Jaguar
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Jaguar
Vy tu panstvo máte pár lidí jaguary že? Dneska jsem se zakoukal do ´89 Sovereigna, nevím co to je za typ, má to šestiválec. Na co si dát pozor, jaké jsou provozní zkušenosti no a tak nějaké info. Děkuji za odpovědi. Odpovídá to tomu na obrázku.
Dík
Dík
- Prílohy
-
- 3442578_2.jpg.icon.jpg (1.63 KiB) 6589 zobrazení
jagos
ja som mal presne ten typ aj rocnik, vsetko bolo ok az na palubny pocitac, potom som s nim vyvalil strom aj s korenmi, ale po oprave slapal este dobre, najazdil som s nim asi 10 tis. km, ked som ho predaval mal 176 tis. km, najvacsi problem boli disky s pneumatikami v metrickej sustave, nehorazne drahe pneu, mal som ich ohoblovane na slicky a nechcelo sa mi kupovat nove disky aj pneu v palcoch tak som ho predal, inak v pohode auto, ziadny problem, vynikajuci motor, ale trochu slaby na tak velku hmotnost (3,6 L, 200 koni), ale na take to prevazanie idealny, spotreba do 12 litrov, mal som ho rad, prisiel aj odisiel za 120 tis. Sk
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Edo, je to XJ40. Mám ročník 1994 ve verzi 4.0S.
Osobně bych u tohoto modelu dal přednost ročníkům 93 nebo 94, jsou to přece jen auta vyrobená po nějaké době od příchodu Forda, takže kvalita se postupně zlepšila a hlavně 4l motor je znát.
Edo, ani jsi nenapsal, jestli to má automat nebo manuální převodovku, lepší jsou automaty.
Jinak, co se týče ND, tak běžně nakupuji na eBay v GB nebo SRN, bohužel cenu dílů dost zvyšuje poštovné a některé díly se tak nedají ani poslat. Ale jinak většina dílů vyjde takto mnohem levněji než přímo u prodejce v ČR. Také díly jsou levnější než na T613.
Pokud by jsi potřeboval dílenskou příručku nebo seznam ND, tak není problém, mohu poskytnout.
Ještě k tomu označení Sovereign, tak to by mělo znamenat velmi dobrou výbavu.
Osobně bych u tohoto modelu dal přednost ročníkům 93 nebo 94, jsou to přece jen auta vyrobená po nějaké době od příchodu Forda, takže kvalita se postupně zlepšila a hlavně 4l motor je znát.
Edo, ani jsi nenapsal, jestli to má automat nebo manuální převodovku, lepší jsou automaty.
Jinak, co se týče ND, tak běžně nakupuji na eBay v GB nebo SRN, bohužel cenu dílů dost zvyšuje poštovné a některé díly se tak nedají ani poslat. Ale jinak většina dílů vyjde takto mnohem levněji než přímo u prodejce v ČR. Také díly jsou levnější než na T613.
Pokud by jsi potřeboval dílenskou příručku nebo seznam ND, tak není problém, mohu poskytnout.
Ještě k tomu označení Sovereign, tak to by mělo znamenat velmi dobrou výbavu.
Re: jagos
To zní jako promyšlená pomsta angličanů, jak zničit evropany jejich vlastní zbraní - za to, že jsme museli u nás v Aglii zavést metrickou soustavu, tak vám budeme dodávat do Evropy NAŠE auta s kolama ve VAŠÍ metrické soustavěniak napísal:... najvacsi problem boli disky s pneumatikami v metrickej sustave, nehorazne drahe pneu, mal som ich ohoblovane na slicky a nechcelo sa mi kupovat nove disky aj pneu v palcoch...
Jinak k těm jagošům - prý pekelně drahé a komplikované je odpružení zadní nápravy á la citroen.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Edo, zase se tu někdo vytočí že se na tatraportále bavíme o jaguárech, až se to stane, odkážeme ho na Tebe, ju?
Metrické disky "R390" byly celkem ojedinělostí, Niak měl řekl bych docela "smůlu" že to na autě měl. Špatně se to obouvá, to ano. Ale to jen naokraj...
Jinak Sovereign 89, mno ten rok výroby značí řadu XJ40 po první větší modernizaci, avšak stále co se týká kvality a spolehlivosti nekontrolovanou Fordem. Antikorozní úprava mívá nedostatky (i když je pořád o řád lepší než tatáž ochrana u T613 roku výroby 1998), auta nemají airbagy, je na tom použit technicky zajímavavý združený hydraulický systém s čerpadlem, které pohání motor, a který združuje funkce posilovače brzd, servořízení a levelingu zadní nápravy. V dalších modernizacích se tento systém velmi podstatně měnil, redukoval a separoval, tak jak s ním nastávaly problémy. Elektrifikace je poměrně značná. Pomocné rámy nápravy a motoru ještě nemají zesílená uložení. Automatická převodovka není elektricky řízená, ale ještě čistě hydraulicky. Jo, vidím obdélníková světla - celkem naprd to svítí, asi na úrovni felicie. Kulatá světla vykazují mnohem lepší funkčnost.
Ad Standa Dosadil: odpružení zadní nápravy opatřené levelingem (samočinným vyrovnáváním světlé výšky bez ohledu na zatížení vozidla) není vůbec komlikované a řekl bych ani zase nějak extrémně drahé. Jsou to pouhé dvě vzpěry McPherson, ve kterých je uložena vložka tlumiče s přípojkou olejového potrubí. Na ramenu zadního kola je připevněn snímač výšky a pomocí třech elektricky ovládaných elektroventilů je napouštěním/odčerpáváním oleje z tlumičů udržována světlá výška. Problém tohoto systému je ve věku, opotřebení, citlivosti systému na kvalitu kapaliny a konekonců i v tom, že se časem tak nějak zjistilo, že vlastně ani není nijak zvlášť potřeba. Jaguar tedy vytvořil přestavbovou sadu - stejné vzpěry McPherson, osazené klasicky fungujícími plynokapalinovými tlumiči a na přání kdykoli, dále při poruše některého z dílů levelingu a později i v rámci garance prováděl výměny těchto vzpěr. V současné době, kdy mají tato auta "na hrbu" běžně 250 - 350 000 ujetých km lze najít exemplář s namontovaným levelingem velmi vzácně, protože naprosto drtivá většina těhle aut prošla výměnou na klasický systém.....
Tak tedy resumé, Edo, doporučuji vybírat z řady XJ40 cokoli po roce 1992, kdy do Jaguaru vstoupil Ford a začal dohlížet na kvalitu výroby a dodávat vyzkoušené spolehlivé funkční celky, kdy se modifikoval brzdový systém na finální verzi s elektrickým posilovačem Ate, kdy byly zrušeny vazby hydrauliky servo-brzdy-leveling a každý systém začal fungovat separátně, kdy se začaly používat automatické převodovky s elektrickým řízením a sport/normal/zima módem, baterie se odstěhovala do kufru a motor AJ6 4.0 prošel finálními optimalizacemi konstrukce (např. zrušení olejového chladiče, rozšířená adaptace ECU motoru, vyhřívání systému odvětrání klikové skříně,....). Provozní údržba zachovalé XJ40 bez zásadních technických závad není příliš odlišná od údržby běžného auta, ceny pravidelně potřebných věcí - filtry,svíčky,řemeny,náplně,čepy, kotouče,destičky,... nijak zvlášť nevybočují ze zavedených standardů typu Felicie/Fabie/Octavie. Příjemné je, že si lze na trhu vybrat dokonce z několika výrobců těchto dílů, i to že prostě jsou. I na takové přes 20 let staré přibližovadlo. Jestli chceš vědět nějaké konkrétní věci, tož nějak konkrétně taky specifikuj dotazy.....
Metrické disky "R390" byly celkem ojedinělostí, Niak měl řekl bych docela "smůlu" že to na autě měl. Špatně se to obouvá, to ano. Ale to jen naokraj...
Jinak Sovereign 89, mno ten rok výroby značí řadu XJ40 po první větší modernizaci, avšak stále co se týká kvality a spolehlivosti nekontrolovanou Fordem. Antikorozní úprava mívá nedostatky (i když je pořád o řád lepší než tatáž ochrana u T613 roku výroby 1998), auta nemají airbagy, je na tom použit technicky zajímavavý združený hydraulický systém s čerpadlem, které pohání motor, a který združuje funkce posilovače brzd, servořízení a levelingu zadní nápravy. V dalších modernizacích se tento systém velmi podstatně měnil, redukoval a separoval, tak jak s ním nastávaly problémy. Elektrifikace je poměrně značná. Pomocné rámy nápravy a motoru ještě nemají zesílená uložení. Automatická převodovka není elektricky řízená, ale ještě čistě hydraulicky. Jo, vidím obdélníková světla - celkem naprd to svítí, asi na úrovni felicie. Kulatá světla vykazují mnohem lepší funkčnost.
Ad Standa Dosadil: odpružení zadní nápravy opatřené levelingem (samočinným vyrovnáváním světlé výšky bez ohledu na zatížení vozidla) není vůbec komlikované a řekl bych ani zase nějak extrémně drahé. Jsou to pouhé dvě vzpěry McPherson, ve kterých je uložena vložka tlumiče s přípojkou olejového potrubí. Na ramenu zadního kola je připevněn snímač výšky a pomocí třech elektricky ovládaných elektroventilů je napouštěním/odčerpáváním oleje z tlumičů udržována světlá výška. Problém tohoto systému je ve věku, opotřebení, citlivosti systému na kvalitu kapaliny a konekonců i v tom, že se časem tak nějak zjistilo, že vlastně ani není nijak zvlášť potřeba. Jaguar tedy vytvořil přestavbovou sadu - stejné vzpěry McPherson, osazené klasicky fungujícími plynokapalinovými tlumiči a na přání kdykoli, dále při poruše některého z dílů levelingu a později i v rámci garance prováděl výměny těchto vzpěr. V současné době, kdy mají tato auta "na hrbu" běžně 250 - 350 000 ujetých km lze najít exemplář s namontovaným levelingem velmi vzácně, protože naprosto drtivá většina těhle aut prošla výměnou na klasický systém.....
Tak tedy resumé, Edo, doporučuji vybírat z řady XJ40 cokoli po roce 1992, kdy do Jaguaru vstoupil Ford a začal dohlížet na kvalitu výroby a dodávat vyzkoušené spolehlivé funkční celky, kdy se modifikoval brzdový systém na finální verzi s elektrickým posilovačem Ate, kdy byly zrušeny vazby hydrauliky servo-brzdy-leveling a každý systém začal fungovat separátně, kdy se začaly používat automatické převodovky s elektrickým řízením a sport/normal/zima módem, baterie se odstěhovala do kufru a motor AJ6 4.0 prošel finálními optimalizacemi konstrukce (např. zrušení olejového chladiče, rozšířená adaptace ECU motoru, vyhřívání systému odvětrání klikové skříně,....). Provozní údržba zachovalé XJ40 bez zásadních technických závad není příliš odlišná od údržby běžného auta, ceny pravidelně potřebných věcí - filtry,svíčky,řemeny,náplně,čepy, kotouče,destičky,... nijak zvlášť nevybočují ze zavedených standardů typu Felicie/Fabie/Octavie. Příjemné je, že si lze na trhu vybrat dokonce z několika výrobců těchto dílů, i to že prostě jsou. I na takové přes 20 let staré přibližovadlo. Jestli chceš vědět nějaké konkrétní věci, tož nějak konkrétně taky specifikuj dotazy.....
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Jo k tomu "Sovereignu" - je to typové označení patřičně vybavené XJ40, v hiearchii modelové řady je to nejvyšší stupeň výbavy. O stupeň víš stojí Daimler, kdy se XJ40 přestává jmenovat Jaguar. Typ "sovereign" by měl obsahovat prakticky maximální výbavu daného modelu, Daimler se z této výbavy stane tak, že se u sovereigna průběžné zadní sedadlo (3 místa) rozdělí na dvě samostaná sedadla s panelem mezi nimi, přibudou stolky v opěradlech předních sedadel a na karoserii dojde ke kosmetickým změnám. Vlastní technologická výbava zůstane na úrovni Sovereigna. Stupněm pod Sovereignem je klasické označení XJ6, které může,ale nemusí mít všechny prvky výbavy sovereign (např. nemusí mít tempomat či sedadla s el. pamětí jejich nastavení), záleží na tom, co si do té které konkrétní XJ6 nechal první zákazník dát a co ne. V závěru produkce XJ40 (1994-1995) vznikla ještě akčí serie "S", která měla oslovit spíše mladé dynamické řidiče, auta měla jedinečnou barevnou kombinaci interiéru, nebyla vybavena některými prvky výbavy (tempomat, el. sedačky, chromované lištování zadní části,...), měla airbag spolujezdce, na výběr bylo ze dvou motorů, zvenku se "dynamičnosti" dosáhlo tím, že vybrané díly doposud chromované/nerezové, byly lakovány v barvě vozu (rámečky světel, rámy dveří, zrcátka, ....) a auto tak nepůsobilo usedlým dojmem, motory prodělaly finální změny na sacím potrubí a hlavě válců. Specielně pro tuto serii vznikla nová, celkem povedená litá kola. Auty této serie vlastně skončila řada XJ40 u uvolnila cestu nástupnímu modelu X300, který se v době prodeje XJ40 "S" již začínal nabízet na trhu. XJ40 z této poslední serie "S" má právě Lucián.
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Takze auto má bohužel metrické rozměry disků, je to obuté nějakýma kontinama a vzorek se již téměř nenachází. Elektronika je zcela funkční, koroze není žádná, snad proto že auto jezdilo v itálii. Servisku a veškeré papíry to má. Motor je velice tichý, na studené nakopnutí trochu lítaly otáčky - ála Mičko. Možná to bylo ovšem způsobeno prázdnou nádrží. Auto má šíbr, nicméně je tam sucho jako v lůně řádové sestry. Interiér je "voňavý", majitel, byl dle papírů starý chlápek. Projedu to asi v pátek - to dle počasí, zde je 15 cm mokrého sněhu. Nicméně vzhledem k tomu, že cena nového obutí se blíží ceně vozu jsem daleko méně optimistický......
jen tak dále a houšť, mě ted nabízel jeden klučina XJS V 12 5,3 s MAN., černé jak bota, inter. černý cena 150tis/Kč
pravá strana
Ináč kamoš si včera koupil Fiat 124 spider. Já jakož to Fiatista kovaný, který prodal za mrzký peníz překupníkovi svého Rudiho, jsem byl včera dojat k lítosti. Nádhera víc než vřele doporučuji.
pravá strana
Ináč kamoš si včera koupil Fiat 124 spider. Já jakož to Fiatista kovaný, který prodal za mrzký peníz překupníkovi svého Rudiho, jsem byl včera dojat k lítosti. Nádhera víc než vřele doporučuji.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných