Strana 4 z 7

Napísané: 02 Feb 2007, 22:37
od užívateľa Pedro
Michale, za přístup, který jsi popsal, bych pana K. poslal někam hodně hluboko, ale ve faktech má pravdu. Mnoho autorizovaných servisů Ti auta s netovárním LPG do opravy vůbec nesmí přijmout(ani na nezáruční opravu!). Nehledě na to, že převzít si do péče 15let staré auto po někom, kdo není právě vyhlášený, může být taky dobrá past a nedivím se, že se do toho nehrnou. Měli Ti to ale rozumně vysvětlit a seznámit Tě s riziky a ne se chovat jako mistři.

Napísané: 02 Feb 2007, 23:13
od užívateľa ICEMAN T613-4 1992
Mám po vyškubnutí toho nepovedeného LPG ho nechat vyškrtnout i z TP? Nebo to neva? Asi by pak na STK prskali kdeže mám ten PB pohon :-) když už mám v TP a OTP zapsán kombinovaný pohon BA + PB...

Napísané: 02 Feb 2007, 23:41
od užívateľa Pedro
No pozor, to nejen, že ho MUSÍŠ pak nechat vyškrtnout z TP, ale hlavně musíš mít glejt od oprávněné firmy na odbornou demontáž :!:

Napísané: 03 Feb 2007, 17:59
od užívateľa michal heky
Luboš napísal:To je dobré rozhodnutí, zbavit se toho plynu, toho nebudeš litovat. :wink:
Zapomněls mu ještě poradit, aby si pak obratem taky koupil Fabii tdi...

Napísané: 03 Feb 2007, 18:26
od užívateľa Luboš
Proč bych to dělal? :shock: Já nikomu svůj vkus ze zásady nevnucuju...

Napísané: 03 Feb 2007, 21:21
od užívateľa radek
Mno, Michale, vezmu-li to dle svých zkušeností, ona T613 je takové specifikum. Dlouholeté zkušenosti nám, co se opravami/údržbou/renovací těhle aut zabýváme, ukazují, že ta auta jsou vzhledem k jejich věku a stupni opotřebovanosti prakticky vždy "velkou neznámou" co se opravárenských zásahů týká. Z výměny čepu je kolikrát repase totálně zničené nápravy, z divně se chovajícího motoru se někdy vyklube jeho střední oprava, z odstranění bublinek na předním blatníku je rekonstrukce podběhu, a tak podobně.... Jakous-takous jistotu o odhadu/rozsahu a doby trvání prací má člověk většinou tak maximálně u aut, která buď osobně zná, nebo jezdí na různé opravy celkem pravidelně, takže je mu jejich mechanický stav celkem znám. Je to však velká neznámá u aut, která se objeví náhle, poprvé a někdy to bývá umocněno i tím, že jejich "nový" majitel o nich moc neví a tak si nedokáže představit, co vše třeba obnáší provedení věcí, které žádá a které mu zní jako banalita (třeba takové konstatování "chcípe to" - ve spojení s podivně upraveným sáním motoru nebo konstatování "dát dohromady topení" při představě že bude možná třeba rozebrat 1/2 přístrojové desky, aby se člověk dostal k mikrospínačům ovládání). Posouzení stavu takto nově "příchozího" auta a zhodnocení následného postupu k nápravě věcí co nejsou jak mají být si vyžaduje určitý čas, a jak to v dnešní době bývá, nejlépe předem domluvený. Navíc v případě aut z "pod jistého mostu" si člověk nemůže být jistý vůbec ničím (viz ty věci v motoru či ta úžasná kombinace výrobních čísel karoserie a motoru). Takže tak trochu chápu ing. Kucharského, že když je "jednou nohou" v nastartovaném autě aby odjel za plánovanými domluvenými povinnostmi, navíc v době oběda :wink: v pátek odpoledne, že po letmém zhlédnutí auta (které k němu doposud nejezdilo, takže o něm nic bližšího neví, navíc napadeného "kutilem" Lambertem) se omezil na konstatování, ať se ozveš telefonicky, aby jste se domluvili na nějaký konkrétní den a čas, kdy bude moci věnovat nebojím se říct hodinu a více času na vzájemnou debatu s Tebou + prohlídku a zhodnocení Tvé 613. Možná kdyby jsi včera napřed zavolal, než jsi vyjel, dozvěděl by jsi se hned, že to páteční odpoledne vypadá vzhledem k jeho pracovnímu vytížení bledě, ušetřil by jsi si tuhle zkušenost a rovnou by jste se domluvili na nějakém konkrétním termínu, těžko soudit, nechci tu za nikoho mluvit. Ale asi vypadáš stále stejně, chvilku to trvalo, a vzpomněl i na Cortinu, ač je to už 10 let....

No a závěrem, jestli ještě nemáš plán na sobotu 10.února, tak si zavolejte a zopakuj si výlet s T613, v sobotu bývá pracovně klidněji a já budu v Soběhrdech taky....

Napísané: 03 Feb 2007, 21:31
od užívateľa ICEMAN T613-4 1992
michal heky napísal:
Luboš napísal:To je dobré rozhodnutí, zbavit se toho plynu, toho nebudeš litovat. :wink:
Zapomněls mu ještě poradit, aby si pak obratem taky koupil Fabii tdi...
Mno Fabii bych tedy opravdu nemusel :-) Ale "koncernových vozů" už jsem měl několik (3x Octavia, nějaké Felicie vč. jedné Felicie FUN, Golf Cabrio, AUDI 80 AVANT RS2 QUATTRO, AUDI 100 AVANT QUATTRO atd. atd.) a aktuálně najíždím kilometry ve VW PASSAT 2,5 TDI 4MOTION TIPTRONIC a jsem úplně spokojenej :-) Snad jen že si ho příště koupim v kombíku :-) :-)

TATRU rozhodně nemám na denní dojíždění do práce... :-) To je stejně absurdní představa jako kdybych se rozhodnul jezdit do práce každý den mým GAZ-69M z roku 1968 s SV motorem :-) :-) :-) Fakt zajímavá představa :-)

Takže v tomto případě jsem na straně Luboše... :-)

Napísané: 03 Feb 2007, 23:09
od užívateľa ICEMAN T613-4 1992
Luboši, nevíš náhodou z čeho (značka, typ auta) je ostřik světel na Tatře na foto? Od jakého roku se montoval ostřik světel? Díky za info.

Napísané: 03 Feb 2007, 23:50
od užívateľa Luboš
Montovalo se to za příplatek do čtverek někdy od roku 1992. Ta zvláštní nádobka, co je schovaná za maskou bude nejspíš původní výtvor tatry, ale z čeho jsou trysky a motorek, to teda nevím.

Není bez zajímavosti, že si to ostřikování světel nechávali první majitelé (zejména státní instituce) často odstraňovat, protože prý od toho v zimě praskaly paraboly. V krnepu těch souprav musí mít mraky...

Napísané: 04 Feb 2007, 00:25
od užívateľa ICEMAN T613-4 1992
Luboš napísal:Montovalo se to za příplatek do čtverek někdy od roku 1992. Ta zvláštní nádobka, co je schovaná za maskou bude nejspíš původní výtvor tatry, ale z čeho jsou trysky a motorek, to teda nevím.

Není bez zajímavosti, že si to ostřikování světel nechávali první majitelé (zejména státní instituce) často odstraňovat, protože prý od toho v zimě praskaly paraboly. V krnepu těch souprav musí mít mraky...
Luboši ještě jeden dotaz ke stejné fotce - nevíš co můžou mít za rozměr ty disky BORBET a na nich obuté pneu? (vidím tam nějaký límec nebo se mi to jen zdá?) Takhle nějak si představuju finálový stav svojí čtverko - trojky :-) :-) :-) i včetně odstínu laku :-) (to Agáwe co mám na autě je takové nevýrazné... :-) )

Napísané: 04 Feb 2007, 00:33
od užívateľa Luboš
To jsou pěkné disky, že? To bude asi Borbet typ A, které se na tatru opravdu dávaly, rozměr 7Jx15? To se fakt z fotky blbě hádá...

Napísané: 04 Feb 2007, 12:26
od užívateľa radek
Borbet, design A, 7Jx16H2 ET35.

Napísané: 04 Feb 2007, 14:16
od užívateľa Luboš
Ty máš ale zrak, tak ještě, co je na tom za gumy? :D

Napísané: 04 Feb 2007, 19:12
od užívateľa miloš
Luboš napísal:
Není bez zajímavosti, že si to ostřikování světel nechávali první majitelé (zejména státní instituce) často odstraňovat, protože prý od toho v zimě praskaly paraboly. V krnepu těch souprav musí mít mraky...
Kde jsi přišel na tyhle blbosti,to bych rád věděl.

Napísané: 04 Feb 2007, 19:58
od užívateľa Luboš
Přímo u zdroje, Miloši. Když jsem počátkem století sháněl nějakého neschnilého MiLonga, tak jsem zavítal i do Krnepa (tehdy to byla ještě Petynka) a zrovna tam přijel i jeden z ministerstva obrany (už tehdy brutálně nesplňující mé požadavky) a u něj byl právě požadavek i na demontáž ostřikovačů. Také jsem se tomu divil, ale myslím pan Müller mi říkal, že to dělají úplně běžně...

Napísané: 04 Feb 2007, 20:09
od užívateľa miloš
Nestačilo je třeba odpojit?
Pravda je,že mi praskly na elektroniku obě lampy v myčce,ale na autě je prý(?) nějaké jištění,že se lampy při ostřiku vypnou a rozsvítí se vnitřní.Ví o tom někdo něco?

Napísané: 04 Feb 2007, 21:04
od užívateľa Luboš
To by bylo zvláštní řešení, to jsem u žádného auta ještě neviděl... :)

Napísané: 04 Feb 2007, 21:13
od užívateľa radek
Za gumy? Přece DUNLOP SP SPORT 2020E.......

Napísané: 04 Feb 2007, 21:23
od užívateľa Luboš
No dobrá, už věřím že bys na milimetr přesně odhladl i hloubku desénu... :D

Co je vlastně potřeba k připsání jiných disků do TP? Chtějí na DI také vyjádření od terex-tatry? Asi bych pořídil klasické patnáctky, s těmi by na čtverce neměl být problém, nechci z tatry dělat kostitřas...

Napísané: 04 Feb 2007, 22:00
od užívateľa radek
A co jiného by měli chtít, než Vyjádření výrobce vozidla ke změně na jeho konstrukci, s uvedenou adresou majitele/provozovatele shodnou s daty v TP a vystavené na konkrétní VIN? Papír začínající slovy "Chtěl bych na svou T613 větší disky....." se jim moc líbit nebude......