MP7 na mokrej ceste rulez

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 14 Sep 2004, 17:37

Stevo: Moje poznatky z pouzivania 18' Diskov:

- auto je nachylnejsie chodit po tzv. KOLAJACH, niekedy mikne aj volant, bolo by to vsak podla mna ine pri aute so servom...
- auto drzi ako PRIKLINCOVANE pri 80 kmh bez problemov seka zakruty (to bol len test, normalne som tak nejazdil)
- pneumatiky nevydavaju pri silnom zatacani ziadne pisklave zvuky
- 18' disky dobre vyzeraju :-)

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 14 Sep 2004, 17:47

Proti gustu ziaden disputat, ale auto so 17" diskmi hadze po kolajach (a to ma dobru napravu) a servo ti tu moc nepomoze, je to neduh tohto auta. Okrem toho to v aute hrka a citit kazdy kamienok, a priecne nerovnosti su minimalne filtorvane. A to ze to dobre vyzera...no...ehm... kazdemu sa ine paci.
Mne 225ky takisto nevydaju zo seba ani pip a su to "len" 15ky.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 14 Sep 2004, 17:51

No az nahodim 235/45 ZR17 Dunlop SP9090 potom pridam par poznatkov.
Ale neviem si predstavit ze by to malo byt horsie ako 205/70 R14 MP7.
No najlepsi rozmer bude asi 215/55 R16, alebo 225/55 R16. Aj komfort aj nejake tie jazdne vlastnosti. Nehovoriac o tom ze naozaj spickove plaste su az od 16" hore. Plaste s vacsim profilovym cislom ako 55 take vysoke rady ani nerobia. Viz nase Subaru a 195/60 R15.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 14 Sep 2004, 18:02

Nuz kamienky a ich citenie... je to trosku inak... zalezi od toho aka je nizka guma... pri zadnych Pirelli (tusim P9000) 255 sirka a ultranizke to znelo ako nakladak a este k tomu bolo vsetko citit ale po vymene za nankang 235/neviemco - boli vyssie a tichucke a nic nebolo citit...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 14 Sep 2004, 18:16

No a este som zabudol na to, ze ked nejaky dobrak natlakuje MP7 na 2.4 atmosfery a viac, tak to je ako by tam mal 18" s profilom 35. Ale nech si da kazdy co chce. A nech aj tlakuje podla chuti :wink: A potom sa cuduje, ze obcas to nejaka nevydrzi a streli :shock:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 14 Sep 2004, 21:49

No mně MP7čky také nepískají a dokonce ani nevybuchují... :P

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 15 Sep 2004, 08:13

tomas napísal:No a este som zabudol na to, ze ked nejaky dobrak natlakuje MP7 na 2.4 atmosfery a viac, tak to je ako by tam mal 18" s profilom 35. Ale nech si da kazdy co chce. A nech aj tlakuje podla chuti :wink: A potom sa cuduje, ze obcas to nejaka nevydrzi a streli :shock:
Hahahaaa....a kolko ma ten dobrak podla teba tie MP7-ky tlakovat, ked vyrobca udava 2,5? ;-)
Ale so zbytkom az na tu tvrdost suhlasim.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 15 Sep 2004, 10:26

s Pyrom som debatoval ohľadom plniaceho tlaku MP7 na 2,5. 2,5 je napísané pre Micheliny.

Takže ja to hustím na 2 atmosféry, motor to pekne rozhreje, takže potom je tam tých 2,4-2,5, čiže toľko koľko má byť a má to aj dobré jazdné vlastnosti.
Verím tomu, že tie pneu už teraz niečo vydržia

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Sep 2004, 12:34

Jak se mají teda hustit ty MP7čky. 2,5 atm předepisuje kdo? Tatra nebo Matador?

Já dávám 1,9 dopředu 2,4 dozadu...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 15 Sep 2004, 12:38

Stevo, nebudem sa hadat, ja mam v navode na pouzitie T613-3, ze sa maju fukat na 200kpa vzadu a 140 vpredu (pri polovicnom zatazeni), 230kpa vzadu, 170kpa vpredu (plne zatazenie vozidla). Pri rychlostiach nad 160km/h sa zvysuje o 10kpa na kazdych 10km/h. Cize pri 200km/h by to malo byt 270kpa :shock: .

V dielenskej prirucke T613-4 sa pise Takto: Barum 205/70 R14 OR38, GOOD-YEAR 205/70 R14 NCT a Semperit 205/70 R14 HI-SPEED: 200kpa vzadu a 140 vpredu (pohotovostna hmotnost + 2 osoby), 240kpa vzadu, 190kpa vpredu (plne zatazenie vozidla). MICHELIN 205/70 R14 XVS a MXV na 250kpa vzadu, 160kpa vpredu (pohotovostna hmotnost + 2 osoby a aj pri plnom zatazeni vozidla).

Ked som kupil svoju prvu t613, nafukal mi manik pneu vpredu aj vzadu na 2.4 a pri jazde som myslel, ze to snad ani pneumatiky niesu. Bolo to strasne tvrde a bolo citit kazdu nerovnost. Nehovoriac o tom, ze uz z toho bol balon a MP7-ka uz nemala spravny kontakt s vozovkou (hlavne vpredu). Navyse sa na boku zacali tvorit akokeby bubliny.

603

Príspevok od užívateľa 603 » 15 Sep 2004, 12:48

ja 2,5 vpredu 2,7 vzadu.... ale good year 15"

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Sep 2004, 12:51

No Barumky se od dob OR6 hustí na míň, ale rozdíl 0,9 mezi nápravama u těch Myší se mi zdá dost...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 15 Sep 2004, 12:53

Kedze chodim vacsinou sam tak hustim na 210 vzadu a 160 vpredu. Podla mna ja to tak akurat.

D.A.

MP7

Príspevok od užívateľa D.A. » 15 Sep 2004, 13:05

>MM: Úplně panenské pneumatiky? Abys je při první jízdě neroztrhnul!

Jinak, pokud si dobře vzpomínám, tak na boku plášťů bude textík jako "Inflate to 3,5atm max", nebo tak nějak!?! Řešit, jestli MP7 zničí provoz na 2,5, kdežto při 1,9 vydrží o 30000 km déle, považuju za dětinské.

603

Príspevok od užívateľa 603 » 15 Sep 2004, 13:24

nejde oto aby si ich nezjazdil o 30 km skor alebo neskor, ide o komfort jazdy, aby si ju v zkrute nevyzul, aby sa opotrebuvavala rovnomerne, aby nepraskla az ju natlakujes, alebo nerozrezal........pripadne aby sa ti protektor neodlepil.. ;)

Neregistrovaný

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 15 Sep 2004, 13:29

D_A: To 3,5 se asi vztahuje na nepředvídatelné kompresory... Odpustit se dá vždycky... :P

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 15 Sep 2004, 13:35

D.A. ten textik na boku pneu plati pouze pro nova pneu. Stara MP7 ma co robit aby vydrzala aj pri 2.4 :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Sep 2004, 13:37

To ale s tou MP7čkou nahuštěnou na 2,4 nesmíte vyjet na sluníčko... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 15 Sep 2004, 13:39

Lubos mozme, ked ju nahustis dusikom :wink: Ale tych 2.4 je na nu moc aj za -10 :P

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Sep 2004, 13:43

On tatru někdo hustí dusíkem...? K veteránu patří vzduch... :)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných