Strana 2 z 5

Re: cena

Napísané: 14 Máj 2007, 16:50
od užívateľa Radinko
tomcat1 napísal:Policajt od ktoreho ju kupil, do nej nechal pred vyradenim namontovat novy motor...
Zázračná doba ten "socík". Už chápem, prečo sa mnohým za ním tak cnie... :lol:

Napísané: 14 Máj 2007, 19:13
od užívateľa jack
Cena na svou dobu byla docela přiměřená...dneska je taky spousta aut o kterých většina lidí může jen snít..ne..?? :wink:
A jak to bylo s cenama..?? Můžu dát příklad jak to bylo u nás v rodině. Auto rok výroby 1969, v roce 1973 komletní GO(tedy výměna kastle a motoru)prodána do soukromých rukou...z ministerstva vnitra to koupil nějaký chlápek, ale protože bydlel v Beskydech, nebyl spokojený se spotřebou, tak ji prodal v roce 1974 mýmu dědovi za x tisíc + Hilman Minx III C ve špičkovém stavu....

Napísané: 14 Máj 2007, 19:34
od užívateľa Eda
Luboš napísal:Pár se jich našlo, ale já na tom nevidím nič špatného, že velkoodběratel dostane nějakou slevu, to není žádná dotace. Velkoobchodní cena u T613 byla v té době také o 101 000 nižší... :)
Ty ceny tater pro velkoodběratele a obyčejné smrdelníky jsou vůbec zajimavá problematika :mrgreen:

Napísané: 14 Máj 2007, 20:26
od užívateľa Radinko
jack napísal:Cena na svou dobu byla docela přiměřená.......
Primeraná k čomu? Snáď len nie ku kvalite...
Importované autá Volga a Čajka boli o polovicu lacnejšie. Ale zase 50% zľava (pre vyvolených), to znie dobre, však?

Napísané: 14 Máj 2007, 21:29
od užívateľa Maxono
Prečo Radinko porovnávaš Tatru s Čajkou a Volhou? Veľkosťou sa porovnávať dajú, ale kvalitou a pohodlím určite nie (samozrejme v prospech Tatry). A dizajn je subjektívna vec, ale keď si vedľa seba predstavím Čajku, Volhu 21 alebo 24 a Tatru 603, tak už som si vybral. :P

Napísané: 14 Máj 2007, 21:33
od užívateľa Stevo
No neviem si predstavit ze by bola Cajka nepohodlnejsia nez T603. Pravda, v Cajke som sa este neviezol...
Inac v tom cenniku ma uz par rokov udivuje astronomicka cena Ikarusu. Vie niekto co stal v tej dobe porovnatelny bus napr od Karosy?

Napísané: 14 Máj 2007, 21:38
od užívateľa Maxono
Súhlas s jackom. Za socializmu bol plat, ako píše Radinko, okolo 1500 kčs a Tatra stála okolo 200 tisíc. Dnes však je priemerný plat okolo 20 tisíc (záleží od regiónu) a autá v luxusnej triede, kam Tatra patrí(la), začínajú od 2 mil.Sk. Takže ani dnes nie je podobné auto tak rýchlo dosiahnuteľné. Ešteže za komačov bola možnosť odkúpiť takéto auto od socialistickej organizácie za výhodnú cenu.

Napísané: 14 Máj 2007, 21:45
od užívateľa Radinko
Maxono napísal:Prečo Radinko porovnávaš Tatru s Čajkou a Volhou? Veľkosťou sa porovnávať dajú, ale kvalitou a pohodlím určite nie (samozrejme v prospech Tatry). A dizajn je subjektívna vec...
Je v tom cenníku iné auto s porovnateľnejšími parametrami a poslaním? Iba preto. :wink:
Je tá ich kvalita a pohodlie dvakrát nižšia (samozrejme v prospech Tatry)? Lebo cena je. Ozaj, na to nižšie pohodlie si prišiel ako? A kvalitu? Máš k dispozícii nejaký porovnávací test, alebo to len niekto niekde niekedy povedal?
Chcem tým povedať len to, že tá cena novej T603 aj T613 sa mi zdá neprimerane vysoká. Ku čomu? Uviedol som príklad s priemernou mzdou, toto je druhý. :wink:

Napísané: 14 Máj 2007, 21:49
od užívateľa Radinko
Stevo napísal:No neviem si predstavit ze by bola Cajka nepohodlnejsia nez T603. Pravda, v Cajke som sa este neviezol...
Súhlas. V Čajke som sa síce tiež neviezol, ale som v nej aspoň sedel, a nepohodlnejšia určite nie je... :wink:

Napísané: 14 Máj 2007, 21:57
od užívateľa Radinko
Maxono napísal:Súhlas s jackom. Za socializmu bol plat, ako píše Radinko, okolo 1500 kčs a Tatra stála okolo 200 tisíc. Dnes však je priemerný plat okolo 20 tisíc (záleží od regiónu) a autá v luxusnej triede, kam Tatra patrí(la), začínajú od 2 mil.Sk. Takže ani dnes nie je podobné auto tak rýchlo dosiahnuteľné. Ešteže za komačov bola možnosť odkúpiť takéto auto od socialistickej organizácie za výhodnú cenu.
Luxusné ojazdené auto za výhodnú cenu kúpiš úplne bežne aj v dnešných časoch, takže tu by som komančov nevelebil. :wink:
Do vtedajšej luxusnej triedy určite patrila aj Volga a Čajka a cena bola polovičná... Snažím sa dostať k tomu, že prečo.

Napísané: 14 Máj 2007, 22:14
od užívateľa Maxono
Na cenu Tatier 603/613 mám podobný názor ako ty. Áno, pre obyčajného človeka bola nedostupná, ale to sú aj autá dnes.
A o pohodlí sa dá tiež diskutovať. V Tatre 613 som ešte nikdy nesedel, ale tu vychádzam z tvrdení mnohých ľudí, ktorý Tatru veľmi chvália. Volha 24 oproti Tatre nemá žiadne bočné vedenie na sedadlách. Tatra má aj menší volant a zadok má odpérovaný pružinamy, zatial čo Volha listovými perami. Keď porovnám Tatru 603 a Volhu 21, tak prvé čo si všimnem je, že Tatra je podstatne viac pri zemi, ako Volha. Vo Volhe 21 sa sedí ako na koze (môže sa porovnávať s Ladou NIVA) a tým je horšia aj stabilita auta. Potom Volha má len 3 rýchlosti a podstatne slabší motor. Inak je to veľmi vyrovnaná konkurencia a odporúčaná cena Tatry pre súkromnú osobu je 100 000.-, pre organizácie 50 000.-kčs :D :D :D

Napísané: 14 Máj 2007, 22:19
od užívateľa Roman Maďar
Radinko napísal:
Maxono napísal:Súhlas s jackom. Za socializmu bol plat, ako píše Radinko, okolo 1500 kčs a Tatra stála okolo 200 tisíc. Dnes však je priemerný plat okolo 20 tisíc (záleží od regiónu) a autá v luxusnej triede, kam Tatra patrí(la), začínajú od 2 mil.Sk. Takže ani dnes nie je podobné auto tak rýchlo dosiahnuteľné. Ešteže za komačov bola možnosť odkúpiť takéto auto od socialistickej organizácie za výhodnú cenu.
Luxusné ojazdené auto za výhodnú cenu kúpiš úplne bežne aj v dnešných časoch, takže tu by som komančov nevelebil. :wink:
Do vtedajšej luxusnej triedy určite patrila aj Volga a Čajka a cena bola polovičná... Snažím sa dostať k tomu, že prečo.
No možno preto, že že pokiaľ sa Volga vyrábala vo velkých sériách a bol v nej použitý motor, ktorý predtým fungoval snáď vo všetkom čo malo kolesá a nebolo ťažšie , ako 2 tony, tak u Tatry to iste neplatí.Okrem toho zmienená volga mala vďaka koštrukcii oveľa širšie uplatnenie ako Tatra z motorom vzadu, ktorá bola a je jednoúčelovým vozidlom, ak odhliadneme od zúfalých pokusov typu RZP, či SV

Napísané: 14 Máj 2007, 22:22
od užívateľa Radinko
Tak tomu sa povie argument. Beriem.

Napísané: 14 Máj 2007, 22:51
od užívateľa Luboš
Volha nebyla nikdy žádná luxusní třída, to jsi četl v Blesku nebo kde?

Napísané: 15 Máj 2007, 07:42
od užívateľa Lojzkův vnuk
Radinko napísal:
Maxono napísal:Súhlas s jackom. Za socializmu bol plat, ako píše Radinko, okolo 1500 kčs a Tatra stála okolo 200 tisíc. Dnes však je priemerný plat okolo 20 tisíc (záleží od regiónu) a autá v luxusnej triede, kam Tatra patrí(la), začínajú od 2 mil.Sk. Takže ani dnes nie je podobné auto tak rýchlo dosiahnuteľné. Ešteže za komačov bola možnosť odkúpiť takéto auto od socialistickej organizácie za výhodnú cenu.
Luxusné ojazdené auto za výhodnú cenu kúpiš úplne bežne aj v dnešných časoch, takže tu by som komančov nevelebil. :wink:
Do vtedajšej luxusnej triedy určite patrila aj Volga a Čajka a cena bola polovičná... Snažím sa dostať k tomu, že prečo.
Proč byla cena T603 dvakrát vyžší než u Volhy je jednoduché - právě proto aby s "Vládním vozem" netrajdal po ulicích kdajaký umělec který vydělává miliony na svých písničkách, taková Helenka je to dobrá holka, ale ty miliony co bere.... jak říkal jeden nejmenovaný soudruh ve svém proslovu o bojlerech :D

Je fakt, že Helenka s Kájou by si stejně mohlio koupit 10ks T603 za tu cenu (ale ti by si už třeba zase ani nebékli) no a normálním smrtelníkům to zatrhli cenou a bylo to. Jak jednoduché :(

Napísané: 15 Máj 2007, 08:11
od užívateľa PETR 613
To byla Zagorová ne Helenka :wink:

Napísané: 15 Máj 2007, 09:14
od užívateľa jack
A jinak nevím kde jste přišli na plat 1500 Kč...(v sedmdesátých letech)...
Tož ale nebudu po tom pátrat.... :wink:

Napísané: 15 Máj 2007, 09:19
od užívateľa jack
A že vládní vůz neměl každý před barákem.... jako například Škodárnu, nebo Wartburga...na tom nic špatnýho nevidím.... :wink:

Napísané: 15 Máj 2007, 09:27
od užívateľa Radinko
Luboš napísal:Volha nebyla nikdy žádná luxusní třída, to jsi četl v Blesku nebo kde?
No určite nie tam, kde sa práši na spojku, korózia sa týka iba kovov a hodnota sa vyjadruje v peniazoch.

Napísané: 15 Máj 2007, 09:32
od užívateľa Radinko
jack napísal:A jinak nevím kde jste přišli na plat 1500 Kč...(v sedmdesátých letech)...
Tož ale nebudu po tom pátrat.... :wink:
Keď už tak Kčs, bol to iba odhad na základe vyjadrení niekoľkých ľudí, ktorí v tej dobe poberali mzdu. Ak má niekto presnejší údaj, nech ho prezentuje.