aku Tatru 613 na zaciatok ?

Diskusia o výrobných číslach
etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa etienne » 05 Jan 2008, 22:43

Au. 500 tis Kc ? Tak to som asi pred tromi rokmi dobre kupil.... Aj ked nieje v idealom stave.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Jerry » 05 Jan 2008, 22:45

Radku na Tebe sem sázel, že podáš školení... :wink: Tak sem se špatně vyjádřil, ale to servo ve Speciálu tedy fungovalo i se zpětnou vazbou (nerovnost Tě kopla do volantu) a v rkou si měl jistotu jako v autě, a ne jako v traktoru, kde se používají čerpadla a písty pro natáčení kol.
S "posílenejma Tatrama" sem nejezdil... Tak mi chybí hmatatelný porovnání. Teoreticky sem to načetl ze Tvejch říspěvků zde i na TKB (Buiš mu server lehký).
Díky za upřesnění.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa radek » 05 Jan 2008, 22:49

Progresivní servo není důležité, důležité je chování a vybavení vozidla, zejména vůči konkurenci. To se konekonců týká i ABS, ovládacích sil, a dalších "položek". V určitých segmentech vozidel holt zákazník zpravidla vyžaduje určitý standard, nehledě na to, že kupříkladu servořízení, laditelné softwarem namísto přicpávání hadic, následně výrazně sníží i počet reklamačních řízení, soudních sporů a podobných zákaznických "záležitostí" :D . Když jsme toto téma řešili s Ing. Staroněm, zadání pro T700 mělo tzv. části:

- zaprvé mělo vzniknout vozidlo, koncepčně vycházející z dosavadní T613, ovšem exteriérově i interiérově co možná nejodlišnější, s využitím nosného skeletu T613 (proto nešlo hýbat rozvorem, kapotami, dveřmi, sklony zasklení,....)
- zadruhé mělo toto vzniklé vozidlo mít eliminováno nedostatky dosavadní T613, některé děděné už od náběhu její výroby v roce 1976, zejména takové, které byly předmětem chronicky opakovaných stížností dosavadních uživatelů

Jak nám bylo sděleno, etapa "zaprvé" byla dokončena. Na etapu "zadruhé" nedošlo....

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Jan 2008, 22:49

etienne napísal:Au. 500 tis Kc ? Tak to som asi pred tromi rokmi dobre kupil.... Aj ked nieje v idealom stave.
Každopádně jsi neprohloupil, protože ani tahle nemá ideální stav.Krom toho že je v kůži a má Recara. Ale ty si můžeš kdykoliv koupit a ještě Ti dočalouní zbytek dle přání. A není to ani drahé jak si možná myslíš.M95 je momentálně velice zajímavý a drahý sběratelský kus .Jejich cena se dere na roveň T700.

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 05 Jan 2008, 22:56

500 tis. za Special ani za ziadnu Tatru by som bez urazky nikdy nedal... Nie som v situacii ze musim pocitat kazdu korunu ale prave preto si kazdu investiciu dobre rozvazim.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa radek » 05 Jan 2008, 22:57

M95 je jak počtem vyrobených kusů, tak odlišnostmi jednotlivých kusů mnohem zajímavější než následná generace T700, mimo jiné proto, že díky nerealizování Prezidenta je to fyzické ukončení etapy "vývoje" T613 (T700 kromě kabátu nepřinesla nic nového). Proto ty ceny. Zielenec je celkem dobré auto, až na nepůvodní stálý převod (chronická touha dosavadního majitele jezdit s tím za 8litrů/100, pokud možno i v městském provozu :D) a nedokumentované částečné opravy na podvozku a klempířině, které se vždy dály hlavně ze známostí a co nejlevněji. Ale je to auto v celku, není krz něj na první pohled vidět otvory, které nejsou opatřeny zasklením, takže když zajímavou T613, proč ne....

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Jan 2008, 22:59

Ergo_sum napísal:500 tis. za Special ani za ziadnu Tatru by som bez urazky nikdy nedal... Nie som v situacii ze musim pocitat kazdu korunu ale prave preto si kazdu investiciu dobre rozvazim.
Jo jo, to jsem si taky říkal když jsem před třemi lety mohl mít za 450 t jednu velmi zajímavou 700.Dnes si škubu vlasy.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Jan 2008, 23:01

radek napísal:M95 je jak počtem vyrobených kusů, tak odlišnostmi jednotlivých kusů mnohem zajímavější než následná generace T700, mimo jiné proto, že díky nerealizování Prezidenta je to fyzické ukončení etapy "vývoje" T613 (T700 kromě kabátu nepřinesla nic nového). Proto ty ceny. Zielenec je celkem dobré auto, až na nepůvodní stálý převod (chronická touha dosavadního majitele jezdit s tím za 8litrů/100, pokud možno i v městském provozu :D) a nedokumentované částečné opravy na podvozku a klempířině, které se vždy dály hlavně ze známostí a co nejlevněji. Ale je to auto v celku, není krz něj na první pohled vidět otvory, které nejsou opatřeny zasklením, takže když zajímavou T613, proč ne....
Majitel se mi "chlubil" že mu to jede jako slušná osumnáctka.... :lol: :lol: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa radek » 05 Jan 2008, 23:05

:D

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Jan 2008, 23:09

Já mu nejdřív nerozuměl jak to myslí, citoval jsem to doslovně. Dvounohá osumnáctka jezdí přeci pěkně,ne?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa radek » 05 Jan 2008, 23:18

To bezpochyby ano, ovšem velmi pravděpodobně jste tedy oba hovořili o diametrálně odlišných objektech :D . A nebo lze jen hádat, co je vůbec pod tím kódem "Zielenec" na prodej.... :wink:

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Jan 2008, 23:21

Aby to nebyl nějaký nekrofil.... :(

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa vasa26 » 05 Jan 2008, 23:23

Ergo_sum napísal:Chromky sa mi pacia, skoda ze nemaju servo som uz rozmaznany :-) Special je presne taky extrem proti chromke a ja mam extremy rad...

603 je krasna asi najkrajsia Tatra ( tak ako 700 najskaredsia :-) ), len tam uz ten vek znaci neustale problemy a na ich riesenie skutocne nemam cas.

Co to plácáš ,nejdřív chceš tatru v origo stavu a pak by jsi do originálního veterána capal servo .Skus otočit v chromce volantem a poznáš že servo nepotřebuje tedy když nemáš podhuštěný gumy.Jestli jsi rozmazlený tak Tatru určitě nescháněj mohl by jsi vymrznout kdyby ti chcíp bufik nebo oba :lol: jo a ty pedály jsou jako v autobuse MHD řadička taky...joo a u tatrer s trojúheníkovýmy okénky v předních dveří fouká(meluzína) a tachometry taky nejsou přesné...takže 150 000 peněz to teprv začíná :D

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Jan 2008, 23:29

Myslím,že to vše Vasa26 vysvětlil dostatečně srozumitelně. :lol: :lol: :lol:
Hledej jiného vetrána.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Jan 2008, 23:42

Je pravda, že řízení v T613 nejde úplně lehce, zejména při točení na místě, ale není to žádná katastrofa. Je potřeba brát, že to auto je navržené skoro před 40ti lety a počítalo se s obsluhou profesionálním šoférem a né nějakou drobnou slečnou. Většina prvků ze současných aut do toho jde nějak dobastlit, ale už se to příčí s originalitou.

Chceš budovat sbírku nebo si těch tatrovek pořídit časem více? Chromky jsou hezká auta, Speciál taky nemusí být k zahození, novější auta typu 4 bývají téměř vždy v katastrofálním technickém stavu vzhledem k jejich věku a často i ceně. Jejich okoukanost je relativní, pokud si na ně ještě někdo pamatuje v činné službě, tak tohle za pár let definitivně pomine.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Jan 2008, 23:46

Většinou mi lidi říkají: Jééééé Tatra,tak to jsem už dlouho neviděl. Nejčastěji na pumpách. A další dotaz je kolik to žere.Nedávno po mě jeden degeš pokřikoval Co to žere? Tak mjsem mu odpověděl že: Benzín devadesát pětku.

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 06 Jan 2008, 00:06

Luboš: Chcem hlavne niecim zacat a T613 1/2 sa mi zdalo ako najednoduchsie riesenie. Ano chcem originalne auto ale zas nie nieco super vystavne, tak chapem ze uplne na 100% to nebode original. Urcite by som ako druhe auto chcel T603, ale to je buducnost...

P.S. To domontovanie serva bol len napad :-)

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa vasa26 » 06 Jan 2008, 00:25

a proč ne výstavní ??? :D každá osobní Tatra je 100% originál :wink:

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 06 Jan 2008, 00:33

Vášo, abys ergo-sumovi nepřivodil mokré sny. :P

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa vasa26 » 06 Jan 2008, 00:49

Tak vypadá T603-1 na podstavci...výstavní :lol:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných