Letošní zimu nebudou medvědi spát

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 21 Feb 2006, 08:03

mne sa tie kolotočové farby nepáčia...,ale proti gustu...aká farba je na tých zadných zadných brzdičoch? aby neopadala...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 21 Feb 2006, 08:09

Proč by opadávala?

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 21 Feb 2006, 08:13

no, kedže ma čaká výmena brzdičov, tak po tom pokukujem, a úplne náhodou som včera videl bmw s opadanou farbou na brzdičoch...ale brat to tiež má červené na 613ke, tak som chcel len skonfrontovat názory na farbu použitú na brzdiče...nič viac nič menej

Užívateľov profilový obrázok
Brtník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 10 Feb 2005, 22:46
Tatry, ktoré vlastním: T-613 BS. To je dílo :-D :-D
Bydlisko: Křivoklátské hvozdy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Brtník » 21 Feb 2006, 08:33

Mno,to je jenom zas kousek postupu finálových prací,abyste si mohli trošku zaslintat monitoury,brum :D.
Ty dřívka (jenom doplním) jsou z buku,jednak aby se to při obrábění neštípalo a jednak po povrchové úpravě to v tý kůži móóc pěkně vypadá.
Pokud jste nikde nezahlédli bowdeny,nezahlédli jste správně,neboť všechny byly nyhrazeny servama (termostaty topení,vzduch.klapky, sytič).
Takže v květnu naviděnou 8)

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 21 Feb 2006, 09:13

Brtník napísal: Pokud jste nikde nezahlédli bowdeny,nezahlédli jste správně,neboť všechny byly nyhrazeny servama (termostaty topení,vzduch.klapky, sytič).
tak to chce už iba nejakého servo-androida za volant, aby sa Brtníci mohli rozvaľovať na zadných sedadlách :wink:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 21 Feb 2006, 10:04

A není lepší udělat termostat čistě elektrický (čidlo, dvoupolohový regulátor, relátko ovládající čerpadlo) než šílený elektromechanický převod (mechanický termostat, servo, ovládání serva, regulátor, relátko)? Mám za to, že co do spolehlivosti, nákladů a jednoduchosti první varianta jednoznačně vítězí.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 21 Feb 2006, 13:48

Kua, to ještě nejezdí?

Psychedelické barvy nejsou v jistých případech na škodu. Jsem spíše zvědavý na lak a sladění interiéru, tak kdy to teda konečně vyjede?

Užívateľov profilový obrázok
Brtník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 10 Feb 2005, 22:46
Tatry, ktoré vlastním: T-613 BS. To je dílo :-D :-D
Bydlisko: Křivoklátské hvozdy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Brtník » 22 Feb 2006, 08:25

Ovládání serva jest velmi jednoduché : +/- 12V, a potenciometr.Žádný relé není potřeba.Je to nejjednodušší řešení spolehlivě fungující.
Ad Zdicho:
Uvedení do provozu jest plánováno na duben tohoto roku.Ne,ještě to nejezdí,neboť jsem normálně průměrně vydělávající člověk,kterej mimoto že sype vaškerý možný prostředky do tatry,má ještě rodinu a v ní dospělou dceru na studiích. :wink:
Teď už jenom čekám na poslední várku dříví který vypadne z NC frézy a kompletuje se interiér.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 22 Feb 2006, 09:47

Brtník napísal:Ovládání serva jest velmi jednoduché : +/- 12V, a potenciometr.Žádný relé není potřeba.Je to nejjednodušší řešení spolehlivě fungující.
Skoro jako bowden. Tolika peněz kvůli tomu, aby se dosáhlo stejného efektu jaký má bowdenový knoflík nastavení teploty topení u každé Felicie? A jde lehko jako potenciometr.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 22 Feb 2006, 10:30

No super, takže už se těším, až "to" někde uvidím:-).

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 22 Feb 2006, 10:48

No, elektrické dráty Ríšane kupříkladu nezareznou a mnohem lépe se konstrukcemi automobilu vedou a ukládají :D a o finanční náročnosti lze také polemizovat, vzhledem k jisté "exkluzivní" dostupnosti u Brtníka použitých komponent a snadnosti jejich zástavby by nové bowdeny+objíždění vrakovišť s ND Škoda+úpravy palubní desky pro osazení mechanických pák či koleček+řešení podsvícení toho včeho+zkulturnění, aby člověk v kůži zašité palubní desce nekoukal na železná táhla původem z roku 1960 či odporné umělohnotné knoflíky VW produkce vyšlo podstatně nákladněji než řešení již použité. A konstruovat "z oleje" nějaké elektronické termostaty, vybírat pro ně jakostní "automotive" součástky, aby se spínací diference neposouvala podle počasí, aby držely parametry i když bude v autě na sluníčku +70 či v zimě -10, hledat výběrová(zakázková) teplotní čidla, řešit co s tím v případě poruchy, ošetřit spínací meze, a mnoho dalšího, to taky není řešení na jeden víkend či za "100,- Kč", to může být časem, až Brtník nebude vědět co roupama. Prostě se použilo co se použilo a funguje to. Úkol splněn, odškrtnuto, tečka. Lze se věnovat dalším, jinak by to nevyjelo ani v roce 2010.... :D Tož asi tak....

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 22 Feb 2006, 11:07

Už mlčím :oops:

Takže chápu to správně, že je to to servíčko, co jsi nám posílal?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 22 Feb 2006, 12:52

Trošku jiné, ale fungující naprosto stejně, včetně použité stejné "automotive" elektroniky made in Philips :D

Užívateľov profilový obrázok
Brtník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 10 Feb 2005, 22:46
Tatry, ktoré vlastním: T-613 BS. To je dílo :-D :-D
Bydlisko: Křivoklátské hvozdy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Brtník » 17 Apr 2006, 23:07

Táákže kočičky a kočičkové,brum, jest zapotřebí ctihodnému phoru oznámiti, že včéra večír (Radek dodá přesný čas a další foto) se ozvalo v garáži po čtyřech letech temné dunění a celej barák se naplnil smradem ze spálenýho naturálu 8).
Béesko ožívá a já mám z toho strááášnou radost.takže jestli se neposere výroba posledního dříví do palubky...........tak za tři tejdny..........NASHLE
:D

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 17 Apr 2006, 23:26

Keremange, úplně se mi počůral olej z motoru :o :D

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 17 Apr 2006, 23:34

Víte co mne zejména odrazuje od toho, podstoupit podobné martyrium jako Brtník?

Představa, že po letech galejí v garáži vyjedu a nějakej kokot mi tatru zboří.

Doufám, že jsem tímhle nenamaloval čerta na zeď, ale... jak se k tomu vlastně filozoficky stavíš, Ty, Brtníku?

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 18 Apr 2006, 08:58

Proto je lepší sedět v jeskyni a nevylézat :?

Prostě začneš jezdit, nejdřív trochu obavy při každém otvírání a zavírání čehokoliv, za chvíli si zvykneš, časem vidíš, že je to auto i spolehlivé a přestaneš mít strach, že zůstaneš někde viset a pokud se stane to, čeho se bojíš, tak je to smutné, tomu se nedá zabránit. Pokud skřípe jenom plech, je to ok.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 18 Apr 2006, 11:04

michal heky napísal:Víte co mne zejména odrazuje od toho, podstoupit podobné martyrium jako Brtník?

Představa, že po letech galejí v garáži vyjedu a nějakej kokot mi tatru zboří.

Doufám, že jsem tímhle nenamaloval čerta na zeď, ale... jak se k tomu vlastně filozoficky stavíš, Ty, Brtníku?
Hm, každé auto, ktoré jazdí, nutne časom utŕži nejaký ten šrám - skôr, či neskôr. Tomu sa nedá zabrániť. A dokonca aj autá, ktoré sú niekedy spoľahlivo zagarážované a myslíme si, že sú úplne v bezpečí, môžu utrpieť nečakanú ujmu. Garáž vyhorí (stalo sa nedávno na Východnom Slovensku kde zhorela krátka Mi), zborí sa strecha pod snehom (máme v čerstvej pamäti z tohoro web-u), mne napríklad zase nabúrali striebornú T603 priamo v múzeu dopravy, slabou útechou bolo, že ten druhý voz bol T87. Pri pretláčaní T87 mi hranou otvorených predných dverí premačkli lapač vzduchu...
Takže - dávať pozor a jazdiť. A ako napísal Zdicho, ak už sa niečo stane, nech to skončí iba u tých plechov, tie sa dajú opraviť..

Užívateľov profilový obrázok
Brtník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 10 Feb 2005, 22:46
Tatry, ktoré vlastním: T-613 BS. To je dílo :-D :-D
Bydlisko: Křivoklátské hvozdy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Brtník » 18 Apr 2006, 21:33

Mno,stát se může leccos,žejo,brum,ale přemýšlet takhle,tak to akorát každou neděli natočím,objedu barák,přeleštím a šoupnu zpátky do garáže.
A kvůli tomu jsem to auto nestavěl.Je to auto na ježdění.

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 18 Apr 2006, 21:54

Plny souhlas: treba si auto uzit, jednou to mozna uz nepujde. Ja ted prohanim svoji 603ku, protoze nechci jenom v garazi lestit poklice:)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných