Strana 2 z 7

Napísané: 31 Jan 2007, 23:37
od užívateľa Luboš
To jsou pěkné machinace s doklady, dokonce byl stvořen nový typ auta, aby zřejmě nešlo jen tak snadno zařadit a nebyly hned vidět zjevné nesrovnalosti. S jiným typem motoru než je v dokladech to snad nemohlo legálně projít přes emise a STK, to nevěřím, že by si toho nikdo nevšiml...

Motory E1/I a 4 se liší v hodně věcech, jiné válce nebo olejový chladič na první pohled vidět nejsou, "řídící jednotka" také ne, ale motor 4 má na ventilátoru vedle řemenice hadičku na přívod tlakového oleje a té už si nelze nevšimnout.

Napísané: 01 Feb 2007, 00:11
od užívateľa ICEMAN T613-4 1992
Mno... asi mě čeká hledání a koupě motoru 613-4... :)
Nejdříve ale zkusim dohledat osud motoru č. 10862... (třeba v té Tróji - jak už tu někdo psal) Kdo ví... třeba ještě někde poslušně leží na paletě :-)

Napísané: 01 Feb 2007, 00:23
od užívateľa michal heky
No, jestli ten motor E1/I funguje, tak bych ho tam už nechal. Nemá sice hydrospojku, ale jinak je to prakticky to samé. Spíš bych si dal do pořádku LPG, Radek tu zmiňoval, že tomu cosi chybí.

A že by se ,,tvůj" čtverkový motor válel někde u Lamberta? Optimisto...

Napísané: 01 Feb 2007, 09:40
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Není to hadička přívodu tlakového oleje, co chybí, tu má i trojka, jak jinak by se mazala ložiska hřídele ventilátoru? Co chybí je shora hadička odvzdušnění, aby mohl olej z prosotru spojky rychle odtéct zpět do klikové skříně v případě, že má dojít k rozepnutí spojky.

Pořád ale žádná historka (ani ta Pedrova) nevysvětluje, kam se poděly papíry od čtverky a proč auto, které papíry mělo někdo celé postavil (zjevně auto i s motorem!) na staré papíry nějaké exlé OTS-EX.

Napísané: 01 Feb 2007, 15:37
od užívateľa Jerry
Třeba se čtyřkový papíry použily na nově postavenou 700... a motor šel s papírama. Do nový kastle se bouchly čísla a bylo hotovo. Já to nedělal, je to jen terorie. :lol:

Napísané: 01 Feb 2007, 16:53
od užívateľa čadík
Ambiciózní tajemníček napísal:...Pořád ale žádná historka (ani ta Pedrova) nevysvětluje, kam se poděly papíry od čtverky a proč auto, které papíry mělo někdo celé postavil (zjevně auto i s motorem!) na staré papíry nějaké exlé OTS-EX.
No, znal jsem člověka, který pro své stáří již nejezdil ale v garáži stále přechovával své pečlivě zachovalé vozidlo francouzské značky prý pro svého ještě neplnoletého vnuka... Pak aby ušetřil za povinné ručení (tuším po roce 2000 při změně podmínek), starosti s STK apod, vozidlo trvale odhlásil s klidným svědomím, protože jak úřednice prohlásila, pak půjde kdykoliv zase přihlásit. Jak dnes víme, toto šlo za určitých podmínek asi rok a půl...
Předpokládám, že takových majitelů (hlavně velkoobjemových vozidel) bylo v té době (existovala již vůbec možnost depozitování??) povícero a mezi nimi například majitel té plně funkční T613-4. A když po čase zjistil (nebo spíše až nový majitel vozu), že přihlásit na původní doklady nepůjde, pak třeba v nouzi nejvyšší přijal nabídku na její "postavení" na ještě "živé" papíry už téměř neexistujícího vraku. Ten předchozí případ lze za jistých podmínek řešit veteránskou SPZ/RZ, ale tato konkrétní Tatra by moc jiných možností neměla...

Napísané: 01 Feb 2007, 18:57
od užívateľa vasa26
ICEMAN T613-4 1992 napísal:Mno... asi mě čeká hledání a koupě motoru 613-4... :)
Nejdříve ale zkusim dohledat osud motoru č. 10862... (třeba v té Tróji - jak už tu někdo psal) Kdo ví... třeba ještě někde poslušně leží na paletě :-)
no já myslim že tvůj bývalý motor byl super, (patrně byl zobchodován)takže nejspíš jezdí v jiné tatře . třebas ho potkáš někde na srazu :idea: ..s paletou moc nepočítej ...a čekej že ti to pod mostem ochotně zdělí (ironie) :twisted:

Napísané: 01 Feb 2007, 21:01
od užívateľa ICEMAN T613-4 1992
čadík napísal:
Ambiciózní tajemníček napísal:...Pořád ale žádná historka (ani ta Pedrova) nevysvětluje, kam se poděly papíry od čtverky a proč auto, které papíry mělo někdo celé postavil (zjevně auto i s motorem!) na staré papíry nějaké exlé OTS-EX.
No, znal jsem člověka, který pro své stáří již nejezdil ale v garáži stále přechovával své pečlivě zachovalé vozidlo francouzské značky prý pro svého ještě neplnoletého vnuka... Pak aby ušetřil za povinné ručení (tuším po roce 2000 při změně podmínek), starosti s STK apod, vozidlo trvale odhlásil s klidným svědomím, protože jak úřednice prohlásila, pak půjde kdykoliv zase přihlásit. Jak dnes víme, toto šlo za určitých podmínek asi rok a půl...
Předpokládám, že takových majitelů (hlavně velkoobjemových vozidel) bylo v té době (existovala již vůbec možnost depozitování??) povícero a mezi nimi například majitel té plně funkční T613-4. A když po čase zjistil (nebo spíše až nový majitel vozu), že přihlásit na původní doklady nepůjde, pak třeba v nouzi nejvyšší přijal nabídku na její "postavení" na ještě "živé" papíry už téměř neexistujícího vraku. Ten předchozí případ lze za jistých podmínek řešit veteránskou SPZ/RZ, ale tato konkrétní Tatra by moc jiných možností neměla...
Myslíš že by někdo odhlásil platné doklady T613-4??? Navíc když podle A.T. byl prvním majitelem v roce 1992 ČSD? To mi nějak nesedí... ale kdo ví co za tím je... A jen bůh ví jestli náhodou někdo nejezdí pěknou T613-3 s motorem T613-4 :shock:

Napísané: 01 Feb 2007, 21:35
od užívateľa Luboš
Běžně se odhlašovala auta patřící mnohem významnějším institucím, dokladů bylo a asi stále je mnohem více než schopných aut...

Napísané: 01 Feb 2007, 21:51
od užívateľa vasa26
já mam VELKY a MALÝ technický průkaz po ministerstvu spravedlnosti.nový vůz pořídily v roce 18,3,1982..jen vrátili spz TP zůstal auto asi už dloho né :wink:

Napísané: 02 Feb 2007, 00:18
od užívateľa ICEMAN T613-4 1992
Pánové - odborníci... můžu dotaz?

V článku o T613ETB jsem se dočetl o al. discích 15" a pneu 225/60 R15... já mám na autě 15" disky ale menší (užší) pneu. Navíc se mi ty moje disky moc nelíbí a tak můj dotaz: jaké disky / pneu se dají použít na T613? (samozřejmě nemám na mysli orig. 14" a 205/70R14 :-) )
Nějaké doporučení? Nějaká úskalí? Nějaká úskalí v návaznosti na 4 st. převodovku a motor 613E1/I?
Můžu použít 16" disky? Jaké pneu na tento rozměr disku? Jaký má mít disk ET? (popř. přesná specifikace al. disku rozteč děr / počet děr / vnitřní díra / ET)
Moc díky za odpovědi.
Neříkám, že poběžím "Milááška" přezout hned zítra, ale když už jsem zjistil, že se nejedná o žádný historický unikát :-) - tak chci mít alespoň auto které mi bude dělat radost a bude mě těšit pohled na něj :-)

Napísané: 02 Feb 2007, 00:35
od užívateľa radek
No protože je to zásah do konstrukce vozidla, schválení alternativních disků a příslušných pneumatik musí schválit výrobce vozidla a na základě jeho schválení rovněž příslušný úředník na DI tuto změnu zapsat do dokladů vozidla. Pro karburační T613 lze povolit výrobcem shválenou alternativu disků 7Jx15 H2, 5x112, ET35 s příslušnými pneumatikami rozměru 205/65R15.

Napísané: 02 Feb 2007, 08:40
od užívateľa Štěpán
Taky budu muset přezout na nové a předpokládám že 225/60 R16 t 613-3 neublížím.
Zkoušel jsem schválení a zápis jiného rozměru u škodovky a poslalí mně do p.....(ryč). V TP 175/65 R14 chtěl sem 180/60R14 rozdíl průměr +1cm, šířka +5mm. Je to zbytečná ztráta času. Stejně dřív dostanu pokutu za nezapnuté světla, nebo 55km/h u cedule uzavřená obec. V malém tp rozměr pneu není a pochybuju že by to policajti věděli při běžné kontrole. Mimochodem to s těma kolama prošlo technickou!

Napísané: 02 Feb 2007, 09:05
od užívateľa Mojžo
225 / 60 R16 by som neobúval.

Mne to vychádza na 225/55 R16 alebo 225 / 50 R16

Napísané: 02 Feb 2007, 09:21
od užívateľa Štěpán
225/55R16 sou menší (menší obvod) než 205/70R14. Myslím že je lepší trošku věčí kolo. U profilu 50 už to bude výrazně "tvrdší". 225/60 je asi o 100kč dražší než 225/55. Nemá někdo podobný rozměr na autě? Na srazu sem viděl asi 225/55?

Napísané: 02 Feb 2007, 09:28
od užívateľa Štěpán
Za předpokladu že hmotnostní index pneu na 613 je 98 vycházejí 225/60 výrazně levněji než 225/55

Napísané: 02 Feb 2007, 09:42
od užívateľa D.A.
Je zde dost rozšířena obava "co kdyby" - při nehodě, pojišťovna atd. Ten index nosnosti je myslím 94, ne 98. To už jsi u 613SV.

Napísané: 02 Feb 2007, 09:57
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
ICEMAN T613-4 1992 napísal:Pánové - odborníci... můžu dotaz?

V článku o T613ETB jsem se dočetl o al. discích 15" a pneu 225/60 R15... já mám na autě 15" disky ale menší (užší) pneu. Navíc se mi ty moje disky moc nelíbí a tak můj dotaz: jaké disky / pneu se dají použít na T613? (samozřejmě nemám na mysli orig. 14" a 205/70R14 :-) )
Myslím, že máš na autě správný rozměr, normální je 205/65R15. Tobě se nelíbí Tvoje disky? Ty co jsou na té fotce? Ty by se zrovna mně třeba líbily. Co bys chtěl? Nějaké ty trapné loukoťky, přes které je vidět na ty rezavé kotouče a brzdiče?

Napísané: 02 Feb 2007, 11:34
od užívateľa ICEMAN T613-4 1992
Ambiciózní tajemníček napísal:
ICEMAN T613-4 1992 napísal:Pánové - odborníci... můžu dotaz?

V článku o T613ETB jsem se dočetl o al. discích 15" a pneu 225/60 R15... já mám na autě 15" disky ale menší (užší) pneu. Navíc se mi ty moje disky moc nelíbí a tak můj dotaz: jaké disky / pneu se dají použít na T613? (samozřejmě nemám na mysli orig. 14" a 205/70R14 :-) )
Myslím, že máš na autě správný rozměr, normální je 205/65R15. Tobě se nelíbí Tvoje disky? Ty co jsou na té fotce? Ty by se zrovna mně třeba líbily. Co bys chtěl? Nějaké ty trapné loukoťky, přes které je vidět na ty rezavé kotouče a brzdiče?
Mno... mě se momentálně hodně líbí DEZENT H 7J15 v kombinaci s 225/60R15... co?

Obrázok

Napísané: 02 Feb 2007, 12:16
od užívateľa Pedro
Podobné mám v 16" na Mercedesu s gumama 205/55/16 a dnes už bych do toho nešel. Vůbec ne kvůli diskům, na MB jsou pěkné, dávali se na Ečko i originálně a pokud se Ti líbí na Tatru, tak prosím, ale kvůli gumám. Každé snížení profilu a rozšíření pneumatiky obrovsky sníží komfort jízdy. Auto neochotně zatáčí(pereš se s volantem než vychýlíš kola z rovné stopy) a komfort pérování je ten tam a je z toho žebřiňák. Na podzim se vždycky těším na zimáky 195/65/15, jak si zase pohodlně zajezdím :)