T 603 - predajná cena v roku 1975

Diskusia o výrobných číslach
Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 15 Máj 2007, 11:05

V nějakých statistikách by se ten průměrný plat dal dohledat, ale těch 1500 bude údaj přiměřený...

Když už jsme v tom dřevním období - jedno připomenutí: V tehdejší době všechna vozidla v "socialistickém vlastnictví" (tedy nikoliv soukromá) musela nést na dveřích označení provozovatele/majitele v předepsané minimální velikosti písma (ono to dnes pro vozidla určená pro podnikání zase znova platí...), ať šlo o Š1203, Karosu, Volhu, T148 či T613...
Výjimku pochopitelně měla vozidla stranická, ministerská a policejní (tedy ta "v civilu", takže pokud někdo spatřil oranžový jeřáb T148 s pražskou SPZ bez jakéhokoliv označení, bylo všem jasné, komu patří :lol: ). Vládní auta vždy patřila pod příslušná ministerstva či mezi policejní (osoby s ochrankou).
Mnozí uživatelé osobáků (a zejména černých T613) se sice snažili získat výjimku (bezúspěšně), tak to většinou vyřešili nejmenší povolenou velikostí písma a umístěním loga či názvu nejlépe k samotné dolní hraně dveří, kde byl předpoklad snadného "přirozeného" zašpinění.
Tenkrát lustrace špatně zaparkovaného vozu dle SPZ nebyla tak jednoduchá jak dnes a Tatry se tak nechávaly raději být...( :idea: proto asi musela vzniknou ta specielní řada SPZ začínající AA...)

Nepřiměřenou cenu T603 (potažmo T613) myslím vysvětlil Lojzkův vnuk srozumitelně. Jen dodám, že dovoz bylo možné realizovat přesně v požadovaném množství, ale pokud Tatra "svévolně" překročila plán (což nešlo trestat :D , když se obecně jeho překračování vysoce společensky hodnotilo), musela monopolní Mototechna odebrat, ale zejména po omezení okruhu odběratelů (1978) neměla "přebytky" komu prodat a pak sama (ač nezaviněně) neplnila plán... To jsou paradoxy té doby a důvod posléze tak vysokého počtu vyrobených náhradních motorů a kompletních karosérií, neb na náhradní díly se omezení nevztahovalo.

Marko

Príspevok od užívateľa Marko » 15 Máj 2007, 11:50

Tie ceny za komančov a teraz sa veľmi nezmenili, skúste si dnes kúpiť z priemerného platu 20 000,- nové 7 BMW za niekoľko melónov samozrejme bez lízingu, vtedy tiež neexistoval, koľko sa nájde jedincov? Nie je ľahšie a lacnejšie si kúpiť tiež 7 BMW ale povedzme 13 rokov staré? To už oveľa skôr.[/url]

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 15 Máj 2007, 12:11

Marko súhlas, stačí aj 3 roky staré, a už je cena o pár stotisíc nižšia.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 15 Máj 2007, 12:23

Po príkladoch zo spriateleného ZSSR, pridávam jeden aj z nepriateľských USA, konkrétne ide o automobilku Cadillac a jej kompletnú ponuku z roku 1975 - tz. ceny modelov, parametre, výbava, príplatková výbava atď. Tu naberá slovo "luxusná limuzína" trochu inú úroveň.
Len dodám, že priemerná TÝŽDENNÁ mzda bola v roku 1975 u pracovníkov v priemysle USA cca. 293 USD.
http://www.100megsfree4.com/cadillac/cad1970/cad75s.htm

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 15 Máj 2007, 13:46

Páni, chcem len dodať, že pri tejto diskusii, netreba zabúdať aj na ďalší fenomén predchádzajúceho režimu, smerujúceho k svetlým zajtrajškom. Na kúpu povedzme škodovky, či wartburga sa , alebo dacie, sa čakalo niekolko týždňov, aj mesiacov.Na ladu, často aj viac než rok.O autách dovážaných cez Tuzex radšej ani nehovorím.No a napr Volga , či nebodaj Tatra , boli autá pre súkromné osoby absolutne nedostupné.Prvé 603 sa ocitli v súkromných rukách dávno po tom, čo sa začali vyrábať 613-ky.Taktiež nákladné automobily nebolo možné vlastniť súkromne, okrem pár výnimiek, napr lunaparky, či kolotoče.Podobne to bolo aj s traktormi, či inou poľnohosp. technikou. Možno to dnes znie neuveriteľne, ale je to tak.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Máj 2007, 14:06

Romane, i na škodovku (třeba oktáfku f skautíku) se dnes čeká i šest týdnů a dodací lhůty třeba i přes půl roku u zahraničních, třeba asijských značek nejsou žádnou vyjímkou. Hold když nebereš skladovku, tak to trvá. Volhu si u nás mohl koupit prakticky kdokoliv, tady na okrese si jí spoustu lidí pořídilo (a nebyly to jen komunisti :wink:), takže zase nevytvářej bludy. Stejně tak i běžný občan mohl vlastnit náklaďák, pouze musel mít na dveřích nápis "soukromé vozidlo" a to myslím koncem 80. let už taky neplatilo...

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 15 Máj 2007, 14:35

Vlastníctvo nákladného auta bolo možné tuším od začiatku 80-tych rokov a stále sa zákon o vlastníctve menil (k lepšiemu). Bolo to však dovolené iba na konkrétne účely, ako napr. stavba domu, zvoz dreva na kúrenie a pod. Samozrejme bola zakázaná podnikateľská činnosť. (Ale to zakázané chutí najviac :D )

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 15 Máj 2007, 14:40

A verejne sa chcem osprevedlniť Radinkovi a všetkým dotknutým.
Tatra a Čajka sa dajú plne zrovnávať a Tatra nieje najlepšie auto na svete, ako som si naivne myslel. To som sa včera len trochu rozbehol a písal mierne neobjektívne veci. Ešte raz, prepáčte. :cry: :oops: :?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 15 Máj 2007, 14:45

Luboš napísal:Romane, i na škodovku (třeba oktáfku f skautíku) se dnes čeká i šest týdnů a dodací lhůty třeba i přes půl roku u zahraničních, třeba asijských značek nejsou žádnou vyjímkou. Hold když nebereš skladovku, tak to trvá. Volhu si u nás mohl koupit prakticky kdokoliv, tady na okrese si jí spoustu lidí pořídilo (a nebyly to jen komunisti :wink:), takže zase nevytvářej bludy. Stejně tak i běžný občan mohl vlastnit náklaďák, pouze musel mít na dveřích nápis "soukromé vozidlo" a to myslím koncem 80. let už taky neplatilo...
Tak neviem, či má vôbec cenu na toto reagovať.Ved ty predsa všetko vieš najlepšie, aj ked si ešte v tej dobe ťahal káčera po kuchyni.To čo tu píšeš je predsa niečo uplne iné. Nepísal som o nejakej špecialnej verzii auta, na ktorú samozrejme treba čakať nejakú dobu, ale o byčajnom aute v zákl. výbave, na ktoré sa nezriedka stály rady aj niekolko dní, pred prázdnou mototechnou a ľudia boli radi ak vôbec nejaké auto dostali, nieto si ešte vyberať.Nemysli si , že v tých tvojich časopisoch vyčítaš všetko.A to s tými Volgami, je tiež riadna haluz.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 15 Máj 2007, 15:18

Maxono napísal:A verejne sa chcem osprevedlniť Radinkovi a všetkým dotknutým.
Tatra a Čajka sa dajú plne zrovnávať a Tatra nieje najlepšie auto na svete, ako som si naivne myslel. To som sa včera len trochu rozbehol a písal mierne neobjektívne veci. Ešte raz, prepáčte. :cry: :oops: :?
Maxono, to je OK, nie som nedotklivý, a tento tvoj počin si veľmi cením. Chcel som len poukázať na určité podľa mňa podstatné deformity cien nových Tatier, v tomto prípade od roku 1975. Cenová politika pred a ani po roku 1989 nebola silnou stránkou Tatry a bohužiaľ ju doviedla tam, kde skončila.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Máj 2007, 15:55

Romane, bludy píšeš ty. Asi bych to tu neměl říkat, ale docela vážně uvažuju, že svou flotilu tatrovek doplním i nějakou Volhou 24 ze 70. let, tak jsem jich za posledních pár měsíců už dost viděl a cca každá druhá/třetí měla jako prvního majitele psánu fyzickou osobu. Takže nad tím strašením socialismem by ses měl, Romane, trochu zamyslet, né každý ti to schlamste i s navijákem.

Frontu jsme čekali až na Favorita, v roce 1990...

Maxomo, že byla za socialismu zakázána podnikatelská činnost, to jsi slyšel kde? Já sám si ze svého okolí pamatuju tři soukromé podnikatele, kteří zcela legálně (žádné melouchaření) samostatně podnikali v oborech lesnictví, autoopravárenství a dokonce nákladní silniční přeprava!

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 15 Máj 2007, 16:35

Luboš napísal:
Maxomo, že byla za socialismu zakázána podnikatelská činnost, to jsi slyšel kde? Já sám si ze svého okolí pamatuju tři soukromé podnikatele, kteří zcela legálně (žádné melouchaření) samostatně podnikali v oborech lesnictví, autoopravárenství a dokonce nákladní silniční přeprava!
Ja neviem ako v tvojom okolí, ale tu u nás bol len jeden človek, akože podnikateľom. Mal fóliovníky a pestoval zeleninu ktorú potom predával, podľa všetkého legálne, Jednote. Mal Simcu a žilo sa mu dobre. Ale popri tom pracoval niekde v JRD a mal aj odtiaľ prísun financií. A človek ktorý mu to povolil bol nejaký chlap čo sa zdravil Česť práci a vozil sa v Tatre s vodičom ktorá mala na dverách nápis MNV.

Ale nepoznám a ani som nepočul o nikom kto podnikal súkromne a ešte v nákladnej doprave. A s tým automechanikom: aj môj otec za socializmu opravil susedovy auto a dostal pár korún, ale to bolo skôr o pomoci než o podnikaní. :?

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 15 Máj 2007, 16:36

:arrow:
Prílohy
voltekomunisty.jpg

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 15 Máj 2007, 16:38


Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 15 Máj 2007, 16:38

Radinko, som rád že to tak berieš. Vieš, ja nechcem vyzerať ako nejaký zabednenec, ktorý nevidí a neuznáva aj iné autá ako Tatru. Ale keď občas to nejde a dostanem taký impulz ochrániť meno Tatry aj keď nieje prečo. :roll:

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 15 Máj 2007, 16:47

Maxono, v pohode, dalo by sa to možno povedať aj tak, že máš krvnú skupinu T+, teda Tatra pozitív... :lol: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 15 Máj 2007, 16:52

Asi tak, ešte že to chápeš. Ale dobudúcna sa posnažím byť viac objektívny.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 15 Máj 2007, 16:53

Luboš napísal:Maxomo, že byla za socialismu zakázána podnikatelská činnost, to jsi slyšel kde? Já sám si ze svého okolí pamatuju tři soukromé podnikatele, kteří zcela legálně (žádné melouchaření) samostatně podnikali v oborech lesnictví, autoopravárenství a dokonce nákladní silniční přeprava!
No Luboš, tu :arrow: http://www.turcek.sk/index.php?log=ofirme o tom hneď v prvom odstavci hovorí jeden pán (neberte to ako reklamu, len ako príklad) na základe vlastnej skúsenosti, a aj sa pod to podpísal.
Ty sa opieraš o čo? O svoju pamäť?

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 15 Máj 2007, 16:54

Petr 613, daj sem prosím odkaz, alebo aspoň viac tých totalitne naladených obrázkov, také ja môžem.

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 15 Máj 2007, 16:57

No ten Turček o tom istom čo ja píšem. Pán, Tatra a na dverách MNV. Bez toho to nešlo.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných