Rozdíl mezi T613-1 a T613-2

Diskusia o výrobných číslach
Užívateľov profilový obrázok
Muf
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha 2
Kontaktovať užívateľa:

Rozdíl mezi T613-1 a T613-2

Príspevok od užívateľa Muf » 09 Jan 2006, 18:06

Jaké jsou rozdíly mezi jedničkou a dvojkou?
Dneska jsem byl s tou svojí 613-kou v servisu u p. Lamberta a ten mi tvrdil, že to, co mám, je předělaná dvojka, nikoliv jednička. Prý se to pozná podle toho, že dveře nemají na přední hraně díru pro vstup vzduchu na ofukování skel. A taky že prý číslo na štítku v kufru a vyražené číslo na podběhu v kufru se neshodují. Když jsem se díval do starého techničáku, tak tady píšou, že jedno z těch čísel (3099 - to je vytlačené na plechovém štítku), je číslo podvozku a to druhé, vyražené v podběhu (3218) je číslo karoserie... Tak jsem z toho jelen :roll:
Robert říkal, že tohle auto má původní karoserii. Tak nemá?
Jinak je to rok 78, prosinec. Nemá opěrky sedadel, má chromový budíky, československé brzdy, stříbrnou mřížku na zadním sloupku, a na předních dveřích má gumové výdechy jako na ofuk skla. Ale je fakt, že k tomu asi nevede žádný přívod, když v rámu dveří není ta trubka...
Ukazoval mi tam auto (sice skoro vrak) z roku 75. U něj taky bylo jiný číslo vyraženo na podběhu a jiný na štítku. Ale mělo jiný knoflíky na ovládání světel apod., v rámu dveří byla trubka k výdechům k bočním oknům. Tohle auto ještě mělo anglický brzdy a původní (ž/d)ravější motor.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Jan 2006, 21:31

Dvojky se dělají až někdy od půlky roku 1980 a začínají číslem něco přes 4500, takže jednička je to zcela určitě. I rozdíly mezi číslem vozu a karosérie a též motoru odpovídají té době. Mám k dispozici na porovnání čísla několika stejně starých aut a nic nevzbuzuje pochybnost.

Všechny ty znaky jsou též v pořádku a odpovídají roku 1978. Akorát všechny jedničky by měly mít přepínače světel a ty tahové vypínače z bagru vyrobeny z pěnové gumy, tvrdý plast mají až dvojky a trojky. To jsou snadno vyměnitelné díly. Auto z roku 1975 má ale dalších xx odlišností.

Pokud není na dveřích otvor pro vstup vzduchu (byl by někde těsně nad horním pantem), s největší pravděpodobností byly vyměněny za novější, dvojkové. Dveře nejsou nijak číslovány, pouze je možné na nich někdy nalézt bílou křídou napsanou část výrobního čísla ještě z výroby. U dvojky a trojky se mi tyto znaky dochovaly, ale jinak je případná výměna mezi stejnými typy nezjistitelná. Na ten otvor ve dveřích samozřejmě navazuje vyústění ve sloupku a pokud tam tohle není, tak to by mohlo značit výměnu skeletu karosérie za dvojkový (osobně pochybuju), ale taky to mohl někdo odstranit. Také mám na jedničce už novější dveře, ale tohle se mi zachovalo, akorát to někdo ucpal těsnícím tmelem.

Mimochodem podle pamětníků je tahle ventilace úplně k ničemu... :)

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 09 Jan 2006, 22:05

Muf: Tie dvere diery predtym mali.... preco by tam inak boli tie dierky pri trojuholnikovom okienku ? :-)

peter
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 14 Jún 2005, 13:32
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Senica
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa peter » 09 Jan 2006, 22:16

Chcem sa len opytať či sa niekto stretol stým že
je zadná kapota nastriekaná (samozrejme zo spodu)
zelenou farbou kaky(vojenská).
Bavíme sa o t613-1.

Užívateľov profilový obrázok
Muf
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha 2
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Muf » 09 Jan 2006, 22:17

No, dnes jsem na to koukal a pokud nejsem úplně slepej, tak levý dveře ani levej A sloupek nemá díru pro přívod vzduchu k okýnkům. Ale gumový výdechy tam jsou. Třeba změna technologie :D Možná ten čerstvej vzduch berou odjinud...
Sám bych na to ani nepřišel, ale upozornil mě na to p. Lambert a pak mě vzal k tý 75 a ukazoval mi, kde ta kulatá díra asi má bejt.
Zítra si pro to auto jdu, tak to ještě zkouknu. Třeba je to zakytovaný, když je to stejnak na pikaču, jak tvrdí Luboš :-)

Spíš mi to příjde, že co kus tatry 613, to originál :D

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 09 Jan 2006, 22:19

Muf: Velmi mudra veta, je to tak co kus to unikat. V 1978 sa uz pomaly rozmyslalo nad t613-2 takze sa kombinovalo ako sa dalo, prechadzalo sa na novy typ.

... ake opravy si na nej dal urobit, ak to neni tajomstvo ?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Jan 2006, 22:30

No nevím, Etienne, tomuhle by se spíš říkalo fušérství. Od téhle jedničky se vyrobilo ještě tolik stejných jedniček, jako následně asi všech dvojek dohromady... :o

Normálně je na tom sloupku asi půl centrimetru navařené trubky o průměru asi 2 cm.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 09 Jan 2006, 22:32

Lubos: Tak to nazvyme "Trvale prechadzanie T613 do T613-2 pocas niekolkych rokov vyroby"

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Jan 2006, 22:50

Nevím, jestli tohle je zrovna nejlepší vyjádření. To auto stále procházelo vývojem a ten poslední velký balík změn, co se připravil ještě pro chromku, naběhl jednorázově až od typu T613-2. Týkalo se to zejména E1 motoru, maďarských přístrojů, ovládacích prvků, toho větrání oken, omezení chromů (mřížky, stěrače, popelníčky atd...) a dalších několika změn. Je možná sporné, jestli se na těch úplně posledních jedničkách z roku 1980 něco nového už ze dvojek neobjevilo, to se při kopřivnickém přístupu blbě vyvrací, ale o 3 roky dříve těžko...

Užívateľov profilový obrázok
Muf
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha 2
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Muf » 09 Jan 2006, 23:24

No, Roberte, nechal jsem:
- opravit topení, teď to už topí jak blázen. Vyměnil svíčku a trochu to pošteloval (prý si s tím někdo neodborně hrál :P )
- opravit startér, lépe řečeno vyměnit za repasovaný. Prý mu to repasuje nějaká firma z jižních Čech a prý jsou dobří. Povídal mi, že ani výměna za úplně nový startér neznamená 100% funkčnost. Že prý posílá na repasi i úplně nové kusy, prý to jsou "polský sra**y". Cena i s prací prý 2500 :?
- seřídit karburátory, pokud je nebude třeba repasovat. Pokud ano, nechám to na jaro. Cena 500
- zvednout dveře řidiče, rám levých dveří totiž mlátí do B-sloupku. Pak bych tam nechal dát nové chromové obložení toho B-sloupku, má jich tam plný dvůr, jeden vrak tatry vedle druhýho a na všech se tohle zdá být OK

Pak se u něj chystám koupit rohy nárazníků (prý to nebude úplně hned), dal mi taky kouli na šaltpáku, chtěl jsem plastový znáček tatra mezi světla, ale zhodnotil, že tenhle je ještě slušnej a vymontoval ho je prý děsný.

Kromě toho jsme mluvili o zlobivém mechanismu zavírání PZ okna, které prokluzuje. Prý je to taky práce na teplé letní nedělní odpoledne, basu piva a nebýt nikým rušen. Pokud možno mít po ruce ještě ty samé dveře jako vzor, kudy to lanko vést. :)

Chtěl jsem taktéž koupit hever, ale když jsme to auto zkoukli zespoda, prý to tam někdo již vyvařoval a nevyrobil tam takové mističky, do kterých se ten hever dává. Takže prý hrozí, že hever udělá to auta díru, pokud je ten plech, kterým je to vyspravované, slabý.

To je prozatím všechno, na co jsem přišel. Krom toho se na jaře chystám nechat opravit korozi na haubně a v LZ podběhu, který je skrz. Byl jsem však již varován, že jakmile se do toho někdo pustí, je možné, že to bude na delší povídání :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Jan 2006, 23:48

Jen připomínka. Znáček není plastový, ale skleněný a vydrží toho míň, než na co vypadá... :? Samozřejmě nejsou a výrobu asi nikdo nechystá... :(

Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

-

Príspevok od užívateľa carlos » 10 Jan 2006, 00:08

znáček repasujem,stačí mi len ten sklenenný odliatok

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 10 Jan 2006, 00:19

To mě skoro také. Ale ten bývá po 20-30 letech od šutrů tak omlácený a navíc je v něm za tu dobu od sluníčka docela pnutí, takže čas od času i rupne...

Ten hliníkový rámeček, který bývá dost sežraný, sedí z odrazky zadního světla na Š1000MB/1203, který se tu ale prodává už jen s celým světlem...

Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

---

Príspevok od užívateľa carlos » 10 Jan 2006, 23:24

na výrobu rámika z Al plexu mám prípravok

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 11 Jan 2006, 09:10

carlos napísal:na výrobu rámika z Al plexu mám prípravok
No to nám popiš, jestli můžeš. Nějaká signovačka? A jak to pak spojíš? Nebo úplně jinak?

Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

-

Príspevok od užívateľa carlos » 11 Jan 2006, 19:48

z Al plexu hr. 0,5mm vyseknem medzikruh /vonk. priem 71,vnút. 61 mm/mám na to sekáč/s oboma kruhmi naraz/potom urobím prvý prelis /vložím do kruhového zveráku,priem 66mm a medzikružkom priem. 68 mm cez to prejdem,vznikne prvý lem/,vložím sklíčko/zbavím ho všetkej farby,potom do písmen tatra dám maliarsku vypalovaciu farbu ,pečem v trube cca hodinu pri 180st. potom dám červenu farbu a znova pečem,farba sa volá Waco a je ix dostat v portebáx pre umelcov .... v bratislave ju maju v auparku,cca 100sk 20ml/maju asi 50 odtienov/,do kružku vložím sklo, priložím zadnu stenu zo skrutkou a signovačkou zavrem, ako píšeš,len musím dat ine čeluste na signovačku/foto dodám/

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 12 Jan 2006, 09:12

Perfektní, díky.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných