohla dělat dál, ale k ní se mělo v tom případě dělat lehké dvoudveřové kupé s trubkovým rámem, jednou dvěma sedačkami, volantem a pedály - bylo by to nádherné a agilní vozítko na vyblbnutí se kdykoli a téměř kdekoli, ale co se týká sedanů, tam byl veškerý vývoj v roce 1984 opravdu na vrcholu a nic kloudného už s tím vážně dělat nešlo. Proto právě měla v roce cca 1991 vyjet 625.....

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 10:11
od užívateľa Ergo_sum
radek napísal:Ano, osobní V8 s rozvodovkou v bloku motoru se mohla dělat dál, ale k ní se mělo v tom případě dělat lehké dvoudveřové kupé s trubkovým rámem, jednou dvěma sedačkami, volantem a pedály - bylo by to nádherné a agilní vozítko na vyblbnutí
Je to len moj pocit ze podobne auto by bolo mozno zaujimave ale vobec nezapada do portfolia Tatry :?:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 10:33
od užívateľa D.A.
Prosím upřesni, které portfolio tím myslíš?
Dnešní portfolio náklaďáků, totalitní centrálně regulované "portfolio" jediného reprezentačního modelu nebo meziválečné portfolio OA?

Do žádného z nich fakt T625 nezapadá...

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 15:08
od užívateľa Ergo_sum
D.A., nastup komunizmu v roku 1948 a planovane hospodarstvo znicilo Tatru, rovnako ako charakter ludi... Tatra bola uzasna automobilka v prvej republike (z mojho pohladu najkrajsie obdobie Ceskoslovenska).

Dnes uz je Tatra len legenda...

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 15:25
od užívateľa D.A.
To neříkáš nic nového. Mám v tom někde hledat odpověď na portfolio vs. 625?

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 15:35
od užívateľa Ergo_sum
D.A., ber to tak ze portfolio sa neda socialisticky naplanovat a preto bola Tatra de facto znicena... Da sa polemizovat ze dostala ulohu "portfolio" vyrabat nakladne auta (ale bola v tom naozaj uspesna ak nemala prirodzenu konkurenciu? alebo robila len planovane vyrobky pre RVHP?)

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 15:38
od užívateľa Luboš
Ergo_sum napísal:D.A., nastup komunizmu v roku 1948 a planovane hospodarstvo znicilo Tatru, ...
To jsem si teda nevšiml... Zrovna v éře plánovaného hospodářství se ten podnik rozvíjel jako nikdy v minulosti!

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 15:40
od užívateľa Ergo_sum
Luboš napísal:
Ergo_sum napísal:D.A., nastup komunizmu v roku 1948 a planovane hospodarstvo znicilo Tatru, ...
To jsem si teda nevšiml... Zrovna v éře plánovaného hospodářství se ten podnik rozvíjel jako nikdy v minulosti!

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 15:41
od užívateľa miloš
Ergo_sum napísal:D.A., ber to tak ze portfolio sa neda socialisticky naplanovat a preto bola Tatra de facto znicena... Da sa polemizovat ze dostala ulohu "portfolio" vyrabat nakladne auta (ale bola v tom naozaj uspesna ak nemala prirodzenu konkurenciu? alebo robila len planovane vyrobky pre RVHP?)
V osobních vozech 100 % a v nákladních převážně pro země RVHP a jiné podobné rozvojové státy. Vím kam míříš Ergo, takže teď plynule nepřecházej na náklaďáky o jejich úspěšnosti netřeba vést diskusi a hezky zůstaň u 625.

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 15:44
od užívateľa D.A.
Ergo, ještě jednou:
DO JAKÉHO PŘESNĚ PORTFOLIA NEZAPADÁ TEN SNOVÝ VŮZ?
Podle mne v dané době stejně žádné "portfolio" OA neměla, takže jsem tě vůbec nepochopil. Stáčíš debatu jiným směrem, o zničení komunismem mě nemusíš přesvědčovat a navíc se kvůli tomu Lubošovi opět rudě zatmělo před očima...

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 15:48
od užívateľa Ergo_sum
miloš, podla mna by 625 nebola uspesna nech by bola akokolvek dobra. Skusim to vysvetlit na priklade, na slovensku ked postavis dva roznocenne vyrobky (domaci dokonca moze byt mirne lepsi) tak 9/10 ludi kupi ten zahranicny... Rovnako by podla mna dopadla T625, je to smutne ale to je realita.

P.S. Je parodia ze ak by si na to auto dal znak napriklad VW625, tak by to bol uspech...

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 15:50
od užívateľa Ergo_sum
D.A., Tatra ma podla mna portfolio vyrobcu jednoduchych, spolahlivych nakladnych aut

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Napísané: 30 Jan 2008, 15:59
od užívateľa miloš
Ergo_sum napísal:miloš, podla mna by 625 nebola uspesna nech by bola akokolvek dobra. Skusim to vysvetlit na priklade, na slovensku ked postavis dva roznocenne vyrobky (domaci dokonca moze byt mirne lepsi) tak 9/10 ludi kupi ten zahranicny... Rovnako by podla mna dopadla T625, je to smutne ale to je realita.

P.S. Je parodia ze ak by si na to auto dal znak napriklad VW625, tak by to bol uspech...
Nikdy jsem neřekl, že 625 by slavila úspěch. V tom co jsi napsal je kus pravdy a dá se s tím souhlasit.
Pouze jsem tě pouze vracel do tématu, které jsi sám založil a vyhýbavě jsi odpovídal lišákovi D.A.