Strana 1 z 3

Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus

Napísané: 22 Dec 2007, 20:35
od užívateľa arcibalt
Ahoj všetci,

tak som sa zamýšľal..Z času na čas počujem historky o pancierocaných T-613 vládnych funkcionárov..Zatiaľ som o žiadnej skutočnej nepočul a tak si kladiem túto otázku..Existovali aj v skutočnosti alebo to je len mýtus? Tí z Vás ktoý majú informácie ako a čo sa vyrábalo v Tatre na špecialne účely by možno vedeli podať viac informácií nám všetkým..A možno niekto takúto aj vlastní a tak by ma zaujímali nejaké technické údaje, čomu to malo odolať, ako boli motoricky osadzované-či mali nejaké špeciálne motory, úpravy, čoho sa týkali, koľko sa takých vyrobilo a možno aj nejaké foto ak nieto takú vlastní..

Ďakujem
Martin

Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus

Napísané: 22 Dec 2007, 20:39
od užívateľa Neregistrovaný
arcibalt napísal:Ahoj všetci,

tak som sa zamýšľal..Z času na čas počujem historky o pancierocaných T-613 vládnych funkcionárov..Zatiaľ som o žiadnej skutočnej nepočul a tak si kladiem túto otázku..Existovali aj v skutočnosti alebo to je len mýtus? Tí z Vás ktoý majú informácie ako a čo sa vyrábalo v Tatre na špecialne účely by možno vedeli podať viac informácií nám všetkým..A možno niekto takúto aj vlastní a tak by ma zaujímali nejaké technické údaje, čomu to malo odolať, ako boli motoricky osadzované-či mali nejaké špeciálne motory, úpravy, čoho sa týkali, koľko sa takých vyrobilo a možno aj nejaké foto ak nieto takú vlastní..

Ďakujem
Martin
zajdi si do koprivnic , v muzeu je zelena 4 aj s nejakym popisom , ktory sa netvari ako nieco tajne a pod.

Napísané: 22 Dec 2007, 20:47
od užívateľa vasa26
viz odkaz -úplně v levo to zelené T 613 jak to lidi ošmatlávaj :lol: http://www.vasa26.estranky.cz/fotoalbum ... ginal/1231

Napísané: 22 Dec 2007, 20:57
od užívateľa kovoo
..........v kopřivách toho je............ :lol:

Napísané: 22 Dec 2007, 21:04
od užívateľa Tatřík
Kousek o nás v Přelouči je společnost SVOS, která dělá různé panceřované hračky a tuším, že v devadesátých letech tam též něco postavili na bázi T613. Ale ruku do ohně za to nedám. :wink:

Napísané: 22 Dec 2007, 21:08
od užívateľa Luboš
No právě tu zelenou, ale žádní vládní činitelé se v ní, pokud vím, ani nesvezli...

Napísané: 22 Dec 2007, 21:12
od užívateľa arcibalt
Takže skutočne existovali..Nepamatáte si niekto viac technických detailov-odlisností od štandardu?

Napísané: 22 Dec 2007, 21:21
od užívateľa vasa26
Luboš napísal:No právě tu zelenou, ale žádní vládní činitelé se v ní, pokud vím, ani nesvezli...
Svezli jsme se jen my co jsme byly v kopřivnici na polygonu tatry v roce 1999 (sraz částečky) to auto je dost těžký :wink:

Napísané: 22 Dec 2007, 21:32
od užívateľa Luboš
arcibalt napísal:Takže skutočne existovali..Nepamatáte si niekto viac technických detailov-odlisností od štandardu?
Byla postavena pouze jedna a ta existuje dodnes.

Napísané: 22 Dec 2007, 21:46
od užívateľa ondrej
V minulosti som sa viackrát stretol s inzerátom na predaj "pancierovej", alebo "polopancierovej" T613. Vtedy ma to nejako nezaujalo, ale až neskôr som začal banovať, že som si to vtedy nepreveril. Vedel som totiž pozitívne iba o tom jednom prototype zo SVOS Přelouč, ktorý fabrika používala pre svoje interné účely.
Vyvinul som preto úsilie a zapátral som aj po iných pancierovaných 613. Narazil som na dve stopy, ale v obidvoch prípadoch sa jednalo o T-613S v štandardnom vyhotovení, o ktorých si ich majitelia mysleli, že sú pancierované. Takže dnes veľmi neverím existencii viacerých, ako toho jedného známeho prototypu, fotografie ktorého tu sú už uverejnené...

Napísané: 22 Dec 2007, 22:12
od užívateľa Radinko
ondrej napísal:...o ktorých si ich majitelia mysleli, že sú pancierované....
...a potom sa zobudili.
Len pre porovnanie, pancierové BMW 7 z mečiarovej éry malo pohotovostnú hmotnosť +800 kg.

Napísané: 22 Dec 2007, 22:20
od užívateľa tomas
Ja sa zas opytam na hrubku skiel.
Kamosovi, ktory mal 613ku rozbili zadne okno. To by nebol najvacsi problem, ale vravel mi, ze to nove sklo, ktore kupil, malo asi polovicnu hrubku a v povodnom tesneni doslova plantalo. Udajne znieslo okolo 10 ran zeleznou tycou, nez sa uplne rozbilo. Nemalo v sebe foliu a rozprsklo sa na marne kusky.

Napísané: 22 Dec 2007, 22:39
od užívateľa Luboš
Pár mm je výrobní tolerance a vymačkanost původní gumy. Ty údery tyčí by asi tak souhlasili, to je normální, sklo musí kvůli odolnosti v provozu taky něco vydržet.

Napísané: 23 Dec 2007, 09:40
od užívateľa PETR 613
Tak ještě nějaká fotečka....

Napísané: 23 Dec 2007, 09:41
od užívateľa Robert
Měl sem možnost mluvit s jedním bývalým taxikářem.
když se dozvěděl že mám T613 tak se mě hned ptal jestli mám nějakou lepší.

Pak mi právě popisoval Tatru která se hodně podobala tomu co sem se teď dočetl na obrázku kde je cedule s parametry.
Dušoval se že jí řídil a tak.
Bral sem to jako pohádku.

Napísané: 23 Dec 2007, 09:41
od užívateľa PETR 613
:D

Napísané: 23 Dec 2007, 09:42
od užívateľa PETR 613
....a ešče jednu...

Napísané: 23 Dec 2007, 10:41
od užívateľa tomas
Lubos, tolerancia samozrejme nejaka je, ale urcite nie -80% a tiez sa mi nezda, ze sklo bez folie ma rovnake parametre, ako sklo lepene.

Napísané: 23 Dec 2007, 10:55
od užívateľa ondrej
Tomáš - lepené je iba čelné sklo, zadné je kalené

Napísané: 23 Dec 2007, 16:12
od užívateľa miloš
Dle TP : Tatra 613-4, PT-1, OA-M1-SP Panceřovaný
Výrobce Tatra a.s.,Příbor,SVOS s.r.o. Přelouč
Celková hmotnost 2660 kg,pohotovostní 2360 kg, užitečná 300kg. Zatížení náprav : Př.1020, zad. 1640

Nejvyšší povolená rychlost 160km/hod
Spotřeba : ZM 12,5 /110, 18,2/90, 10,6/120 město 13,6
Vnější hluk za jízdy 77 dB




Povolené vyjímky:
70/1- zasklení vozidla je neprůstřelné,není homologace dle EHK č.43
Pancéřování v balistické třídě odolnosti dle DIN 52 290