Miláášek...

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 31 Jan 2007, 23:37

To jsou pěkné machinace s doklady, dokonce byl stvořen nový typ auta, aby zřejmě nešlo jen tak snadno zařadit a nebyly hned vidět zjevné nesrovnalosti. S jiným typem motoru než je v dokladech to snad nemohlo legálně projít přes emise a STK, to nevěřím, že by si toho nikdo nevšiml...

Motory E1/I a 4 se liší v hodně věcech, jiné válce nebo olejový chladič na první pohled vidět nejsou, "řídící jednotka" také ne, ale motor 4 má na ventilátoru vedle řemenice hadičku na přívod tlakového oleje a té už si nelze nevšimnout.

ICEMAN T613-4 1992

Príspevok od užívateľa ICEMAN T613-4 1992 » 01 Feb 2007, 00:11

Mno... asi mě čeká hledání a koupě motoru 613-4... :)
Nejdříve ale zkusim dohledat osud motoru č. 10862... (třeba v té Tróji - jak už tu někdo psal) Kdo ví... třeba ještě někde poslušně leží na paletě :-)

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 01 Feb 2007, 00:23

No, jestli ten motor E1/I funguje, tak bych ho tam už nechal. Nemá sice hydrospojku, ale jinak je to prakticky to samé. Spíš bych si dal do pořádku LPG, Radek tu zmiňoval, že tomu cosi chybí.

A že by se ,,tvůj" čtverkový motor válel někde u Lamberta? Optimisto...

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 01 Feb 2007, 09:40

Není to hadička přívodu tlakového oleje, co chybí, tu má i trojka, jak jinak by se mazala ložiska hřídele ventilátoru? Co chybí je shora hadička odvzdušnění, aby mohl olej z prosotru spojky rychle odtéct zpět do klikové skříně v případě, že má dojít k rozepnutí spojky.

Pořád ale žádná historka (ani ta Pedrova) nevysvětluje, kam se poděly papíry od čtverky a proč auto, které papíry mělo někdo celé postavil (zjevně auto i s motorem!) na staré papíry nějaké exlé OTS-EX.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 01 Feb 2007, 15:37

Třeba se čtyřkový papíry použily na nově postavenou 700... a motor šel s papírama. Do nový kastle se bouchly čísla a bylo hotovo. Já to nedělal, je to jen terorie. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 01 Feb 2007, 16:53

Ambiciózní tajemníček napísal:...Pořád ale žádná historka (ani ta Pedrova) nevysvětluje, kam se poděly papíry od čtverky a proč auto, které papíry mělo někdo celé postavil (zjevně auto i s motorem!) na staré papíry nějaké exlé OTS-EX.
No, znal jsem člověka, který pro své stáří již nejezdil ale v garáži stále přechovával své pečlivě zachovalé vozidlo francouzské značky prý pro svého ještě neplnoletého vnuka... Pak aby ušetřil za povinné ručení (tuším po roce 2000 při změně podmínek), starosti s STK apod, vozidlo trvale odhlásil s klidným svědomím, protože jak úřednice prohlásila, pak půjde kdykoliv zase přihlásit. Jak dnes víme, toto šlo za určitých podmínek asi rok a půl...
Předpokládám, že takových majitelů (hlavně velkoobjemových vozidel) bylo v té době (existovala již vůbec možnost depozitování??) povícero a mezi nimi například majitel té plně funkční T613-4. A když po čase zjistil (nebo spíše až nový majitel vozu), že přihlásit na původní doklady nepůjde, pak třeba v nouzi nejvyšší přijal nabídku na její "postavení" na ještě "živé" papíry už téměř neexistujícího vraku. Ten předchozí případ lze za jistých podmínek řešit veteránskou SPZ/RZ, ale tato konkrétní Tatra by moc jiných možností neměla...

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Príspevok od užívateľa vasa26 » 01 Feb 2007, 18:57

ICEMAN T613-4 1992 napísal:Mno... asi mě čeká hledání a koupě motoru 613-4... :)
Nejdříve ale zkusim dohledat osud motoru č. 10862... (třeba v té Tróji - jak už tu někdo psal) Kdo ví... třeba ještě někde poslušně leží na paletě :-)
no já myslim že tvůj bývalý motor byl super, (patrně byl zobchodován)takže nejspíš jezdí v jiné tatře . třebas ho potkáš někde na srazu :idea: ..s paletou moc nepočítej ...a čekej že ti to pod mostem ochotně zdělí (ironie) :twisted:

ICEMAN T613-4 1992

Príspevok od užívateľa ICEMAN T613-4 1992 » 01 Feb 2007, 21:01

čadík napísal:
Ambiciózní tajemníček napísal:...Pořád ale žádná historka (ani ta Pedrova) nevysvětluje, kam se poděly papíry od čtverky a proč auto, které papíry mělo někdo celé postavil (zjevně auto i s motorem!) na staré papíry nějaké exlé OTS-EX.
No, znal jsem člověka, který pro své stáří již nejezdil ale v garáži stále přechovával své pečlivě zachovalé vozidlo francouzské značky prý pro svého ještě neplnoletého vnuka... Pak aby ušetřil za povinné ručení (tuším po roce 2000 při změně podmínek), starosti s STK apod, vozidlo trvale odhlásil s klidným svědomím, protože jak úřednice prohlásila, pak půjde kdykoliv zase přihlásit. Jak dnes víme, toto šlo za určitých podmínek asi rok a půl...
Předpokládám, že takových majitelů (hlavně velkoobjemových vozidel) bylo v té době (existovala již vůbec možnost depozitování??) povícero a mezi nimi například majitel té plně funkční T613-4. A když po čase zjistil (nebo spíše až nový majitel vozu), že přihlásit na původní doklady nepůjde, pak třeba v nouzi nejvyšší přijal nabídku na její "postavení" na ještě "živé" papíry už téměř neexistujícího vraku. Ten předchozí případ lze za jistých podmínek řešit veteránskou SPZ/RZ, ale tato konkrétní Tatra by moc jiných možností neměla...
Myslíš že by někdo odhlásil platné doklady T613-4??? Navíc když podle A.T. byl prvním majitelem v roce 1992 ČSD? To mi nějak nesedí... ale kdo ví co za tím je... A jen bůh ví jestli náhodou někdo nejezdí pěknou T613-3 s motorem T613-4 :shock:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Feb 2007, 21:35

Běžně se odhlašovala auta patřící mnohem významnějším institucím, dokladů bylo a asi stále je mnohem více než schopných aut...

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Príspevok od užívateľa vasa26 » 01 Feb 2007, 21:51

já mam VELKY a MALÝ technický průkaz po ministerstvu spravedlnosti.nový vůz pořídily v roce 18,3,1982..jen vrátili spz TP zůstal auto asi už dloho né :wink:

ICEMAN T613-4 1992

Príspevok od užívateľa ICEMAN T613-4 1992 » 02 Feb 2007, 00:18

Pánové - odborníci... můžu dotaz?

V článku o T613ETB jsem se dočetl o al. discích 15" a pneu 225/60 R15... já mám na autě 15" disky ale menší (užší) pneu. Navíc se mi ty moje disky moc nelíbí a tak můj dotaz: jaké disky / pneu se dají použít na T613? (samozřejmě nemám na mysli orig. 14" a 205/70R14 :-) )
Nějaké doporučení? Nějaká úskalí? Nějaká úskalí v návaznosti na 4 st. převodovku a motor 613E1/I?
Můžu použít 16" disky? Jaké pneu na tento rozměr disku? Jaký má mít disk ET? (popř. přesná specifikace al. disku rozteč děr / počet děr / vnitřní díra / ET)
Moc díky za odpovědi.
Neříkám, že poběžím "Milááška" přezout hned zítra, ale když už jsem zjistil, že se nejedná o žádný historický unikát :-) - tak chci mít alespoň auto které mi bude dělat radost a bude mě těšit pohled na něj :-)
Prílohy
tatra-inz1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 02 Feb 2007, 00:35

No protože je to zásah do konstrukce vozidla, schválení alternativních disků a příslušných pneumatik musí schválit výrobce vozidla a na základě jeho schválení rovněž příslušný úředník na DI tuto změnu zapsat do dokladů vozidla. Pro karburační T613 lze povolit výrobcem shválenou alternativu disků 7Jx15 H2, 5x112, ET35 s příslušnými pneumatikami rozměru 205/65R15.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 02 Feb 2007, 08:40

Taky budu muset přezout na nové a předpokládám že 225/60 R16 t 613-3 neublížím.
Zkoušel jsem schválení a zápis jiného rozměru u škodovky a poslalí mně do p.....(ryč). V TP 175/65 R14 chtěl sem 180/60R14 rozdíl průměr +1cm, šířka +5mm. Je to zbytečná ztráta času. Stejně dřív dostanu pokutu za nezapnuté světla, nebo 55km/h u cedule uzavřená obec. V malém tp rozměr pneu není a pochybuju že by to policajti věděli při běžné kontrole. Mimochodem to s těma kolama prošlo technickou!

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 02 Feb 2007, 09:05

225 / 60 R16 by som neobúval.

Mne to vychádza na 225/55 R16 alebo 225 / 50 R16

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 02 Feb 2007, 09:21

225/55R16 sou menší (menší obvod) než 205/70R14. Myslím že je lepší trošku věčí kolo. U profilu 50 už to bude výrazně "tvrdší". 225/60 je asi o 100kč dražší než 225/55. Nemá někdo podobný rozměr na autě? Na srazu sem viděl asi 225/55?

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 02 Feb 2007, 09:28

Za předpokladu že hmotnostní index pneu na 613 je 98 vycházejí 225/60 výrazně levněji než 225/55

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 02 Feb 2007, 09:42

Je zde dost rozšířena obava "co kdyby" - při nehodě, pojišťovna atd. Ten index nosnosti je myslím 94, ne 98. To už jsi u 613SV.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 02 Feb 2007, 09:57

ICEMAN T613-4 1992 napísal:Pánové - odborníci... můžu dotaz?

V článku o T613ETB jsem se dočetl o al. discích 15" a pneu 225/60 R15... já mám na autě 15" disky ale menší (užší) pneu. Navíc se mi ty moje disky moc nelíbí a tak můj dotaz: jaké disky / pneu se dají použít na T613? (samozřejmě nemám na mysli orig. 14" a 205/70R14 :-) )
Myslím, že máš na autě správný rozměr, normální je 205/65R15. Tobě se nelíbí Tvoje disky? Ty co jsou na té fotce? Ty by se zrovna mně třeba líbily. Co bys chtěl? Nějaké ty trapné loukoťky, přes které je vidět na ty rezavé kotouče a brzdiče?

ICEMAN T613-4 1992

Príspevok od užívateľa ICEMAN T613-4 1992 » 02 Feb 2007, 11:34

Ambiciózní tajemníček napísal:
ICEMAN T613-4 1992 napísal:Pánové - odborníci... můžu dotaz?

V článku o T613ETB jsem se dočetl o al. discích 15" a pneu 225/60 R15... já mám na autě 15" disky ale menší (užší) pneu. Navíc se mi ty moje disky moc nelíbí a tak můj dotaz: jaké disky / pneu se dají použít na T613? (samozřejmě nemám na mysli orig. 14" a 205/70R14 :-) )
Myslím, že máš na autě správný rozměr, normální je 205/65R15. Tobě se nelíbí Tvoje disky? Ty co jsou na té fotce? Ty by se zrovna mně třeba líbily. Co bys chtěl? Nějaké ty trapné loukoťky, přes které je vidět na ty rezavé kotouče a brzdiče?
Mno... mě se momentálně hodně líbí DEZENT H 7J15 v kombinaci s 225/60R15... co?

Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 02 Feb 2007, 12:16

Podobné mám v 16" na Mercedesu s gumama 205/55/16 a dnes už bych do toho nešel. Vůbec ne kvůli diskům, na MB jsou pěkné, dávali se na Ečko i originálně a pokud se Ti líbí na Tatru, tak prosím, ale kvůli gumám. Každé snížení profilu a rozšíření pneumatiky obrovsky sníží komfort jízdy. Auto neochotně zatáčí(pereš se s volantem než vychýlíš kola z rovné stopy) a komfort pérování je ten tam a je z toho žebřiňák. Na podzim se vždycky těším na zimáky 195/65/15, jak si zase pohodlně zajezdím :)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní